
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Cukáni škoda favorit
-> Radza: Cívka vyměněna, závada tím odstraněna. Děkuji za radu

-> Kocvin: Zkus vyměnit tu cívku(kostku),co je při pohledu na motor na levý straně.

-> Eidy: Otáčkoměr necuká.. VN kabely?
-> Kocvin: O Favoritech moc nevím, ale máš tam otáčkoměr? Jestli při cukání motoru cuká i otáčkoměr. Pak by byla vada v elektrice/elektronice. Můžeš někde sehnat funkční VN kabely?
Zdravím.. na favoritu se mi objevila taková nepříjemná závada. Když je auto studené tak je všechno v pořádku, ale po pár kilometrech začne nepravidelně cukat. Při mírně sešlápnutém plynu je cukání intenzivní a výrazně zhoršuje jízdní vlastnosti. Především pak jízdu do kopce nebo mírného stoupání. Při plně sešlápnutém plynu už není cukání tak značné ale i přes to je akcelerace kolísavá a pomalá. Připomínám že tento jev se projevuje jen u zahřátého motoru a ne vždy! Někdy jede i zahřátý normálně ale zřídka.
Je to 93 jednobod. Jsou vyměněny svíčky, víčko i palec v rozdělovači. Čerpadlo tlačí normálně 1 bar, palivový filtr je taky vyměněný.
Nesetkal se někdo s něčím podobným? Nebo nenapadá vás nějaká typická závada?
Je to 93 jednobod. Jsou vyměněny svíčky, víčko i palec v rozdělovači. Čerpadlo tlačí normálně 1 bar, palivový filtr je taky vyměněný.
Nesetkal se někdo s něčím podobným? Nebo nenapadá vás nějaká typická závada?
poloosa vyměněna... už je to celkem ok.
ještě vyměním sluchátko a bude to cajk uplně.
ještě vyměním sluchátko a bude to cajk uplně.
-> ondie: ještě žes mi to poradil ;) s tim kvaltem by mi to nenapadlo :-D
-> Tomaso435: no vida,taks na to přišel
nojo. ja na to od tej doby nekoukal, ja řešil ještě jiný věci, ted se dostalo na zapalování a na tohle . . .
- nemá někdo funkční malou poloosu na poslání? než se rozhodnu to někde dolovat z vraku :-D
- nemá někdo funkční malou poloosu na poslání? než se rozhodnu to někde dolovat z vraku :-D
-> Tomaso435: Rozpadlej vnitřní kloub. To co jsem ti říkal před několika dny, hned na začátku.
-> Tomaso435: zlatá kyvka!

-> Tomaso435: Noojo, tak ten vnitřní kloub no. Na videu je vidět jak tam ta poloosa skáče oproti tomu kloubu.
-> Petr Volfik: nic se neměnilo ale to je ok. závaží na poloose není, je to starej model.
-když dám kvalt a du tlačit auto tak je schopný popojet o 10cm než zabere za motor... což je vule jako prase.
-vzal sem mega sikovky a zkusil vzit tyč poloosy a zatočit s tim. to se ani nehne...
-když hodim kvalt a začnu si suto popoahovat sem a tam tak se malá poloosa kříží . . . takže bych řek že to bude tim.... vnitřní kloub malej poloosy...
-když dám kvalt a du tlačit auto tak je schopný popojet o 10cm než zabere za motor... což je vule jako prase.
-vzal sem mega sikovky a zkusil vzit tyč poloosy a zatočit s tim. to se ani nehne...
-když hodim kvalt a začnu si suto popoahovat sem a tam tak se malá poloosa kříží . . . takže bych řek že to bude tim.... vnitřní kloub malej poloosy...
-> Tomaso435: A vyměnil jsi teda tu pumpu nebo jenom ten silent za nový?
EDIT: Kouknul bych na závaží na poloose, jestli neni volný.
EDIT: Kouknul bych na závaží na poloose, jestli neni volný.
ještě někdo další ? 

-cukání motoru vyřešeno. svíčky a rozdělovač, a trochu bohatost.... vyměněno upraveno. hotovo...
-ted teda onen problém při přidání a ubrání plynu za jízdy ... je tam prostě velká mezera. a věčím točením - vybracema motoru od třetího rychlostního stupně vejš..
silenty to nejsou, moto se hejbe stejně jako u dalšího auta.
tyklouby poloos by to teda bejt měly ? je ještě nějaká šance že to nebude třeba převodovka? nebo něco ve spojce,setrváku ? ja jen aby se nekoupili díly na pul auta a z toho se paknepoužil jeden dva šroubky :-D
KDO JE PRO POLOOSY NECHŤ ZVEDNE RUKU :-))) seženu je celý na vrakáči za děkuju...
děkuji ;)
-ted teda onen problém při přidání a ubrání plynu za jízdy ... je tam prostě velká mezera. a věčím točením - vybracema motoru od třetího rychlostního stupně vejš..
silenty to nejsou, moto se hejbe stejně jako u dalšího auta.
tyklouby poloos by to teda bejt měly ? je ještě nějaká šance že to nebude třeba převodovka? nebo něco ve spojce,setrváku ? ja jen aby se nekoupili díly na pul auta a z toho se paknepoužil jeden dva šroubky :-D
KDO JE PRO POLOOSY NECHŤ ZVEDNE RUKU :-))) seženu je celý na vrakáči za děkuju...
děkuji ;)
-> Petr Volfik: ten spodní du zejtra preventivně vyměnit.. na převodovce se to nehejbe a ten na pumpě... no asi bych volil metodu i s pumpou...
-> Tomaso435: Hele povedlo se mi jednou nasadit na fávo poloosu s vnitřnim kloubem bez jednoho ložiska a jehliček. To nebyly vibrace ale kopance jak kráva (zkoušel jsem jen když to bylo zvedlý) , myslim si že s tim se nedá vůbec jet...
Takže si myslim že tim to nebude. Spíš skoukni pořádně silentblok na vodní pumpě a ze spodu sluchátko. Vim že píšeš že jsou dobrý ale ty vibrace už mi dělali dva favoriti a dycky to byl silent na vodní pumpě...
Takže si myslim že tim to nebude. Spíš skoukni pořádně silentblok na vodní pumpě a ze spodu sluchátko. Vim že píšeš že jsou dobrý ale ty vibrace už mi dělali dva favoriti a dycky to byl silent na vodní pumpě...
-> Tomaso435: A zakašlat jsi zkoušel?
při prohmatání manžety sem nikde nic neoběvil.... :-/
-> Vojtisek: je čas udělat dětem pápá 

-> Hurdis: 

-> Hurdis: tobě se asi spíš zavírají oči, je čas jít spát

Já v tom nadpise v náhledu četl "u" jako "i". Už jsem myslel, že máme multikulturní topic. Čas na oční kapky.
-> auta.petr: rozumim . . .
-> Tomaso435: www.aspraha.cz/scripts/MG
rqispi.dll?APPNAME=on...
Takhle to tam vypadá a to jedno ložisko s té trojnožky může být spadlé.
Takhle to tam vypadá a to jedno ložisko s té trojnožky může být spadlé.
-> auta.petr: joaha . . . tak to zejtra promačkam,,a jesi tam bude v porovnání s kloubem co je vpořádku nějaká abnormalita tak to bude teda ono . . .
-> Tomaso435: Právě že ten je dělanej jinak a proto se může stát, že se rozpadne. možná bych prvně promačkal manžetu a pokud v ní něco nasaháš, tak to máš jistě zjištěný, pokud ho opatrně rozděláš, najdeš všechny jehličky a nebude moc rozklepanej konec, tak ho dáš i zpět a bude to fungovat.
-> voba dva: aha.. super.. tak ten se mi někde válí.... doufam že jeho výměna je stejná jako vnější kloub.tj jedna dobře mířená a je venku.... no a aspon se vymění volej v převodovce taky :-D
-> Tomaso435: Hledání ti zjednoduším...pokud to dělá kloub, tak vnitřní.
-> Tomaso435: něco podobnýho mi dělal rozpadlej homokineťák, když praskla klec. Byl to ten u převodovky.
-> auta.petr: takže ... ted přijít na to jesi vnitřní kloub nebo vnější... vlastně kdybych za poloosu vzal velkejma sikovkama takbych poznal žejo která má věčí vůli tak na tu se zaměřit . . .
-> Tomaso435: No jasně.
-> auta.petr: tim by se dali vysvětlit i ty vybrace ve vyšších točkách ?
-> Tomaso435: Občas se stane, že se kloub u převodovky při neopatrném vyndání, nebo nandání rozpadne a pak se auto chová přesně tak, jak popisuješ, takže to, že to před tím nedělalo ještě nic neznamená.
-> auta.petr: no jelikož to předtím nedělalo, tak to kloubem bejt nemuže snad.... jo dělá to při jízdě při ubrání a přidání plynu prostě se to jako na prázdno pootočí než zabere / ubere . . .
-> Tomaso435: jste se v tom zase vrtal, co pane doktore?

-> Tomaso435: A co kloub na poloose?? Pokud to tedy dělá při jízdě, což jsem z textu nikde nevyčetl.
děcka.
po výměně motoru u kámoše ve favoritu 136 karbec při přidání a ubrání plynu mam pocit že motor cestuje sem a tam,což by dělali silenty,ale motor tam drží dobře v silentech se to hejbe cca o 4mm což je v pohodě. silenty špatný nejsou... vzpěra motoru je taky ok. při vyšších otáčkách kdy motor beru u držky děsně vybruje jako když je spojenej s kastlí na tvrdo.....
napadlo mě. při skladani motoru s převodovkou se vlastně děje co ? není možný aby třeba zustal povolenej strvák? na ten se nešahalo... a že by ta vule mezi ubráním a akcelerací byla motor vs převodovka? a ty vybrace muže zpusobovat ten neutaženej setrvák? ty šrouby by se měli vlastně lepit žj a plišekpřez to zaklepat.....
s minulým motorem to nedělalo a spojka na novým motoru byla zánovní.
nevim ja to nedělal takže přemejšlim kde pán mekányk uďál chybu . . .
po výměně motoru u kámoše ve favoritu 136 karbec při přidání a ubrání plynu mam pocit že motor cestuje sem a tam,což by dělali silenty,ale motor tam drží dobře v silentech se to hejbe cca o 4mm což je v pohodě. silenty špatný nejsou... vzpěra motoru je taky ok. při vyšších otáčkách kdy motor beru u držky děsně vybruje jako když je spojenej s kastlí na tvrdo.....
napadlo mě. při skladani motoru s převodovkou se vlastně děje co ? není možný aby třeba zustal povolenej strvák? na ten se nešahalo... a že by ta vule mezi ubráním a akcelerací byla motor vs převodovka? a ty vybrace muže zpusobovat ten neutaženej setrvák? ty šrouby by se měli vlastně lepit žj a plišekpřez to zaklepat.....
s minulým motorem to nedělalo a spojka na novým motoru byla zánovní.
nevim ja to nedělal takže přemejšlim kde pán mekányk uďál chybu . . .
Zkus nejdřív jiný karburátor. Před případným rozebráním nech změřit tlaky. Po minutovém volnoběhu na sytič mám taky černé svíčky, vypálí se to na delší trase.
Očistil sem svíčky a po minutovém volnoběhu bily uhelně černé.Jsou dvě možnosti.Buď při akceleraci tam jde moc benzínu nebo jsou vhaji pístní kroužky
Tak sem přišel na novou věc.Volnoběh šlape tak jak má a jakmile sešlápnu plyn motor začne tarokovat jako na 3.válce.
Brzdí to normálně,a za všech teplot
Dělá to za všech teplot nebo jen za studena? Ještě může viset přívěra sytiče. Vzduch může také přisávat hadicí od posilovače brzd. Brzdí to normálně?
prisava vzduch do sani nebo je ucpana nejaka tryska
Při rychlosti do 50km/h auto hrozně cuká,a to na jakýkoliv rychlostní stupeň.Přestane to až po sešlápnutí plynu a zvýšení rychlosti.Nevým si stím rady.Poraďte co stím.Děkuju