Problém s vahadlama a tyčkama

prohledat
51 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 10.05.2012 do 12.06.2012, založil/a Petr - Rapid 135
řadit dle data
20:19:01
12.06.2012
elbacil
-> Olgoj Chorchoj: ako teda treba skracovať tie tyčky?Hliníkové neni problem ale kovové?????Ty to asi vieš ked to tu píšeš alebo aj ty len kecáš.1
10:26:33
10.06.2012
Kuladmin
-> xtuner: Tak snad uz to bude ok.
09:58:07
10.06.2012
xtuner
-> Kuladmin: Vyndal jsem ty podložky, dal jsem origo 50Kw pružiny a při max stlačení dostanu mezi střední závity pružiny měrku 0,4-0,5mm, jak tu někdo uváděl, takže bych řekl, že tato moje hlava ty podložky mít určitě nemá... motor si teď krásně ševelí (šepot lučního kvítí) 3
10:03:13
09.06.2012
Kuladmin
Kdyz ted tak nad tim premyslim tak kdyz se vyndaji ty kovove podlozky z podpruzin bude to mit jeste jeden efekt a to ten ze pruzina bude na ventil pusobit mensi silou na zavreni. Otazkou je zda to bude vadit - spise ne .....
13:40:36
08.06.2012
suri
-> Kuladmin: nedávali
13:10:28
08.06.2012
xtuner
-> Kuladmin: jelikož jsem víc nic už nezjistil a pro jistotu jsem zkoušel i jiné klínky a misky než mám, tak dám ty podložky pryč a uvidím, jestli to bude hlavu nějak moc vymačkávat, tak pak dám hlavu dolu, nechám si hlouběji vyfrézovat ty sedla pružin a pak to znovu vypodložím 1
23:15:14
07.06.2012
Kuladmin
Pridavam se k -> xtuner: a jeste dodam dotaz jsou vsude ty kovovy podlozky pod pruzinanama na hlave nebo se pod ty kuzelovy nedavaly? Me to prijde docela divny ze by tam nebyly se podle me museji ty pruziny docela zamackat do hlavy ale kdo vi ?...at odpovi 1
upraveno 1x, naposled 07.06.2012 23:15:42
21:18:17
02.06.2012
xtuner
Ok, takže vahadla starší felda a novější by měly být stejné. Je rozdíl akorát v tyčkách, to mi souhlasí, co jsem tak koukal… A je nějaký rozdíl v pružinách od prvních Favoritů až do Felicíí BMM? Když nebudem brát MPi, která má kuželové…
10:55:11
02.06.2012
Olgoj Chorchoj
...a když se daj nastavit vůle, tak jde i točit motorem a brka by tudíž zavázet nemusely (spíš by nemusely...). Chyba je pak v kousajících se vodítkách, zdvihátkách. To může bejt způsobený fakt kotel starym nebo jinak znehodnocenym olejem (voda...), vyběhanýma vodítkama, provozem na LPG... takže to vidim na přeházený kozlíky vahadel. Když se nedá správnej kozlík na mazací kanál, vršek nebude mazat, ventily se kousnou a vodítka taky.
10:51:51
02.06.2012
suri
-> fidelmc: oceľové sú tri druhy - klasika od MB-feliciu mpi do cca 9/97

potom felicia mpi od 9/97 do konca - kratšie , a potom fábia na hydroštely - ešte o hodne kratšie



a hliníkové sú tie prvé dva do 9/97 a od 9/97



nájsť a rozdeliť to je problém ,tiež býva rozdiel v tvaroch koncoviek a tak , nemá to na funkciu síce žiadny vplyv ale rozdiely sú
10:46:23
02.06.2012
Olgoj Chorchoj
MPi tyčky jsou taky malinko kratší! A zkracování je jednoduchý, potřebujete mistra Bulíře, tyčku ocelovou a tyčku hliníkovou... easy:) Ovšem když jdou nastavit vůle, tak děláte botu někde jinde:/
upraveno 2x, naposled 02.06.2012 10:47:24
10:27:01
02.06.2012
m8rinek
-> fidelmc: Pro hydroštely jsou jiné, ale tyčky na to přeci nemají vliv, pokud jde nastavit vůle...
10:24:55
02.06.2012
fidelmc
Ocelove tycky jsou vsechny stejne delky? OD MB do 130/ fa/fel vyfuky ??
10:07:49
02.06.2012
m8rinek
-> elbacil: ne výkřik do tmy, ale know how ;).
10:06:16
02.06.2012
m8rinek
-> stepan: ono to je jedno, na začátku píše, že hlava je hliníková a tam nikdy jiný vahadla, než C nebyly...
10:02:55
02.06.2012
stepan
-> m8rinek: Jo, ale nejsou stejný, tak sem je oddělil zvlášť.
09:24:28
02.06.2012
m8rinek
-> stepan: 110R a 8kanál, tj vahadla značený C jsou co se týče přepákování stejné...
09:16:48
02.06.2012
stepan
-> xtuner: Lišejí se délky těch druhých ramen na vahadle, ale jenom 5kanál/110R/8kanál.
08:47:06
02.06.2012
xtuner
Taklhe si vysvětluji různá vahadla ale ve skutečnosti nevím, jestli se takto opravdu liší… jinak už musím být problém jedině v pružinách…
zvětšit Problém s vahadlama a tyčkama - obrázek od xtuner vložen 02.06.2012 08:47:06
07:57:03
02.06.2012
xtuner
Mám úplně stejný problém, po ujetí asi 30km na nově poskládaném motoru. Prasklé jedno vahadlo a ohnutých několik tyček.... Myslel jsem, jestli nebude také problém ve vahadlech... Protože mám motor Feli. Mpi původně hlava s kužel. pružinami a dal jsem na něj hlavu z BMM protože jsem ji měl úplně novou a nejetou. Pružiny ventilů jsem pak použil z Favorita, protože to byly jediné, co jsem doma měl a nenapadlo by mě, že tady se mohlo něco měnit a vahadla s tyčkama jsem ponechal původní MPi. Každopádně jediné dvě věci co mohou určovat zdvih (otevření ventilu) jsou vačka a vahadla. Tak je buď problém v pružinách ale nevím o tom, že by Favorit a Felicia Bmm měli nějaké rozdílné. Vačka je od p.Chovance 278/270 přebrus, tudíž nemůže mít větší zdvih než sériová. Nasadím tedy vahadla z Feli. BMM a uvidím, jestli je zdvih menší... a pokud ne bude muset hlava dolu a budu řešit jiné pružiny....
21:38:43
25.05.2012
elbacil
-> m8rinek: tak to vyzerá že to nevie nikto.Je to len výkrik do tmy1
12:38:59
21.05.2012
m8rinek
-> stepan: ale prd, kvuli jiný dýlce ventilů se zkracujou tyčky, vim jak na to, ale pokud to tu neprozradí tvůrce sám, tak nepovim;).
12:37:22
21.05.2012
stepan
-> m8rinek: Ptal se jak zkrátit tyčky.
12:31:40
21.05.2012
m8rinek
-> stepan: a co třeba jiná dýlka ventilů?
23:05:13
20.05.2012
stepan
-> elbacil: Třeba na brusce? Nicméně je to docela divočina a není k tomu žádnej důvod pokud nesnížíš hlavu o 3mm.
22:21:10
20.05.2012
elbacil
-> vhml: vysvetlí mi niekto prosím ako sa skracuju tyčky
21:50:49
14.05.2012
suri
-> MOLSO: 4
21:47:11
14.05.2012
MOLSO
-> Matulo: ty toho este nevies ....
21:32:41
13.05.2012
Šediváček
-> Petr - Rapid 135: Zdar. Pamatuješ si na mě ještě 5 Neměl si ty pružiny ještě podložený dvěma podložkama místo jedný? Jinak kdyby si je nechtěl, já bych si s nima poradil aby fungovali jak mají 4
17:32:17
13.05.2012
Petr - Rapid 135
Ano, pružina zmáčknutá natvrdo je tak, že mezi závitama nebyla žádná vůle. Stlačeno jak jen to maximálně jde...

Akorát stále nemáme tušení co mi to prodala paní za pružiny. Snad se časem ukáže co to je zač.
14:38:23
13.05.2012
peti
-> Matulo: veru prve 120 LS mali len jednu pruzinu 3
13:30:14
13.05.2012
Kuladmin
-> Petr - Rapid 135: co je vyraz pruzina na tvrdo?? jako ze kdyz vahadlo otevrelo ventil na max i serizenou vuli tak tu pruzinu zmacklo tak ze vsechny zavity sedeli na sobe?? Tak to mame chapat? Pokud ano je to jasny.
13:07:17
13.05.2012
vhml
-> m8rinek: 120LS v prvních rokách výroby...
13:02:37
13.05.2012
Maťulo
-> m8rinek: myslim ze na favoritoch nebol rozdiel medzi hlavami 135L a 135LS... tam bol tusim rozdiel len vo vybave vozu, ale hlavy boli rovnake... ale to nech potvrdi nejaky zaryty favoritak... 6
12:57:18
13.05.2012
Maťulo
-> vhml: no do teraz som fakt nevedel... 4
12:57:10
13.05.2012
m8rinek
-> vhml: ale ne na 120LS, ale na nějakym 135LS, nebo tak něco...
12:56:18
13.05.2012
vhml
-> Matulo: byly takové...
12:53:24
13.05.2012
m8rinek
-> elbacil: žádná sranda to není :)))
12:49:06
13.05.2012
Maťulo
-> Petr - Rapid 135: neviem o tom ze by mala LS hlava len 1 pruzinu na ventil...
12:39:46
13.05.2012
Petr - Rapid 135
Tak záhada odhalena.



Na hlavu jsem kupoval nové ventilové pružiny. Nenapadlo mě kontrolovat vůle... Paní mi prodala nějaké silné a s více závitama. Silnější drát pak mají celkově o 0,7 mm. Nemám tušení z čeho nebo z jakého modelu Škoda to může být... Jestli ze 120 GLS, které mívali jen jednu pružinu... nevim...

To znamená, aniž by byli pružiny podložené, tak chodili natvrdo, že se tam vešla měrka jen 0,05 mm. 0,1 už tam nešla. 3. a 4. válec to postihlo nejvíc pravděpodobně proto, protože jsou daleko více teplotně namáhané než první dva.
19:45:36
11.05.2012
elbacil
-> Olgoj Chorchoj: ako sa skracuju tyčky ?
20:12:47
10.05.2012
Dušan
to vypada jako kdyby byly pridreny zdvihatka nebo voditka
19:27:34
10.05.2012
Petr - Rapid 135
Taky možnost. V sobotu se do toho chystám zabřednout trochu hlouběji. To znamená komplet rozborka časovacího ústrojí. I zdvihátka pujdou ven, jestli s nima něco není. Podezírám je spíš z přidření... Ale uvidíme, to cos psal je taky možnost ;)
19:22:54
10.05.2012
colaczech
-> Petr - Rapid 135: co tak vydřené zdvihátka. Při protočení motoru se mohou pootočit kolem své osy a sednou si jinak na vačku a problém je na světě. ???
17:57:31
10.05.2012
Petr - Rapid 135
Je to hliníková hlava snížená o 0,8 mm. Na hlavě o 1,7 mm to nedělalo. Provoz na plyn to nikdy nezažilo.



Mezi 3 a 4 válce msi myslím, že to bude proto, protože v tomhle počasí to je tak extrémně teplotně namáhaný, že první dva válce voda chladí dobře, ale 3 a 4 mají tendenci se přehřívat. Tak to pak dělá takovejhle bordel.



Stačí tedy jen podložit vahadla? Proč? Bude trošku jiná páka, ale v systému se nic zásadního nezmění. TEORETICKY, když se zamyslim... prakticky nevim, ještě jsem o tom neslyšel, tak prosím o vysvětlení, proč to je lepší a pomáhá to. Když si to představim, tak fakt nevim čemu to pomůže. Děkuji za vysvětlení :)
14:46:29
10.05.2012
Olgoj Chorchoj
-> darabos: Není to blbost, ventily se můžou kousnout ve vodítkách docela jednoduše: někdy se ucpe tryska na koníku anebo stačí provoz na plyn - ventily se potáhnou dajakym sajrajtem a pak kloudně nezavíraj - aspoň tak to pravil místní guru přes motory. Podkládání vahadel nevěřim, podle mě nebude těsnit olejové vedení. Radši zkracuju tyčky, jsou pak lehčí:-D
13:04:43
10.05.2012
darabos
alebo nemas nieco v sacom potrubi, popripade pod ventilmi, alebo ci ventily sa nezadrhavaju vo voditkach...to su len take napady,vacka ma ake zdvihy, prebrus ci polotovar?
12:48:47
10.05.2012
Dušan
o kolik je snizena hlava ? Nepotkava se ti to v extra otackach ?
12:34:28
10.05.2012
m8rinek
Jak praví vhml, zkrátit tyčky, podložit vahadla, zajímavé je, že problem je jen na 3-4V.
12:12:25
10.05.2012
vhml
Hlava hliníková?



U litiny mi dělala bordel snížená hlava a nepodložená vahadla - tyčka vyskakovala z vahadel.
Extreme Tyres