Skoda 136 nestartuje po sestaveni motoru

prohledat
52 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 13.11.2012 do 17.01.2013, založil/a Tuxik
řadit dle data
00:20:01
17.01.2013
Qwak
-> Tuxik: 3 už mám něco upito četl sem nenalezena 1

E: koukám že sem vůbec všechno četl nějak obráceně.. 3
upraveno 1x, naposled 17.01.2013 00:27:24
00:11:44
17.01.2013
Tuxik
-> Qwak: nemam, jak jsem psal - uz to startuje :-)
00:09:31
17.01.2013
Qwak
-> Tuxik: nemáš otočenej rozdělovač?
00:05:43
17.01.2013
Tuxik
Tak chyba nalezena.



Jirka Bibendum30 mi pujcil SEDR abych vyloucil zavadu karbece (muj byl stejne u Kratochvila a nez bych z ty hromady rozebranejch karbecu jeden funkcni slozil, trvalo by to dyl :)).



I s jinym karbecem se motor choval stejne - proste nenastartoval.



Pri zkoumani VN okruhu jsem promeril kabely, odpor vsech byl v norme, vymenil vicko rozdelovace, promeril palec - vse OK.



Po vyndani svicek a jejich prikostreni bylo zjisteno, ze pouze jedna hazi jiskru a to jeste jen obcas.



Namontoval jsem zanovni D17YC co jsem mel v garazi a motor chytnul na druhej drc...



Nevim jestli svicky byly vadne (mely tak 10km), nebo proste D14Y na 136 motor nepatrej, kazdopadne s karbecem serizenym od Kratochvila to ted slape jako hodinky :)



BTW v karbecu mi chybela tryska co je v "trubicce" ktera vede z vicka karbece a mel jsem vychozeny osicky klapek.



Diky vsem za rady
14:51:36
09.01.2013
Tuxik
-> Bobesh: proste tam benzin prolina :-) Kdyz jsem hledal pricinu na netu, tak jsem nasel "Kolem zkrouceného víka šoupátka prolíná při otevření sytiče docela dost paliva. Také se zde přisává určité množství vzduchu, projevující se hlasitým pískáním a velmi vysokými otáčkami syceného studeného motoru. Srovnání lze provést opilováním příruby v místě šroubových oček. Materiálu je zde ovšem už tak relativně málo, čímž hrozí opětovné zborcení, takže je lépe použít víko v lepším stavu z jiného karburátoru. " (zdroj lugosy.smirci-krize.cz/cl anky-skoda-742-743-karbura tor-jikov-32-sedr.php )



Ale to v tuhle chvili neni ten hlavni problem, viko sytice proste vymenim... Uvidime dneska, ted jsem vstal po nocni takze huraaa do garaze a dokonat dilo zkazy :-D
14:11:58
09.01.2013
dragon_cb_cz
-> Tuxik: Zkontroluj hladinu, plovak a taky tu trubicku co je zasroubovana do vika - ja ji mel povolenou a cakal z ni benzin mezi viko a komoru, tesneni uplne mokry. Vzdycky jsem nastartoval, motor chytil krasne a pak se postupne (na sytici) zacal dusit a bezel s bidou na 3... Kazdopadne okolo sytice by fakt benzin prolinat nemel...
09:32:39
09.01.2013
Bobesh
-> Tuxik 09.01.13 04:38:38: A ten karburátor,jak na tom je? Každopádně benzín u šoupátka sytiče nemá co dělat,jen vzduch. Než začneš blbnout s hladinou,zkontroluj těsnost a funkci jehlového ventilu. Nedávno mi to takhle střečkovalo a nakonec se mi sekala odpružená kulička v jehle,byť jehla těsnila,takže si to dělalo hladinu jak kdy. Jinak reduktor bych po zkušenostech předepsal povinně od 130 vejš. Chytatelnost ještě zlepšíš zachováním bypassu zapalovací cívky při startu. Jelikož reduktor nemá kontakt 15a pro přímé napájení cívky od hlavního 30 kontaktu starteru,musíš vřadit k cívce mezi červený kabel od starteru a kontakt 15 na cívce relé,následně spojíš u starteru žlutý kabel s červeným. Mě osobně se to vyplatilo,pak už to chytalo "na kejchnutí".
upraveno 1x, naposled 09.01.2013 09:38:57
07:00:37
09.01.2013
rsvancara
Měl bych radu:



Příště nevyndávat svíčky, startovat bez sytiče a s plným plynem (aby se k tomu zalití benzínu dostalo taky dostatečné množství vzduchu).



Hned jak chytne, tak samozřejmě ubrat :-D



No a k té hladině, když bude plovák seřízený OK, tak zkusit, jestli v něm není benzín. Jednou mi to taky udělalo, byl těžký jak kámen :-D
06:26:44
09.01.2013
Tuxik
-> darklord: diky, zkusim seridit :)
06:12:45
09.01.2013
darklord
-> Tuxik: ano, proste je to bohate
05:17:10
09.01.2013
Tuxik
-> darklord: to jsem si myslel, ale vysoka hladina ma vliv na uchlastavani svicek ?
upraveno 1x, naposled 09.01.2013 05:50:16
05:02:52
09.01.2013
darklord
-> Tuxik: vysoka hladina
04:38:38
09.01.2013
Tuxik
Tak mam zase dotaz :-) Motor sice vrci jak ma, starter jsem vymenil za reduktorovy (takze to startuje fajn), ale cas od casu to dela nasledujici divnost:



motor nastartuje, sytic blbne (okolo sytice docela dost prolina benzin, asi kriva priruba sytice, ale neresim to zatim), ale bezi... po nekolika minutach muzu tocit starterem jak chci, ale nechytne ani za boha - je nutne vyndat svicky, ocistit je od benzinu (delam zapalovacem), vratit je zpet a motor nastartuje...



Cim to ? Ne ze by mne nebavilo porad vyndavat svicky :) ale rad bych nasel jadro pudla. Muze to zpusobovat pouze karbec, tj blba hladina, pripadne prisavajici priruba ? Predstih je serizenej stroboskopem dle tabulek.



Motor 742.136 s vnitrnostma Felicia 1.3, rozdelovac kontaktni - nova kladivka, kondik; starter s reduktorem; karbec SEDR32 natryskovanej na 136ku (presny hodnoty ted nevim).



Svicky jsou nove.



Je pravda, ze je to bohaty az moc, na sytic pri zajizdeni do garaze jsem se pak v garazi malem udusil ;-)



Dekuji pekne za jakekoli nakopnuti :)



upraveno 2x, naposled 09.01.2013 04:43:35
23:40:11
16.11.2012
Tuxik
Kazdopadne diky vsem za rady, delal jsem z toho asi moc velikou vedu, priste zkusim od nejjednodussich reseni a treba u toho ztratim min nervu :)
23:09:48
16.11.2012
škodec
-> Tuxik: ja som to vravel :)
21:48:45
16.11.2012
WingArrow - zrušená registrace
-> Tuxik:

velmi vysoky predstih! z viacerych moznych pricin ...

1. nastav na 5° za HU, ked nepomoze skus -10° za HU, ked toto nepomoze,chyba je niekde inde

2. nastav volnobezne otacky na 800 - 830ot/min

3. odpoj podtlakovu regulaciu na rozdelovaci

4. zvys a podrz otacky motora na 1000ot/min (kontaktne zapalovanie!!!)

5. stroboskopom nastav predstih na 7-14° pred HU, ideal 10° pred HU

6. pre buducnost si skontroluj a zapis zakladny predstih

7. na EK si nechaj nastavit bohatost zmesi na volnobehu t.j. 800-830 ot min



DUFAM, ZE TO NEDOPADNE AKO TOTO

skoda-virt.cz/cz/.../1629 42-motor-cuka

-> Karel. 28.10.12 18:14:09: 92 121

...stale sa riesi to iste a kazdy zaklada nove vlakna, niektori sa snazime pomoct, ale asi aj zbytocne, ked sa ani nedozvieme vysledok ci to pomohlo......127 127 127 102
21:45:58
16.11.2012
Tuxik
Motor vrrrrciiii :)



Vymeneny kladivka, znovu nastaven odtrh, predstih a zjisteno ze je rozdelovac posunuty o 90 stupnu - tedy tam kde ma byt 1. valec je 2. apod - predpojeny kabely a na roztlaceni (s problemama - geometrie predku byla tak, ze kazdy kolo smerovalo uplne spatne, takze se to spatne tlacilo :-)) nastartoval :)



Starter porad nema silu, ale na druhe - treti pomale otoceni to chyta ... Tak jeste doladit par drobnosti a budu spokojen :)
23:43:24
15.11.2012
Šediváček
-> Tuxik: A zkoušel si ten můj pracovní postup? Rozdělovač nemůžeš jen tak dát na motor a doufat, že se trefíš. Musíš si ho dát na hup a trošku naforovat zuby x čerpadlo, pak nedoženeš předstih. A kontakt palce musí jít na kabel 1 válce. Pak hledej chybu jinde. Nevím, proč z toho děláte každý vědu 1 Samozřejmě kladívko 0,30-0,40 vůle a ne pecka jako kráva 1



PS: Jak myslíš že pálí 2x, jako hned za sebou? Na jednom kabelu to musí pálit jednou a pak 180° nic a pak zase na rysce. Jedině by se dovybíjel kondík, ale když točíš rozdělovačem, tak to možná udělá, na točení motorem to pálí taky 2x?
22:43:06
15.11.2012
ondie
-> Tuxik: já myslim,že máš otočenej o 180° komínek rozdělovače..rozdělovač se tváří správně,hodnoty taky,přesto je to všechno o 180°.
22:31:58
15.11.2012
Hurdis
-> Tuxik: Tak dej potom vědět. Vsadil bych si na problém pod pertinaxovým kloboučkem.
22:25:48
15.11.2012
Tuxik
-> škodec: jj ta druha jiskra je o poznani slabsi, jen nevim co to dela :)



zkusim zitra kondik, kabely (snad nejaky najdu), kladivka, vyndat rozdelovac a posadit ho zarucene spravne, a to by bylo aby to nebylo :) to ze to nejde nastartovat (starter nema silu) je dle brachy tim predstihem - jak rikal "motor nevi kam se ma tocit a pretlacuje se se starterem" - sice tomu uplne nerozumim ale zni to logicky :)
22:23:20
15.11.2012
škodec
-> Tuxik: to chvilkove tocenie a nasledne zaseknutie startera bude rozdelovac..nemas ho otoceny o 180st. alebo zle dane kable(mne to robil zle otoceny rozdelovac) To ze pali v 2miestach je tusim normalne to druhe je taka slabsia iskra nie.
22:21:28
15.11.2012
Hurdis
-> darabos: Tohle myslím nebude o startéru.

Tux začíná od nejsložitějšího, stejně jako jsme se vztekali hodinu u mne. Dle popisu bych se zaměřil na to nejjednodušší. Víčko, palec, kondík, kladívko, ideélně vše najednou, vůbec bych se nezatěžoval postupovat po etapách, když to chytne tak stroboskopem doladit předstih, pojezdit 400-600 km, vylejt olej, seřídit ventily a postupně zatěžovat.
22:14:42
15.11.2012
darabos
-> Tuxik: ja som mal podobny problem, hlavne ked som otvoril klapky, tak uz nezvladol kompresiu a niekedy sa zastavil. To bol 0,66kw-ovy starter na 1,4-ke. Mal som tam spalene kontakty v spinaci vysuvacej cievky, par krat sa to tam aj prilepilo...musel som buchnut kladivom, aby sa prestal tocit :). Po vymene vysuvacej cievku uz to fici, citit, ze to nie je 1kw starter, ale roztoci to.

Alebo fakt nieco nesedi s rozdelovacom a pali prilis skoro, malo by to iskrit len raz :) vtedy ked ma. (nemoze byt to dvojite isrenie sposobene tym, ze velmi pomaly otacas rozdelovac?)
22:13:42
15.11.2012
Tuxik
-> Hurdis: je to jak pises, rozdelovac je po repasi a bez vuli, motor je nove (ehm, "nove" - streva z Felicia 1.3, najeto cca 30kKm) slozenej... zkusim i ty kladivka a kondik, ale zdaji se OK
22:11:23
15.11.2012
Hurdis
-> Tuxik: Hele Tuxy, úplně jsem to nečetl do detailu, ale jestli máš nastavený předstih kolem 5° na 136ce, seřízené ventily, nové svíce, které pálí, palivo jde do karbu, trysky nejsou zaručeně ucpané, kabely máš nové, vypnutý motor hezky ráčnou protočíš, starter OK....

...tak jsi na tom přesně jako já.

Můj motor sice hned po složení krásně točil a chytal, ale nebyl schopný se po startu udržet. Vše výše popsané zkontrolováno, dokud jsem se nenasral, došel do skladu, rozbalil sadu na rozdělovač, vyměnil kondík, kladívko a palec a bylo ihned vyřešeno.

Počítám, že jsi nasadil rozdělovač, který se tváří " v pohodě" na nově složený motor.

To že máš skladbu s feldí sadou na pístech s přesahem o 0,3 mm větším, to mít vliv nebude (zatím, podle někoho nikdy, ale tomu s ohledem na hmatatelné důkazy nevěřím).
22:00:27
15.11.2012
Tuxik
Tak je to pravdepodobne predstih, jen jsem s tim zatim moc nehnul :)

Kdyz startuju, je slyset ze starter chvili toci, pak se jakoby zasekne a po vypnuti/zapnuti klicku zase o kousek toci...



Predstih jsem zkousel 5, ale to je asi malo... Jeste mne napada jedna vec - je normalni, ze rozdelovac pali pri stelovani predstihu ve 2 mistech ?



Starter jsem zkousel jinej - slozil jsem ho ze 2 starteru a zda se byt OK, 0,8kW



Kostra baterky je pripojena naprimo ke starteru silnym medenym paskem.



Sorry za mozna blby dotazy, nejsem motorar :)
upraveno 1x, naposled 15.11.2012 22:01:50
10:27:28
15.11.2012
sbf
ked ho racnou otocis asi baterka bude KO, alebo zle kontakty, asi najvsednejsi pricina
20:34:15
14.11.2012
Majklsto
-> Tuxik: motor máš prikostrený? ked som zabudol pripojit kostru od motora na karoseriu tak to malo podobné príznaky
06:36:38
14.11.2012
ferrari
Matthes, záškodník z TechWebu 13.11.12 21:49:56 napsal:

Tenhle starter pro takovej motor neni uplne vhodnej. Aby to fungovalo, musi

bejt opravdu v kondici.…


Tak-tak, rovnako baterka...ak mám baterku na menej, ako 75%, tak nenaštartujem...pritom tatko s motoro 120 štartuje aj pri 25% stavu baterky.



A ako už bolo napísané, kukni aj ten predstih, ja som male tiež problém naštartovať s vysokým predstihom a štartérom 0,6kW, štartér doslova vracalo, po upravení predstihu všetko OK (paradoxne ale motor šlapal perfektne)
04:14:45
14.11.2012
Tuxik
Jinak koukam ze priste budu nejdriv hledat, pak psat :)



skoda-virt.cz/cz/.../1624 62-starter-nema-silu

skoda-virt.cz/cz/.../7999 6-nechce-startovat-1?gotop ost=1...



A ja jeste jen dodam ze jsem to testoval i s odpojenymi kabely ke svickam, takze predstih bych timto vyloucil :)



Dekuji za rady, zitra (dnes odpoledne :)) vse zkontroluju a uvidi se
00:40:39
14.11.2012
Šediváček
-> Tuxik: Pomůcka ke zkontrolování.... Zkus sundat ventilový víko a toč motorem dokud nebude střihat 4 válec. Vejfuk nahoru, sací se otevírá, rysku na klice na nulu a pokud máš víčko s číslama, (když ne, tak musí palec směřovat na rysku na rozdělovači) tak kabel 1 válec a toč s rozdělovačem sem a tam, dokud nehodí jiskru. (motor nech stát). Jinak to pálí 1-3-4-2. Vím, že píšeš, že si zkoušel prohazovat kabely, ale pokud to nebude fungovat podle toho co sem napsal, hledej chybu jinde. Na tohle zatím nastartoval každý motor většinou na 1 otočení, bez ohledu stavu baterky a samotného motoru.
21:57:44
13.11.2012
Tuxik
-> Matthes, záškodník z TechWebu: zkusim silnejsi starter a pak se uvidi... predstih jsem zkousel ruznej, ale zatim bez uspechu a uz na to dnes nemam nervy :)
21:57:37
13.11.2012
Minik03
-> Tuxik: ja jsem na prvni starty vzdycky daval nulu, aby byla jistota, ho uslysim
21:55:36
13.11.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuxik: Tyjo ale to fakt vypada na spatnej predstih.
21:53:31
13.11.2012
Tuxik
-> MiroJ: baterku jsem si vypujcil z Forda, kde chodi jak ma :) -> Matthes, záškodník z TechWebu: starter s motorem vzdycky o kousek pootoci, jenze pak kdyz ma prekonat kompresi tak je to pro nej neprekonatelnej problem... takze pootoci - skubne, zabruci a zase kousek pootoci - jako by baterka byla vybita (to ale neni, po znovunandani do Kacka normalne funguje)
21:49:56
13.11.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
Tenhle starter pro takovej motor neni uplne vhodnej. Aby to fungovalo, musi bejt opravdu v kondici.



Pokud na volno toci a pri nandanych svickach ne, muzes mit nekde na spojich kabelu prechodak, takze tim vykon starteru jeste snizis.



Samozrejme predpokladem je, ze ten predstih je spravny. Na druhou stranu pokud je spatnej predstih, tak startem motorem kousek otoci, pak se jakoby zasekne kdyz prekonava tlak expanze a zase kousek pootoci nez zapali dalsi valec proti chodu starteru...
21:49:35
13.11.2012
minno
-> Tuxik: to bude tým štartérom, skús iný....
21:49:26
13.11.2012
MiroJ
je zima, baterka moz byt vybita a neutiahne starter po zatazov, ...?



edit: Minik03 ma predbehol

upraveno 1x, naposled 13.11.2012 21:51:01
21:48:53
13.11.2012
MOLSO
-> Tuxik: nastav skor tych 5. malo by byt 3 - 5



tiež som aml problemy so startovanim ked som dal favo motor ... reduktor pomohol na dobu neurčitú 1
21:47:51
13.11.2012
Minik03
-> Tuxik: tak jednine zkusit ozivit baterii a pripadne pujcit si starter
21:47:40
13.11.2012
Tuxik
-> MOLSO: to je v planu... :) snad to s jinym starterem pujde, uz jsem z toho dneska byl na prasky.. btw jakej je zakladni predstih 136ky ? Daval jsem 5-10, s tim by to melo chytit, ne ?
21:46:28
13.11.2012
MOLSO
-> Tuxik: zobrať štartér a hodiť ho velkým oblúkom niekam ďaleko. Vyskúšaj druhý 4
21:45:36
13.11.2012
Tuxik
-> Minik03: nejsou pridelany poloosy :) takze nelze
21:45:30
13.11.2012
MiroJ
ok, ak bi to bol bezkontakt, slaby stater by nevyvynul dostatocne otacky,myslim ze asi 400 je minimim, aby to bolo shopne fungovat ....
21:44:56
13.11.2012
Minik03
Co zkusit roztlacit?
21:43:44
13.11.2012
Tuxik
Racnou jde tocit krasne dle predpokladu - zlehka - komprese - zlehka..
21:42:47
13.11.2012
Tuxik
Zapalovani klasika kontaktni, starter 120 0,66kW.. Mam podezreni na to ze ten starter uz ma neco za sebou, bez svicek a tedy bez komprese to bez problemu utahne.. Ale to nevysvetluje proc to ani neskubne
21:42:12
13.11.2012
MOLSO
račnou ide točiť v pohode ?



štartér je klasika 0.66? Ak hej, skús si požičať iný, prípadne najlepšie reduktorový. možno už má vymlátené futrá a nevládze
21:41:36
13.11.2012
MiroJ
aky starter ? ake zapalovanie ?
Extreme Tyres