sytič × posilovač - opačný problém

prohledat
30 příspěvků (zobrazeno 1 až 30) od 02.05.2012 do 07.09.2012, založil/a Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
řadit dle data
14:47:09
07.09.2012
Petr Volfik
-> Peťa Klíč: Nějak jsem si toho tu nevšim. Tak teda :

c. potrubí 742 s podložkou

a. původní sytič s automatikou

a. upravený pedál plynu

b. odbublinkovávač ponechán a vracečka odvzdušněním

b. filtrbox FA

Jezdí se s tim dobře, akorát přemejšlim co provedu se sytičem. Startuje libově, když teda neni -15°C. Někdy nastartuju a běží na těch 1100 otáček, někdy na 750 ot. a těch 1100 ot. má až vyjedu ze vrat. Přijde mi že sytí málo, moc se tomu nechce když je to studený. 8
13:17:25
07.09.2012
ochoda
-> Peťa Klíč:

ted mam taky lekr a moje odpovedi jsou:



c. potrubí 742 a gumova podlozka s navrtanejma durama



sytič no chci ho předělat na manualni



a. pedal mam urizlej asi od 2/3 puvodni delky a na tom z hliniku naslap kterej je bliz k ridici tudiz to ma veci krok



a. hadice od pumpy primo do karburetouru



b. zatim fačkovej ale chtelo by to poresit jinac trochu
13:04:23
03.05.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Petr Volfik: tak uděláme anketu na téma - jak máš LEKR v rapidu:



a) potrubí FA převařené

b) potrubí FA ofrézované s podložkama

c) potrubí 742 s podložkou

d) potrubí FA a LEKR nakřivo



a) původní sytič s automatikou

b) ruční sytič



a) upravený pedál plynu

b) upravené táhlo na karburátoru



a) odbublinkovávač odpojen

b) odbublinkovávač ponechán a vracečka odvzdušněním

c) odbublinkovávač ponechán a vracečka jiným způsobem dodělávaná



a) filtrbox 742 upravený

b) filtrbox FA

c) jiný filtrbox
12:40:45
03.05.2012
Petr Volfik
-> Peťa Klíč: Když jsem měl na rapidu ještě SEDRa tak mi to dělalo taky no. Teď jezdim LEKRa a nějak jsem to už nepozoroval že by to dělalo. Taky mě nenapadá proč v tuhých mrazech ten posilovač nefunguje, motor se ohřeje a už zase jo.
10:43:57
03.05.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Vít Heřman: no závisí to opravdu na sytiči, ne na otáčkách.. a projevuje se to až ve chvíli, kdy otáčky sytiče dou pod 1000



asi se s tim budu muset smířit a ono to časem zase zmizí, jako všechny nevysvětlitelné závady 3
00:24:06
03.05.2012
dragon_cb_cz
-> kamikaze: Já si říkal že je blbost aby na sytič byl nižší podtlak :)



-> palinator: Na vině toho, že se motor nechová tak jak popisuješ a místo toho letí do otáček. To co popisuješ dává smysl u motoru seřízeného na výkonově optimální směs. Pokud ale budu mít motor seřízený s chudší směsí (např. kvůli imbecilním emisním předpisům), tak naopak to postupné obohacování může způsobit postupný nárůst otáček. Jde o to, jestli je seřízení směsi tak chudé aby ji zvýšená bohatost při sytiči na ohřátém motoru stále ješte kompenzovala pod hodnotu výkonového optima nebo to sytič obohatil natolik, že už se dostanu až za to optimum a otáčky klesají.



Každopádně výše uvedený filosofický traktát je důsledkem lehké opilosti, původně jsem se chtěl jen zeptat "co je teda na motoru špatně seřízené když se sytičem letí otáčky nahoru" 1
21:36:04
02.05.2012
kamikaze
Vít Heřman 02.05.12 12:38:05 napsal:

→ kamikaze: Přiznám se, že jsem nad tím nikdy tolik

nepřemýšlel, ale proč by na sytiči neměl být v sacím potrubí

potřebný podtlak? Většinou naopak na sytič motor běží ve vyšších

otáčkách a tudíž saje větší množství vzduchu = větší rychlost

proudění = větší podtlak.







Stačí mít progress metr. Na sytič v půlce stupnice, bez sytiče skoro dole. 2 motory a několik karburátorů4
21:28:30
02.05.2012
palinator
-> Vít Heřman:

Na vině čeho? Sytič dává směs furt stejnou (velice bohatou), ale na studeným potrubí se vysráží část paliva a směs chudne (což je svým způsobem dobře). Když se ohřeje potrubí a kanály, tak se benzín (tolik) nesráží, směs je tudíž bohatší a tudíž neoptimální pro správný chod motoru. Otáčky klesají, při extra bohatosti přestanou pálit třeba slabší válce a v případě příveřových sytičů motor klidně i zdechne. U škodováckejch karbců je problém v tom, že vlivem opotřebení(prohnutí, podsávání) nebo třeba rozštelování klapek sytič nedá bohatost jakou má dát (třeba vlivem menšího podtlaku) a motor zdechá studenej.
18:20:04
02.05.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Vít Heřman: no já na to kouknu ale teď nemožu kudla su v "práci"
17:59:11
02.05.2012
dragon_cb_cz
-> Peťa Klíč: Ježiš tak stáhni hadici a profoukni ten kanálek ne? To nejni takovej problém. Tak jako tak nepovažuju za pravděpodobné že by kousek alobalu zásadně zneprůchodnil tu hadici.



-> palinator: Hmm, takže pokud nechám ohřívat motor na sytiči tak by mu postupně měly padat otáčky? To jsem nikdy neslyšel, i když tvoje vysvětlení částečně smysl dává. Ale asi jsem ho nikdy nenechal ohřívat na sytiči dost dlouho abych si všimnul. A co je teda na vině, příliš chudá směs ze sytiče?
17:37:16
02.05.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> palinator: no ale motor jednou střelil do karburátoru, třeba se tím alobalem trefil do toho kanálku ne?
17:31:52
02.05.2012
palinator
-> Peťa Klíč:

Vzhledem k tomu, že ti jde proud vzduchu z posilovače a ne do něj, tak asi těžko...
17:25:20
02.05.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
eště mě napadlo s tim kouskem alobalu, ono ho to požvýkalo a pak si to jednou prdlo podle zvuku do karbeco, není možný že to ten alobal požvýkalo a vyplivlo a trefilo se to do toho kanálku k posilovači, tam se to přiucpalo a proto to blbne? 3 3
17:24:00
02.05.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> palinator: aha, tak to je nová a docela pozitivní informace, to s tím vyletěním sytiče na 3500 mi dělalo když jsem na karbecu měl jiný šoupátko sytiče s jinak udělanejma dirkama (z jiného typu)
17:20:23
02.05.2012
palinator
-> Peťa Klíč:

Takhle by to ale mělo chodit.. nejdřív bohatost optimální (nejvyšší otáčky) a jak se ohřívá potrubí, tak se bohatost zvětšuje a otáčky klesaj. To že to některým borcům vyletí na 3500 ot. je zcela špatně - rozesranej karbec.
17:18:57
02.05.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Vít Heřman: hele zkusim no, uvidíme, ale zkusim to tak někdy zítra nejdřív



jinak já mám záhadnej sytič kterej po nastartování běží 2000 a postupně se zklidní směrem k 1000 otáčkám, mám teda karbec s menšími difuzory než by mělo bejt, hold o sedry na 136ku je trošku nouze, ale nikdy to takhle nezlobilo, je to zcela nový jev
17:13:05
02.05.2012
palinator
-> minno:

Člověče to se mi nestává. Na starým karbci se mi stávalo, že mi motor zdechal při jízdě s neohřátým motorem bez sytiče, když jsem brzdil motorem a na křižovatce dobržďoval. Teď s repasovanym SEDRem 135 v létě nastartuju na sytič, postupně ho stahuju podle reakce na plyn a jakmile to udržim jenom plynem, tak už většinou hned funguje i volnoběh na nějakejch 400 ot. a už nezdechne. Spíš mě vadí, že furt je ten problém s tim, že natočim, chvíli drží, pak zdechne... asi je ten spodek prostě křivej a ten kanál sytiče nemá správnou geometrii, jak tu někdo diagnostikoval.
17:12:01
02.05.2012
dragon_cb_cz
-> Peťa Klíč: Normální není, ale souhlas, tvůj problém to neřeší 4.



Zkus zjistit jestli je to sytičem nebo jen zvednutými otáčkami.
17:04:17
02.05.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
vy ste to úplně otočili tu otázku, to chcípání z kopce je normální,



prostě bez sytiče za jízdy i na místě dou brdy jak mají, se sytičem to neposiluje
15:33:16
02.05.2012
dragon_cb_cz
-> sep: Může být také způsobené ne úplně těsným sytičem - pak není obohacení dostatečné a když se šlápne na brzdu, tak klesne ještě víc... nebo tak něco.
15:16:28
02.05.2012
sep
-> minno: :podle me je to standardni projev pri popsanych podminkach.
15:02:39
02.05.2012
dragon_cb_cz
-> minno: Připojuji se k otázce, 120ka mi to dělá ráda.
13:01:25
02.05.2012
minno
No a s tým skapínaním studeného motora bežiaceho na sytič pri brzdení (hlavne dolu kopcom) je to teda normálne, či nie? Mne to zatiaľ robilo vždy i keď je všetko nové a všetko riadne poutesňované..
13:01:03
02.05.2012
dragon_cb_cz
-> Peťa Klíč: Jednak by už dávno lítal v povětří (otázkou je jakou škodu nadělal před tím) a hlavně by to nezáviselo na tom, jestli sytič ano nebo ne. Tohle je fakt divný. Zkoušel jsi třeba vytočit motor na 2-3 tisíce bez sytiče a zkusit brzdu když ho držíš v těchle otáčkách?
12:48:16
02.05.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Vít Heřman: motor teď startuje na brnk a sytič potřebuje už jen na to první chycení, s větší tryskou zmizely přechodové bolístky, ale říkám to by s tim snad nemuselo souviset..
12:45:39
02.05.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Vít Heřman: jediný co se změnilo je tryska na první komoře, ale ta s tim nemá co dělat doufám.. napadá mě akorát že mi spadl do sání kus toho alobalu z odhlučnění, ale počítám že ten byl rozkrájen ventilama a dávno koluje v ovzduší, pochybuju že se rozhodl přicpat kanál k posilovači
12:38:05
02.05.2012
dragon_cb_cz
-> kamikaze: Přiznám se, že jsem nad tím nikdy tolik nepřemýšlel, ale proč by na sytiči neměl být v sacím potrubí potřebný podtlak? Většinou naopak na sytič motor běží ve vyšších otáčkách a tudíž saje větší množství vzduchu = větší rychlost proudění = větší podtlak.



-> Peťa Klíč: A volnoběžky, starty a pod na sytiči se nezměnily?
12:29:14
02.05.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> kamikaze: no to je mi jasný, ale nikdy mě to takhle nezlobilo, je to opravdu znatelné 9 jedu třeba bez sytiče, dojíždím k semaforu přibržďuju oukej, je ještě studenej motor tak nahodim sytič, u semaforu hemtnu na tu brzdu a je to tvrdý jak na stovce 9
12:25:48
02.05.2012
kamikaze
-> Peťa Klíč: Na sytič není tak velkej potlak v sacím potrubí, tak není ani v posilovači.
12:20:43
02.05.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
většinou se tu řeší, že na sytič motor ztrácí otáčky a chcípá při brždění, já mám problém opačný - na sytič jako by posilovač neposiloval, po vypnutí sytiče už posilovač bez keců funguje



pozoruju to cca druhej týden
Extreme Tyres