Rozdíly motoru u 1000 Mb a 1100 Mbx

prohledat
20 příspěvků (zobrazeno 1 až 20) od 28.10.2012 do 30.10.2012, založil/a F7R
řadit dle data
21:49:23
30.10.2012
Bukaj
-> afro100: -> m8rinek:

Děkuji za osvětu4,

ve stovkách se nějak nevyznám, úspěšně se mi vyhýbají (nebo já jim? 6), zato MB a 742 jsou moje parketa5

A jediný blok, co mám z kila (vyndal jsem jej z vraku jedné 1000MB 65) má už na nálitku krupici...

-> F7R:

...a hledal bych buď původní motor dle štítku (ale pokud v autě nebyl, tak asi těžko shánět), nebo bych na jiný blok alespoň vyrazil původní číslo5

A v jakém stavu je to MBX, že nemáš motor? Budou fotky?2
07:55:44
30.10.2012
Jozka
-> afro100: Se musím mrknout na 110L 1972 motor, co mám doma, ani boha si nemůžu vybavit, jestli má na nátoku k pumpě "krupón", či nikoliv..
07:14:12
30.10.2012
m8rinek
-> Bukaj: měl jsem blok ze 110 s Y.



-> F7R: Pokud má jít o MBX, kde cena bloku je zanedbatelná položka tak bych se díval i po bloku se správným číslem...
23:37:18
29.10.2012
afro100
-> Bukaj: asi 70% 110L 72´ co som zatial videl, malo blok s vystuhou, cize asi az po model 73´ ...



cistokrvne kila ani erka nemozem sudit ..
23:28:42
29.10.2012
Bukaj
A ještě jeden dodatek pro případy detailistů:

Bloky motoru 1000/1100MB a 100/110se na první pohled liší kromě čísla za lomítkem také tvarem a strukturou nálitku komory vodního čerpadla ("boule', na které je nálitek s číslem motoru) - zatímco bloky 1000/1100 mají "bouli" hladkoua vyztuženou výrazným žebrem, 100/110 a pozdější modely mají nálitek s hrubou strukturou (rozsypaný písek1 ) a bez žebra.

Jen si nejsem jist, kdy došlo ke změně bloku, jestli náhodou i první ročníky 100/110 neměly starší provedení bloku - to by věděli odborníci na stovky4
20:24:35
29.10.2012
Duri
-> F7R: Ak chces byt detailista, tak by si mal zhanat motor s cislom 2 za lomitkom (pozor na motory S120, maju tiez /2, ale nemaju vrtulu) a zhruba do cisla 450000. Skoda 110L myslim mala uz /5 a cislo motoru nad 450000, to by fajnsmekrom mohlo vadit (jedine, ze si tam aj tak klepnes svoje cislo, vtedy je to jedno 3 )

Krasny prehlad jednotlivych serii a zmien najdes tu: skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=487

Dalsie zaujimave info zas tu: skoda-mb.prekladys.com/



Origo karburator by mal mat znacenie: 3140



Foto cisla motoru 1100MBL z poslednej serie (21.) z polovice jula 1969, cize tesne spred konca vyroby:
zvětšit Rozdíly motoru u 1000 Mb a 1100 Mbx - obrázek od Duri vložen 29.10.2012 20:24:35
upraveno 3x, naposled 29.10.2012 20:41:53
11:21:56
29.10.2012
F7R
díky za informace pánové!
00:48:03
29.10.2012
Olgoj Chorchoj
-> F7R: to už bude dvacítka čep, takže sháněj i 110L motor, do roku 74 myslim (slepice na hlavě mezi 2. a 3. svíčkou). Seženeš li jen 988 obsah, není problém ty 68mm vložky převrtat na 72mm. Sám to tak mám. Rozdíl mezi vložkou 68 a 72mm je na vnějším průměru jen 1mm, takže žádný strachy a směle vpřed
00:40:25
29.10.2012
F7R
rok výroby je budto 1968 nebo 1969

nevím přesně...papíry ani štítek karoserie nemám nyní k dispozici
00:27:28
29.10.2012
Olgoj Chorchoj
-> F7R: záleží na roku výroby - pozdější motory 1100mb jsou shodné i se 110L. Rozdíl, co vím, je v průměru pístního čepu. Určitě se sehnat nechá
00:07:06
29.10.2012
F7R
Ano bavím se přímo o 1100 MBX.

Ohledně té sady vložek, tu byl názor že:

"Jenže 1100 má vložky větší i na vnějším průměru, takže ano lze, ale musí se

rozfrézovat blok na velké vložky

převrtat vložky na velké vrtání, ale už zbývá jen slabá stěna…"



Tak sem právě tomu porozuměl tak, že bude rozumější sehnat ten 1100 Mb motor?
23:55:58
28.10.2012
Bukaj
-> F7R:

Pokud se bavíme opravdu o 1100MBX (dělaly se ještě 1000MBX, ty mají jiný motor a dva karburátory) a chybí ti motor, tak je 100% shodný s motorem z 1100MB De Luxe.

O motoru na prodej nevím, ale kdyžtak bych měl na prodej sadu vložek válců s písty, kroužky, čepy...4
22:56:01
28.10.2012
F7R
Opravdu se omlouvám, jsem laik6



Ten karburátor z aukra je tedy vhodný přímo do Skody 1100 MBX a je identický s tím co se tam z výroby dával?

Jestli sem to teda správně pochopil, tak ideální je sehnat motor ze škody 1100 MB a implantovat jej do 1100 MBX, kterou si nechává renovovat můj otec...



Pokud ano...máte nějaký tip na takový motor, nejlíp funkční...



Díky
22:13:31
28.10.2012
Bukaj
Tak tady třeba nový Jikov 32-24 BST:

aukro.cz/skoda-1100mb-nov y-karburator-s-termosytice m-i2743763973.html

Jinak jak píše Duri 4
21:54:01
28.10.2012
MOLSO
-> m8rinek: tak v tom spodnom mieste to tej vložke nevadí... môj 105 motor v zelenej bol prevložkovaný na 120ku týmto istým spôsobom ... nevidím v tom žiadne nebezpečenstvo ...
21:37:18
28.10.2012
m8rinek
-> MOLSO: pravda, leč stejně pitomý řešení jako to druhý...
21:35:31
28.10.2012
Duri
Motor montovany do 1100MBX je uplne navlas rovnaky ako 1100MB. Najjednoduchsie bude zohnat motor z 1100MB a ten vycukrikovat 3

Spadovy karburator 32BST urcite bezproblemov zozenies.Pravdepodobne aj novy.

Bolo ich ale milion druhov, lisili sa hlavne difuzormi (2xdif-21 pre 1000MBX, dif-23 pre 1000MB/MBL a dif 24-pre 1100MBL) no a potom roznymi podtlakovymi vystupmi, termosytic vz mechanicky sytic ...

Na 1100 vku skus pozhanat daky sluzny dif-24
21:20:01
28.10.2012
MOLSO
-> m8rinek: a tretia moznost osustruzit vlozku na spodnej strane zvonka .... 4
20:46:51
28.10.2012
m8rinek
-> F7R: Jenže 1100 má vložky větší i na vnějším průměru, takže ano lze, ale musí se

a) rozfrézovat blok na velké vložky

b) převrtat vložky na velké vrtání, ale už zbývá jen slabá stěna...
20:41:18
28.10.2012
F7R
Laický dotaz

Jsou tyto dva motory nějak zásadně konstrukčně rozdílné? Nebo Je u 1100 pouze zvýšen obsah tzv. vyvložkováním?

Je možné udělat z motoru 1000MB motor 1100MBX?



A poslední dotaz...

Lze v dnešní době sehnat spádový karburátor Jikov 32BST?



Děkuji za odpovědi!
Extreme Tyres