
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Problém s vahadlama a tyčkama
prohledat
51 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 10.05.2012 do 12.06.2012, založil/a Petr - Rapid 135
-> Olgoj Chorchoj: ako teda treba skracovať tie tyčky?Hliníkové neni problem ale kovové?????Ty to asi vieš ked to tu píšeš alebo aj ty len kecáš.

-> xtuner: Tak snad uz to bude ok.
-> Kuladmin: Vyndal jsem ty podložky, dal jsem origo 50Kw pružiny a při max stlačení dostanu mezi střední závity pružiny měrku 0,4-0,5mm, jak tu někdo uváděl, takže bych řekl, že tato moje hlava ty podložky mít určitě nemá... motor si teď krásně ševelí (šepot lučního kvítí) 

Kdyz ted tak nad tim premyslim tak kdyz se vyndaji ty kovove podlozky z podpruzin bude to mit jeste jeden efekt a to ten ze pruzina bude na ventil pusobit mensi silou na zavreni. Otazkou je zda to bude vadit - spise ne .....
-> Kuladmin: nedávali
-> Kuladmin: jelikož jsem víc nic už nezjistil a pro jistotu jsem zkoušel i jiné klínky a misky než mám, tak dám ty podložky pryč a uvidím, jestli to bude hlavu nějak moc vymačkávat, tak pak dám hlavu dolu, nechám si hlouběji vyfrézovat ty sedla pružin a pak to znovu vypodložím 

Pridavam se k -> xtuner: a jeste dodam dotaz jsou vsude ty kovovy podlozky pod pruzinanama na hlave nebo se pod ty kuzelovy nedavaly? Me to prijde docela divny ze by tam nebyly se podle me museji ty pruziny docela zamackat do hlavy ale kdo vi ?...at odpovi 

Ok, takže vahadla starší felda a novější by měly být stejné. Je rozdíl akorát v tyčkách, to mi souhlasí, co jsem tak koukal… A je nějaký rozdíl v pružinách od prvních Favoritů až do Felicíí BMM? Když nebudem brát MPi, která má kuželové…
...a když se daj nastavit vůle, tak jde i točit motorem a brka by tudíž zavázet nemusely (spíš by nemusely...). Chyba je pak v kousajících se vodítkách, zdvihátkách. To může bejt způsobený fakt kotel starym nebo jinak znehodnocenym olejem (voda...), vyběhanýma vodítkama, provozem na LPG... takže to vidim na přeházený kozlíky vahadel. Když se nedá správnej kozlík na mazací kanál, vršek nebude mazat, ventily se kousnou a vodítka taky.
-> fidelmc: oceľové sú tri druhy - klasika od MB-feliciu mpi do cca 9/97
potom felicia mpi od 9/97 do konca - kratšie , a potom fábia na hydroštely - ešte o hodne kratšie
a hliníkové sú tie prvé dva do 9/97 a od 9/97
nájsť a rozdeliť to je problém ,tiež býva rozdiel v tvaroch koncoviek a tak , nemá to na funkciu síce žiadny vplyv ale rozdiely sú
potom felicia mpi od 9/97 do konca - kratšie , a potom fábia na hydroštely - ešte o hodne kratšie
a hliníkové sú tie prvé dva do 9/97 a od 9/97
nájsť a rozdeliť to je problém ,tiež býva rozdiel v tvaroch koncoviek a tak , nemá to na funkciu síce žiadny vplyv ale rozdiely sú
MPi tyčky jsou taky malinko kratší! A zkracování je jednoduchý, potřebujete mistra Bulíře, tyčku ocelovou a tyčku hliníkovou... easy:) Ovšem když jdou nastavit vůle, tak děláte botu někde jinde:/
-> fidelmc: Pro hydroštely jsou jiné, ale tyčky na to přeci nemají vliv, pokud jde nastavit vůle...
Ocelove tycky jsou vsechny stejne delky? OD MB do 130/ fa/fel vyfuky ??
-> elbacil: ne výkřik do tmy, ale know how ;).
-> stepan: ono to je jedno, na začátku píše, že hlava je hliníková a tam nikdy jiný vahadla, než C nebyly...
-> m8rinek: Jo, ale nejsou stejný, tak sem je oddělil zvlášť.
-> stepan: 110R a 8kanál, tj vahadla značený C jsou co se týče přepákování stejné...
-> xtuner: Lišejí se délky těch druhých ramen na vahadle, ale jenom 5kanál/110R/8kanál.
Taklhe si vysvětluji různá vahadla ale ve skutečnosti nevím, jestli se takto opravdu liší… jinak už musím být problém jedině v pružinách…
Mám úplně stejný problém, po ujetí asi 30km na nově poskládaném motoru. Prasklé jedno vahadlo a ohnutých několik tyček.... Myslel jsem, jestli nebude také problém ve vahadlech... Protože mám motor Feli. Mpi původně hlava s kužel. pružinami a dal jsem na něj hlavu z BMM protože jsem ji měl úplně novou a nejetou. Pružiny ventilů jsem pak použil z Favorita, protože to byly jediné, co jsem doma měl a nenapadlo by mě, že tady se mohlo něco měnit a vahadla s tyčkama jsem ponechal původní MPi. Každopádně jediné dvě věci co mohou určovat zdvih (otevření ventilu) jsou vačka a vahadla. Tak je buď problém v pružinách ale nevím o tom, že by Favorit a Felicia Bmm měli nějaké rozdílné. Vačka je od p.Chovance 278/270 přebrus, tudíž nemůže mít větší zdvih než sériová. Nasadím tedy vahadla z Feli. BMM a uvidím, jestli je zdvih menší... a pokud ne bude muset hlava dolu a budu řešit jiné pružiny....
-> m8rinek: tak to vyzerá že to nevie nikto.Je to len výkrik do tmy

-> stepan: ale prd, kvuli jiný dýlce ventilů se zkracujou tyčky, vim jak na to, ale pokud to tu neprozradí tvůrce sám, tak nepovim;).
-> m8rinek: Ptal se jak zkrátit tyčky.
-> stepan: a co třeba jiná dýlka ventilů?
-> elbacil: Třeba na brusce? Nicméně je to docela divočina a není k tomu žádnej důvod pokud nesnížíš hlavu o 3mm.
-> vhml: vysvetlí mi niekto prosím ako sa skracuju tyčky
-> MOLSO: 

-> Matulo: ty toho este nevies ....
-> Petr - Rapid 135: Zdar. Pamatuješ si na mě ještě
Neměl si ty pružiny ještě podložený dvěma podložkama místo jedný? Jinak kdyby si je nechtěl, já bych si s nima poradil aby fungovali jak mají 


Ano, pružina zmáčknutá natvrdo je tak, že mezi závitama nebyla žádná vůle. Stlačeno jak jen to maximálně jde...
Akorát stále nemáme tušení co mi to prodala paní za pružiny. Snad se časem ukáže co to je zač.
Akorát stále nemáme tušení co mi to prodala paní za pružiny. Snad se časem ukáže co to je zač.
-> Matulo: veru prve 120 LS mali len jednu pruzinu 

-> Petr - Rapid 135: co je vyraz pruzina na tvrdo?? jako ze kdyz vahadlo otevrelo ventil na max i serizenou vuli tak tu pruzinu zmacklo tak ze vsechny zavity sedeli na sobe?? Tak to mame chapat? Pokud ano je to jasny.
-> m8rinek: 120LS v prvních rokách výroby...
-> m8rinek: myslim ze na favoritoch nebol rozdiel medzi hlavami 135L a 135LS... tam bol tusim rozdiel len vo vybave vozu, ale hlavy boli rovnake... ale to nech potvrdi nejaky zaryty favoritak... 

-> vhml: no do teraz som fakt nevedel... 

-> vhml: ale ne na 120LS, ale na nějakym 135LS, nebo tak něco...
-> Matulo: byly takové...
-> elbacil: žádná sranda to není :)))
-> Petr - Rapid 135: neviem o tom ze by mala LS hlava len 1 pruzinu na ventil...
Tak záhada odhalena.
Na hlavu jsem kupoval nové ventilové pružiny. Nenapadlo mě kontrolovat vůle... Paní mi prodala nějaké silné a s více závitama. Silnější drát pak mají celkově o 0,7 mm. Nemám tušení z čeho nebo z jakého modelu Škoda to může být... Jestli ze 120 GLS, které mívali jen jednu pružinu... nevim...
To znamená, aniž by byli pružiny podložené, tak chodili natvrdo, že se tam vešla měrka jen 0,05 mm. 0,1 už tam nešla. 3. a 4. válec to postihlo nejvíc pravděpodobně proto, protože jsou daleko více teplotně namáhané než první dva.
Na hlavu jsem kupoval nové ventilové pružiny. Nenapadlo mě kontrolovat vůle... Paní mi prodala nějaké silné a s více závitama. Silnější drát pak mají celkově o 0,7 mm. Nemám tušení z čeho nebo z jakého modelu Škoda to může být... Jestli ze 120 GLS, které mívali jen jednu pružinu... nevim...
To znamená, aniž by byli pružiny podložené, tak chodili natvrdo, že se tam vešla měrka jen 0,05 mm. 0,1 už tam nešla. 3. a 4. válec to postihlo nejvíc pravděpodobně proto, protože jsou daleko více teplotně namáhané než první dva.
-> Olgoj Chorchoj: ako sa skracuju tyčky ?
to vypada jako kdyby byly pridreny zdvihatka nebo voditka
Taky možnost. V sobotu se do toho chystám zabřednout trochu hlouběji. To znamená komplet rozborka časovacího ústrojí. I zdvihátka pujdou ven, jestli s nima něco není. Podezírám je spíš z přidření... Ale uvidíme, to cos psal je taky možnost ;)
-> Petr - Rapid 135: co tak vydřené zdvihátka. Při protočení motoru se mohou pootočit kolem své osy a sednou si jinak na vačku a problém je na světě. ???
Je to hliníková hlava snížená o 0,8 mm. Na hlavě o 1,7 mm to nedělalo. Provoz na plyn to nikdy nezažilo.
Mezi 3 a 4 válce msi myslím, že to bude proto, protože v tomhle počasí to je tak extrémně teplotně namáhaný, že první dva válce voda chladí dobře, ale 3 a 4 mají tendenci se přehřívat. Tak to pak dělá takovejhle bordel.
Stačí tedy jen podložit vahadla? Proč? Bude trošku jiná páka, ale v systému se nic zásadního nezmění. TEORETICKY, když se zamyslim... prakticky nevim, ještě jsem o tom neslyšel, tak prosím o vysvětlení, proč to je lepší a pomáhá to. Když si to představim, tak fakt nevim čemu to pomůže. Děkuji za vysvětlení :)
Mezi 3 a 4 válce msi myslím, že to bude proto, protože v tomhle počasí to je tak extrémně teplotně namáhaný, že první dva válce voda chladí dobře, ale 3 a 4 mají tendenci se přehřívat. Tak to pak dělá takovejhle bordel.
Stačí tedy jen podložit vahadla? Proč? Bude trošku jiná páka, ale v systému se nic zásadního nezmění. TEORETICKY, když se zamyslim... prakticky nevim, ještě jsem o tom neslyšel, tak prosím o vysvětlení, proč to je lepší a pomáhá to. Když si to představim, tak fakt nevim čemu to pomůže. Děkuji za vysvětlení :)
-> darabos: Není to blbost, ventily se můžou kousnout ve vodítkách docela jednoduše: někdy se ucpe tryska na koníku anebo stačí provoz na plyn - ventily se potáhnou dajakym sajrajtem a pak kloudně nezavíraj - aspoň tak to pravil místní guru přes motory. Podkládání vahadel nevěřim, podle mě nebude těsnit olejové vedení. Radši zkracuju tyčky, jsou pak lehčí:-D
alebo nemas nieco v sacom potrubi, popripade pod ventilmi, alebo ci ventily sa nezadrhavaju vo voditkach...to su len take napady,vacka ma ake zdvihy, prebrus ci polotovar?
o kolik je snizena hlava ? Nepotkava se ti to v extra otackach ?
Jak praví vhml, zkrátit tyčky, podložit vahadla, zajímavé je, že problem je jen na 3-4V.
Hlava hliníková?
U litiny mi dělala bordel snížená hlava a nepodložená vahadla - tyčka vyskakovala z vahadel.
U litiny mi dělala bordel snížená hlava a nepodložená vahadla - tyčka vyskakovala z vahadel.