
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
teoreticky sani bmm mpi karbec
tak na to kaslu necham to na 50 kovym bmm potrubi...

Musels bys nějak vyřešit předehřívání sání při studeném motoru a to ještě před samotným startem (elektrické topné těleso), jinak se ti bude nasávat velice chudá směs a při akceleraci by se hromadilo dole v sání palivo, při deceleraci by se zase hromadně odpařovalo. I tak by ale asi byly špatné přechody mezi volnoběhem a částečným zatížením, blbnul by si tím ECU, na tohle by se jen velmi těžko adaptovala.
K rezonanci, která zvyšuje tah motoru, dochází v MPi sání jen v určitém (spodním) pásmu otáček, možná by ti to krouťák u BMM zvedlo, ale efekt by byl zřejmě malý, mělo by to pravděpodobně víc nevýhod než výhod.
Ale pokud to chceš vyzkoušet, směle do toho, třeba objevíš netušené ;-)
K rezonanci, která zvyšuje tah motoru, dochází v MPi sání jen v určitém (spodním) pásmu otáček, možná by ti to krouťák u BMM zvedlo, ale efekt by byl zřejmě malý, mělo by to pravděpodobně víc nevýhod než výhod.
Ale pokud to chceš vyzkoušet, směle do toho, třeba objevíš netušené ;-)
-> exwrcteam: přesně jak píše Matulo, také bych se na to vykašlal a zbytečně stím neexperimentoval spíše to nemá ani cenu .. To potrubí je stavěno na proudění vzduchu né jak nějaká tobogána pro palivo :) Odjakživa platí čím blišší cesta do spalovacího prostoru, tím rychlejší plnění, kdyby to přineslo krouťák, injektory by klidně daly až na začátek toho hliníkového tobogánu
spíše raději bych doporučil, pohrát si s hlavou, rozšířit jak sací tak i výfukové kanálky, slícovat stím veškeré potrubí, rozšířit vnitřek sacího potrubí, jinačí injektor a případně si pohrát s mapou na obohacení směsy jen v určitém pásmu :) budeš stím mít sice práci, ale výsledek to bude mít větší než nějaký mpi potrubí, ale je to na tobě jak se rozhodneš ...

spíše raději bych doporučil, pohrát si s hlavou, rozšířit jak sací tak i výfukové kanálky, slícovat stím veškeré potrubí, rozšířit vnitřek sacího potrubí, jinačí injektor a případně si pohrát s mapou na obohacení směsy jen v určitém pásmu :) budeš stím mít sice práci, ale výsledek to bude mít větší než nějaký mpi potrubí, ale je to na tobě jak se rozhodneš ...
-> exwrcteam: to bude taky nepatrny rozdiel, ze ho ani nepocitis! A ak naozaj ziskas nejaky Nm na vyse, tak ho zabijes bud blbim SP v prevodovke, alebo blbim rozmerom kolies/pneumatik... Podla mna to nema vyznam! 

-> Maťulo: prave proto se ptam jestli to je k necemu a nebo k nicemu.. teoreticky kroutak prakticky,.....?
-> exwrcteam: aky to bude mat vyznam??? nejako to nechapem...
-> TechniX: prave premejslim jestli by mpi parohy fungovali s bmm vstrikem... jinak pujde o zastavbu do 742 do budouciho letniho vozu
-> exwrcteam: potrubí podobné, jen akorát jinak naklopené oproti 742 a jinačí příruba .. na pickupa byly zhruba max 27mm kanály ... na karburátor se použít dají, jen je třeba vyrobit si sklonovou podložku a redukci na karb (pokud ovšem jde o zástavbu do 742) :)
a co bmm vstrik?
-> elbacil: jo viděl jsem firmy které toto upravují a dobře se na tom živí.. ale moc bych to za výbornou věc asi nepovažoval nebo bych od toho moc nečekal, přeci jen je to urobený na škrtící klapku a na 4 injectory né na karburátor
Nejaka firma také sanie aj predava vraj na zvýšenie krutiaceho momentu. 

-> TooM-As: Ano platí, stejná délka ke každému válci aby byla nejlépe stejná a přímá kratší dráha, aby došlo k rychlejšímu naplnění v daný moment (ale nemusí být v některých případech pravidlem) .. to když si to představíme u vstřikování to už rovnou můžeme říct že každý injektor může být hozenej naprosto kdekoliv daleko od plnění válce a hned každej pochopí že je to blbost 

Mimochodem jak je to s délkou větví ke každému válci ? Platí to samé co u výfuku , aby byli vsechny pokud možno stejně dlouhé ?
-> elbacil: exwrcteam 22.09.12 08:14:25 napsal:
vecnaaa nezkousel ste nekdo pouzit MPi sani na karbec pripadne BMM?
vecnaaa nezkousel ste nekdo pouzit MPi sani na karbec pripadne BMM?
-> elbacil: Ne, to je sání z MPi.
-> exwrcteam: nemal kedysi karbec na mpi sani aj Bery ???
-> Marcius: to je sanie z BMM?

-> Marcius: prave ja nad tim premejslim nad BMM tak me zajimalo jestli nejakej pokuston to zkousel pripadne nazor nekoho dalsiho na danou vec:)
tady nějaká fotka z vyhledávání... img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/.../_2_20338__2005-0
9-13_15-10-18_21.jpg
-> exwrcteam: osobne jsem to nezkousel, ale nekolikrat jsem to videl. Pocit pry byl lepsi - vetsi kroutak v nizsich otackach, ale za studena se v té společné komoře co je pod klapkou prý shromažďoval benzín... takže nevim no. Z hlediska teorie je pro klasický karburátor, který má zásobovat všechny 4 válce výhodnější použít kratší sání... osobně než upravovat MPi sání, tak bych se pokusil vyrobit nějaké mezikusy mezi origo karb. sání a hlavu... tím by se dalo dosáhnout mírné prodloužení... ale zase... někde to přidá, jinde vezme.... myslím že když tady je moderní doba turb a kompresorů, tak vymýšlení těchto nejistých pokusů je trochu zbytečný.
vecnaaa nezkousel ste nekdo pouzit MPi sani na karbec pripadne BMM? pocity zkusenosti ?doufam ze me neukamenujete prosim prispevky pouze k veci:)