-> Borderer: Tož pekné, ale nič pre mňa
Možno o ďalších 15 rokov sa k niečomu dokopem.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
felicia 1.6 šicí stroj
10:57:17
28.03.2024
28.03.2024
minno
08:52:30
26.03.2024
26.03.2024
COL
-> ajok 25.03.24 16:38:46: neni 10 bar zbytecne moc? Ja pouzivam toto:
VDO 360-081-030-004C
a
VDO 350010014K
je to teda M10x1 a kupoval jsem to teda nekde na zapad od nas protoze v nasich eshopech to stalo zbytecne moc.
VDO 360-081-030-004C
a
VDO 350010014K
je to teda M10x1 a kupoval jsem to teda nekde na zapad od nas protoze v nasich eshopech to stalo zbytecne moc.
08:16:57
26.03.2024
26.03.2024
Borderer
-> minno: Já mám v užovce upravený old face Felda panel a že to nejdřív budu mít na zkoušku takto. No, provizorně sem to vozil dva roky pak si na to tak zvykl, že sem to tam nakonec nechal a dotáhl to vizuálně do konce. Ale fotku nemůžu najít.
21:59:30
25.03.2024
25.03.2024
minno
Ja sa chystám dať do škodovky teplomer a tlakomer oleja už asi 15 rokov Ale budíky už nechcem, nemal by som to kde rozumne dať. Jedine ak by bola možnosť displey-ového zobrazovača, ale to som lenivý hľadať niečo schopné + k tomu aj vhodné snímače, príp. redukcie.
18:08:47
25.03.2024
25.03.2024
Jozka
Mám na třech motorech rozbočky a oboje, tj. čidlo i budík, nevím jak moc ovlivňujou přesnost, ale přijde mi, že zanedbatelně. Jen bylo složitější je dohledat - a dneska mi na krátkej pokus vyplavalo dokonce jen tohle (3 x 10x1 žádný):
www.tuningstyle.cz/adapte r-cidla-tlaku-oleje-m10x1- na-1-8-npt
www.tuningstyle.cz/adapte r-cidla-tlaku-oleje-m10x1- na-1-8-npt
16:38:46
25.03.2024
25.03.2024
ajok
jj M10x1 autodilos.cz/autodily/...
/motor-mazani-spinac-tlaku
-oleje-cidlo-ventil
nebo todle chci zkusit ja, mela by zustat kontrolka? www.escape6.cz/autogauge- palubni-pristroj-tlak-olej e-s-cernym-podkladem-id241 511 zjistim od nich zavit
nebo todle chci zkusit ja, mela by zustat kontrolka? www.escape6.cz/autogauge- palubni-pristroj-tlak-olej e-s-cernym-podkladem-id241 511 zjistim od nich zavit
12:22:59
25.03.2024
25.03.2024
Borderer
-> Emil74: Na všechno se vykašli, kup si tohle www.hdkovo-eshop.cz/elekt
ricke-komponenty/tlakomer-
oleje-12v--d52--0-1000-kpa , přidej k tomu tohle www.hdkovo-eshop.cz/kmgy-
cidla-tlaku-oleje/c-tl-ole
je-m10x1-0-1000-kpa . Dočasně vyhoď čidlo kontrolky oleje, nacpi to tam a jezdi, ať se ukáže, jestli máš problém s tlakem oleje nebo někde jinde. El. zapojení = 3 dráty, 5 v případě podsvícení....Do tý doby nemá smysl nic řešit.
edit: Jen si ověř, že je čidlo m10x1, pamatuju si to matně.
edit: Jen si ověř, že je čidlo m10x1, pamatuju si to matně.
11:12:25
25.03.2024
25.03.2024
Emil74
-> Borderer:
AHOJ
PRAVDA ! NEMĚŘIL NIKDO :-(
Já popravdě neměl odvahu a nehledal jsem..chtěl jsem aby to udělal kdysi servis1 (neb jsem sám a potřeba někoho kdo bude měnit otáčky a udržovat je.. nejdříve/poprvé to skončilo sundáním vany, výměnou olej.čerpadla (za druhovýrobu) bez měření neb sací koš byl plný karbonu..po pár letech jsem nechal vyměnit hydra (servis2) , když jsem zjistil, že to cvaká jen na dálnici a jiný servis3 (BOSCH..) ač jsem toto po něm chtěl (geometrii+kontrolu tlaku oleje neb i po výměně hyder to cvakalo na dálnici po zahřátí oleje) toto taky neudělal (ač to bylo v objednávce) s odůvodněním, že to projeli na okreskách a vše OK a jen mi vyměnili sami odlučovač oleje a že pokud cvakání nastane doporučili by GO hlavy, což vzhledem k typu vozidla nemá cenu, oprava by překročila jeho hodnotu..a nediskutovali se mnou... upozornili že i Octavia 1 už dojezdí (nejde vše sehnat a Felda..prý koukat po nov.autě nevyrábí už ani druhovýroba dávno vše a proto neinvestovat a šetřit..)
DNES NECVAKAL !!! (Po, 4.den po výměně-2.den kdy necvaká)pořád jen max.3-6 km městem (dnes díky kolonám se zahřála opět i kapalina a cvakot nikde.
Jel jsem hned ráno do servisu1 (stará se mi o auto nejdéle i o předešlého formana, měnili mi motor nyní) (domontovat plech.kryt gum.manžety (ochrana před teplem z výfuku)) a necvakal ani tam ani zpátky po návratu na volnoběh. :-)
Smáli se, to prý chápou, že jsem byl z toho cvakání na volnoběhu na prášky, když to ten vkládaný nedělal. Prý ho před demontáží i projeli, poslouchali a jediný šelestivý zvuk jim přišlo, že jde asi z olej.čerpadla takový slabý klapavý zvuk, ALE NAŠTĚSTÍ toto neměnili a je tam původní ORIGO ... ufff.
Stejně bez měření tlaku nevím proč by měl cvakat... (kdyby byl zanesený kanálek hydra, tak by to bylo asi napořád..když jsem naznačil že to mohlo cvakat vlivem přítomnosti mého rel.čistého HELIXU HX7 10W-40 že se mi zdál po utření měrky do kapesníku černější - tak to prý asi NE, neb rozpouštění úsad v motoru je věc pomalá a před výměnou sundali vanu a krom měkých úsad vše čisté, očistili a skoukli i vršek motoru a tam taky čisto, přesto vytekl olej černý jak bota..)
K olejům jsem se dnes ptal (servis1): v šílené rychlosti během práce,obtěžování dal.zákaznky+součas.práce na autě (připevnování krytu na zdviháku) jsem během cca necelé minuty obdržel tyto rychlé informace :
servis používají DIVINOL řadu let do všech aut a není důvod měnit. MOGUL prý kdysi kvalita byla, ale pak to po převzetí a změně majitele se děly změny ve výrobě a k úsporám(regener.), a dnes ORLEN (poláci, na www uvádí že tato obchod.značka už nevyrábí nic) ..každý prý svého štěstí..
Tedy není prý už dávno pravdou že NEJ olej je ORIGO, a netřeba nic dodávat. ADITIVUM může staršímu motoru opravdu pozorovatelně pomoci, ale v okamžiku vypuštění oleje je pryč a mělo by se dávat znovu do nové náplně opět. Žádná kouzelná trvalá vrstva se prý nekoná. Nebát se je třeba jen skusit, i vyzkoušet různá..ale hlavně nekombinovat v rámci 1né náplně oleje! Když jsem začal na téma low-saps že je možná u HELIXu HX7, tak to prý je u olejů určených pro DPF už normální a buď dát jiný olej nebo to aditivum. Hlavně samo měnit olej a nenechávat šíleně dlouho (karbonáda). Měkké nízko_vysokoteplotní úsady/kaly v motorech bývají (možno i od horšího oleje) a ty jdou čistit-postupně i rozpustit, odplavit, ale tvrdý karbon (uhlík) je napořád..to je na GO a mechanic.čištění (popř.ultrazvuk), proto nešetřit a raději měnit než nakoupit drahá aditiva a myslet si že mám ošetřeno a můžu jezdit déle.
AHOJ
PRAVDA ! NEMĚŘIL NIKDO :-(
Já popravdě neměl odvahu a nehledal jsem..chtěl jsem aby to udělal kdysi servis1 (neb jsem sám a potřeba někoho kdo bude měnit otáčky a udržovat je.. nejdříve/poprvé to skončilo sundáním vany, výměnou olej.čerpadla (za druhovýrobu) bez měření neb sací koš byl plný karbonu..po pár letech jsem nechal vyměnit hydra (servis2) , když jsem zjistil, že to cvaká jen na dálnici a jiný servis3 (BOSCH..) ač jsem toto po něm chtěl (geometrii+kontrolu tlaku oleje neb i po výměně hyder to cvakalo na dálnici po zahřátí oleje) toto taky neudělal (ač to bylo v objednávce) s odůvodněním, že to projeli na okreskách a vše OK a jen mi vyměnili sami odlučovač oleje a že pokud cvakání nastane doporučili by GO hlavy, což vzhledem k typu vozidla nemá cenu, oprava by překročila jeho hodnotu..a nediskutovali se mnou... upozornili že i Octavia 1 už dojezdí (nejde vše sehnat a Felda..prý koukat po nov.autě nevyrábí už ani druhovýroba dávno vše a proto neinvestovat a šetřit..)
DNES NECVAKAL !!! (Po, 4.den po výměně-2.den kdy necvaká)pořád jen max.3-6 km městem (dnes díky kolonám se zahřála opět i kapalina a cvakot nikde.
Jel jsem hned ráno do servisu1 (stará se mi o auto nejdéle i o předešlého formana, měnili mi motor nyní) (domontovat plech.kryt gum.manžety (ochrana před teplem z výfuku)) a necvakal ani tam ani zpátky po návratu na volnoběh. :-)
Smáli se, to prý chápou, že jsem byl z toho cvakání na volnoběhu na prášky, když to ten vkládaný nedělal. Prý ho před demontáží i projeli, poslouchali a jediný šelestivý zvuk jim přišlo, že jde asi z olej.čerpadla takový slabý klapavý zvuk, ALE NAŠTĚSTÍ toto neměnili a je tam původní ORIGO ... ufff.
Stejně bez měření tlaku nevím proč by měl cvakat... (kdyby byl zanesený kanálek hydra, tak by to bylo asi napořád..když jsem naznačil že to mohlo cvakat vlivem přítomnosti mého rel.čistého HELIXU HX7 10W-40 že se mi zdál po utření měrky do kapesníku černější - tak to prý asi NE, neb rozpouštění úsad v motoru je věc pomalá a před výměnou sundali vanu a krom měkých úsad vše čisté, očistili a skoukli i vršek motoru a tam taky čisto, přesto vytekl olej černý jak bota..)
K olejům jsem se dnes ptal (servis1): v šílené rychlosti během práce,obtěžování dal.zákaznky+součas.práce na autě (připevnování krytu na zdviháku) jsem během cca necelé minuty obdržel tyto rychlé informace :
servis používají DIVINOL řadu let do všech aut a není důvod měnit. MOGUL prý kdysi kvalita byla, ale pak to po převzetí a změně majitele se děly změny ve výrobě a k úsporám(regener.), a dnes ORLEN (poláci, na www uvádí že tato obchod.značka už nevyrábí nic) ..každý prý svého štěstí..
Tedy není prý už dávno pravdou že NEJ olej je ORIGO, a netřeba nic dodávat. ADITIVUM může staršímu motoru opravdu pozorovatelně pomoci, ale v okamžiku vypuštění oleje je pryč a mělo by se dávat znovu do nové náplně opět. Žádná kouzelná trvalá vrstva se prý nekoná. Nebát se je třeba jen skusit, i vyzkoušet různá..ale hlavně nekombinovat v rámci 1né náplně oleje! Když jsem začal na téma low-saps že je možná u HELIXu HX7, tak to prý je u olejů určených pro DPF už normální a buď dát jiný olej nebo to aditivum. Hlavně samo měnit olej a nenechávat šíleně dlouho (karbonáda). Měkké nízko_vysokoteplotní úsady/kaly v motorech bývají (možno i od horšího oleje) a ty jdou čistit-postupně i rozpustit, odplavit, ale tvrdý karbon (uhlík) je napořád..to je na GO a mechanic.čištění (popř.ultrazvuk), proto nešetřit a raději měnit než nakoupit drahá aditiva a myslet si že mám ošetřeno a můžu jezdit déle.
09:15:36
25.03.2024
25.03.2024
Borderer
No a změřil už někdo konečně ten tlak oleje nebo ne? Tady se furt házej oleje sem, oleje tam, mění se motor a vyhazujou prachy. Proč si nekoupíš nějakej tlakoměr oleje za litr, třeba KMGY, čidlo dej místo kontrolky a budeš moct pozorovat, jak tlak klesá/roste s teplotou atd.
12:32:35
24.03.2024
24.03.2024
MVM
-> Emil74: Když jsem kdysi po vojně pracoval ve Škodovce v servise. Tak jedna z mých prvnich zakázek byla hlava na 1,6 Feldě. Včetně hydroštelů. A vim že buď to byl servisní úkon,nebo rada od starších chlapů z dílny. Ale strašně dlouho na tech motorech byly slyšet zdvihatka. Takže to běželo venku (a podobně jako dneska vynucená regenerace DPF v otáčkách a natvrdo sepnutý ventilator sahary .. teprv pak se to uklidnilo a mohlo to jit do světa.)
12:25:51
24.03.2024
24.03.2024
Emil74
DNES NECVAKAL ! (Ne, 3.den po transplantaci/výměně motoru)
Po návštěvě servisu v Po max. út budu chytřejší.
Měněný motor v původ.autě necvakal vůbec, ale olej prý vytekl černý jak bota.
Po transplantaci cvakal až po zahřátí oleje ale jen na volnoběh , hned po výměně motoru (až jsem dojel ze servisu cca 3 km městem) a nalití mého asi 2 tis.km starého oleje HELIX HX7 10W-40 z motoru do motoru.
V pá i v So cvakal (v So se ani nezahřála kapalina, natož olej - jel jsem na nákup cca 1,3 km tam a zpět..) na volnoběh vesele cvakal po jízdě před garáží když jsem otvíral abych zaparkoval. Stačilo přidat a klid..po chvíli zase začal cvakat..
Dnes v Ne jsem objel město cca 10 km s 3mi zastávkami, motor zahřátý, parkuji a NIC ! Tedy skoro...místo šicího stroje (Pá i So) jen šelestivý pazvuk ...natočil jsem mobilem ..se mi zdálo že jde od vodní pumpy, nebo od rozvodů ale do kovového tikání/cvakání to mělo velmi daleko.
Začínám doufat... :-)
Včera mě napadlo jen podezdření na malý tlak (při volnoběhu vlivem neorigo olej.čerpadla - jak jsem psal dříve) + asi na rozpouštění nečistot vlivem výměny oleje v transplantovaném motoru (utíráním měrky do kapesníku se mi zdál že začíná černat...u mého motru byl olej na měrce vždy skoro čistý..) / nedělal jsem (nechci zatím fušovat do práce servisu) : vypustit olej, dát tam místo HX7 HX6 (specifikace shodná) a vyměnit olej.filtr a kdyby jakýkoli náznak, tak raději měnit zatím jen filtry oleje než zkoušet chemie/výplachy/přísady/a ditiva, neb do oleje prý nic nepatří (snad to platí dosud a snad nešla kvalita do kytek..)
DĚKUJI VŠEM ZA ZKUŠENOSTI, PŘÍSPĚVKY, NÁPADY Ú SOUKR.ZPRÁVY I EMAILY
Po návštěvě servisu v Po max. út budu chytřejší.
Měněný motor v původ.autě necvakal vůbec, ale olej prý vytekl černý jak bota.
Po transplantaci cvakal až po zahřátí oleje ale jen na volnoběh , hned po výměně motoru (až jsem dojel ze servisu cca 3 km městem) a nalití mého asi 2 tis.km starého oleje HELIX HX7 10W-40 z motoru do motoru.
V pá i v So cvakal (v So se ani nezahřála kapalina, natož olej - jel jsem na nákup cca 1,3 km tam a zpět..) na volnoběh vesele cvakal po jízdě před garáží když jsem otvíral abych zaparkoval. Stačilo přidat a klid..po chvíli zase začal cvakat..
Dnes v Ne jsem objel město cca 10 km s 3mi zastávkami, motor zahřátý, parkuji a NIC ! Tedy skoro...místo šicího stroje (Pá i So) jen šelestivý pazvuk ...natočil jsem mobilem ..se mi zdálo že jde od vodní pumpy, nebo od rozvodů ale do kovového tikání/cvakání to mělo velmi daleko.
Začínám doufat... :-)
Včera mě napadlo jen podezdření na malý tlak (při volnoběhu vlivem neorigo olej.čerpadla - jak jsem psal dříve) + asi na rozpouštění nečistot vlivem výměny oleje v transplantovaném motoru (utíráním měrky do kapesníku se mi zdál že začíná černat...u mého motru byl olej na měrce vždy skoro čistý..) / nedělal jsem (nechci zatím fušovat do práce servisu) : vypustit olej, dát tam místo HX7 HX6 (specifikace shodná) a vyměnit olej.filtr a kdyby jakýkoli náznak, tak raději měnit zatím jen filtry oleje než zkoušet chemie/výplachy/přísady/a ditiva, neb do oleje prý nic nepatří (snad to platí dosud a snad nešla kvalita do kytek..)
DĚKUJI VŠEM ZA ZKUŠENOSTI, PŘÍSPĚVKY, NÁPADY Ú SOUKR.ZPRÁVY I EMAILY
00:34:57
24.03.2024
24.03.2024
ajok
-> Emil74 23.03.24 23:17:07: bezpopelny low saps a chybi prisady pro kontaktni mazani, trpi hlavne vacka, zdvihatka... tak davam toto ceskedily.cz/aditiva-do-m
otoroveho-oleje-liqui-moly
-8342 odpovidal jsem Ti na mail...
23:17:07
23.03.2024
23.03.2024
Emil74
-> ajok:
Mažu SHELL HELIX HX6 10W40 API SN.
Na zimu jsem letos použil HX7 10W-40 taky API SN.
Mám pocit že u HX7 je uvedena norma VW502.00 , ale u HX6 je VW500.01, a mám pocit, že i někdo kdesi psal, že max.HX6 pro tyto staré motory... vzhledem ke zvýšenému cvakání s HX7, mohu potvrdit s HX6 byl cvakot jen za tepla po překročení 110 km/hod resp 3000 ot.dlouhodobě-dálnice.
Jak strach o vačku s API SN ? Prosím o vysvětlení, díky.
Mažu SHELL HELIX HX6 10W40 API SN.
Na zimu jsem letos použil HX7 10W-40 taky API SN.
Mám pocit že u HX7 je uvedena norma VW502.00 , ale u HX6 je VW500.01, a mám pocit, že i někdo kdesi psal, že max.HX6 pro tyto staré motory... vzhledem ke zvýšenému cvakání s HX7, mohu potvrdit s HX6 byl cvakot jen za tepla po překročení 110 km/hod resp 3000 ot.dlouhodobě-dálnice.
Jak strach o vačku s API SN ? Prosím o vysvětlení, díky.
13:18:00
23.03.2024
23.03.2024
ajok
-> Emil74 23.03.24 07:56:50: bylo to maly, tak jsem Ti to poslal na mail, mozna Ti to taky spadlo do spamu, protoze Ota pouzil jedno ne uplne slusne slovo :)
Jaky vlastne davas olej? ja mam ted v 2 ks AEE mogul extreme 10W40 a prisadu LM proti opotrebeni, jak tam je uz SN, tak mam strach o vacku. Ani jeden necvaka...
Fiatistovi never, ikdyz zrovna tendle motor je ten nejporuchovejsi, co se do felicii montoval.
Jaky vlastne davas olej? ja mam ted v 2 ks AEE mogul extreme 10W40 a prisadu LM proti opotrebeni, jak tam je uz SN, tak mam strach o vacku. Ani jeden necvaka...
Fiatistovi never, ikdyz zrovna tendle motor je ten nejporuchovejsi, co se do felicii montoval.
08:39:18
23.03.2024
23.03.2024
Emil74
Tak. MOTOR VYMĚNĚN ! ALE ZA TEPLA JE TO TU ZASE - 1.zkušenost
Prý vytekl černý olej z toho po GO (dárce) ač měl najeto od generálky a výměny oleje cca 2tis.km a já s ním najel asi 150 km a necvakal ! Ani na volnoběh (jen klasika po startu po delší odstávce na pár sekund než se promazaly/zaplnily hydroštely).
Z mého původního prý tekl olej čistý (já ho měnil před zimou a najel jsem asi jen 2 tis.km +sem měnil před 500 km znovu pro jistotu olej.filtr (neb mi cvakal za studena najednou po městě a nechtěl přestat až otáčky a jízda na více km ho utišily...hladinu oleje si hlídám mezi 1/2 a vrchní ryskou (bohužel mi tam vleze přesně 2,5L při výměně + něco malinko dolévám po zaplnění olej.filtru to ale neměřím..nějaké deci navíc to budou), tak pokud jsem správně pochopil (neb dárce i můj jezdily na HELIX , tak servis použil olej z původního do transplantovaného motoru)
U servisu PO VÝMĚNĚ MOTORU motor za studena necvakal, ale jak sem ho jízdou po městě zahřál na provoz.teplotu a přijel ke garáži, vystoupím a CVAKÁ TAKY !!! :-( PŘEDTÍM V JINÉM AUTĚ NECVAKAL (MŮJ PŘEDCHOZÍ NECVAKAL jen při překročení 3tis.ot. na delší dobu (dálnice, později jsem cvakal i na kopcovitých okrskách když sem ho honil.. :-(
Jsem pomalu v depresi...
Je víkend, v Po tam jedu, zapomněli mi domontovat 1kryt a přišli nato až sem odjel.
U garáže sem kontroloval zase hladinu oleje ( u servisu jsem na měrce nic nenaměřil, ale dolívali přede mnou mnou použitý v původním motoru čistý nový HELIX HX7 10W-40 (cca 0,5L že prý byl olej na spodní rysce po vylití/nalití.
Doma po 6km U garáže na rovině po 5min sem naměřil olej pod polovinou, tak sem dolil další 2 nebo 3 deci a nyní je na konci tečkovaného zdrsnění , ale pořád ještě cca 4mm pod zlomem měrky. Tím že olej i schládl tak mi při couvání NAJEDNOU NECVAKAL !
Ještě v Po s nima zkonzultuji a nechám je ať si to sami otestují (testovali si motor před výměnou - sehnal jsem 2.auto (s motorem po GO ale KO kastlí), v rámci výměny ještě dali nové gufera, těsnění, shodili vanu i ventildekl, nový termostat, repase altíku i startéru (ten byl OK, ale byl promazán a nalakován a takové ty další drobnosti).
NEMÁM ODVAHU S TÍM ANI JET, POČKÁM PO VÍKENDU A ODVEZU JIM HO AŤ SI TO I OTESTUJÍ.
MOŽNÁ JE PROBLÉM V OLEJ.ČERPADLE:
I servis pravil : když cvakají hydra, měl by se změřit tlak oleje v režimu cvakání.
A neb mi měnili před pár lety olej.čerpadlo (poblikávala nebo i svítila kontrolka jak jsem psal už dříve..toto pomohlo ale důvpd byl zanesený sací koš karbonem), tak tuším, že ho i nyní asi přehodili do dárce. To by mohl být za mě možná problém - někde jsem četl, že jsou 2 jí čerpadla oleje k 1.6 AEE a ta levnější (lišily se tuším podstatně cenově) mohou mít problémy (možná právě přitom volnoběhu se domnívám..).
Pak už jen má zkušenost u původního motoru: HELIX HX6 (žlutý obal) motor necvakal (na obalu je HX7 i HX6 stejné u 4l balení, ale u 1L lahve HX7 je uvedena norma VW502.00 a není zmíněna VW500.01, zatímco u 4L je jen 500,01 a naopak není 502.00. Co jsem kdesi četl tak někdo jiný taky psal že jeho motor s HX6 spokojenější než s HX7. Bohužel u dárce servis neoznačil jaký HELIX 10W-40 tam byl použit...budu zjišťovat.
Faktem je že oba HELIXY mají uvedeno API SN, což je velmi vysoká třída, úplně jinde než origo oleje co se dávaly od výroby.
Kamarád má ze mě srandu a důrazně mi doporučuje už do Felicie neinvestovat (FIATISTA)
Prý vytekl černý olej z toho po GO (dárce) ač měl najeto od generálky a výměny oleje cca 2tis.km a já s ním najel asi 150 km a necvakal ! Ani na volnoběh (jen klasika po startu po delší odstávce na pár sekund než se promazaly/zaplnily hydroštely).
Z mého původního prý tekl olej čistý (já ho měnil před zimou a najel jsem asi jen 2 tis.km +sem měnil před 500 km znovu pro jistotu olej.filtr (neb mi cvakal za studena najednou po městě a nechtěl přestat až otáčky a jízda na více km ho utišily...hladinu oleje si hlídám mezi 1/2 a vrchní ryskou (bohužel mi tam vleze přesně 2,5L při výměně + něco malinko dolévám po zaplnění olej.filtru to ale neměřím..nějaké deci navíc to budou), tak pokud jsem správně pochopil (neb dárce i můj jezdily na HELIX , tak servis použil olej z původního do transplantovaného motoru)
U servisu PO VÝMĚNĚ MOTORU motor za studena necvakal, ale jak sem ho jízdou po městě zahřál na provoz.teplotu a přijel ke garáži, vystoupím a CVAKÁ TAKY !!! :-( PŘEDTÍM V JINÉM AUTĚ NECVAKAL (MŮJ PŘEDCHOZÍ NECVAKAL jen při překročení 3tis.ot. na delší dobu (dálnice, později jsem cvakal i na kopcovitých okrskách když sem ho honil.. :-(
Jsem pomalu v depresi...
Je víkend, v Po tam jedu, zapomněli mi domontovat 1kryt a přišli nato až sem odjel.
U garáže sem kontroloval zase hladinu oleje ( u servisu jsem na měrce nic nenaměřil, ale dolívali přede mnou mnou použitý v původním motoru čistý nový HELIX HX7 10W-40 (cca 0,5L že prý byl olej na spodní rysce po vylití/nalití.
Doma po 6km U garáže na rovině po 5min sem naměřil olej pod polovinou, tak sem dolil další 2 nebo 3 deci a nyní je na konci tečkovaného zdrsnění , ale pořád ještě cca 4mm pod zlomem měrky. Tím že olej i schládl tak mi při couvání NAJEDNOU NECVAKAL !
Ještě v Po s nima zkonzultuji a nechám je ať si to sami otestují (testovali si motor před výměnou - sehnal jsem 2.auto (s motorem po GO ale KO kastlí), v rámci výměny ještě dali nové gufera, těsnění, shodili vanu i ventildekl, nový termostat, repase altíku i startéru (ten byl OK, ale byl promazán a nalakován a takové ty další drobnosti).
NEMÁM ODVAHU S TÍM ANI JET, POČKÁM PO VÍKENDU A ODVEZU JIM HO AŤ SI TO I OTESTUJÍ.
MOŽNÁ JE PROBLÉM V OLEJ.ČERPADLE:
I servis pravil : když cvakají hydra, měl by se změřit tlak oleje v režimu cvakání.
A neb mi měnili před pár lety olej.čerpadlo (poblikávala nebo i svítila kontrolka jak jsem psal už dříve..toto pomohlo ale důvpd byl zanesený sací koš karbonem), tak tuším, že ho i nyní asi přehodili do dárce. To by mohl být za mě možná problém - někde jsem četl, že jsou 2 jí čerpadla oleje k 1.6 AEE a ta levnější (lišily se tuším podstatně cenově) mohou mít problémy (možná právě přitom volnoběhu se domnívám..).
Pak už jen má zkušenost u původního motoru: HELIX HX6 (žlutý obal) motor necvakal (na obalu je HX7 i HX6 stejné u 4l balení, ale u 1L lahve HX7 je uvedena norma VW502.00 a není zmíněna VW500.01, zatímco u 4L je jen 500,01 a naopak není 502.00. Co jsem kdesi četl tak někdo jiný taky psal že jeho motor s HX6 spokojenější než s HX7. Bohužel u dárce servis neoznačil jaký HELIX 10W-40 tam byl použit...budu zjišťovat.
Faktem je že oba HELIXY mají uvedeno API SN, což je velmi vysoká třída, úplně jinde než origo oleje co se dávaly od výroby.
Kamarád má ze mě srandu a důrazně mi doporučuje už do Felicie neinvestovat (FIATISTA)
07:56:50
23.03.2024
23.03.2024
Emil74
-> ajok:
Ahoj, ano prosím pošli mi odkaz, ulozto.cz nám zrušili, tak na nějaké úložiště nebo kamkoli... Díky.
Ahoj, ano prosím pošli mi odkaz, ulozto.cz nám zrušili, tak na nějaké úložiště nebo kamkoli... Díky.
17:39:17
22.03.2024
22.03.2024
ajok
-> Emil74: Ota vedle v tematu daval foto duvodu rachtani motoru AEE a pridiral se mu pist ve valci, ten zvuk je stejny, jako jsem mel ja. Napada me zaneseni kanalku na ojnici a tim absenci ostriku valce, on mel jen kolem 80tis.km, ja 240... posilal mi video, mam Ti ho preposlat?
Jinak u jineho AEE 170tis. najeto chci zkusit proplach BG, ale ten necvaka, jen zere olej.
Jinak u jineho AEE 170tis. najeto chci zkusit proplach BG, ale ten necvaka, jen zere olej.
16:28:00
22.03.2024
22.03.2024
Emil74
MOTOR :
Už jsem to nevydržel... sehnal sem další auto (motor po GO hlavy) a servis mi mění motor a to velmi poctivě a důkladně (sundali i vanu, vše kontrolují...sací koš byl čistý, něco karbonu vespodu taky bylo, ale vana naprosto čistá jakoby ji někdo dělal..), dám vědět. Subjektivně to 2.auto (stejný model, rok, motor, výbava...) se chovalo o něco živěji a motor šel do otáček o kousek rychleji a subjektivně jakoby pár koní navíc.
V garáži tuto zimu ve spoji 2. a 3.dílu výfuku pod autem malá loužička totálně plná sazí !
Už ničemu nerozumím...
Byl sem na emisích spec.kvůli vys.spotřebě (ja kse ochladí pod 4st.C, tak jezdím místo 6 - 7,3 najednou za 11,29 L (podotýkám defenzivní jízdou !!!), a jak se oteplí nad 6 nebo 8°C tak najednou zase vše OK. Emisema byli technici nadšení, vytiskli mi spoustu grafů a prý fantastické, nikde žádný problém...prý kdyby většina aut byla jako moje...jenže oni to měří v teple...tak mi nepomohli...
Už jsem to nevydržel... sehnal sem další auto (motor po GO hlavy) a servis mi mění motor a to velmi poctivě a důkladně (sundali i vanu, vše kontrolují...sací koš byl čistý, něco karbonu vespodu taky bylo, ale vana naprosto čistá jakoby ji někdo dělal..), dám vědět. Subjektivně to 2.auto (stejný model, rok, motor, výbava...) se chovalo o něco živěji a motor šel do otáček o kousek rychleji a subjektivně jakoby pár koní navíc.
V garáži tuto zimu ve spoji 2. a 3.dílu výfuku pod autem malá loužička totálně plná sazí !
Už ničemu nerozumím...
Byl sem na emisích spec.kvůli vys.spotřebě (ja kse ochladí pod 4st.C, tak jezdím místo 6 - 7,3 najednou za 11,29 L (podotýkám defenzivní jízdou !!!), a jak se oteplí nad 6 nebo 8°C tak najednou zase vše OK. Emisema byli technici nadšení, vytiskli mi spoustu grafů a prý fantastické, nikde žádný problém...prý kdyby většina aut byla jako moje...jenže oni to měří v teple...tak mi nepomohli...
16:20:26
22.03.2024
22.03.2024
Emil74
Dragon :
Souhlas s výměnou těsnění. Taky mi to kolem něj teklo, tak jak mi rozebírali ventildekl a dělaly se hydra, daly se krom gufer na vačku i nové těsnění pod ventildekl a výsledek stejný jak u tebe - teče to furt :-(
Napadá mě jestli řada těch problémů není tím, že ty motory předchozí majitelé uvařili apod.
U mého navíc neměnili olej ... proto u mne ten karbon a následné cvakání zvrchu motoru od hydroštelu.
Olej.čerpadlo mi preventivně měnili poté co mi blikala kontrolka mazání a chvílema i trvale svítila, tak se zjistilo že karbonem zanesená sací koš...tak se dala raději i nové pumpa-olej.čerpadlo. Blikání zmizelo, cvakot bohužel za tepla a až po zahřátí oleje a zátěži u mne nad 3tis.ot. je tu opět :-( i po výměně hyder ...
Souhlas s výměnou těsnění. Taky mi to kolem něj teklo, tak jak mi rozebírali ventildekl a dělaly se hydra, daly se krom gufer na vačku i nové těsnění pod ventildekl a výsledek stejný jak u tebe - teče to furt :-(
Napadá mě jestli řada těch problémů není tím, že ty motory předchozí majitelé uvařili apod.
U mého navíc neměnili olej ... proto u mne ten karbon a následné cvakání zvrchu motoru od hydroštelu.
Olej.čerpadlo mi preventivně měnili poté co mi blikala kontrolka mazání a chvílema i trvale svítila, tak se zjistilo že karbonem zanesená sací koš...tak se dala raději i nové pumpa-olej.čerpadlo. Blikání zmizelo, cvakot bohužel za tepla a až po zahřátí oleje a zátěži u mne nad 3tis.ot. je tu opět :-( i po výměně hyder ...
16:09:34
22.03.2024
22.03.2024
Emil74
-> ondie: :
Ahoj
Ano, rozebrali mi vršek hlavy, vačku, hydra šly ven...dávali se nové INA. Vačka po kontrole šla zpět, nebyla prý ještě ani načatá/obroušená.
Karbon pod krytem zvrchu byl, ale ne moc, a bylo prý vidět, že ho časté výměny+2 proplachy (TEC2000) začaly čistit. Bylo mi doporučeno častěji měnit olej.
Auto otestováno na cca 20 km trase ve všech režimech a motor tichý, Moje testování po nějakém měsíci na dálnici opět ukázalo, že cvakot po zahřátí oleje zvrchu motoru je zpět.
Bohužel se to dá poznat až po cca 20-25 km po zahřátí oleje a držení motoru kolem 3tis. ot . anebo jízdou nad 110 km/hod. Po sjetí z dálnice na volnoběh je zvenčí (nikoli z kabiny) slyšet cvakot. Jko dřív.
U mě výměna hyder možná pomohla jen na chvíli, ale bohužel asi karbon zase vnikl i do nových časem... Měním olej co cca 4tis.km (na zimu dávám nový, na jaře taky ... neb filtr oleje se asi moc rychle zanáší, když mi to pak občas cvaká za studena i po městě a přestane to až za městem. Stačí vyměnit ten mrňavý filtr oleje a je zase klid.... (při běžné jízdě do 3 tis.ot., víc netočím... i když když mě to popadne šlapu tomu do 4,5 tis.Ot. a řadím dost bezohledně...čímž vymetu pavouky akorát lidi nechápou proč jezdu co to dá, abych zase brzdil na 5Oku u další dědiny... v tomto režimu necvaká, ale po loňské dlouhé cestě do Bratislyv (zpět dálnice) po vyjetí z dálnice na okrsky motor tichý (jel sem max.105 tak necvakal..) sem na okskách nechtěl zdržovat a snažil se v kopcích se držet s moderními auty, tak sem točil do těch 4tis.ot. a za pár minut cvakal tak, že to bylo slyšet i v kabině :-(
Ahoj
Ano, rozebrali mi vršek hlavy, vačku, hydra šly ven...dávali se nové INA. Vačka po kontrole šla zpět, nebyla prý ještě ani načatá/obroušená.
Karbon pod krytem zvrchu byl, ale ne moc, a bylo prý vidět, že ho časté výměny+2 proplachy (TEC2000) začaly čistit. Bylo mi doporučeno častěji měnit olej.
Auto otestováno na cca 20 km trase ve všech režimech a motor tichý, Moje testování po nějakém měsíci na dálnici opět ukázalo, že cvakot po zahřátí oleje zvrchu motoru je zpět.
Bohužel se to dá poznat až po cca 20-25 km po zahřátí oleje a držení motoru kolem 3tis. ot . anebo jízdou nad 110 km/hod. Po sjetí z dálnice na volnoběh je zvenčí (nikoli z kabiny) slyšet cvakot. Jko dřív.
U mě výměna hyder možná pomohla jen na chvíli, ale bohužel asi karbon zase vnikl i do nových časem... Měním olej co cca 4tis.km (na zimu dávám nový, na jaře taky ... neb filtr oleje se asi moc rychle zanáší, když mi to pak občas cvaká za studena i po městě a přestane to až za městem. Stačí vyměnit ten mrňavý filtr oleje a je zase klid.... (při běžné jízdě do 3 tis.ot., víc netočím... i když když mě to popadne šlapu tomu do 4,5 tis.Ot. a řadím dost bezohledně...čímž vymetu pavouky akorát lidi nechápou proč jezdu co to dá, abych zase brzdil na 5Oku u další dědiny... v tomto režimu necvaká, ale po loňské dlouhé cestě do Bratislyv (zpět dálnice) po vyjetí z dálnice na okrsky motor tichý (jel sem max.105 tak necvakal..) sem na okskách nechtěl zdržovat a snažil se v kopcích se držet s moderními auty, tak sem točil do těch 4tis.ot. a za pár minut cvakal tak, že to bylo slyšet i v kabině :-(
12:53:29
06.05.2022
06.05.2022
Emil74
Bohužel se situace opakuje - Fel.1,6 AEE cvaká pořád :-(
Musím odvolat "vyřešeno"
Najeto cca 3tis.km od výměny hydr.zdvihátek (odhad cca 6-8 nádrží)
Výměna hydroštelů pomohla, cvakot asi 1 hydroštelu se už za horka(po dálnici) neozýval, ale při mém testu na dálnici po výměně ( i samost.testu mechanika) to tehdy nedělalo ale po pár tis.km je situace skoro stejná. Do 100 km/h (cca 2800-2900 ot) necvaká, po překročení těchto otáček cca nad 100 km/h, po zahřátí oleje (cca 10-15km, HX6 10W40) se na volnoběh začne ozývat jasné kovové cvakání (závislé na ot.motoru), které mizí po pár minutách nebo km jízdy do 2600 ot/min. Před výměnou hydroštelů se muselo čekat/nechat schládnout až 25 min., než hydroštel přestal cvakat, nyní stačí pár minut v nižších otáčkách a je klid. Věřím, že se to zase mírně zhorší jako tomu bylo před výměnou hydroštelů (1 byl vadný, měnili se všechny).
Neb jsem cvakot zaznamenal po sjetí z dálnice u čerp.stanice (cca po půl roce od výměny hydroštelů a najetí cca 3,5 tis.km po vým.oleje+filtru) (nejlépe je slyšet na volnoběh po zastavení), a pak při 1 jízdě po městě se stud.motorm to cvakalo i po 2,5km jízdy městem (se dřív nestávalo) vyměnil jsem raději olej.filtr (olej na měrce docela čistý, průhledný, mírně tmavý, najeto teprve cca 3 tis.km) , obávám se, že u mne by to mohl být karbon, který pod víkem už skoro nebyl (ukazoval mi mechanik při výměně hydroštelů, že je tam už skoro čisto, ať neměním olej co pár týdnů a skusím na něj najet aspoň 5-7 tis.km). Snad se rozpouští/trhá a dostává časem do hydroštelů (aby to nebyl pořád jen ten 1 a nějaký kanálek apod.)
EDIT 22.5.22 : vým.filtru pomohla částečně (cvakot po městě za studena se už neobjevil, při nájezdu 4 tis.km po vým.oleje, jsem raději do motoru nalil (zase) TEC2000 ale tentokrát raději do stud.motoru, auto projel kol.komína po okrskách a městem !! (místo klapání na volnoběh ! ) cca 17 km, a pak vypustil olej (hezky černý), nechal odkapat a po 24hod dal nový HX6 10W-40+filtr a motor po startu je o kapku tišší (míval posled.dobou syrový, nezdravý zvuk a vibrace na volnoběh) a už zase je klidný. Na dálnici jsem skusil jen 115 na pár minut a pak sem zase raději ubral na 100m po dojetí motor tichý a cvakot nikde (dal jsem olej až po horní rysku) a uvidím dál. Našel jsem na webu téma "bláto v motoru", kde 1 z rádců konstatuje že zakarbonovaný motor jsou jen 2 řešení první) rozebrat, mechanicky očistit=generálka (ale už se nepodaří složit staré díly aby byly jako před rozebráním. Druhé) chemicky čistit, furt tam lít nějaké vodičky, oleje, spotřebuje se mraky oleje i filtrů a časově i fin.jsou obě náročné a to druhé leze i na nervy neb nemá konce a rozpouštění suchých úsad je téměř nekonečné.
Zdá se, že se ubírám druhou cestou aniž bych to četl/tušil :-(
Spotřeba před výměnou (jen dálnice cca do 100km/hod 6,1 L/100, mix 7 L/100. Po výměně jsem neměřil, neb nemám vyjetou nádrž, ale na tachometru cca 400km a ukazatel kousek pod půlkou. Obávám se růstu spotř.oleje, neb ty proplachy prý vesměs používají petrolej a ten žere gufera, symeringy apod., dám vědět. Doteď sem dolil během 4 tis.km cca 1L oleje vč.1 výměny ol.filtru navíc.
(v mém popisu níže připomínám, že jsem koupil auto se zakarbonovaným motorem (nepoznal jsem to) a potíže (občasné cvakání) nastaly po výměně rozvodů (šustilo z motoru, po pár minut.ustalo a už se neopakovalo) 1x a naposled při jízdě do 90km/h (okrsky) , kontrolka mazání, cvakot, sílil, přešel v mlácení(olejnička dávno zhasla) a já tak ujel 20km, po schládnutí motor opět tichý. (příčinou byl zanesený sací koš), od té doby několik kvartálů klid a motor tichounký (točím do 2,5 max.3 tis.). Celé mě to začlo časem zlobit, po cca 4 letech od koupě, co jsem musel začít jezdit po dálnici. Krom toho jak se to zhoršovalo zase blikala olejnička, vyměnilo se čerpadlo oleje a bylo po blikání (s novým čerpadlem se neměřil mazací tlak).Se časem ukázalo že motor v otáčkách kolem 3tis. a víc (dosáhnu jedině na dálnici) po zahřátí oleje začíná pomalinku cvakat a po každém týdnu to bylo dřív, hlasitěji až jsem nevydržel a nechal měnit ty hydroštely. Spotřeba dálky kolem 6,1-6,5 L (cca do 105 km/h), mix 7,3, město 8 a víc.
Musím odvolat "vyřešeno"
Najeto cca 3tis.km od výměny hydr.zdvihátek (odhad cca 6-8 nádrží)
Výměna hydroštelů pomohla, cvakot asi 1 hydroštelu se už za horka(po dálnici) neozýval, ale při mém testu na dálnici po výměně ( i samost.testu mechanika) to tehdy nedělalo ale po pár tis.km je situace skoro stejná. Do 100 km/h (cca 2800-2900 ot) necvaká, po překročení těchto otáček cca nad 100 km/h, po zahřátí oleje (cca 10-15km, HX6 10W40) se na volnoběh začne ozývat jasné kovové cvakání (závislé na ot.motoru), které mizí po pár minutách nebo km jízdy do 2600 ot/min. Před výměnou hydroštelů se muselo čekat/nechat schládnout až 25 min., než hydroštel přestal cvakat, nyní stačí pár minut v nižších otáčkách a je klid. Věřím, že se to zase mírně zhorší jako tomu bylo před výměnou hydroštelů (1 byl vadný, měnili se všechny).
Neb jsem cvakot zaznamenal po sjetí z dálnice u čerp.stanice (cca po půl roce od výměny hydroštelů a najetí cca 3,5 tis.km po vým.oleje+filtru) (nejlépe je slyšet na volnoběh po zastavení), a pak při 1 jízdě po městě se stud.motorm to cvakalo i po 2,5km jízdy městem (se dřív nestávalo) vyměnil jsem raději olej.filtr (olej na měrce docela čistý, průhledný, mírně tmavý, najeto teprve cca 3 tis.km) , obávám se, že u mne by to mohl být karbon, který pod víkem už skoro nebyl (ukazoval mi mechanik při výměně hydroštelů, že je tam už skoro čisto, ať neměním olej co pár týdnů a skusím na něj najet aspoň 5-7 tis.km). Snad se rozpouští/trhá a dostává časem do hydroštelů (aby to nebyl pořád jen ten 1 a nějaký kanálek apod.)
EDIT 22.5.22 : vým.filtru pomohla částečně (cvakot po městě za studena se už neobjevil, při nájezdu 4 tis.km po vým.oleje, jsem raději do motoru nalil (zase) TEC2000 ale tentokrát raději do stud.motoru, auto projel kol.komína po okrskách a městem !! (místo klapání na volnoběh ! ) cca 17 km, a pak vypustil olej (hezky černý), nechal odkapat a po 24hod dal nový HX6 10W-40+filtr a motor po startu je o kapku tišší (míval posled.dobou syrový, nezdravý zvuk a vibrace na volnoběh) a už zase je klidný. Na dálnici jsem skusil jen 115 na pár minut a pak sem zase raději ubral na 100m po dojetí motor tichý a cvakot nikde (dal jsem olej až po horní rysku) a uvidím dál. Našel jsem na webu téma "bláto v motoru", kde 1 z rádců konstatuje že zakarbonovaný motor jsou jen 2 řešení první) rozebrat, mechanicky očistit=generálka (ale už se nepodaří složit staré díly aby byly jako před rozebráním. Druhé) chemicky čistit, furt tam lít nějaké vodičky, oleje, spotřebuje se mraky oleje i filtrů a časově i fin.jsou obě náročné a to druhé leze i na nervy neb nemá konce a rozpouštění suchých úsad je téměř nekonečné.
Zdá se, že se ubírám druhou cestou aniž bych to četl/tušil :-(
Spotřeba před výměnou (jen dálnice cca do 100km/hod 6,1 L/100, mix 7 L/100. Po výměně jsem neměřil, neb nemám vyjetou nádrž, ale na tachometru cca 400km a ukazatel kousek pod půlkou. Obávám se růstu spotř.oleje, neb ty proplachy prý vesměs používají petrolej a ten žere gufera, symeringy apod., dám vědět. Doteď sem dolil během 4 tis.km cca 1L oleje vč.1 výměny ol.filtru navíc.
(v mém popisu níže připomínám, že jsem koupil auto se zakarbonovaným motorem (nepoznal jsem to) a potíže (občasné cvakání) nastaly po výměně rozvodů (šustilo z motoru, po pár minut.ustalo a už se neopakovalo) 1x a naposled při jízdě do 90km/h (okrsky) , kontrolka mazání, cvakot, sílil, přešel v mlácení(olejnička dávno zhasla) a já tak ujel 20km, po schládnutí motor opět tichý. (příčinou byl zanesený sací koš), od té doby několik kvartálů klid a motor tichounký (točím do 2,5 max.3 tis.). Celé mě to začlo časem zlobit, po cca 4 letech od koupě, co jsem musel začít jezdit po dálnici. Krom toho jak se to zhoršovalo zase blikala olejnička, vyměnilo se čerpadlo oleje a bylo po blikání (s novým čerpadlem se neměřil mazací tlak).Se časem ukázalo že motor v otáčkách kolem 3tis. a víc (dosáhnu jedině na dálnici) po zahřátí oleje začíná pomalinku cvakat a po každém týdnu to bylo dřív, hlasitěji až jsem nevydržel a nechal měnit ty hydroštely. Spotřeba dálky kolem 6,1-6,5 L (cca do 105 km/h), mix 7,3, město 8 a víc.
14:01:12
25.11.2021
25.11.2021
dragon_cb_cz
-> Čokin: -> StepaNoFUN: Díky.
15:03:09
24.11.2021
24.11.2021
ondie
-> Eidy: JJ,solidní poměr cena/výkon :D
08:05:39
24.11.2021
24.11.2021
Čokin
18:36:18
22.11.2021
22.11.2021
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: třeba: dufy.cz/tesneni-kryt-hlav
y-valce-elring-471501?gcli
d=CjwK... - dá se sehnat i v menším balení
nebo já používám: www.agrozet.cz/e-shop/ber ner-tmel-tesnici-cerny-200 ml-d69793.html?gclid=CjwK. .. - cena je tady samozřejmě nastřelená
nebo já používám: www.agrozet.cz/e-shop/ber ner-tmel-tesnici-cerny-200 ml-d69793.html?gclid=CjwK. .. - cena je tady samozřejmě nastřelená
16:38:51
22.11.2021
22.11.2021
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN: Já to zas tolikrát nedělal, ale vím že jsem postupně měl v ruce asi 3 různý a výsledek byl stejně bídnej se všema Ale už to bude tak 8 let co jsem to dělal naposledy... resp. úplně naposled jsem asi dělal vanu na 120GLS a to jestli dobře koukám už je víc...
Takže klidně něco doporuč a já to zkusím nezapomenout, než se k tomu za 10 let znova dostanu... třeba to do tý doby ani nepřestanou vyrábět
Takže klidně něco doporuč a já to zkusím nezapomenout, než se k tomu za 10 let znova dostanu... třeba to do tý doby ani nepřestanou vyrábět
21:34:18
21.11.2021
21.11.2021
Bukaj
-> StepaNoFUN:
21:45:44
20.11.2021
20.11.2021
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: A přitom stačí použít jinej tmel než cihlovej silikon na motory a ono to funguje.
20:22:30
20.11.2021
20.11.2021
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Tak zrovna víko ventilů přetěsnit tak, aby neteklo, mi problém nedělá. A s jedním těsněním zvládám tak deset rozborek minimálně :)
17:33:00
20.11.2021
20.11.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj 19.11.21 21:17:20: Mě na tom štve, že mi pak pokaždý to víko ventilů začne chcát ještě víc než před tím, ať se snažím sebepoctivějí A v tvým případě je to tak hodina ročně? Jako nezabije to, ale když to není potřeba, je to příjemnější...
17:28:01
20.11.2021
20.11.2021
Jarda/felda
-> MVM 19.11.21 18:26:20: ohv si chrastí rozvodama at má či nemá hydra
08:35:28
20.11.2021
20.11.2021
Eidy
-> ondie: Naopak, já už nic jinýho nepiju.
06:06:28
20.11.2021
20.11.2021
ondie
-> Petr Urban: promiň asi jsem hloupej,a neumím použít Google,ale hlavu takhle dělám sám poprvý a rada od MVM mi přišla dobrá (nikde jinde to na google nepsali),tak jsem to chtěl pochválit. Samozřejmě chápu,že pro tebe je to zívačka.
06:03:31
20.11.2021
20.11.2021
ondie
-> Milan 136:
-> Eidy: je to tak.. na vyhánění bublin z hydroštelů je to ok . Nechutná? :)
-> Eidy: je to tak.. na vyhánění bublin z hydroštelů je to ok . Nechutná? :)
21:17:20
19.11.2021
19.11.2021
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Tak těch 10 minut mne nezabije - když už lezu do filtrboxu kvůli kontrole filtru, tak sundanej se líp vytírá hadrem (nemusim si lámat zápěstí) a když už je dole filtrbox, tak víko ventilů a zkontrolovat / seštelovat je záležitost pěti minut
-> StepaNoFUN 19.11.21 19:28:14: Já ani nevím, jak vlastně ty hydroštely fungujou - jak poznaj, jaká je ta správná vůle...? A po tom, co jsem si tu přečetl, tak bych je stejně brzy zabil olejem. Nevím, jestli HX3 15W-40 splňuje hydroštelovou normu
-> StepaNoFUN 19.11.21 19:28:14: Já ani nevím, jak vlastně ty hydroštely fungujou - jak poznaj, jaká je ta správná vůle...? A po tom, co jsem si tu přečetl, tak bych je stejně brzy zabil olejem. Nevím, jestli HX3 15W-40 splňuje hydroštelovou normu
19:43:14
19.11.2021
19.11.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj 19.11.21 19:26:40: No a to je to tvoje "vždyť s tím jezdit nic nestojí". Já se onehdá zeptal v servisu, jestli by po těch 300 tisících už ty vůle nechtěly zkontrolovat a bylo mi řečeno, že to dělali asi 3x a vždy to bylo v pohodě, i na jetějších kusech
19:28:14
19.11.2021
19.11.2021
StepaNoFUN
-> Bukaj: To přežiješ, když přežiješ s tím běžně jezdit... My je ze závoďáků vyhazujem. :-D
19:26:40
19.11.2021
19.11.2021
Bukaj
-> StepaNoFUN 19.11.21 19:24:27: Jednou za rok to šteluju u Å. U 130 LPG při každé výměně oleje (no, dobře, při každé ne, ale tak 2-3x ročně jo)
19:24:58
19.11.2021
19.11.2021
Bukaj
-> MVM: Díky za info.
Říkal jsem si, že kdyby to šlo, tak už bych se o tom určitě na Virtu dočetl
Říkal jsem si, že kdyby to šlo, tak už bych se o tom určitě na Virtu dočetl
19:24:27
19.11.2021
19.11.2021
StepaNoFUN
-> Bukaj 19.11.21 18:53:54: Nevymejšlej a jednou za rok to našteluj. Stejně to děláš, protože Tě to baví a jsi masochista. Jinak by sis na běžný ježdění pořídil jiný auto.
19:21:40
19.11.2021
19.11.2021
MVM
-> Bukaj 19.11.21 18:53:54: Nelze použít hydro, do starších bloků. Hydra vyžadují extra tlakovy olejovy kanál.
18:58:46
19.11.2021
19.11.2021
Milan 136
A co to pivo teda, jak se ptá Eidy?
18:53:54
19.11.2021
19.11.2021
Bukaj
Pro mne je třeba novinka, že Fabia 1,4 OHV má hydroštely a s tím souvisí můj dotaz (pokud je hloupý, omluvte mou neznalost, nejnovější škodovácký motor, ve kterém jsem se vrtal, byla 1,3 MPi): Lze použít hydroštely z Fabie do starších OHV škodovek (od MB až po Fel)? Nebo je blok jinak řešen?
18:26:20
19.11.2021
19.11.2021
MVM
-> Milan 136: Tak kdyz jsou totálně v prdeli zakarbonovany- a nebo zničený,tak v podstatě se tam žádný vymezovaní nekoná a to OHV si tam chrastí svym vlastnim životem....
V tomto ohledu si ty motory nechaji libit strašný prasarny.
V tomto ohledu si ty motory nechaji libit strašný prasarny.
17:58:55
19.11.2021
19.11.2021
Milan 136
Jojo. Stále se najdou blbci, kteří se do krve hádají, že to hydra nemá
14:59:44
19.11.2021
19.11.2021
vhml
-> MVM 19.11.21 13:50:39: Jo kdysi na vejšce proběhla nějaká sázka s našim učitelem na dopravní techniku o hydroštelech ve Fabii
13:50:39
19.11.2021
19.11.2021
MVM
-> Petr Urban: Ono do dneška 80% lidi ani nevi/netuší , a to ani někteří automechanici, že OHV Fabia má hydroštely. Jsou se schopni do krve hádat a po sundání zabetonovanyho ventildeklu ukazují šrobovakem na seřizovací šroubky na vahadlech. Toho jsem byl svědek a ještě to seřídi na 0,20 jak Fačko
Přičemž základ byl od novyho tam davat 10W/40 502.00. na 10 az 15tis.. Jenze vim ze se za mě uz do novych aut při prohlidkach "šetřilio" a pouzival se sice schválený 502,.00 ale 15W/40.. a to bylo pro hydra začátek konce..
Přičemž základ byl od novyho tam davat 10W/40 502.00. na 10 az 15tis.. Jenze vim ze se za mě uz do novych aut při prohlidkach "šetřilio" a pouzival se sice schválený 502,.00 ale 15W/40.. a to bylo pro hydra začátek konce..
13:32:00
19.11.2021
19.11.2021
Petr Urban
Přitom taková blbost ...použít google jako MVM ...
Nebo jako vždy a furt kde jsou hydra stejná písnička : výměna zdvihátek (nové a dobrý výrobce) nebo prvně tlak oleje a kvalita oleje.
Za mě poznatek k hydrům Fabia 1.4MPI : už na třech autech, kde sem tam lehce pocvakávali, se situace zlepšila po nalití obyčejného Shell Helix HX6 10w-40 (litr za 100,-) ...zřejmě si aditivace a hustota rozumí s zdvihátky
Nebo jako vždy a furt kde jsou hydra stejná písnička : výměna zdvihátek (nové a dobrý výrobce) nebo prvně tlak oleje a kvalita oleje.
Za mě poznatek k hydrům Fabia 1.4MPI : už na třech autech, kde sem tam lehce pocvakávali, se situace zlepšila po nalití obyčejného Shell Helix HX6 10w-40 (litr za 100,-) ...zřejmě si aditivace a hustota rozumí s zdvihátky
21:52:01
18.11.2021
18.11.2021
saskyn2
-> Eidy:
21:31:38
18.11.2021
18.11.2021
Milan 136