skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rachot od motora,po nastartovani v mraze
Inak pozrel som tu znacku olejoveho filtra co teraz aktualne mam,je to ze "Purolator" a bolo mi to predane ako velmi kvalitny vyrobok...
No neostava mi veru nic ine len sa s tymi ventilmi pohrat...Ale zaujalo ma velmi o tom Mann filtri,takze takto to je,tak to by som ho tam hodil,aj ked by tento konkretny nebol na pricine aktualnej zavady,ale takyto system potom urcite predlzuje zivotnost,ked skracuje dobu chodu na sucho,nie? A je to len pri Manne? Lebo som nasiel doma este originalny filter co sa daval v prvovyrobe,ten je ako na tom kvalitou? No a pozeram tie Manny na webshopoch,a kukam,to je co zas za novinku,ze tie filtre su delene do 03/98 a potom od 03/98-2001,to su teda ozaj technicky rozne??? Vie niekto k tomu nejaku informaciu???
Tak špatnej olejovej filtr spíš dělá to že: Při nastartování ráno studenýho motoru trvá dýl než zhasne kontrolka mazání. Cca 3-4 veřiny. Po tu dobu motor klepe ale pak hnet utichne. Jestli klepe 3 minuty tak je tam něco špatně. Možná by to chtělo sundat vahadla a zabrousit ty vymačkaný drážky.
-> David29: cim je nizsia teplota tym su vole mensie. skor by som povedal ze to ide "nasucho" bez tlaku oleja a preto to mláti
-> Billislav: Vstřiky ne, to neni nafta. Tady se vstřiky otvíraj elektricky, ne tlakem
To jsou spíš ty ventily - jak je zima, tak je tam velká vůle a cvaká to, jak vahadlo "letí" na ventil a dosedne
Nebo jak psal Kuladmin s tím filtrem - to je zas tím, že Mann má zpětnou klapku a olej nevyteče, motor nejede na sucho než se olej nasaje a natlakuje
To jsou spíš ty ventily - jak je zima, tak je tam velká vůle a cvaká to, jak vahadlo "letí" na ventil a dosedne
Nebo jak psal Kuladmin s tím filtrem - to je zas tím, že Mann má zpětnou klapku a olej nevyteče, motor nejede na sucho než se olej nasaje a natlakuje
Este taka cisto amaterska uvaha,mozno som zdroj hluku zle identifikoval,nemohli by taky rachot robit vstreky? Ale to by potom asi motor nesiel rovnomerne,nie som az taky odbornik,len viem,ze doteraz som zimy preckal bez takychto zvukov,a jedine co sa teraz na aute robilo na jesen,bol olej,olejovy filter a nastavenie voli ventilov,tieto pozavuky ale zacali az s prvymi minusovymi teplotami a to je tak tri dni dozadu....
-> Markop: To je fakt. Pak si má člověk vybrat kde je pravda. Jestli se držet poměrně přesně teploty 20°C nebo jestli je možnost seřizovat i při teplotě dejme tomu o 10 nebo 15°C nižší což většinou tak seřizuju když není zbytí dodržet 20°C. Ale dělám to tak už pomalu 10 let a zatím zdá se je všechno v pořádku.
-> Adler: Ne, zlobit se nebudu. Ono je to totiž všude jinak. V servisní příručce je ale pro motory řady 781 a 791 uvedena vůle při 20stC +-3stC. Tak si vyber ;-)
Markop 05.12.12 19:50:48 napsal:
P.S. Vůle se nastavují celý rok stejně, respektive v létě při
dvacítkách je to nejlepší ;-)
Dovolil bych si drobně nesouhlasit nebo spíš upozornit. Vím je to jen drobnost, ale přece jen snad se na mě nebudeš zlobit. Andrt uvádí (str. 408), že u Favoritu jsou vůle ventilů 0,20 mm při teplotě -4 až +20°C. Od +20 do +32°C uvádí vůli 0,25 mm. Ale pravda je to jen pro ocelové tyčky. Netuším jestli by to zvýšení o 0,05 mm nad 20°C šlo aplikovat i u hliníkových tyček na sacích ventilech, ale předpokládám že snad ano.
P.S. Vůle se nastavují celý rok stejně, respektive v létě při
dvacítkách je to nejlepší ;-)
Dovolil bych si drobně nesouhlasit nebo spíš upozornit. Vím je to jen drobnost, ale přece jen snad se na mě nebudeš zlobit. Andrt uvádí (str. 408), že u Favoritu jsou vůle ventilů 0,20 mm při teplotě -4 až +20°C. Od +20 do +32°C uvádí vůli 0,25 mm. Ale pravda je to jen pro ocelové tyčky. Netuším jestli by to zvýšení o 0,05 mm nad 20°C šlo aplikovat i u hliníkových tyček na sacích ventilech, ale předpokládám že snad ano.
-> Billislav: bily je MANN a ma myslim zeleny napisy tak mozna filtr mas ok. Mrkni nejdriv na ty ventily.
No budem to musiet spravit,nieze si odfajcim ventily...Uz som aj zabudol co som tam daval,len si pamatam ze to bolo biele ten filter s modrym napisom :-) Preventivne ho veru vymenim...
Dej to nekde do tepla a premer/nastav ty vule ventilu, co mas za olejovy filtr? Kup Mann a vymen ho.
Olej je Valvoline 10W-40...Myli ma len to,ze to stichne potom,a ide uplne potichu,mohli by to byt teoreticky tie vole...
Jak začaly mrazy? Nemáš příliš malé ventilové vůle?
Filtr ani ne, ale občas některé nevhodné oleje toto dělají.
P.S. Vůle se nastavují celý rok stejně, respektive v létě při dvacítkách je to nejlepší ;-)
Filtr ani ne, ale občas některé nevhodné oleje toto dělají.
P.S. Vůle se nastavují celý rok stejně, respektive v létě při dvacítkách je to nejlepší ;-)
Zdravim vas,uz tri rana ako zacali mrazy pocuvam rachot od motora,ako pokazeny sijaci stroj,zatial to vzdy po troch minutach stichlo...Ide to odniekial zpod krytu ventilov...Riesim to preto,ze ma taketo zvuky z mojho auta som nie navyknuty,nepamatam si ze by takto niekedy rachotal,ani minule zimy,pred dvomi mesiacmi som menil olej,filter...Zatial jediny nazor co som pocul,je taky ze mam nahovno/nekvalitny prave ten olejovy filter a ze ventily idu nasucho,ze pada olej,kym ho zas natlaci,tak je rachot..? Co na to poviete? Alebo nebolo by na zimu ventily inak nastavit ako sa pise v priruckach? Felda 98,1.3 50kW MPi,110000km...
Dakujem za rady
Dakujem za rady