Nastavení rozdělovače

prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 22.03.2012 do 18.09.2012, založil/a kalmik_06
řadit dle data
20:12:21
18.09.2012
minno
-> black_devil: Tak ešte raz. Na tom, ako je natočený rozdeľovač na pohľad voči motoru nijako nezáleží. Dôležité je, aby bol správne doladený predstih. T.j. aj dva úplne odlišne natočené rozdeľovače môžu "dávať" v konečnom dôsledku rovnaký predstih. Záleží kto ako ten rozdeľovač založí do motora, od toho záleží ako je vzhľadovo natočený, ale na funkčnosť to nemá vplyv.

Bez stroboskopu predstih na favorite správne nenastavíš.
upraveno 1x, naposled 18.09.2012 20:13:08
20:07:24
18.09.2012
black_devil
Dotaz dotaz dotaz... Dá se nějak určit správná poloha rozdělovače? Jde o to, že na starám motoru jsem měl rozědlovače natočenej šestihranem na podlatkový komoře, bo co to je směrem k cívce, kdežto na novým motoru je ten šestihran natočenej naproti topení. Přijde mi, že fazol nějak moc žere, všechno jsem seřídil, kromě rozdělovače a pořád žee.. Tak mě napadl ten rozědloavče, ejstli není nějak špatně natočenej. Stroboskop nemám, takže to přesně stejně nezměřím. Díky
16:47:37
13.09.2012
Bobesh
-> Jozka: A mimo jiné,na horní hraně těle rozdělovače je tečka polohy zážehu 1. válce. Stejně tak i samotné víčko má na svém boku podél kontaktu 1.válce rysku.
16:45:37
13.09.2012
Bobesh
-> Jozka 13.09.12 14:49:28: Víčko má uvnitř na jedné straně vybrání pro výstupek,který je na jedné z plechových zajišťovacích pružin,které drží víčko na korpusu a měl by zajišťovat víčko jak proti špatnému nasazení,tak proti otočení. Ale už jsem viděl i toto obráceně,takže nebudu tvrdit,že to nejde. Český kutil amatér dokáže nemožné...
14:49:28
13.09.2012
Jozka
-> skodovak: To víčko jde otočit o 180° oproti tělu rozdělovače ?? Prostě kabel k 1. válci nebude na vývodu víčka s ryskou ale nejspíš naproti.. nicméně ten bezpodtlak by měl jít nasadit tak, abys v tom neměl hokej..
13:41:59
12.09.2012
skodovak
-> minno: už se v tom nějak motám 3 3 takže takhle budu mít teoreticky otočený víčko,když první má být na čárce..
upraveno 1x, naposled 12.09.2012 13:42:28
12:59:35
12.09.2012
minno
-> skodovak: tak rozdeľovač vyber, natoč si kľuku tak aby bola v polohe "páli 1. valec", natoč si palec na rozdeľovači aby smeroval na ten "dulek", kde ide kábel k 1. sviečke, palec si pridrž a vlož rozdeľovač do motora v polohe, ako ho približne chceš mať a hotovo.
12:32:48
12.09.2012
skodovak
-> minno: je to nějaké opačné oproti originálu no..nevim uvidim..
11:47:37
12.09.2012
minno
-> skodovak: ak je správne spárovaná poloha rozdeľovača voči polohe kľuky a vačky, aby v každom valci nastával zážih v okamih kedy má nastať, tak na výslednom natočení tela rozdeľovača voči bloku / hlave nezáleží, len aby potom boli aj správne pozapájané káble k sviečkam, ak výsledná poloha rozdeľovača je nejaká neštandardná1



Takže podľa všetkého to máš asi správne.
10:57:25
12.09.2012
skodovak
-> minno: normálně mám rozdělovače v téhle poloze,ale čárku a ďůlek+otočený palec opačně.. tak jestli to takhle neva je to asi fuk..



normálně mám nastavený 4válec do střihu řemenice na 0 víc asi nevymyslím... takže ho asi takhle nechám no..souhlasí?..
10:53:51
12.09.2012
minno
-> skodovak: no a v čom presne je problém? :-) Rozdeľovač môžeš mať v podstate v akejkoľvek polohe, v akej sa ti len páči ho mať, dôležité je aby bol správne "spárovaný" voči polohe kľuky a k tomu správny predstih aby to zapaľovalo v správne okamihy.
10:44:59
12.09.2012
skodovak
asi tak..
zvětšit Nastavení rozdělovače - obrázek od skodovak vložen 12.09.2012 10:44:59
10:43:53
12.09.2012
skodovak
Chlapi potřebuju rychlou radu,mám new rozdělovač.když ho dám do nějaké rozumné polohy jako klasiku origo tak čárka která má směřovat k šroubu na hlavě je přesně proti,ďůlek na polohu palce tam není (jen ta jedna čárka) ještě jsem se s tím nesetkal tak se radši ptám
17:53:35
24.03.2012
kalmik_06
konečně se mě to povedlo:)) mockrát díky, dělal sem chybu že sem šteloval odstředivou regulana první šroub jako u 120:)) nastavil sem 7 stupňů a šáde líta jako drak:)) dííky:))
17:36:43
23.03.2012
Minik03
-> kalmik_06: tak tak
16:05:45
23.03.2012
kalmik_06
-> Eidy: jj to todle vím, když ti tzv. stříhají ventily na 4 válci, tak první válec je v kompresi a nastavuje se předstih:))



Jen ted mě tak napadlo, že když ten rozdělovač ustavím do tý základní polohy, jak tu píšete, tak si jí můžu zkontrolovat tím, že na 0° bude házet jiskru, že????
15:19:34
22.03.2012
Eidy
Všichni jste nějak zapomněli, že není HU jako HU. Válec buď zapaluje nebo vyfukuje, čili je potřeba se ještě podívat na ventily. Pak lze s jistotou říct, kdy pálí 1. válec.
14:29:27
22.03.2012
minno
-> Minik03: jj, sorry, ja som si to až potom uvedomil (súvislosti).
14:21:15
22.03.2012
Minik03
-> minno: Radim mu přesně o co ty, aby si hlavně nejdřív seřídil komínek vůči klice. jinak se nedopátrá...
13:11:02
22.03.2012
minno
-> kalmik_06: tu máš tabuľky predstihov:

skoda-virt.cz/cz/.../1155 -tabulky-prestihu-pre-skod a-a-ine-vozy



Favo 136 má rovnaký predstih pri 1500 otáčkach ako Š120 pri 1000 otáčkach. Takže základný predstih pri zastavenom motore podľa rysky by si mal nastaviť menej ako je zvykom u 120. 7 stupňov bude asi moc.
13:00:17
22.03.2012
kalmik_06
-> minno: párada to sem potřeboval vědět díky:)) předstim vim že mám mít 7°:)) díky
12:45:08
22.03.2012
minno
-> Minik03: bože čo mu to radíš za sprostosti? 36 Jednou pro vždy, to, v ktorom zube je zasunutý komínok, je šuma fuk! Teda samozrejme za predpokladu správneho zladenia polohy kľuky s polohou rozdeľovača. Ak to už celé domiešal, tak najlepšie je celé to spraviť od piky nanovo.



-> kalmik_06: ty to robíš nejako čudne. Postupuj tak, ako si písal v prvom príspevku, akurát vôbec neber do úvahy v akej polohe je rozdeľovač voči hlave či voči skrutke hlavy či bloku motora, pretože to nie je dôležité a nezáleží na tom.

Vyber rozdeľovač celý von aj s komínkom.

Potom ďalej tak, ako si písal - otáčaním kľukovky si nastav "1. valec do kompresie" tak, aby ti ryska na remenici kľukovky ukazovala na prvú rysku sprava na prsiach motora - 0. stupňov (kľukou otáčaj vždy doprava - ak zájdeš ďalej za rysku, ako si chcel, tak sa vráť väčší kus doľava a nazad toč smerom doprava, aby si mal vymedzené vôle v rozvodovom mechanizme). Tým máš nastavenú polohu kľukového mechanizmu na základný okamžik zapálenia v 1. valci.

Následne vezmi vybratý rozdeľovač aj s komínkom do ruky, palec v rozdeľovači natoč smerom k ďobke na tele rozdeľovača (tým nastaviš rozdeľovač do polohy: páľ iskru na 1. valec). a takto pripravený rozdeľovač aj s komínkom nasaď do motora (bacha aby sa ti pri nasadzovaní nepootočil palec - pridrž si ho rukou) - opakujem, je jedno v akej "vizuálnej" polohe rozdeľovač voči motoru po zasunutí bude. Dôležité je, aby remenica ukazovala 0 a palec bol nasmerovaný na ďobku. Tým máš základné usadenie rozdeľovača hotové.

Následne už len doladíš predstih štandradným spôsobom pootáčaním rozdeľovača v komínku doľava/doprava (bacha, na Favo motore sa dáva tuším menší predstih ako na 120 - pohľadaj v literatúre).
upraveno 2x, naposled 22.03.2012 12:54:50
12:01:05
22.03.2012
Minik03
-> kalmik_06: tak to máš o zub nebo dva posunuté na komínku
11:54:14
22.03.2012
kalmik_06
Mám fávo motor s rozdělovačem ze 120 (typ 540), nevim prostě když ho usadim a chci dát 7 stupňu, tak motor ani nechytne, pak už když ho otočim níž pod stupnici, tak už chytne normálně a de i docela slušně naladit,ale naladit ho musim podle sluchu. Prostě + předstih neladim na stupnici ale pod stupnici. Nevim jak je to možný přitom to dělám přesně podle toho nastavení jako v tom článku. Zkusim to ještě o zub posunout co to udělá.
11:53:55
22.03.2012
minno
-> kalmik_06: hlavne vôbec sa nepozeraj a neber do úvahy toto "U Š120 vim že podltlaková pumpa má směřovat na první šroub hlavy". Rozdelovač môže mať skutočne rôznu polohu voči motoru, dôležité je, aby bol osadený tak, aby to správne fungovalo. Čo sa týka polohy rozdeľovača voči motoru, toto sa odvíja od toho, v akej polohe je do seba zasunuté súkolie uzubeného kolieska na vačke pre pohon rozdeľovača vs koliesko na držiaku (komínka) rozdeľovača. Ak komínok vyberieš a založíš ho potom nazad v inej polohe (ozubenie), tak aj rozdeľovač bude potom pri správnom nastavení ináč natočený.
11:43:05
22.03.2012
Petr Volfik
Takže dáváš rozdělovač ze 120tky do fáva a nebo fávo motor do 120? K rozdělovači 120 potřebuješ mít i karburátor SEDR jako na 120. A nebo přeházet regulace. Rozdělovač tam posaď jak píšeš- 1. válec do zápalu na 0° a palec na ďolík. Akorát budeš mít otočeny kabely o 180° než má fávo. Jak to že nemůžeš nastavit podle stupnice? Do kladívek přivedeš přes žárovku + proud a už nastavuješ 5-7° předstihu. Podtlakovku někam odhadni přibližně jako u tý 120- to si pak doseřídíš tim předstihem.
11:40:39
22.03.2012
Minik03
ono je ve vysledku jedno v jaky bude poloze, musis odpichnout od prvniho valce, aby palil jako prvni, je vlastne uplne jedno, ve kterem miste ten prvni valec bude
11:38:47
22.03.2012
Minik03
to je uplne stejny
11:36:28
22.03.2012
kalmik_06
-> Minik03: to je pěkný ale já potřebuju na FAVORIT MOTOR ne na motor ze š100-130:( a hlavně potřebuju vědět jak ho správně celej usadit:((
11:29:44
22.03.2012
Minik03
11:25:58
22.03.2012
kalmik_06
Zdravím virťaci, potřebuju se tu zde ujistit jestli nastavuju správně kontaktní rozdělovač. Je to na motor fáčko 135.

Hodim si 1 válec do komprese, na stupnici u řemenice klik. hřídele budu mít 0° a potřebuju usadit rozdělovač. Jak to má správně bejt usazený?? U Š120 vim že podltlaková pumpa má směřovat na první šroub hlavy a výřez pro palec na hřídelce má směřovat na dolík na tělese rozdělovače. Jenže hlava favorit má jiný uložení hlavovejch šroubů a trochu mě to zlobí, páč nemužu nastavovat předstih podle stupnice ale podle sluchu:(( Dál se mě pak nedáří dohledat na netu základní nastavení pro kontaktní rozdělovač na š favorit.. Hoďte mě se prosím nějakej obrázek ať už vim jak to má přesně bejt. Díky moc
upraveno 2x, naposled 22.03.2012 11:27:20
Extreme Tyres