11 příspěvků (zobrazeno 1 až 11) od 27.02.2012 do 01.03.2012, založil/a Olgoj Chorchoj
řadit dle data
20:03:03 01.03.2012
xerox422
Je pekne mat aj ručne spínanie ventilátora chladiča ale ten vam nepomože ked termostat zostane zatvorení Vtedy je chladič studený čidlo ho nezapne, chlad sa nema kadial dostat dalej
18:11:01 28.02.2012
m8rinek
Dotaz je položen ku škodě 120, nicméně jde o montáž do š100, takže řešení tahacích spínačů (zda ano či ne) jaksi není na místě.
-> Martin120L: spínač je nastaven tak, aby spínal před 100°C, nicméně je daleko od zdroje takže je nakalibrován tuším na 96°C sepnutí a 88°C rozepnutí... Fa a Š120 to má různě, sám jsem laboroval s různými čidly...
17:35:08 28.02.2012
Martin120L
-> Markop: To je přece jasný, že když dáš čidlo hned za motor, tak by to mělo fungovat lépe než,když ho necháš v chladiči,protože většinou voda vzadu bublá a vrtule nic, protože je v chladiči relativně studená voda na sepnutí vrtule, co si pamatuji tak to spínalo někde okolo cca 100 na budíku. Sám mám ruční ovládání a motor z feldy 1,6 a pohoda.
17:16:53 28.02.2012
COL
Z hlediska regulace je jedine patricne misto umisteni snimace dochlazovani na vystupu z chladice, ale musel by byt na jinou teplotu....
Pokud se motor nedokaze uchladit pri prichodu relativne chladne vody z chladice je spis problem nedostatecnem obehu vody nez v umisteni cidla.
Ale muzu rici, ze ani s cidlem vepredu a ani s malou remenici na klice nemam s chlazenim zadny problemy (okruh 100kPa/velky lopatku na cerpadle).
Ruční spínač větráku chladiče je neuvěřitelný nesmysl. Je to stejné, jako kdyby někdo u motoru ovládal ručně termostat.
U škůdek se navíc vyplatí dát termospínač větráku chladiče už za motor. Můj otec to tak měl a od té doby nikdy nevařil - větrák se spouští dřív, než když je toto čidlo v chladiči.
15:40:22 28.02.2012
Nwkt
zolic 28.02.12 15:38:27 napsal: a v lete by vedelo kedy zapnut vetrakStačí mít čidlo a ventilátor v pořádku a nemusíš se o to starat
09:49:40 28.02.2012
fidelmc
-> zolic: To mas cidlo primo na hadici??? :D
21:01:30 27.02.2012
vaclav3
Na výstupu z motoru by mělo být tolik, na co je nastavený termostat. A o kolik se ochladí v chladiči, to závisí na tolika okolnostech... to nikdo zodpovědně povědět nedokáže.
20:35:19 27.02.2012
Olgoj Chorchoj
spínání větráků u chladiče vzadu, k tomu...
16:30:18 27.02.2012
Markop
To je různé, podle otáček a zatížení motoru. Ale nikdy jsem to neměřil, k čemu taky.
16:19:30 27.02.2012
Olgoj Chorchoj
zkoušel jste někdo řešit, jaká je teplota vody při vstupu do motoru (š 120) a jaká je na výstupu? jinými slovy, o kolik se voda v průběhu cestování skrz motor ohřeje? díky!