
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1.9tdi 66kw Agr - vyměnit turbo preventivně?
prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 01.10.2012 do 04.10.2012, založil/a dragon_cb_cz
-> Pavel P@nkáč: tak to mam spravny informace 

-> Klubko_: musi mit minimalni vuly nahoru dolu, dozadu dopredu zadnou, mech. sahne a rekne

-> palinator: obtok existuje i na 81Kw treba golf3
Podle mě proč obtok vydrží víc než VNT je taky tím, že na obtoku jsou všechny motory 66 kW, čili s nižším plnícím tlakem. Starý VNT jsou jen na 81 kW, novější i na 66 kW, tam nevim jak dlouho vydrží.
Spíš když se člověk začne vrtat v autě za účelem výměny nějakého dílu, tak odejde ten vedle a nebo ten vedle kterej se musel kvůli výměně zamýšleného dílu demontovat a pak se dával zpátky. 

-> Klubko_: Vůle která lze zjistit jen "šáhnutím" se olejem těžko vymezí - to je právě případ toho turba před smrtí kdy už okolo hřídele prolíná olej, navíc při výrazné vůli dojde ke kontakt lopatek a skříně a je po srandě...
-> Pavel P@nkáč: kdyz mluvis o te vuli na hrideli, nesmi mit zadnou, nebo se nesmi posouvat? Nekdo mi totiz rikal, ze ma mit vuli kolmou na osu otaceni(vule se vymezi olejem), ale nesmi jit posouvat v ose otaceni, tak se ptam.
-> Pavel P@nkáč: Řekl bych že vydrží víc protože je konstrukčně jednodušší a tudíž je výroba přesnější a kvalitnější. O tohle auto se nestarám sám, ale řeknu svojemu mechanikovi ať na to koukne. Já se hrabu jen ve starých škodovkách, kde mě to baví, na tohle nemám čas.
-> dragon_cb_cz: jestli mas turbo s obtokem tak nevim jak je to mozne ale to vydrzi vic nez naklapeci, jestli to kouri tak schod hadici od filtru a sahni jestli ma hridel vuli, jestli ano tak nove stejne za chvilku odejde...
-> Pavel P@nkáč: Však také říkám, že to kouří - proto jsem to začal řešit. Kdyby tam nebyl ani náznak problémů, tak se do podobných spekulací nepouštím. A z pohledu mechanika je pochopitelné, že neměníš co ještě funguje. Z pohledu člověka pro kterého čas ztracený případným nefunkčním autem a stáním někde u krajnice a zařizovanámí servisu mimo pravidelný interval relativně drahý (řádově téměř srovnatelný s cenou toho turba) to celé vypadá jinak. To ale jen pro ujasnění mé pozice, za názor samozřejmě díky.
-> Klubko_: Já mám naštěstí turbo s wastegate, tzn bez regulace. Co se týká zvyšování výkonu, tohle auto už kdysi dávno chipnuté bylo (přesné parametry nevím) a také do toho nějak šíleně žhavý nejsem, o chipu jsem přemýšlel jedine pokud by se zároveň měnily trysky - pokud by to nebyl přesný ekvivalent sériových, tak je pak nutné k nim vhodně tu řídící jednotku naladit.
Koukám, že většina lidí hlasuje "nehrabat", tak do toho asi hrabat nebudu. Díky za názory.
-> Klubko_: Já mám naštěstí turbo s wastegate, tzn bez regulace. Co se týká zvyšování výkonu, tohle auto už kdysi dávno chipnuté bylo (přesné parametry nevím) a také do toho nějak šíleně žhavý nejsem, o chipu jsem přemýšlel jedine pokud by se zároveň měnily trysky - pokud by to nebyl přesný ekvivalent sériových, tak je pak nutné k nim vhodně tu řídící jednotku naladit.
Koukám, že většina lidí hlasuje "nehrabat", tak do toho asi hrabat nebudu. Díky za názory.
-> dragon_cb_cz: mam taky 1,9tdi, 66kw a nechal jsem letos na jare repasovat turbo ve 370000km - zatuhla regulace a praskla membrana v ovladani regulace. Ted je tam uz skoro 400 000km (dovolena 1x CR-bulharsko, 1x CR-francie) a dal do toho sahat nebudu. Ani zvysovani vykonu. Podle me vyrobce vedel, proc to nejak nastavit s ohledem na zivotnost.
-> dragon_cb_cz: ty wole nechces jezdit ke me do servisu? takooveho pacienta sem tu snad jeste nemel
jezdi dokud to nezacne kourit pripadne skontroluj vuli na hridylce kdyz nebude velka tak to nech


-> Eidy: No, půl hodiny s plynem na podlaze asi ne, ale občas ho lehce proženu :) Koukám, že jsem nakousnul téma nad kterým se moc lidi shodnout neumí.
A co vstřiky? Nemá smysl je nechat zrepásnout nebo alespoň seřídit? Ceny trysek nejsou nijak tragické... Předpokládám, že můžou mít svůj podíl na zvýšené kouřivosti auta...
A co vstřiky? Nemá smysl je nechat zrepásnout nebo alespoň seřídit? Ceny trysek nejsou nijak tragické... Předpokládám, že můžou mít svůj podíl na zvýšené kouřivosti auta...
-> dragon_cb_cz: A proto je dobrý motoru občas pořádně protáhnout. Dát mu jednou za měsíc půl hodiny s plynem na podlaze, aby se případný olej z trubek a chladičů vyhnal.
-> Eidy: Ne, takhle generálně skutečně ne. U turba jde o jejich nepěknou tendenci vzít při své smrti do hrobu i motor, když začně běžet na olej nahromaděný v intercooleru a podobné srandy - proto bych se jeho fatálnímu selhání chtěl vyhnout. O spojce přemýšlím spíš protože mám možnost jí mít aktuálně za dobrou cenu, jinak jsem jí asi ochotný dojezdit až do úplné smrti.
na nejakou prevenci u techto dilu bych se vykaslal... bud se rozbije dil, kterej vynechas, nebo bude novej dil zmetek :)
-> dragon_cb_cz: takže plánuješ preventivně vyměnit všechny ložiska, poloosy, altík, elektroinstalaci, čerpadlo atd.? Asi ne. Já mám TDI 66kW, jsem třetí majitel a auto má najeto minimálně 500000km. Turbo se mastí od oleje, ale náplň vydrží mezi výměnou bez dolití. O spojce taky nevím nic. Loni jsem musel dát auto do opravy, protože mi praskla vypínací páka přitlačáku. Auto se rozbilo téměř hned. Já bych do toho nešahal. Vyměňuju díly, když se ozvou, ale jinak nic.
-> Karel.: Turbo je za těch 12 nové. Chovám se k němu myslím slušně, tzn pokud zrovna jedu ostřeji (což je u mě věc spíš výjimečná) tak ho vždycky nějakou chviličku dochladit nechám (2 minuty jak se někde píše ne, ale posledních pár desítek metrů téměř vždy dojíždím s bržděním motorem a pak ještě 15-30 vteřin nechávám bublat na volnoběh), ale že se k němu tak choval vždy každý zaručit rozhodně nemůžu.
Spojka vyloženě neklouže, i když v poslední době jsem měl trochu pocit, že např. při rozjezdech do kopce si při prudším uvolnění trošičku "lízne" než se chytí pevně - ale to je skutečně pocit hodně subjektivní.
-> Karel.: -> Nwkt: Co se týká toho "dokud to funguje" a "vyměnit jí můžeš pak", asi jsem zapomněl zmínit, že spolehlivost je u toho auta docela důležitý parametr - provozní režim je od servisky k servisce a snaha je vyhýbat se závadám které by znamenaly návštěvu servisu mimo tento pravidelný interval. S autem jezdí docela často (skoro víc než já) manželka, občas i delší trasy (150-250km) a výhledově v něm bude vozit i prcka, takže aby zůstala někde stát v zimě s nepojízdným autem je vyloženě nežádoucí. To je jeden z důvodů, proč uvažuji o "preventivní" výměně.
Další věc je, že pokud to turbo má chcípnout dříve než skončí životnost auta jako celku, tak by bylo asi lepší ho vyměnit dříve než později a tudíž z těch peněz co do toho dám dostat co největší užitek - měnit ho na posledních 30 tisíc km je asi nesmysl. Tzn otázka asi fakt je jestli těch 400-500 tisíc vydrží.
Spojka vyloženě neklouže, i když v poslední době jsem měl trochu pocit, že např. při rozjezdech do kopce si při prudším uvolnění trošičku "lízne" než se chytí pevně - ale to je skutečně pocit hodně subjektivní.
-> Karel.: -> Nwkt: Co se týká toho "dokud to funguje" a "vyměnit jí můžeš pak", asi jsem zapomněl zmínit, že spolehlivost je u toho auta docela důležitý parametr - provozní režim je od servisky k servisce a snaha je vyhýbat se závadám které by znamenaly návštěvu servisu mimo tento pravidelný interval. S autem jezdí docela často (skoro víc než já) manželka, občas i delší trasy (150-250km) a výhledově v něm bude vozit i prcka, takže aby zůstala někde stát v zimě s nepojízdným autem je vyloženě nežádoucí. To je jeden z důvodů, proč uvažuji o "preventivní" výměně.
Další věc je, že pokud to turbo má chcípnout dříve než skončí životnost auta jako celku, tak by bylo asi lepší ho vyměnit dříve než později a tudíž z těch peněz co do toho dám dostat co největší užitek - měnit ho na posledních 30 tisíc km je asi nesmysl. Tzn otázka asi fakt je jestli těch 400-500 tisíc vydrží.
-> dragon_cb_cz: pokud se k tomu turbu chováš slušně, tudíž chladíš jak máš atd, tak nemá důvod nevydržet i 500tkm. Za těch 12tis je repas nebo nový?
spojka klouže nebo něco? Pokud ne, tak bych ji nechal a počkal jak si popere s chipem, vyměnit ji můžeš pak ne?
spojka klouže nebo něco? Pokud ne, tak bych ji nechal a počkal jak si popere s chipem, vyměnit ji můžeš pak ne?
Spojku vymenit. Turbo kupit, a poradir sa s niekym ci vymenit, alebo s vymenou este pockat. To je moj nazor.
Dokud to funguje nehrabat se v tom
Chystám se k většímu servisu na ochcávce a jelikož mám možnost sehnat nové turbo za relativně příznivou cenu (necelých 12 tisíc), tak řeším, zda ho preventivně nevyměnit. Auto má totiž najeto 289 tisíc (důvěryhodných) a turbo je původní. Přijde mi poněkud hlučnější, i když těžko soudit - slyšet bylo co si pamatuju (minimálně posledních cca 90 tisíc km) vždycky.
Proč přemýšlím o preventivní výměně - rád bych aby auto ještě nějakou dobu vydrželo (pokud se dožije 400 tisíc, budu spokojený, všechno dál je bonus) a nerad bych aby turbo odešlo stylem kdy sebou vezme i zbytek motoru. Taktéž výkon už není co býval, ale to může mít více příčin (sání zapatlané bordelem skrz EGR a podobně).
Otázka tedy zní, zda je nějaká rozumná šance, že to původní turbo přežije až do těch 400 tisíc? Ideálně pokud by se tu našel někdo kdo tyhle auta servisuje a má trochu přehled o tom co vydrží, informací z páté až desáté ruky mám dost. Jaký je váš názor - vyměnit nebo ne?
A trochou související otázka - spojka je také původní, co říkáte na preventivní výměnu u ní? Jelikož návazně chci provést i výměnu trysek a příslušné nalazení řídící jednotky ("chip") aby si to s nimi dobře rozumělo a tudíž lze očekávat lehký nárůst výkonu, mám trochu strach abych tím tu starou nezabil.
Díky za názory.
Proč přemýšlím o preventivní výměně - rád bych aby auto ještě nějakou dobu vydrželo (pokud se dožije 400 tisíc, budu spokojený, všechno dál je bonus) a nerad bych aby turbo odešlo stylem kdy sebou vezme i zbytek motoru. Taktéž výkon už není co býval, ale to může mít více příčin (sání zapatlané bordelem skrz EGR a podobně).
Otázka tedy zní, zda je nějaká rozumná šance, že to původní turbo přežije až do těch 400 tisíc? Ideálně pokud by se tu našel někdo kdo tyhle auta servisuje a má trochu přehled o tom co vydrží, informací z páté až desáté ruky mám dost. Jaký je váš názor - vyměnit nebo ne?
A trochou související otázka - spojka je také původní, co říkáte na preventivní výměnu u ní? Jelikož návazně chci provést i výměnu trysek a příslušné nalazení řídící jednotky ("chip") aby si to s nimi dobře rozumělo a tudíž lze očekávat lehký nárůst výkonu, mám trochu strach abych tím tu starou nezabil.
Díky za názory.