
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Felda, blbě se sbírá
prohledat
52 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 22.11.2012 do 21.03.2013, založil/a Antony - zrušená registrace
-> Karel.:
ale asi dvakrát jsem to povolil i vyhnutým očkem...ne na autě teda

-> Pavel P..: eshop.naradi-libus.cz/nar
adi-libus/.../6108-Klic-pr
o-lambda-sondu-VWPassat-BM
W-Nissan
takovej podobnej, ale stejně jsem ho na feldě zlomil
takovej podobnej, ale stejně jsem ho na feldě zlomil

-> Pavel P..: letlampu a do cervena nahriat vyfuk, akurat na aute sa to blbo robi...
abych nezakládal nové téma... je nějakej fígl nebo spešl klíč jak bezpečně povolit lambdu? ideálně na autě?
-> Milan 136: Dělal jsem to podle knížky, a nastavení jsem udělal. Myšleno na doraz při plným sešlápnutí plynu. Ale jestli je to TO základní nastavení jsem nezjistil.
Edit : Samozřejmě nastaveno i tak, aby mělo lanko vůli a klapka byla zavřená bez sešlápnutí.
Edit : Samozřejmě nastaveno i tak, aby mělo lanko vůli a klapka byla zavřená bez sešlápnutí.
-> Antony: je treba udelat zakladni nastaveni
Je možný, že jsem udělal něco s klapkou, když jsem se ji snažil vyčistit? Docela neochotně mi teď padá na volnoběh. U klapky jsem odpojil konektory a opatrně ji vyčistil aniž bych ji demontoval. Po složení to blbne. . .
-> Pavel P..: Rozvody v tom jsou nevinně - ty mají na svědomí maximálně lehkou arytmii volnoběhu, případně kuckání při prudkém ubrání plynu.
Kdyžtak také mohu nabídnout diagnostické služby, kabel s sebou většinou tahám v brašně u noťasu....
Kdyžtak také mohu nabídnout diagnostické služby, kabel s sebou většinou tahám v brašně u noťasu....

-> Majki: tak jako rozvody tomu taky přidaj ale že by to kvůli nim škubalo v určitých otáčkách je dle mě blbost...
-> Pavel P..: A nemužou to být vytahané rozvody?
-> FORM: nekoukal, nemám jak... ale chtělo by to mrknout jestli je tam nějaká chyba.... měřící místo asi nemá, aspoň jsem si ničeho nevšimnul, každopádně je divný že by to dávalo málo jen mezi 2-3tis a od 3tis.ot. nahoru už by to bylo v pohodě protože od 3tis to táhne jak má.
-> Pavel P..: Na diagnostiku jsi koukal? Kdyžtak se stav. Ke změření tlaku paliva ti půjčím budík, maximálně budeme muset splašit T kus na hadičku, pokud nemá felda nějaké měřicí místo.
-> Jarda: no ve vejfuku občas trochu pšoukne když to protočim na místě ale né vyloženě že by to střelilo.... je možný že ten střeďák je nějakej šunt a rozpadnul se už, ale po necelých tří letech a 30tis km by to musel bejt extra šmejd.
-> Pavel P..: bud tam to palivo nejde pri prudkym pridani plynu nebo to nedokaze spalit (to by mohlo nekdy strelit), co palivovej filtr a diagnostika neco pise? ale filtr by projevoval treba v kopci, kdyz to jeste vic tocis a je tam potreba kontinualni privod paliva
fabia 1.4mpi s dvema lambdama (kod motoru AQW) toto dela uplne bezne, pry se nejedna o zavadu...
fabia 1.4mpi s dvema lambdama (kod motoru AQW) toto dela uplne bezne, pry se nejedna o zavadu...
čidlo polohy klikovky je vyčištěný, zkoušel jsem i jiný a je to stejný, vejfuk středovej je tam necelý tři roky a má něco přes 30tis km, zadní je tam rok a půl a má tak 20tis.km....
zkusim ještě ty vstřiky pořešit a případně klapku.... akorát teda nevim jak změřim tlak paliva..
zkusim ještě ty vstřiky pořešit a případně klapku.... akorát teda nevim jak změřim tlak paliva..
-> Pavel P..: taky mi to delalo, ale na LPG, kdyz jsem vyhodil ten elektronickej smejd - akturator a nastavil optimalni smes jen sroubem jako u karbecu, tak je po problemu
ten krokovej motorek mel proste prodlevu nez stacil zareagovat, ted by to podle plynare melo mit mnohem vyssi spotrebu, ale ve skutecnosti ma o 3l LPG nizzsi
je fakt, ze jsem tam teda udal i dalsi upravy
takze ty vstriky, ale spis ta klapka, popripade by mohly hur palit svicky
rozvody jsou nepravdepodobne (je teda fakt, ze vytahane rozvody mohou delat az dva stupne, viz. muj zlutej rapid s rozvody, ktere maji pres 200tis. km), muzes zkusit vycistit cidlo polohy klikovky, tim nic nepokazis
jak pise pavucina ten vejfuck, stalo se mi, ze do stredaku nalital celej kat. auto pak bylo celkem usporne, ale vubec nejelo :) potom jsem hodinu klepal se stredakem jak s ozembouchem a okolochodici si mysleli, ze jsem se zblaznil :) ale jak rikam, to bylo celkove takove tupe, ne jen po pridani, podobne to bylo, kdyz jsem dal na 1.4 zlutaka vyfuk ze 120ky, to vubec nejelo, takze jedna cesta do madarska byla celkem nezazivna...
ten krokovej motorek mel proste prodlevu nez stacil zareagovat, ted by to podle plynare melo mit mnohem vyssi spotrebu, ale ve skutecnosti ma o 3l LPG nizzsi


takze ty vstriky, ale spis ta klapka, popripade by mohly hur palit svicky
rozvody jsou nepravdepodobne (je teda fakt, ze vytahane rozvody mohou delat az dva stupne, viz. muj zlutej rapid s rozvody, ktere maji pres 200tis. km), muzes zkusit vycistit cidlo polohy klikovky, tim nic nepokazis
jak pise pavucina ten vejfuck, stalo se mi, ze do stredaku nalital celej kat. auto pak bylo celkem usporne, ale vubec nejelo :) potom jsem hodinu klepal se stredakem jak s ozembouchem a okolochodici si mysleli, ze jsem se zblaznil :) ale jak rikam, to bylo celkove takove tupe, ne jen po pridani, podobne to bylo, kdyz jsem dal na 1.4 zlutaka vyfuk ze 120ky, to vubec nejelo, takze jedna cesta do madarska byla celkem nezazivna...
Rozvody bych resil az jako posledni... Felda s prvnima rozvodama najeto 180 tisic 50 MPi, jela nejlip ze seriovych feld co jsem se svezl...
Spis se podivej na diagnostice, do kanalu kde je videt kolik mas % plynu jestli to dobre nabiha kdyz slapes na plyn. Pak urcite vyndej listu ve vtrikama a at ti nekdo zastartuje jestli to spravne rozprasuje. Vyzkousej tlak v liste jestli tam je po odpojeni regulatoru 3 bary a pri zapojenym myslim na volnobeh 2 bary(to nevim presne). Jeste jsem tu zahlidl moznost ucpaneho vyfuku... tim bych zacal.
Spis se podivej na diagnostice, do kanalu kde je videt kolik mas % plynu jestli to dobre nabiha kdyz slapes na plyn. Pak urcite vyndej listu ve vtrikama a at ti nekdo zastartuje jestli to spravne rozprasuje. Vyzkousej tlak v liste jestli tam je po odpojeni regulatoru 3 bary a pri zapojenym myslim na volnobeh 2 bary(to nevim presne). Jeste jsem tu zahlidl moznost ucpaneho vyfuku... tim bych zacal.
Tak vidím že odborníci se neozvali žádní... tak jsem postupně zkoušel měnit z druhý feldy, zapalovací, lištu, čidlo vzduchu na sacím potrubí a nakonec jsem dal i nový čísdlo teploty a je to pořád takový stejný....
napadají mě ještě zasraté vstřiky nebo blbá klapka..... kámoš ještě řikal že by to mohli dělat vytahaný rozvody, ale ty by snad neměnili předstih v záběru ve 2000ot.
napadají mě ještě zasraté vstřiky nebo blbá klapka..... kámoš ještě řikal že by to mohli dělat vytahaný rozvody, ale ty by snad neměnili předstih v záběru ve 2000ot.
Tak ještě jeden poznatek.. jelikož mám srovnání s tátovou feldou tak ta moje pomalu reaguje na plyn, má to trochu větší prodlevu, tátova MPi 40kw reaguje na plyn okamžitě... nemá někdo tušení čím to?
-> Pavel P..: Bratranec má 90tkm a KAT už má vysypany ale 96 takže BMM...
-> Petr Volfik: je to MPi takže kat má... najeto je poctivých 150tis tak to by snad ještě neměl bejt rozsypanej
-> Pavel P..: A má to kat? Spíš jestli ten neni přicpanej, nebo ve vnitř rozpadlej.
Tak jsem dneska sundal a vyčistil klapku, byla slušně zanesená mastnotou, taky to čidlo teploty vzduchu co je za klapkou jsem vyčistil a dal novou hadičku co jde od klapky k ventildeklu... zdá se to už lepší ale furt je to takový divný když prudce šlápnu na plyn tak se to zakucká ale když šlapu pomalu tak to je v pohodě.... ale jen na volno bez kvaltu, při rozjezdu to znát neni.
ještě mě napadá jestli neni nějak rozpadlej střed vejfuku že by se to dusilo... ale byl dávanej před 2,5 rokem a má najeto kolem 30tis.
ještě mě napadá jestli neni nějak rozpadlej střed vejfuku že by se to dusilo... ale byl dávanej před 2,5 rokem a má najeto kolem 30tis.
tak sice jsem si musel pučit noťas, ale podle vagu to vypadá na špatné/netěsné vstřiky. Nebo může být závada jinde?
-> Milan 136: Tak jsem to dneska zkoušel... už je to o něco lepší ale furt to v tahu trochu cuká hlavně mezi 2-3tis... ale třeba když uberu z 3000 na 2500ot. a zase přidám tak to nezaškube.... ještě zkusim někde splašit tu lištu jestli to pomůže a nebo ještě vyčistim klapku.
Tak svíčky vyměněny. Při tom jsem prostříkal WDčkem kontakty pro svíčky v zapalovací liště, ale žádná změna. Naopak auto nejel nechce chytnout, ale včera běhěm jízdy začalo škubat, tak jsem přepnul manuálně na plyn, to nejelo vůbec, tak zpět na benzín a zase škubání, tak jsem doskákal k prvnímu parkovišti, kde auto zdechlo než jsem stihl zaparkovat. Pak zase nechytlo, tak je odstavené. (Felicia 1,3Mpi). Teď se snažím zprovoznit diagnostický kabel a mrknout se, jestli tam není vypsané něco v závadách.
-> palinator: Jenže předohrab, tam lítá všehchen bordel. Já tam třeba našel i dřevěnej kolíček 

-> su.tech 21.01.13 14:15:16:
3 roky neni moc. Na škodovkách bejvaly filtry i snad 10 let, že z nich byl monolit... a to byly peckový studený starty i bez sytiče! Sice to hulilo jako kráva a za tepla to šlo natočit jen obtížně, ale za studena krása!
3 roky neni moc. Na škodovkách bejvaly filtry i snad 10 let, že z nich byl monolit... a to byly peckový studený starty i bez sytiče! Sice to hulilo jako kráva a za tepla to šlo natočit jen obtížně, ale za studena krása!

Zdarec. Felda 1,3 mpi nám špatně chytná. Mám podezření na špatné palivové čerpadlo, protože někdy bzučí hodně dlouho, ale nejsem si jistý, jestli vůbec má tlačit vždycky stejnou dobu. Jindy zase nezabzučí vůbec, ale tak i tak není možné auto normálně nastartovat, dlouho točí a má jen snahu jakoby chytat tak na dva válce. Je nutné přidávat při startování plyn aby vůbec chytla. Jenom mi nejde do hlavy, pokud by bylo teda špatné palivové čerpadlo, tak by to na LPG mělo chytnout pěkně ne? Je tam totiž ještě systém, kde si sám přepnu benzín/LPG, nebo ve střední poloze funguje automaticky, kdy startuje na benzín a po nějakém zvýšení otáček nad 2tis přepne na LPG. Startování je přitom problém ve všech režimech přepínače. Jinak auto jakmile se po dlouhé době nastartuje (někdy bohužel při zahřátém motoru ani nechytne), tak potom už jede poměrně bez problémů a motor nijak neškube, nevynechává a jede hezky i na LPG. Zítra asi zajedu koupit svíčky a zkusím je teda vyměnit, ikdyž tam problém neočekávám. Vzduchový filtr jsem tam vyměnil o víkendu, tam problém nebyl. Takže asi tak? Nové svíčky, vyčistit škrtící klapku, zapalovací lištu nevím jestli seženu od někoho pujčit na vyzkoušení. Jinak mě nenapadá nic.
-> eben: to nám u tátovy feldy dělal vadnej snímač polohy klikovky, co je zvrchu na převodovce.... teda v prní fázi, v poslední už to chcípalo i při jízdě a nechtělo to naskočit třeba 5 minut a pak to zase ožilo.
jinak dneska jsme mrknul na čidlo na sání a konektor byl zoxidovanej uvnitř, tak jsem to pročistil a stříknul konkorem, zítra mám cestu tak uvidim jak se to bude chovat.
jinak dneska jsme mrknul na čidlo na sání a konektor byl zoxidovanej uvnitř, tak jsem to pročistil a stříknul konkorem, zítra mám cestu tak uvidim jak se to bude chovat.
-> Majki88: veru ano,dnes mi to urobilo pri parkovani ked som sa snazil drzat co najnizsie otacky aby som sa nezahrabal na lade,a zrazu nic
-> eben: Tohle se mi stává když auto udusím... čím to je nevím
ak sa amozem pridat.tiez by som mal dotaz MPI 50kw zastavim na dlhsiu dobu dajme tomu v kolone,akokeby zdochne a rozbehne sa znovu a niekedy zdochne uplne a ked znovu nastartujem tak ide akokeby na dva falce vtedy musim az na podlahu zosliapnut plyn az potom sa znova rozbehne jak ma,
-> Pavel P..: já to na svým několikrát čistil jehlou a prostříkával, až se mi rozpadnul jeden pin. tak jsem si koupil nový i se svorkovnicí, vyměnil a je klid
-> Milan 136: díky na tip.. mrknu

-> Pavel P..: koukni se na svorkovnici snímače tlaku v sání(za škrtící klapkou). Býva to tam zoxidováno a pak to škube
zkusim splašit nějakou jinou lištu a uvidim jestli to pomůže.... auto má ted najeto 150tis..
vzduchovej filtr má tak 10-15tis a nějakej černej neni. kontroloval jsem ho.
vzduchovej filtr má tak 10-15tis a nějakej černej neni. kontroloval jsem ho.
A co zkusit vzduchový filtr? Kolegovi cukalo nejdřív auto v uričitých otáčkách tak to řešil nákupem Lambdy, dělalo to dál. Pak když to startoval zastudena tak OK a jak se to ohřálo a vypnul motor už to nešlo nahodit. Sešli se nad tím 3 odborníci, na nic nepřišli a pak někdo otevřel filtrbox a zjistil, že to hovado tam má 3 roky starý špinavý filtr, který když se vyměnil všechny problémy se ztratili...
-> Pavel P..: Ten problém jsem řešil na služební feldě, dělala to lišta zapalování. A kouni se taky na klapku, ta ti taky může dělat bordel. Ta lišta nám odešla při 300 000km, ted jezdíme jak draci dál :D
vyndal jsem z toho Brisky a všechny byli vypálený stejně... škubalo to i s nima, ted jsou tam champion co maj tak 1000km a cuká to o kousek míň ale i tak je to znát.
-> Pavel P..: Ještě můžeš kouknout na všechny svíčky jestli nejsou rozdílně zbarvený. Když by byl přicpanej vstřik tak by u jedný byl izolátor víc do bíla.
-> Pavel P..: Asi jedině ta lišta. U mě svíčky ani změna čerpací stanice nepomohly. .
Co pomáhá, aspoň na chvíli, že vyndám a očistím svíčky když na nich není nic nenormalního.
Co pomáhá, aspoň na chvíli, že vyndám a očistím svíčky když na nich není nic nenormalního.
-> Pavel P..: Cukáni a takové jakoby vynechání mi dělala zapalovací lišta. Vyměnil jsem z bratrancem a od té doby klid ani u něho se to neprojevuje....
oživim téma.... pozoruju u mojí feldy 1,3mpi že škube v zátěži třeba když jedu do kopce na dvojku nebo trojku a cca od 2000 do 3000ot nemá moc tah a škube... od 3000 už to chytne dech a táhne jak má a nechá se vytočit do 5tis bez problemu, na rovince nebo z kopce to moc nepociťuju.... svíčky jsou tam nový Champion co tam patřej.
napadá mě zasratá klapka nebo vstřiky... a nebo přicpanej vejfuk, ale oba tlumiče jsou zánovní, nedrnčej a nezdaj se rozpadlý.
napadá mě zasratá klapka nebo vstřiky... a nebo přicpanej vejfuk, ale oba tlumiče jsou zánovní, nedrnčej a nezdaj se rozpadlý.
-> m8rinek: Dej tam to co tam patri, deli se to zda mas 135 nebo 136.A NGK pokud to budou japan tak ver tomu ze makat musej.
-> m8rinek: no to úplně jedno není

-> Milan 136: Do tohohle motoru je to jedno :D, nicméně jsem zjistil, že tam jsou 17 Brisky, NGK tam byly předtim a taky nějak nefungovaly... Tak naopak zkusim teplejší 15 co to udělá :D.
dejte tam origo jednobodový Championky a máte po problému
-> m8rinek: Briskama tomu pomůžeš
-> m8rinek: Briskama tomu pomůžeš

Já mam rok starý NGK a taky tenhle problém pociťuju... zkusim tedy teplejší Brisky...