skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vačka
-> peter l: Dle toho jaké máš tyčky, já sem vypozoroval několikrát že u hlíníkových : 20 C vs. 90 C (provozní po 10km) změní vůle o 0,05mm, u železných o 0,10 mm. Ale to je takový aritmetický průměr, sem tam měly železné i k 0,15 mm změnu oproti studenému stavu, hodnoty se lišily téměř u všech, proto je to nejpřesnější dělat za tepla. Pod 0,25mm za tepla bych u té 278st. zřejmě nechodil.
-> Urbi: Ok dik,samozrejme ze vyskusam a rozdelne vole je citit na vackach,ja som jazdil na tom spominanej 265-ke s volou 0,20 za studena islo to lepsie v otackach ale volnobeh uz nebol taky kludny,napriek tomu ze vyrobce udaval 0,45 za tepla to je hadam 0,30 za studena.
-> Urbi 23.12.12 01:32:47: Na to nejde nic jiného než toto 

-> Tuner#2: Ano, určitě by to pan Čepek udělal
Ani bych nečekal odpověď, které nebude tak strašně zaujatá na jednu stranu jako vždy... "sice tomu nerozumím, ale je to přece Čepek, tudíž vrchol motorářské výroby, to je přece každému jasné, takže důvody k tomu určitě měl" tebe to nikdy nepřejde. Škoda že nemám ty prachy, abych na brzdě v rámu mohl za stejných podmínek odměřit několik vaček všechny 265 a pak všechny kolem 280st. atd. To by bylo srandy...
-> peter l: Tak si měřil dobře :) U té chovancové zkus pak v teplejších venkovních podmínkách dat menší vůle, např. 0,30mm sání 0,35 výfuk za tepla. Nemuselo by to jet tolik vespod, ale nahoře by mohlo lépe, jestli to bude vůbec postřehnutelné. Slyšel sem že údajně by tam malé změny mohly být, otázkou je zda na silnici někdo pozná 1-3Hp nahoru v těch otáčkách.

-> peter l: Tak si měřil dobře :) U té chovancové zkus pak v teplejších venkovních podmínkách dat menší vůle, např. 0,30mm sání 0,35 výfuk za tepla. Nemuselo by to jet tolik vespod, ale nahoře by mohlo lépe, jestli to bude vůbec postřehnutelné. Slyšel sem že údajně by tam malé změny mohly být, otázkou je zda na silnici někdo pozná 1-3Hp nahoru v těch otáčkách.
No chlapci a som spet-Dneska hlava poskladane tak mi to nedalo,odmeral som chovancovu vacku v bloku s volou 0,45 a vyslo 279/269 takze som dospel k zaveru ze tu Motortechacku vacku som meral spravne.Takze vacka MOTORTECH ma casovanie 265/258 a zdvihy 6,9/6,6mm a to na beton



-> Urbi 22.12.12 02:55:34: Já nejsem konstruktér vačky, ale moje vačka má na základní kružnici ještě tolik masa, že by zdvih šel určitě o pár desetin jednoduše zvětšit a myslím si, že kdyby to pro optimální plnění s 265° vačkou bylo třeba, tak to Čepek udělá...
-> Tuner#2: Nesetkal. Mluvil sem o Dušanovi. Proč by nemohla jet líp ta MOTORTECH, pokud má stejné úhly otevření a větší zdvih ?
-> Tuner#2: OK,v pohode inak ak to zistim ze je to 265/258 bude na predaj..
-> Shatter 19.12.12 21:03:49: Pořád s nápisem na boku?
-> peter l 19.12.12 21:07:42: OK trochu to tak vyznělo z poslední věty, pokud to tak nebylo myšleno beru zpět
-> peter l 19.12.12 21:07:42: OK trochu to tak vyznělo z poslední věty, pokud to tak nebylo myšleno beru zpět

-> Tuner#2: Nepisem ze je lepsi,len ma vecsie zdvihy...
-> Tuner#2: Tá felda 1.6 Turbo je u nás v Košiciach. Samozrejme bez turba, videl som naživo.

Co za chvilku si budete poměřovat,kdo má větší vačku? .... Hoši!
-> peter l 18.12.12 22:18:50: Jen tak na okraj, větší zdvih je na 265tce třeba? Nebo respektive kde bereš tu jistotu, že to je lepší než motorexcel?
-> vhml 18.12.12 22:23:00:
-> vhml 18.12.12 22:23:00:

-> vhml: :D
-> vhml:
ja sa nehadam len vysvetlujem ako to je!!



Hádka na téma vačka tu dlouho nebyla. Je třeba oživit staré tradice když jsou ty vánoce :-D
-> Urbi: ANO je to od firmy MOTORTECH(Ruzomberok)tak ako pise -> Tuner#2: este pred 3-ma rokmi som mal objednane vacku 278/260-prebru s velkym zdvihom cize 6,9/6,6mm.Oni mi tvrdili ze je to vacka 278/260 no meral som az toho roku s volou 0,45mm,meral som uz X-krat a stale mi vychadzala hodnota(sania)medzi 263-265 a vyfuk 257-258,oni mi este vtedy mi tvrdily ze je to na beton 278-micka,no teraz som mal moznost porovnat s chovancovou a su identicke len preto sa pitam,teraz som zalozil do bloku chovancovu 278 a zmeram casovanie ak mi vyjde cca 278 tak ta MOTORTECHACKA vacka bude 265-ka,a budem vediet ze som to zmeral spravne...inak Motortech davnejsie brusil vacky 265/258 s vecsim zdvihom ako Motorexcel...snad som to vysvetlil dobre dufam
-> Tuner#2: naraza na dusanov fen, nie na motortech
-> Urbi 18.12.12 09:43:19: Ty jsi viděl někde jak ta Felda jezdila? Kde jsi se s ní setkal?
-> matoo: NJN, jelo to jak pila, už to má ale prodaný myslím, pista musel mít nějaký čas ještě větší výkon k danému stupni úprav co měl a hlavně k poměru hmotnoti auta
-> Urbi: stavba to bola pekna, ale ani 1,6 nemala taky vykon ako ma dusan :D
-> Maťulo 18.12.12 01:11:57: Vycházeli články u časopise Autotuninng sk. Někde mám doma všechny čísla, ale hledat to po mě nechtěj. Na to dojde až se budu stěhovat. 

-> Urbi: mna si nevsimaj ja som uz dlho uneseny 

-> Tuner#2: cau honzo, prosim ta nehodis mi nejaky link na stavbu 1,3mpi turbo ked je ovsem volaco zdokumentovane a ty o tom vies? diky moc! 

-> matoo: OK OK. Musím u toho virtu přestat chlastat. Ale postup by seděl, kontaktovat výrobce je dobrá varianta či ne ? MOLSO se také nechal unést ... 

-> matoo 17.12.12 19:23:44: Tak, tak je to si firma co jako jedna z prvních laborovala s turbem na 1,3 a později 1,6 

-> Urbi: motortech neni motorexcel, citaj poriadne

-> MOLSO: Špatně čtu, tak zavolá Chovancovi, pokud mu to vezme :D Ale ten by měl mít zdvihy u 265 myslím kolem 6,6 a 6,5, nejsem si jistý ale.
-> Urbi: a načo by volal čepkovi ked ju ma od chovanca ? 

-> peter l: Jestli si chceš být jistý co je to za vačka, zavolej p. čepkovi jaký dělá zdvih u 280st. a jaký u 265. Pokud ti to nebude chtít říct, zrovna koncipuj otázku stylem, mám vaši vačku se zdvihem takový a takový, můžete mi říct zda mám 265 či 280. Potom ti stačí změřit zdvih a nemusíš to oměřovat v bloku. Můj názor je že je to 265/258. Já měl doma vedle sebe chovancové 265 a 278 už mockrát a okem sem nikdy nepoznal která je která a to sem to prohlížel detailně na slunku venku, málem sem si očička vykoukal a nepoznal sem. Ale nebráním se názoru že má někdo lépe broušené bulvy a pozná to. 

-> peter l: Okem 2 přebrusový vačky od sebe opravdu nepoznáš. Poznáš sérii / přebrus, protože přebrus má logicky menší palce. Pokud bys měl vačku z polotovaru, tak ani oproti sérii okem skoro nic nepoznáš. Mám v 1.6 přebrus vačku a ano - oproti sérii je i okem trochu jiná. Ale pokud budou 2 podobně upravený, budou vypadat naprosto stejně. Například vezmi si origo vačku z MPI 40kW a MPI 50kw a bez značení je od sebe rozeznej. ;-) Vypadaj stejně, ale rozdíl v časování je poměrně drastickej...
Navíc nevím proč všichni porovnávaj vačky jenom podle úhlu (doby) otevření a maximálně zdvihu, když dost záleží na tom, kdy začne otvírat...
Navíc nevím proč všichni porovnávaj vačky jenom podle úhlu (doby) otevření a maximálně zdvihu, když dost záleží na tom, kdy začne otvírat...
-> MOLSO: sak jasn ze casovanie volny m okom neuvidis,len som porovnaval 265 vs 278 a su jak dva rovnake vajicka

-> peter l: tak ked tam mas rozdiel 30 ° tak to tam uvidis ale aj tak je to volnym okom hovadina.
-> MOLSO: Ja to zmeram ved pojde na predaj,ale ked nezabudnem ti odfotim seriouku vs ostru vacku a uvidis ze rozdiel vidno a dost..
-> peter l: aj tak okom spoznas prd. Hod to do meracieho bloku a zmeraj tam
-> MOLSO: Stym nemas pravdu ,seriovka vyzera uplne inak,viem lebo som ju porovnaval !!!



-> peter l: tak si k tomu poloz seriovku .... a aj ta bude vyzerat uplne podobne
okom poznas hovno

okom poznas hovno

-> Stepan FUN: Od chovanca som meral len zdvih s mikrometrom a vyslo S/V 6,9/6.7 cize malo by to byt 278/270,a to co som mal v aute od firmy Motortech casovanie zmerane v bloku s volou 0,45mm a vyslo 265 zdvihy 6,9/6,5mm.ale pri porovnani su uplne ,uplne rovnake..

-> Stepan FUN: by the oko
-> peter l: A jak jsi je porovnával? V měřícím bloku, nebo "okem"?
No chlapy,vybral som svoju ostru vacku(Tuším 265-MOTORTECH) z skodovecky a som porovnal s CHOVANCOVOU 278-čkou a su uplne rovnake moze byt ze to co som mal ja 280-ka???
inak čé som mal v aute tak sotva drzal volnobeh 1000 ot. ak ma niekto nejake skusenosti(s rozoznanim) tak sem snim
Vlavo-278/270(CHOVANEC) Vpravo-MOTORTECH


Vlavo-278/270(CHOVANEC) Vpravo-MOTORTECH
-> djmaso: ne že tu píšeš že to jsou 3 hoďky uplně k hovnu, tak sem dodal že jen o výměně vačky a přínosu hned změny to není :) dle mě je to ta nejostřejší vačka co v sérii vyšla, seženeš jí prakticky za pár korun a nárust o proti klasickej vačce 240°/230° je znát, když to máš řádně sladěný.
-> TechniX: ??? nechápu ? já jsem otázku nepodával :) ( nebo to mam brát jako srandu ? )
-> djmaso: uprav si k tomu i rozdělovač na typ 880 (beztak jezdíš na BA95) a jakej máš kompresní poměr ? pak potom tu piš co je na hovno 

-> qayxswedc: takže práce k ničemu cca 3 hodky práce k hov.u
-> djmaso: neni
-> djmaso: nie je rovnaka ale je to hovno rozdiel a skoro nic nespoznas
-> m8rinek: že to je stejná vačice ?
potřebu ju se zeptat jestli kdiž dám vačku z motoru favorit 781 136b do motoru škoda rapid 742 136 tak jestli to bude mit vliv na vykon nebo co to udelá děkuji za každou odpověd.