Volnoběh Škoda 105 L

prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 13.03.2012 do 21.02.2013, založil/a IJK
řadit dle data
07:01:42
21.02.2013
Honzek
myslím že lepší než nějakých 500 ot. a navíc to zdechalo. ted to drží pěkně ;)
19:07:53
20.02.2013
ferrari
No a to je ako dobre ? 9 1000 ot?
17:08:09
20.02.2013
Honzek
Tak jo, vyřešil jsem to tak, že jsem dal druhý karbec, sešteloval plovákovou hladinu, dal nové štelovací šroubky a těsnění pod výfukovými svody a karbec. ted to má na volnoběh něco mezi 1000-1100 otáček. díky za rady 4
22:11:00
07.02.2013
MOLSO
-> Honzek: zakladne nastavenie - oba srobiky opatrne dotiahnut a potom



velky srobik 2 x 180° povolit

maly srobik 4x 180° povolit



nastartovat zohriat a pri prevadzkovej teplote velkym srobikom doladit volnobezne otacky. Predpokladom je karburator v nehnojovom stave a neposkodene gumicky na stelovacich srobikoch.
19:58:23
07.02.2013
Honzek
-> palinator: černý dým nezakouří. ted jsem našel jednu chybu, vytáhl jsem hadici od posilovače a ucpal ten nástavec na tu hadici prstem. když to bylo volný, mělo to cca 1100 otáček, když jsem to ucpal tak to opět kleslo na 700. zkoušel jsem i ubrat bohatost a pořád stejný. -> Bukaj: zítra se na to podívám, díky za rady 4
19:47:32
07.02.2013
Bukaj
-> Honzek: Pokud nepomůže seřízení bohatosti šroubkama, tak ještě seřídit hladinu v plovákovce...
19:34:53
07.02.2013
palinator
-> Honzek:

Faleš to tahat nebude, máš to brutálně bohatý... Zkus ubrat na bohatosti a jestli to nepomůže, musíš to rozdělat, bude povolená tryska nebo něco jinýho tekoucího tak jak nemá. To že po přidání plynu zdechá, je jasný... akcelerační pumpička to ještě brutálně obohatí a až pak to chytne rozumný množství vzduchu... Předpokládám, že to auto černě zakouří.
19:14:22
07.02.2013
Honzek
-> MOLSO: dá se říct, že jo. vím, že velký šroubek je na vzduch a malý na bohatost, jestli ne opravte mě 6 -> Bukaj: Filtr je OK. není sice nový, ale není zas tak zanesený. ono když sešlápnu plynový pedál rychle na podlahu, tak to jak kdyby ''zdechne'' a až pak to chytí otáčky. zkusím se ještě podívat, jestli to někde netahá faleš.
16:37:50
07.02.2013
ferrari
Veru, asi s najväčšou pravdepodobnosťou to bude príliš bohaté...ten malý nastavovací šrób zatiahni nadoraz (jemne) a povoľ cca o 2 otáčky po 360 st...vtedy by mala byť bohatosť +- OK.
16:21:46
07.02.2013
Bukaj
-> Honzek: tak buď to máš moc bohaté, nebo někde něco přicpaného...

Co filtr? I když nevím, jestli by měl vliv i na volnoběh, to by spíš netáhlo v otáčkách (ale třeba LPG je tak citlivé na filtr, že když je trochu zanesen, tak nedrží volnoběh a skoro netáhne...).
11:51:33
07.02.2013
MOLSO
-> Honzek: a ako si to skusal ? len tak od ruky skusit co ktory srob urobi ?
11:27:18
07.02.2013
Honzek
Zdravím. přidám se k tématu.

mám motor š120L karbec SEDR ale má to malé otáčky na volnoběh (cca 700) zkoušel jsem přidat otáčky na karbecu těmi šroubky, ale ty nereagují. když jsem vytáhl hadici od posilovače, tak se najednou zvedly otáčky. nevítě někdo co s tím?
17:52:26
14.03.2012
Bobesh
-> IJK: Základní poloha je od dotažení povolit bohatost o 2 celé otáčky (4 půlky) a vzdušník o 2,5 točky (5 půlek) a pak už je to o jemném dolaďování za tepla. Pokud máš možnost,zkus těsnost mírným natlakováním kompresorem. Odpoj hadici u sání,pripoj na tlakový vzduch a pomalu připouštěj. Sykot ti spolehlivě ukáže,jestli a kde to netěsní. Mě nová hadice OPTIMIT odešla již po 3-4 sezónách. Pokud bude třeba,nahraď hadici opět originální,je pružná a tenkostěnná. Optimitka odpovídajícího průměru se blbě protahuje a z mé zkušenosti mnoho nevydrží.
15:32:42
14.03.2012
IJK
Dík za odpovědi. Víko je v pořádku, mám už tam pružiny a ne šroub. Hadice podtlaku je nová, ale posilovačem by to něco přisávat mohlo. Jestli jsem to dobře pochopil tak když ji zaškrtím a byla by to tím, tak by to začalo zase běžet na volnoběh. Auto bylo teď na opravě tak jsou tam nové O kroužky (je dost pravděpodobné, že to bylo tím) a jehlový ventil. Tak uvidíme jestli se to teď udrží ?

Ještě bych se, ale potřeboval zeptat na ladění volnoběhu (když to zase začne dělat, abych nemusel jezdit na sytič). Jak jsem to popsal na začátku, když jsem šroubek bohatosti směsi povolil o tři čtvrtiny tak to zase běželo, pak jsem projel rozsah když se otáčky snižovaly a šlo to nepravidelně (na obou polohách), při průjezdu "středem" to chytlo takový zvláštní zvuk jak jsem popsal. Je to ta správná poloha ?
22:10:28
13.03.2012
ferrari
Ako píše DL, vymenň Okrúžky na nastavovacích skrutkách, tie slúžia na aretáciu ;-)
20:54:40
13.03.2012
Bobesh
-> zolic: V tom nebudou ventily. Ale ten podtlak k posilovači by mohl být haupttrefa.
20:46:15
13.03.2012
zolic - zrušená registrace
to co darklord + hadica posilovaca, alebo posilovac prisava falosny vzduch. Odpoj hadicu a koncovku na sani na chvilu zablenduj, zacpi. Odskusaj. Ak nepomoze, este kontrola ventilovej vole(toto odporucam aj tak)

Ak som pomohol,ozvi sa dik...6
19:37:15
13.03.2012
darklord
No, a gumicky na srobkoch si menil? Oni nemaju nekonecnu zivotnost. Kazdopadne to vypada ze ti to niekde prisava falosny vzduch. Nieje priruba karburatoru kriva ako Tamburello? Pripadne esrte ak utahujes filter srobom skrz karbec, moze byt v hajzli viko. V prvom radse ale vymen tie gumicky na sroboch volnobehu a bohatosti.
19:34:44
13.03.2012
IJK
Potřeboval bych se zeptat na na ladění volnoběhu u karburátoru Jikov 32 SEDR u auta (Škoda 105 L). V tomto autě totiž máme už léta závadu, že po nějaké době začne chcípat na volnoběh (nedrží volnoběh) po zvednutí sytiče to přestane. Zkontrolovali jsme všechno možné : elektromagnetický ventil, zanesení trysek a kanálků, předstih a naladění včetně klapek. Teď se to rozhazovalo i po 1 km.

Já už teď vidím pouze jednu příčinu a to, že se šroubek bohatosti směsi sám vibracemi motoru pohybuje a rozhodí se. On totiž nemá žádnou aretaci. Je to možné ?

Teď mělo jít auto na emise, tak jsem to využil a zkusil jsem šroubek bohatosti směsi ladit. Nejdřív to chcípalo a když jsem ho povolil o tři čtvrtě otáčky tak to na volnoběh běželo, tak jsem zkusil povolovat dál až to začalo jít nepravidelně, tak jsem zas utahoval, otáčky se začaly zvyšovat až potom to zase šlo nepravidelně, tak jsem zas povoloval a otáčky se zvyšovaly. V jednom místě to pak chytlo takový zvláštní zvuk jako by se ztlumil hluk a připomínalo to protáčení řetězu u jízdího kola naprázdno. Je to ta správná poloha šroubku ?

Pak se to ale stejně asi za 1 km rozhodilo.



Moc děkuji za odpověď IJK
Extreme Tyres