Ahoj virťáci, stala se mi taková věc u Škody Felicie 1.3 MPI - 1998. Chtěl jsem vyčistit vzduchový filtr, sundal jsem celý kryt nasávání škrtící klapky až k filtru, že jej vyčistím. Na hrdlo škrtící klapky jsem dal čistý hadr, ať do ní samozřejmě nic nespadne. Po vyčistění filtru jsem se koukl na škrtící klapku a skoro vůbec nebyla zakarbonizována, pouze jsem vzal vlhký hadr s petrolejem a jedenkrát jsem ji otřel, ale skoro vůbec to nešlo, tak jsem to tak radši tak nechal. Nandal jsem filtr, kryt nasávače, vše jsem zkontroloval, zda-li vše pasuje a zkusil nastartovat. A tady nastává problém.
Po nastartování okamžitě motor vyběhl na 2000ot. Nevěděl jsem co se děje, plyn šel krásně, vracel se. Opět jsem to oddekloval. Vše vypadalo vpořádku, opět jsem nastartoval, volnoběh 2000 a sem tam po sešlápnuti plynu klesl na 1500 ot. Co mi ale přišlo divné, že ač je volnoběh 2000ot, tak škrtící klapka je zcela uzavřena. Zkoušel jsem kousek jet, motor jde krásně do otáček, tahá jak má, ale nic to není platné. Mě osobně to připadá, že po tom lehkém vyčištění škrtící klapky, to začalo sát falešný vzduch. Táta se mi na to díval a říkal, že si myslí po ujetí pár kilometru, že to zase bude OK, ale na internetu psali něco jiného.
Nyní pročítám skodahome apod. stránky a dočetl jsem se, že po vyčištění klapky jim nastal stejný problém, který vyřešili resetování ř.j. nebo jejím přenastavením anebo ujet alespoň 500 km.
Popravdě nevím co dělat, do servisu jet nechci, protože psali, že většinou vymění řídící jednotku, a tím je samozřejmě problém vyřešen, ale četl jsem, že díky speciálního programu, který v servise nemají, se dá resetovat.
Pro ukázku mám orientační video, kolísání otáček je z důvodu popojíždění.
Děkuji všem za reakci
