
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Olej na vzduchový filtr
tak jsem koupil aspoň olej a před Ecce Homo vyčistil a naolejoval. Fakt ho ještě hodně zbylo

-> Jirik_Tuňák: Máš pravdu.

-> Zippess 28.07.12 15:46:53: Bože, ty seš natvrdlej.
-> Tuner#2: dík za návod.
-> vhml: obecně mám stejný přístup, když je něco drahé, přechcat to. Jak píšeš, je to olej určité specifikace který stojí výrobce pakatel a prodává se draho. za 250 ho ale z aukra koupím. Nemělo by vadit že to není na KN, ale Champion,ne? btw, dá se koupit ještě nový?
-> vhml: obecně mám stejný přístup, když je něco drahé, přechcat to. Jak píšeš, je to olej určité specifikace který stojí výrobce pakatel a prodává se draho. za 250 ho ale z aukra koupím. Nemělo by vadit že to není na KN, ale Champion,ne? btw, dá se koupit ještě nový?
-> Jirik_Tuňák: Ako môže bazénový filter najazdiť 1500 km?

-> Jirik_Tuňák:
*3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3*










Zippess 26.07.12 22:43:23 napsal:
→ Tuner#2: Ja len píšem to, čo mi hovoril jeden týpek,
ktorý medzi iným aj čistí filtre. Čiže ja za správnosť
nezodpovedám. To je jako jeho zaměstnání? Čistič filtrů?
Nemyslel třeba bazénovej filtr? 
→ Tuner#2: Ja len píšem to, čo mi hovoril jeden týpek,
ktorý medzi iným aj čistí filtre. Čiže ja za správnosť
nezodpovedám. To je jako jeho zaměstnání? Čistič filtrů?


-> vhml 26.07.12 17:45:44: Možná neni blbost si koupit soupravu s někým napůl. 

-> Zippess: upadla mu nula... 10.000 miles :-)
-> Tuner#2: Ja len píšem to, čo mi hovoril jeden týpek, ktorý medzi iným aj čistí filtre. Čiže ja za správnosť nezodpovedám.
-> Zippess 26.07.12 22:22:37: Co to je za nesmysl? To možná tak pokud pojedeš Dakar a nebo máš nějaký shit...
Tohle píše KN "Čisticí proceduru opakujte po ujetí asi 40 tisíc km v závislosti na provozním prostředí. Čistěte podstatně častěji pokud jezdíte v prašných podmínkách či v terénu. Jestliže je na filtru méně prachu naopak se zvýší filtrace, ale průchod vzduchu zůstane nezměněn."
Tohle píše KN "Čisticí proceduru opakujte po ujetí asi 40 tisíc km v závislosti na provozním prostředí. Čistěte podstatně častěji pokud jezdíte v prašných podmínkách či v terénu. Jestliže je na filtru méně prachu naopak se zvýší filtrace, ale průchod vzduchu zůstane nezměněn."
Chlapci, nezabudniťe, že sa športový filter ( šiška ) sa má prať a olejovať každých cca 1500 km.

-> vhml: www.bavlnene-filtry.cz/?a
ction=cis... Pokud čtu správně (možná ne) tak 890,- stojí 3,8 L tohoto oleje a ten větší spray za 270,- vč. dph mi nepřijde tak strašně moc. Já jsem za čistící sadu dával 390,- Vědět to dříve už bych si koupil jen tento spray za 270,- a pral v jarové vodě jak většina co má KN. Dle mě jsou i mnohem horší výrobci různých čis. doplňků nebo údajných vylepšovačů oleje kteří za to chcou jiné přemrštěné ceny než KN.
Jak dlouho vám vydrží ten spray, kolik ho dáváte...jen lehce stříknout nebo aby to z něj kapalo (obrazně) ?
Jak dlouho vám vydrží ten spray, kolik ho dáváte...jen lehce stříknout nebo aby to z něj kapalo (obrazně) ?
-> Tuner#2: nejde o ty 3 stovky, to já ho koupím. Spíš mi to sere obecně že je to hyper super olejíček za 1000Kč/litr a pokud by někdo jistě a svědomitě věděl čím ho nahradit tak je blbost ty tři stovky platit.
-> radekp 26.07.12 16:02:34: Vlažnou vodu a lehce kápnout jar, ale ne moc. Filtr do kapaliny ponořit vždy jen napůl a vytáhnot pak kolmo nahoru. To samé při oprání tekoucí vodou (nikdy ne silný proud) opět od středu filtru směrem ven. Nikdy nepustit proud vody z venku donitř filtru. Pak po vyschnutí impregnovat.
Při cenách čistících sad ale nechápu tohle kolenovrtání... Mám tu sadu už leta, vždy peru po sezoně na jaře a léto to odjede bez problému.
Při cenách čistících sad ale nechápu tohle kolenovrtání... Mám tu sadu už leta, vždy peru po sezoně na jaře a léto to odjede bez problému.
-> radekp: samozrejme ze s vodou
-> vhml: jar bez vody? jak se dostane z filtru? jar se přece neodpaří...
feliciaklub.cz/forum/view
topic.php?f=68&t... tady bylo levnejší čištení
Už nevím kde ale na nějakém fóru uváděli WDčko,každopádně se čistící sada dá sehnat i za rozumné peníze.
-> radekp: jar a zubní kartáček
-> vhml: filtr předtím pereš? já mám balvněného championa a sháním něco, čím ho vyčistit, potom samozřejmě olej...
-> dakar.cz: jenže to je pěnový filtr a k němu dostupné levnější oleje. V autě mám bavlněný
-> vhml:
M6A :o))))))
....nebrat vážně, prosím...
M6A :o))))))
....nebrat vážně, prosím...

-> vhml: já jsem to mazával olejem na filtry od motorexu. Ale bylo to na motokrosové motorce a tam bylo potřeba,aby to lepilo co nejvíc. A co závod,to oprat a namazat. Jestli to máš v autě,tak bych to postříkal tím sprejem,tam to bohatě stačí.
-> King: jenze co je tou náhražkou :-)
Jinak samozřejmě vůči výrobní hodnotě je to brutálně předražení. S filtrem samotným těžko něco udělat, ale olej snad jinej vybrat půjde
Jinak samozřejmě vůči výrobní hodnotě je to brutálně předražení. S filtrem samotným těžko něco udělat, ale olej snad jinej vybrat půjde
-> vhml: taky sis moh koupit nejakej polskejch vzduchac a jeste bys usetril :)
-> m8rinek: Ona uz i ta cena filtru je pekne napalena a tzv. Cistici sada to jenom dorazi. -> vhml: Nedavno jsem hledal nejaky reference na filtry Simota a v par forech stary psi popisovali cim to perou a impregnujou , ale uz jsem to zapomnel :-) Samozrejme, ze ty nahrazky ten predrazenej originalni lestenej prd nahradi bez problemu.
-> m8rinek: 400 korun mi nevytrhne, ale z principu dát 1000Kč/litr a 100Kč/ litr je rozdíl
Nevim, vzhledem k ceně filtru mi cena origo čistící sady nepřijde až tak závratná.
-> vhml: Spolužák dával na KN na motorku konkor ze spreje.
-> TTomas: tak tak, dokud to bude mastný aby se na to lepil prach tak na tom nemá co nefungovat.
Origo vzduchovej filr na simsona jsou špony ze soustruhu v krabičce vymáchaný v motorovym oleji.
Origo vzduchovej filr na simsona jsou špony ze soustruhu v krabičce vymáchaný v motorovym oleji.
-> vhml: Tak neagresivni bude nejakej zakladovej jednodruhovej, ale jakou to ma vizkositu fakt netusim. Nebo zkus nejakej stolni, ten agresivni urcite nebude a verim, ze filtrovat to musi. Ono je stejne dulezitejsi ho spis casto cistit nez pouzivat znackovej olej

-> TTomas: já myslim že neagresivní olej správné viskozity za 100 korun litrová flaška musí bohatě stačit. Jen jakej to je?
-> vhml: Mam ten ITG za 250 a pohoda. Jinak lze urcite pouzit i obycejny olej. Jen je potreba ho dobre rozprasit a bal bych se kdyby mel obsahovat detergenty a disperzanty aby tomu filtru neublizil.
-> vhml: ja tam měl i smradlavej čistič u toho :-D . . . ale to je na nekonečno použití...
Pokud ho nechces znicit tak tam dej co tam patri a nevymejslej ...

-> radekra: olej na pěnový filtr je moc lepivej a bavlnu ucpe. Ono to nějak funguje, ale není to ono
nikdy jsem to nezkoušel-použít olej co se používá na motokros-ale to jsou pěnové filtry,tak nevím,co by to udělalo
Jo sada stojí asi 400. Ale nějak se mi to příčí z principu dát za lahvičku oleje takovej peníz, jen proto že je na tom hustá nálepka.
-> Tomaso435: Já kupoval za 500
Mám origo sadu
-> vhml: ta sada stojí litr ? mě stála asi 390
Klucí co použít za olej na bavlněný vzduchový filtr K&N pokud zavrhnu origo za absurdní cenu kolem 1000Kč/litr obyčejného oleje.
Je na toto nějaká ,,druhovýroba" ?
Je na toto nějaká ,,druhovýroba" ?