
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zotrvačník
-> 136rapid: ty si kupil ten motor z MT ? ak chceš držiak ti môžem vyrobiť. Ak máš záujem napíš mi správu 

-> afro100: jestli mu nezalezi az tak na cene, kterou zaplati za upravu te kliky, tak ji necha stocit pri udelani diry pro lozisko na mrkev prevodovky.
-> 136rapid: a budes upravovat kluku, aby sa otocila v 136 bloku? no to si frajer ked je jednoduchsie upravit kluku ako spravit drziak :P
ešte som rozmýšlal prehodit vložky s piestami a klukou do 742.136-tkového bloku nemusel by som tak vyrabat držiaky na motor v tej 136-tke mám už ostrú vačku a mal by som už vyriešené aj čerpadlo paliva. Oplatí sa takato prestavba a čo vlastme treba všetko urobit??
-> 136rapid: do provozu bych dal 260°
a čo by si povedal ako to bude chodit s takou vačkou??? nemám ju radšej vymenit za dáku s toho Mpi??
-> 136rapid: ok, já aby jsi tam neměl starou tovární, která má sice taky velké uložení, ale nepatrně menší než Mpi
-> m8rinek: mala by byt od Chovanca, zdvih 7,3mm, velke ulozenie, nepoužitá
-> 136rapid: Co to je za vačku? Novej brus, nebo polotovar, nebo stará tovární?
je tam vačka 300/300 s nahonom na rozdelovač ale čo som pozeral v prispevkoch vo fore je na bežný provoz nevhodná
-> MOLSO: není uplně pravda, dost Mpi vaček mí jen mikrozdvih a z toho nejde ani nic nabrousit...
-> m8rinek: teoreticky hej ale ľahšie asi zoženie klasickú MPI vačku
-> MOLSO: Může vačku ,,nastavit,, už jsem takovou viděl...
-> 136rapid: vačku musíš vymeniť za inú lebo tam nedostaneš náhon rozdelovača. Potrebuješ vačku s veľkým uložením - zo sériových pasuje jedine z felicie MPI po roku 2000
edit - lebo minno je hňup
edit - lebo minno je hňup

chlapci vdaka za odpovede a ešte jednu otazku by som mal je tam ostra vačka to asi klasický karburator nebude stihat dá sa vymenit za inu vačku?? Ak ano aku by som mohol použit ???
-> m8rinek: pěknej loukoťák mám něco podobného :)
-> m8rinek: ano, viem aj to, ale zatial som to nemal zapoztreby, lebo mam doma zopar zotrvacnikov 742.136...
-> Maťulo: dokonce můžeš použít i setrvačník ze 742.12, jen dvě díry budou oválný, což ničemu nevadí... skoda110r.eu/140rr/cerven
1220002.jpg
-> djmaso: na osemkanalovom motore s AL hlavou NIKDY nebude 180 zotrvak ;) Motory od 130 hore maju totiz inu roztec srobov, nez 180 zotrvak pouzity na starsich motoroch(kila, uzovky).
-> djmaso: jj ale Rapidky uz mali vsetky doradu 190mm lamelu... resp. vsetky skodovky od modelu M... 

-> Maťulo: o to lepší - 136 rapu jsem nikdy neměl tak nevím vím že si dát bacha na 180-190 lamelu a počet zubů na setrváku
-> 136rapid: od tohoto uz sa ja distancujem, lebo 100 ludi / 100 nazorov... ja som na svoj motor pouzil hlavu z 50kW feldy MPi - novy tip s kuzelovymi pruzinami na ventiloch...
-> 136rapid: ak ju neupravis tak je to viacmenej jedno, ale dal by som fel 50kW mpi
-> Maťulo: diky za vysvetlenie
A čo by ste mi poradili za hlavu dat na ten motor?? Môžem použit aj klasicku 742.136 či použit radšej s favorita alebo felicie Mpi ??
A čo by ste mi poradili za hlavu dat na ten motor?? Môžem použit aj klasicku 742.136 či použit radšej s favorita alebo felicie Mpi ??
dokonca aj 130kovy zotrvacnik 742.13 mozes pouzit... je uplne rovnaky ako 742.135/136...
-> 136rapid: zotrvacniky 742.135/136 a 781.135/136 su uplne rovnake s tym rozdielom, ze je tam len iny pocet zubov na venci a teda ked si ponechas svoj 742.136, nemusis riesit problemy so starterom! 

no ved to mi nešlo do hlavy všade vo fore písali favorit zotrvačník a prehodit veniec nikde som nenašiel že môžem použit original 742.136 zotrvačník
-> 136rapid: prave ze musis dat zotrvacnik 742*136... inak by si musel na 781*136 favo zotrvacnik prehadzovat venec...
nevím jestli má rapid 136 lamelu 190 ale
favorit jí má určitě(190) a přehodit věnec :)
favorit jí má určitě(190) a přehodit věnec :)
zdravím skladám fabiu motor do rapidky
môžem založit zotrvačník samozrejme po navrtaní dier s motora original 136 rapidky??? či to musí byt len zotrvačník s favorita a prehodit na nom veniec??
môžem založit zotrvačník samozrejme po navrtaní dier s motora original 136 rapidky??? či to musí byt len zotrvačník s favorita a prehodit na nom veniec??