skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor 1.3 Mpi, je to hlava?
-> Hrabosh: když dáš nové tesneni a srovnáš hlavu tak to bude jezdit ale určite bych kouknul na ty přesahy .. pak by tesneni fouklo časem znova...
-> Hrabosh: je to temac, to nebude asi puvodni
jestli fakt neni poskozene - opalilo by se kolem, tak aby to opravdu nebyla ta hlava
poradne ji ocisti a hledej, sice jsem jeste prasklou hlinikovou nevidel, ale muze tam byt vada

poradne ji ocisti a hledej, sice jsem jeste prasklou hlinikovou nevidel, ale muze tam byt vada
-> Hrabosh: ono to asi nebylo velky misto kdyz to jezdilo. Ja bych rekl 4. valec.
... a těsnění z vrchu. Taky žádná prasklina atd. Myslíte, že to přecijen může být to tesnění (tzn. mělo by stačit srovnat hlavu a koupit nový)? Co takhle utopený vložky, tím to být nemůže?
Tohle je tesnění ze spodní strany. Je dost jetý (asi bude původní), ale žádnou prasklinu, nebo místo, kudma to evidentně teklo tam nevidím ....
I hlava je u 4. válce čistá. Žádnou prasklinu jsem nenašel, tak snad bude OK.
Tak jsem to otevřel ... na fotce je motor (blok), do 4. válce asi teklo. Ta kapalina, co tam je, je nemrzka. Taky je píst oproti ostatním třem uplně čistej.
-> Hrabosh: proc by nesla? nevidim duvod... mozna to s ni teda bude mit vykon misto 50kW treba 48kW
stejne se musi liznout a pri tom se doladi k.p. takze vykon 40kW mpi muze i trochu narust...

Ještě jedna věc: Jak je to se záměnností hlav? Třeba tady na Aukru borec jednu prodává: aukro.cz/hlava-motoru-fav
orit-felicia-50kw-i2845286
594.html
Ale píše, že na MPi nejde. A tesnění .... ? Je jedno, jaké koupím?
Ale píše, že na MPi nejde. A tesnění .... ? Je jedno, jaké koupím?
-> darklord: me Pavlicek zkur... vacku (zdvih na jednom palci udal o 2 mm mensi, takze to bylo videt okem), kamos ktery o tom nic nevi me ji vyzvedaval. Pavlicek si nechal za to od neho zaplatit. "Motorar" Pavlicek potom o reklamaci nechtel slyset
, takze 1700 vyhozenejch :((
po teto zkusenosti uz o nem nechci ani slyset
je to uz sice par let, ale takove veci se nezapominaji
dalsi chvalenej motorar-automechanik od Zdaru n.S. mi znicil hlavu, pri zarovnani ji vzal o vic nez 2 mm, hlavne, ze ma GO hlav psano na reklamni tabuli - jo pane vite, ona byla moooc vyzrana, tak mi dejte jen 400kc :/ houby vyzrana, jen musel opravit to, co podelal
nejlip dela hlavy jeden pan v Lukavici - s nim nebyl problem a cena 270,-kc jen ta komunikace trochu vazne a kdyz ma zrovna volno, tak se s clovekem vubec nebavi ikdyz mu ji tam chcete jen nechat a domluvit se aby to udal az bude mit cas :( takto jsem jednou k nemu jel 3x (cca 25km jedna cesta), proste rekne, ze zakazky bude prijimat az za tyden a bouchne Vam dverma pred ocima

po teto zkusenosti uz o nem nechci ani slyset
je to uz sice par let, ale takove veci se nezapominaji
dalsi chvalenej motorar-automechanik od Zdaru n.S. mi znicil hlavu, pri zarovnani ji vzal o vic nez 2 mm, hlavne, ze ma GO hlav psano na reklamni tabuli - jo pane vite, ona byla moooc vyzrana, tak mi dejte jen 400kc :/ houby vyzrana, jen musel opravit to, co podelal

nejlip dela hlavy jeden pan v Lukavici - s nim nebyl problem a cena 270,-kc jen ta komunikace trochu vazne a kdyz ma zrovna volno, tak se s clovekem vubec nebavi ikdyz mu ji tam chcete jen nechat a domluvit se aby to udal az bude mit cas :( takto jsem jednou k nemu jel 3x (cca 25km jedna cesta), proste rekne, ze zakazky bude prijimat az za tyden a bouchne Vam dverma pred ocima

-> Hrabosh: Pavlickovi budem davat hlavu z bmw, tak ked tak napis referencie ako to u neho chodi az za nim pojdes 

-> Hrabosh: No, pokud jsi neměnil těsnění pod hlavou a jen jsi přešel z modré na růžovou kapalinu, tak ano.
Ale jinak je ten motor stavěn i na růžovku, takže když dáš nové těsnění, tak klidně nalej G12, jen víc vzlíná a víc žere narušené povrchy...
Ale jinak je ten motor stavěn i na růžovku, takže když dáš nové těsnění, tak klidně nalej G12, jen víc vzlíná a víc žere narušené povrchy...
Jo, mimochodem ... nalil jsme do toho pár let zpátky růžovou (G12?) chladící kapalinu ... mohlo to urychlit prožrání?
No, toho jsem se bál. Víte někdo, kde nechat v Brně hlavu srovnat (případně opravit, bude-li potřeba)? Našel jsem tohle: www.pavlicekmotordily.cz/
-> Hrabosh: zkus vyndat svicky a protoc motor, jestli ze spalovaku pujde voda, tak je to jasne... 

Mám tu teď jednoho fofrmana 135 Praktik rv 1992 co má od roku 1994 nově postaven motor až do teď najeto kolem 100 000km na LPG má ještě původní originál těsnění pod hlavou, teď se to chová tak že po nastartování hodně rychle vaří, z výfuku bílý kouř, chladící kapalina je na minimum, po nastartování a trošku zahřátí okamžitě vyleze hladina na max už jen otevřít víčko a teče to všude
emulze žádná, jen drobný opar na víčku, ale vždy jen za studena teď v zimě což je jasné, chladící kapalina se nikterak brutálně neztrácí, auto dobře netopí..
Co jsem naposledy dělal zkoušku těsnosti tlakem, tak se u každého válce to jevilo kolem 38 až 42% netěsnosti a to ještě nebyl žádný problém s bílím kouřem, je pravda že pístní kroužky a stíráky už jsou KO, žere to pomalu olej. Už to i hůže chytá, musel se zvýšit volnoběh na hodnotu 1000RPM.
Teď dělám na to kompletně novou hlavu z 791.136M + rozšířit veškeré kanály + slícovat s potrubím jak sací tak výfukové, proběhne i přestavba z 135 na 136 samozřejmě je to karburátor, přijde i ostřejší vačka + upravit rozsah regulace rozdělovače etz, výměna celé spojkové sady atd atd moře práce...
zatím tento jev odhaduji na špatné těsnění a možná už i prožraná hlava

Co jsem naposledy dělal zkoušku těsnosti tlakem, tak se u každého válce to jevilo kolem 38 až 42% netěsnosti a to ještě nebyl žádný problém s bílím kouřem, je pravda že pístní kroužky a stíráky už jsou KO, žere to pomalu olej. Už to i hůže chytá, musel se zvýšit volnoběh na hodnotu 1000RPM.
Teď dělám na to kompletně novou hlavu z 791.136M + rozšířit veškeré kanály + slícovat s potrubím jak sací tak výfukové, proběhne i přestavba z 135 na 136 samozřejmě je to karburátor, přijde i ostřejší vačka + upravit rozsah regulace rozdělovače etz, výměna celé spojkové sady atd atd moře práce...
zatím tento jev odhaduji na špatné těsnění a možná už i prožraná hlava
A kdyz ne prasknout tak zkroutit jde pekne 

-> Dušan: co by nie! 

hlava na felde snad ani prasknout nemuze.
Nech udelat tlakovou zkousku a uvidis tesneni budes muset dat tak jak tak!
-> Hrabosh: tesneni
Zdravím,
tak se mi po čase zase něco posralo...
Auto - Škoda Garde s motorem Felicia 1.3 MPi, včetně vstřikováíní.
Problém: Jel jsem z Brna do Olomouce a všechno OK, akorát se mi zdálo, že to nějak málo topí. Dojel jsem do Ol. a další den jsem s tím jezdil kratší trasy a teplota vylezla ke 100 stupnum, pak klesla na 70, pak zase vylezla nahoru atd. topení střídavě topilo a netopilo. Když se teplota blížila ke 100 stupnum, tak to foukalo uplně studenej vzduch.
Po schládnutí jsem kontroloval expanzku a nebylo tam nic (nebo hodně málo). Dolil jsem a vyrazil na zkušební jízdu ... bylo to furt stejný, ale po několika cyklech se teplota ustálila na 80 stupních.
Pak jsem jel po dálnici zpátky do Brna. Teplota ze začátku zase kolísala, ale na dálnici se ustálila na 80. Nicméně, dojel jsem v Brně na první světelnou křižovatku a zase lezla ke stovce. Tak jsem doljel až domů, kde jsem si všiml, že to auto dost kouří - bílej kouř (asi vodní pára).
Dneska jsem to zkoušel a teplota kolísá, střídavě to topí a netopí a dost to kouří. Hadice jsou natlakované - ale rukou je můžu ješte trochu zmáčknout, takže nevím, jestli je to normální tlak v systému, nebo to tlakuje motor od hlavy. Olej nepřibývá a ani na víčku není šlem. Voda v expanzce trochu cítit po spalinách, ale to je v motorovém prostoru ledacos, takže těžko soudit.
Co myslíte, je to hlava? Nebo těsnění? Dá se hlava opravit, nebo musím sehnat jinou?
tak se mi po čase zase něco posralo...
Auto - Škoda Garde s motorem Felicia 1.3 MPi, včetně vstřikováíní.
Problém: Jel jsem z Brna do Olomouce a všechno OK, akorát se mi zdálo, že to nějak málo topí. Dojel jsem do Ol. a další den jsem s tím jezdil kratší trasy a teplota vylezla ke 100 stupnum, pak klesla na 70, pak zase vylezla nahoru atd. topení střídavě topilo a netopilo. Když se teplota blížila ke 100 stupnum, tak to foukalo uplně studenej vzduch.
Po schládnutí jsem kontroloval expanzku a nebylo tam nic (nebo hodně málo). Dolil jsem a vyrazil na zkušební jízdu ... bylo to furt stejný, ale po několika cyklech se teplota ustálila na 80 stupních.
Pak jsem jel po dálnici zpátky do Brna. Teplota ze začátku zase kolísala, ale na dálnici se ustálila na 80. Nicméně, dojel jsem v Brně na první světelnou křižovatku a zase lezla ke stovce. Tak jsem doljel až domů, kde jsem si všiml, že to auto dost kouří - bílej kouř (asi vodní pára).
Dneska jsem to zkoušel a teplota kolísá, střídavě to topí a netopí a dost to kouří. Hadice jsou natlakované - ale rukou je můžu ješte trochu zmáčknout, takže nevím, jestli je to normální tlak v systému, nebo to tlakuje motor od hlavy. Olej nepřibývá a ani na víčku není šlem. Voda v expanzce trochu cítit po spalinách, ale to je v motorovém prostoru ledacos, takže těžko soudit.
Co myslíte, je to hlava? Nebo těsnění? Dá se hlava opravit, nebo musím sehnat jinou?