skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Felicia 1.3 Mpi problem
-> Bukaj: zprůměrovat asi ne... bratranec měl najeto kolem 280tkm když mu to začlo dělat, kámoška má 87 tkm a dělá ji to taky ale zatím ne tak hrozně... já mam 147tkm a zatím jsem v klidu /knock knock/ ale mě zas odešla zapalováci lišta... Krokovaci motorek je voděodolný tak by na něho kvalita nasavaného vzduchu neměla mít vliv... jinak určitě bych se pokusil to rozebrat o vyčistit, odmastit ,promazat a odstranit oxidaci...
-> Majki88:
Hm, toho jsem se bál...
Jaké je vůbec životnost těch klapek u Feldy MPI? Dá se to vůbec zobecnit/zprůměrovat?
On je asi rozdíl, jestli klapka jezdila 100 000 Km po městě, nebo po dálnici, jestli se pravidelně měnily filtr atd.
Ale zdá se mi, že 120 000, co má ta jinak docela zachovalá Felda najeto, je celkem málo na klapku...
...a to nepočítám, že to dělá cca už od 100 000 km...
A kdyby to přece byla klapka, tak kupovat na vrakovišti je zajíc v pytli a nová bude docela pálka...
Hm, toho jsem se bál...
Jaké je vůbec životnost těch klapek u Feldy MPI? Dá se to vůbec zobecnit/zprůměrovat?
On je asi rozdíl, jestli klapka jezdila 100 000 Km po městě, nebo po dálnici, jestli se pravidelně měnily filtr atd.
Ale zdá se mi, že 120 000, co má ta jinak docela zachovalá Felda najeto, je celkem málo na klapku...
...a to nepočítám, že to dělá cca už od 100 000 km...

A kdyby to přece byla klapka, tak kupovat na vrakovišti je zajíc v pytli a nová bude docela pálka...

-> Shatter: Tak tuto variantu nechám na chvíli, až budu mít v ruce náhradní 100% funkční klapku 

-> Bukaj: Tipoval bych to na krokovaci motorek, jestli máš možnost zkus vyměnit celou klapu jestli ne tak to rozeber (pár poohýbánych pacek) odmasti, prostrikej kontaktolem a schaněj jinou klapu.... vydrží to jenom chvíli...
-> Bukaj: ocovi robilo čosi veľmi podobné, nepomohlo ani nastavenie klapky, chodil s tým po servisoch, nikde nič. Nakoniec jeden chlapík zasadil klapke dobre mierenú ranu kamsi a prestalo to.
A připojím se zde i s mým problémem, abych nezakládal podobné téma:
Felicia Combi GLXi 1997 (1,3 MPI 50 kW)
Můj problém spočívá v tom, že občas (dle určité shody okolností) si auto samo přidává plyn -
1) otáčky na volnoběh vyletí na nějakou hodnotu (většinou 2000-3000) a drží
2) otáčky na volnoběh kolísají v rychlém tempu mezi cca 1000 a 1500, jako když tůrujete motor
3) za jízdy se občas dusí (zakucká a nejede, projevuje se díra v plynu, nedá se jet plynule)
Spouštěcím mechanismem tohoto chování je jen a pouze teplý start po více než 5 minutách stání.
Pokud startuji vychladlý motor, závada se neprojeví vůbec, pokud zastavím na pár minut, také se neprojeví.
Nejhorší je jízda z místa A do místa B se zastávkami v místech C-X...
Pokud se závada neprojeví, tak felda jezdí skvěle, pokud se projeví, pozoruji určitý pokles výkonu. Po delší jízdě závada postupně odezní a je vše ok.
Co už jsem zkoušel:
Paměť závad: 0
vyměněn vzduchový filtr, čidlo teploty, základní nastavení klapky.
Klapku jsem čistil naposledy před rokem, to je poslední můj tip, ke kterému jsem se zatím z časových důvodů nedostal...
...obávám se odcházející klapky...
Co ještě by mohlo mít souvislost s teplými starty?
Felicia Combi GLXi 1997 (1,3 MPI 50 kW)
Můj problém spočívá v tom, že občas (dle určité shody okolností) si auto samo přidává plyn -
1) otáčky na volnoběh vyletí na nějakou hodnotu (většinou 2000-3000) a drží
2) otáčky na volnoběh kolísají v rychlém tempu mezi cca 1000 a 1500, jako když tůrujete motor
3) za jízdy se občas dusí (zakucká a nejede, projevuje se díra v plynu, nedá se jet plynule)
Spouštěcím mechanismem tohoto chování je jen a pouze teplý start po více než 5 minutách stání.
Pokud startuji vychladlý motor, závada se neprojeví vůbec, pokud zastavím na pár minut, také se neprojeví.
Nejhorší je jízda z místa A do místa B se zastávkami v místech C-X...

Pokud se závada neprojeví, tak felda jezdí skvěle, pokud se projeví, pozoruji určitý pokles výkonu. Po delší jízdě závada postupně odezní a je vše ok.
Co už jsem zkoušel:
Paměť závad: 0
vyměněn vzduchový filtr, čidlo teploty, základní nastavení klapky.
Klapku jsem čistil naposledy před rokem, to je poslední můj tip, ke kterému jsem se zatím z časových důvodů nedostal...
...obávám se odcházející klapky...
Co ještě by mohlo mít souvislost s teplými starty?
Nejspíše čidlo teploty, případně ucpaný přívod chladného vzduchu do filtrboxu (nemáš tam myší hnízdo?
).
Kdyby to byl ucpaný výfuk, nebo palivový filtr, tak by na to teplota motoru neměla vliv...
EDIT: lambda má své vlastní vyhřívání (žhavení), kdyby fungovala až po zahřátí motoru, tak by životnost katalyzátoru byla cca 20 startů ...
Zkus odpojit konektor z čidla teploty, co to udělá (mělo by to mít na zahřátém motoru vyšší volnoběh a i spotřebu, ale pojede to normálně). Pokud to i tak nepojede, tak hledej jinde...

Kdyby to byl ucpaný výfuk, nebo palivový filtr, tak by na to teplota motoru neměla vliv...
EDIT: lambda má své vlastní vyhřívání (žhavení), kdyby fungovala až po zahřátí motoru, tak by životnost katalyzátoru byla cca 20 startů ...

Zkus odpojit konektor z čidla teploty, co to udělá (mělo by to mít na zahřátém motoru vyšší volnoběh a i spotřebu, ale pojede to normálně). Pokud to i tak nepojede, tak hledej jinde...
Lambda sonda začíná fungovat až je zahřátá takže bych ji zkusil otestovat... Ve výfuku može neco byt... Vyměn svíčky pokud si je tet nekdy neměnil...
-> Jany: aha... Kravál ze sání... To značí ucpanej vejfuk. ;-) Většinou koncák, ale už jsem viděl i střeďák i kat. Je mi ale divný, že studený to jede.
Edit: Byla to moje první myšlenka, ale to že to studený jede mi přišlo divný...
Edit: Byla to moje první myšlenka, ale to že to studený jede mi přišlo divný...
odkaz pre všetkých auto za studena ide lebo je všetko takmer chladne aj zvody aj lamda sonda atď .. auto postupom času ak sa nahrieva cupka a som nedavno skušal na 4 som šiel 60 a nepustilo ma viac a som dal do 3 a som ju musel roztahovať a trvalo to dosť dlho ak je nahriata robi si s čo chce do otačok nechce isť aj ked zošlapnem na podlau len počuť filter jak tam huči ale vykon nikde ..




-> Jany: ak je to 1,3 mpi tak napr. snímač teploty motora ... lambdou to nebude ..
tak tu lambdu odpoj a zkus ject bez ni..nastavi se ti nahradno hodnota ..max to pojede malinko hure ale to ani nepoznas....nerikam ze s tim mas jezdit 100km ale ani tak by se nic nestalo a aspon tim tu lambdu muzes vyradit...me se tojako lambda moc nezda...
čáute mam problem dneska sa mi stalo to že auto ak je studene ide v poriadku .. ale jak sa nahrialo tak padali otačky a auto nechcelo isť viac proste sa dusilo auto je na Plyn aj LPG .. a robilo to aj na plyne aj na benzine ... stal som na semafore idem sa rozbehnuť auto cupka nechce isť do otačok a sa dusi ked mu pridam alebo napupujem to som skušal a dusilo sa ja fakt neviem filter vzduchovy nový .. myslim si že je to Lambda ale čo iné by ešte okrem toho mohlo byť ? ďakujem vopred za rady a reakcie 
