skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zmenšení talířku sacího ventilu
-> Olgoj Chorchoj: Tak ty medvědovitý ventily mám, ale aby trochu vypadaly, tak jsem je musel krapet zbrousit. Taky mají v talířku takový jakýsi vybrání, ale to mi zas tak moc nevadí. A asi budu muset pružiny podložit, páč mají klínek asi o 2mm víš než felda.
-> Martin100L: třeba mercedes má talířky 35 a délku 101... dokonce i klínek má M-Pičkový, když teda nekoupíš ten druhej typ s prapodivnym chycenim
Gemini: a z čeho máš ty, co mají talířek 35mm?
-> Maťulo: konkrétně zkouškou Mikrotvrdosti dle Vickerse, tam se tlačí na vnikací tělísko závažím cca 0,5-1kg, tim můžeš měřit na broušenym povrchu např. ložisek klikovky, bez toho aniž by jsi ji poškodil...
-> vhml: dakujem! hold aj som elektrikar a nie strojar... 

-> Maťulo: www.converter.cz/tabulky/
tvrdost.htm
-> m8rinek 08.11.12 10:54:38: prosim ta ako sa meria ta tvrdost?
-> elbacil: mate potom kvoli takymto ventilom aj upravene sedla???
-> elbacil: mate potom kvoli takymto ventilom aj upravene sedla???
Tie na daewo maju rozmer sací 38/7 dlžka 101,4 a výfukový 31/7 dlžka 101,3. Niekedy som ich zmenšoval brusením podla potreby.

-> TTomas: dělalo, nicméně kdyby ten oplí ventil měl zušlechtěnou dosedačku, tak by byla škoda ji odbrousit.
-> Stepan FUN: Transita bych hádal spíš na 8mm dřík.
-> Gemini: Alfa je zajímavá, tu znám jen 35,5mm, ty poslední jsou hodně dostupný snad všude.
Nakonec jsem volil variantu výfukového ventilu z BMW.
-> Stepan FUN: Transita bych hádal spíš na 8mm dřík.
-> Gemini: Alfa je zajímavá, tu znám jen 35,5mm, ty poslední jsou hodně dostupný snad všude.
Nakonec jsem volil variantu výfukového ventilu z BMW.
m8rinek 06.11.12 20:24:27 napsal: → Šediváček: ok, dej mi ventil co má 36mm talířek, 7mm dřík a dýlku 100+-2mm
E: samosebou, bez toho aby jsi ventil zkracoval!
→ vhml: tohle je maximum…
mam take na predaj....
Alfa rozmer 36,6mm , driek 7mm, dlzka okolo 101
Bmw 36mm/7
pripadne 38/7 saci 31/7 vyfukovy
E: samosebou, bez toho aby jsi ventil zkracoval!
→ vhml: tohle je maximum…
mam take na predaj....
Alfa rozmer 36,6mm , driek 7mm, dlzka okolo 101
Bmw 36mm/7
pripadne 38/7 saci 31/7 vyfukovy
-> m8rinek: Já netušil že mluvíš o sacích... I když - dojít mi to mohlo... Na co tak velkej vejfuk u "našich" vozidel. :-D Každopádně pokud se jedná o sací a jsou bez návaru, tak bych se toho taky nebál... ;-)
Jenom mimochodem - co vím, tak se kdysi používaly snad ventily z Transita... Ale víc o tom nevím...
Jenom mimochodem - co vím, tak se kdysi používaly snad ventily z Transita... Ale víc o tom nevím...
-> m8rinek: Brouseni talirku se bezne delalo. I ja to tak mam udelany, takze se toho neboj a smele do toho.
to je na ten 8K? Hele, já ti pujčim jeden ventil 36 a zkus si to, podle mě už je to skoro hodně velký, resp už neni kam zvětšovat v případě, že by se to chtělo propadat (jako mně:) Esi eště někdy budeš ve škole tak se zeptej, jak by se tvářili na obrání toho ventilu zespoda. Taky by ho to zmenšilo a povrch dosedačky by neubyl...
-> darabos: přesně z tohohle BMW hodlám ventil použít, koncernovej ventil bude možná moc kátkej a musel bych zafrézovat pružinu hloub do hlavy...
-> m8rinek:
BMW E30 316, 318, vyfuk: 36.00/7.00/101
Golf III 1,4 (IHI) 030109601L, saci: 36.00/7.00/99.30
BMW E30 316, 318, vyfuk: 36.00/7.00/101
Golf III 1,4 (IHI) 030109601L, saci: 36.00/7.00/99.30
-> vhml: to nejde, výfukovej je dimenzovanej na vyšší teploty, koneckonců kvuli tomu i návar na sedlový ploše...
-> m8rinek: ale opačně to předpokládám nefunguje. Tj na výfuk použít sací ventil.
Tak jsem byl pro radu na katedře vozidel a motorů, kde jsem se dostal jasné odpovědi.
1) návar bývá na výfukových ventilech
2) než ventil zkracovat a řešit zušlechtění raději brousit talířek, případně zkusit tvrdost (Vickers), zda se něco radikálně nezměnilo
3) použití výfukového ventilu na sání není problém, ventil je kvalitnější, odolnější vyšším teplotám, při odlehčení se navíc rozdíl ve tvaru výfukového ventilu eliminuje
Takže já mám jasno, zkusím sehnat ventili 38mm, změřit tvrdost před a po úpravě, v případě neúspěchu výfukový ventil...
1) návar bývá na výfukových ventilech
2) než ventil zkracovat a řešit zušlechtění raději brousit talířek, případně zkusit tvrdost (Vickers), zda se něco radikálně nezměnilo
3) použití výfukového ventilu na sání není problém, ventil je kvalitnější, odolnější vyšším teplotám, při odlehčení se navíc rozdíl ve tvaru výfukového ventilu eliminuje
Takže já mám jasno, zkusím sehnat ventili 38mm, změřit tvrdost před a po úpravě, v případě neúspěchu výfukový ventil...
-> Stepan FUN: Návar na ventilech se dělá na výfukovejch, kde jsou uplně jiný teploty. Dříky se kalí a někdy i sedla.
-> Šediváček: ok dík za nic. Až příště budeš chtít někoho školit a nebudeš schopen pomoci, zkus jinýho člena...
-> Šediváček: ok dík za nic. Až příště budeš chtít někoho školit a nebudeš schopen pomoci, zkus jinýho člena...
skuste dat ventily z daewa 1,5 osemventil aj s klinkama.Pasuju do skoda misiek a su skoro zadarmo.Ja ich dávam už dávno a osvedčili sa.

-> Stepan FUN: Někdo ale ví a neživí ho to, ale i přes to to nechce říct. A napsat ne, hledej dál je taky rada ne? Než si odebrat ventil, jak píšeš a následně zkurvit motor. Dál se nebudu vyjadřovat, takže banána mě dávat nemusíte 

Takže se měj hezky a přeju šťastný hledání a nebo musíš šáhnout hlouběji do kapsy a dát to co v ní najdeš někomu, kdo ví víc než ty
To platí u každýho, včetně mě.

-> Šediváček: Tenhle styl komentů se tady nějak rozmohl. :-/ Někdo položí otázku, někdo jinej ví, jak se to dá vyřešit, případně nahradit... Pokud je to jeho know-how (který ho případně i živí), chápal bych že ho neprozradí jenom tak, ale čekal bych seriózní nabídku stylem - vím, dodám (případně poradím), ale bude Tě to stát tolik a tolik... A záleží na tom člověku, jestli to akceptuje, nebo bude vymejšlet vymyšlený, nebo financovat vlastní "vývoj" něčeho už vyrobenýho. Nicméně komentáře typu vím, ale nepovím na diskusním fóru, který vzniklo proto, aby si lidi navzájem radili mi nepřijdou nic moc... :-/
-> m8rinek: O tom zbroušení ventilů... Záleží asi na tom jaký. Nechce se mi to teď hledat (spíš jít do dílny, kde je literatura), ale neměla třeba 120LS náhodou nějakej návar na ventilech? Vím, že byly oproti 742.12 jiný, ale už si za ty roky nepamatuju jak jiný. Takže by záleželo na tom, jestli podobná fičura nebude na těch Tvejch ventilech...
-> m8rinek: O tom zbroušení ventilů... Záleží asi na tom jaký. Nechce se mi to teď hledat (spíš jít do dílny, kde je literatura), ale neměla třeba 120LS náhodou nějakej návar na ventilech? Vím, že byly oproti 742.12 jiný, ale už si za ty roky nepamatuju jak jiný. Takže by záleželo na tom, jestli podobná fičura nebude na těch Tvejch ventilech...
-> m8rinek: Tak na Nisanu se shodneme,...Alfa je dnes už "nesehnatelná" a ta to není, +2mm možná, ale ty si napsal +- 2mm (ale proč si přidělávat starosti ne?) a pokud ti nevadí, že budeš mít vejfukový ventil jako sací (případ tvojí uvedený vectry), konstrukčně by to vadit nemělo, to máš pravdu, tak jsou pro tebe lepší možnosti.
Nechci se hádat, ale co si čekal za odpověď? Když to napíšeš stylem,"dej mě číslo svýho účtu, já potřebuju prachy"
Nechci se hádat, ale co si čekal za odpověď? Když to napíšeš stylem,"dej mě číslo svýho účtu, já potřebuju prachy"
-> Šediváček: ok
ideální ventil je
Nissan CD17 36x7x100,9 dost nedostupné
Vectra 20NEJ 36,5x7x103,6 ale musí se zbrousit...
+2mm doženeš uplně jednoduše a ke zbytku? Zeptal jsem se, ale odpověď dát nechceš, ok jdi mlžit jinam...
E: a jestli to co jsi tu dal na fotce je 35,5mm tak to je Alfa, ale na to se tu neptám...
ideální ventil je
Nissan CD17 36x7x100,9 dost nedostupné
Vectra 20NEJ 36,5x7x103,6 ale musí se zbrousit...
+2mm doženeš uplně jednoduše a ke zbytku? Zeptal jsem se, ale odpověď dát nechceš, ok jdi mlžit jinam...
E: a jestli to co jsi tu dal na fotce je 35,5mm tak to je Alfa, ale na to se tu neptám...
-> m8rinek: A dát ti ho určitě nedám, a na katalogový číslo můžeš rovnou taky zapomenout. Ono jít do "Mototechny" s tím, že víš pro co, už je moc jednoduchý. Jinak ty už máš sedla na 36mm a nebo je budeš dělat? Co ze začátku dát 35-35,5mm, kdyby se něco posralo, můžeš to opravit. Pokud se ti to stane v max. velikosti, tak už by si musel dát tvrdý sedla. Pokud je tam už nemáš :-) A to je 1150? Nebo prostě 120-ka? Na 1,3 by byl max. ventil 36mm dost málo si myslím (na hlavu, kde se s tím počítá už při výrobě).
-> m8rinek: Třeba něco takovýho a nebo je libo víc sériový?
Chtělo by to víc info. třeba kde bys chtěl dohnat ty +-2mm na dýlce, co třeba klínky? když něco chceš, musíš vědět co, pokud ti to není jedno a de ti jenom o rozměry ventilů.

-> Šediváček: ok, dej mi ventil co má 36mm talířek, 7mm dřík a dýlku 100+-2mm
E: samosebou, bez toho aby jsi ventil zkracoval!
-> vhml: tohle je maximum...
E: samosebou, bez toho aby jsi ventil zkracoval!
-> vhml: tohle je maximum...
No pokud je potřebuješ o 2mm zmenšit, tak si asi hledal špatně. A jestli chceš radu, tak to zkus, když ti proleze sedlem, tak to asi nejde 

taky bych to zkusil. Proc je tam nenacpes v celý parádě?
Vis, ze ses zeptal a zaroven sis i odpovedel?
Jasne, ze ta plocha neni nijak upravena, resp. po prvnim brouseni uz by stejne nebyla. Takze smele do toho.
Jasne, ze ta plocha neni nijak upravena, resp. po prvnim brouseni uz by stejne nebyla. Takze smele do toho.
Našel jsem vhodný ,,polotovar,, ventilu pro svůj motor, nicméně zajíma mě zda je talířek a především broušená plocha nějak povrchově upravema, či jde ventil na talířku zmenšit a to o cca 2mm na průměru?
Bruska na ventily je samozřejmostí...
Bruska na ventily je samozřejmostí...