skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fabia 1,4 16v 55kw
Nazdar chalani dúfam že to niekomu strašne pomôže ale asi sme doriešili problém so zlými studenými štartami na motor je Škoda Fabia 1 1,4 16 ventil 55 kW jedná sa o vadnú špatnú zlú s ploštenú hadicu odvetranie kuľkového hriadeľa pridám aj fotku treba ju vymeniť a motor na po prvé studený štart naštartuje krásne asi v tom bola najväčšia chyba tá pôvodná mäkká splaštená hadica ktorá nedovolila dôkladnému podtlaku do sania
-> Milan 136: Na filtru to není kam připojit, takže předpokládam, že tu chybí ten filtr. Nicméně je to průchozí, takže tady snad taky chyba neni.
Nějaký další nápad co s tím? Podle čeho elektronika pozná, že egr funguje?
Nějaký další nápad co s tím? Podle čeho elektronika pozná, že egr funguje?
-> Venca.: tudy by to mělo mít možnost přisát vzduch. buď to má takovej svůj filtřík, nebo to je zapojený přímo do filtru
-> Venca.: Trubka vyčištěná, stále nic.
Kam vede ta slabá hadička od EGR a jakou to má vlastně funkci?
Kam vede ta slabá hadička od EGR a jakou to má vlastně funkci?
-> Milan 136: To je dobrá zpráva, takže to ještě musí bejt někde ucpaný. Vyčistíme uvidíme 

-> Venca.: ne
-> Milan 136: Na tu se chystam o víkendu...
pokud by byl KO ten potenciometr v klapce, proběhla by kalibrace?
pokud by byl KO ten potenciometr v klapce, proběhla by kalibrace?
-> Venca.: a mas pruchozi tu trubku od egru pod klapku?
-> Klubko_: Rád bych přisel na to, jak to celý funguje, než zkoušet jen tak měnit, ale k tomu potenciometru nemůžu nikde nic najít. Na druhou stranu možná lepší když tenhle zkurvenej vynález nefunguje, ale ta svítící kontrolka mě rozčiluje.
-> Venca.: hmm, taky jsem se pokoušel EGR vyčistit, ale nakonec se musel stejně vyměnit 

Ještě využiju téma, řeším egr na motoru 1.4 74kw. Po vyčištění už cvaká, kalibrace udělaná, ale po cca 20 km se opět objeví chyba nízkého průtoku egr. Podle čeho to počítač vyhodnocuje?
A kam vede ta hadička z egr? Mě končí jakýmsi plastovým bazmekem poblíž škrtící klapky,ale nevím kam to má být zapojené.
Dá se nějak proměřit potenciometr v egr? Jak je zapojený?
Dík za pomoc...
A kam vede ta hadička z egr? Mě končí jakýmsi plastovým bazmekem poblíž škrtící klapky,ale nevím kam to má být zapojené.
Dá se nějak proměřit potenciometr v egr? Jak je zapojený?
Dík za pomoc...
-> Milan 136: za jinou z vraku za 50kč
-> Venca. 17.12.14 18:23:38: vyměnit
-> venni 26.11.14 09:50:36:
To víš, jen se obuj pořádně. To že sem nelezu jak před lety 3x denně a že mi prostě občas něco uteče, tim koukám někomu zvedám krevní tlak.
To co jsem napsal je pochopitelně výkřik do tmy z mý strany spojený s tak dlouho postrádaným orgasmem z napsání komentáře, neboť jako vždy nemá vypovídající hodnotu. To, že naše ex Vectra 1,6 16v podstoupila při 160 tkm překroužkování motoru z důvodu vysoký spotřeby oleje, následně jí trvalo kolem 20 tkm, než se vrátila na spotřebu před opravou - sem nepatří, protože to je Opel a tam je všechno jinak.
To víš, jen se obuj pořádně. To že sem nelezu jak před lety 3x denně a že mi prostě občas něco uteče, tim koukám někomu zvedám krevní tlak.

To co jsem napsal je pochopitelně výkřik do tmy z mý strany spojený s tak dlouho postrádaným orgasmem z napsání komentáře, neboť jako vždy nemá vypovídající hodnotu. To, že naše ex Vectra 1,6 16v podstoupila při 160 tkm překroužkování motoru z důvodu vysoký spotřeby oleje, následně jí trvalo kolem 20 tkm, než se vrátila na spotřebu před opravou - sem nepatří, protože to je Opel a tam je všechno jinak.
Nikdo nemá nápad jak vyřešit lambdu? Nerad bych šel za tři tisíce koupit novou, abych zjistil, že je problém jinde...
Auto dobíjí, to jsem měřil, klima hlásí senzor, ale to je asi taky něco jiného. Chtěl jsem vědět k čemu to vedu, teď už si to najdu. Díky
Ještě jedna otázka, diag. hlásí chybu vyhřívání přední lamda sondy, odpor vyhřívání je při 15°C cca 3 ohm, napětí od ř.j. pro vyhřívání je po nastartování cca 10,5 V; pokud párkrát přidám plyn tak se zvýší na 12 V a už tak zůstane. Kabely k lambdě od řj a pal. relé jsem měřil a jsou ok. Nemáš nějaký nápad co s tím dělat dál?
Ještě jedna otázka, diag. hlásí chybu vyhřívání přední lamda sondy, odpor vyhřívání je při 15°C cca 3 ohm, napětí od ř.j. pro vyhřívání je po nastartování cca 10,5 V; pokud párkrát přidám plyn tak se zvýší na 12 V a už tak zůstane. Kabely k lambdě od řj a pal. relé jsem měřil a jsou ok. Nemáš nějaký nápad co s tím dělat dál?
-> Venca. 14.12.14 16:43:00: měly by tam být dva dvoupinový. jeden je ke spojce na klimakompresoru a druhej je buzení alternátoru. pokud nepozoruješ rozdíl, chyba. po zapnutí klíčku se ti určitě nanasvítí kontrolka dobíjení
Využiju téma...
Nevíte někdo k čemu je tenhle konektor (fabia 1.4 74kW). Za ním je konektor na lambdu před katem. jsou v něm 2 kabely, byl utrženej, ale nějak nepozoruju rozdíl jestli je zapojenej nebo ne.
Dík za radu
Nevíte někdo k čemu je tenhle konektor (fabia 1.4 74kW). Za ním je konektor na lambdu před katem. jsou v něm 2 kabely, byl utrženej, ale nějak nepozoruju rozdíl jestli je zapojenej nebo ne.
Dík za radu
-> palinator: takže opět jen výkřik do tmy z Tvé strany aby se Ti ulevilo a mohl jsi napsat nic neříkající komentář ....
-> palinator: důvod? 

-> Pavel P@nkáč: njn,asi nějakej provar.Tenhle motor se dělal od 8/99 a muj je 12/99 třeba netušili,že to bude žrát olej a vybrání na setrváku dělali až dýl,samotnýmu mě to nějak neštymuje.Nicméně výměna kroužků a gufer mě zabrala krásných cca 40 hodin :D ale je to všechno krásně čistý,ventily zabroušený a motor přede jak kotě.Nalil jsem tam opět 5w40 tak uvidíme jak se to zlepšilo.
Edit: všechno jsem si fotil,ale vyfotit setrvák jako důkaz místo slipů ,že nemá vybrání mě nenapadlo :D:D:D
Edit: všechno jsem si fotil,ale vyfotit setrvák jako důkaz místo slipů ,že nemá vybrání mě nenapadlo :D:D:D
-> venni: divný na 16V mě šla sundat vana celkem snadno to vybraní na setrvaku je takova vw specialita ma to 1,6ka 8V a 16V naftove motory a určitě i další, občas to chce extra dlouhej imbus s kuličkou na konci ale vždy jsem to rozdělal někdy to drželo že jsem kuličku z imbusu i utrhl ale nakonec jsem si musel nějak poradit vyndavat převodovku to bych se na to mohl...
tak odpovědˇ na muj dotaz zde,třeba se to někomu bude hodit... www.dufi.net/black/.../Mo
tor%2014%2016V%20mechanika
.pdf
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: až mi sem někdo napíše alespon přibližný utahovací momenty,kouknu se na cokoliv :D dik za info
-> venni: mrkni na axialni ložiska když to máš rozhozený..
-> venni 20.11.14 09:25:48: aspoň už nebudeš moct říct, že mi to neuděláš, protože nemáš čas ani na svoje auto




-> saskyn2 20.11.14 11:35:29: to mě napadlo,až když jsem to vyndal,ale v setrváku žádny vybrání není :( ted zabrušuju ventily,vyfukovy jsou docela dost zajetelený...
-> venni 20.11.14 09:25:48: Myslíš ty dva u setrváku? V setrváku je na ně vybrání aby ses tam dostal, jen ho musíš správně natočit

-> vhml: tohle jsem odkládal cca 3 roky a za celý tři roky jsem na svoje auto nehrábnul,ted jsem musel aby se mi nerozpadlo a chvilku ještě sloužilo.Říkam si sranda práce a nakonec zjistim,že motor s převodovkou ven,kvuli dvěma šroubkům M6 co drží vanu...užasný.
-> venni 20.11.14 09:17:02: to by tě šlo... a rozvody mě udělat nechceš 

Chlapci,překroužkovávám svuj 16V...na netu to určitě bude,ale neměl by někdo po ruce utahovací momenty na ojnice,hlavu,setrvák atd?? dikec.
-> Bukaj: dobrá otázka, ale už nevím, jestli jsem se dotýkal.
Co se týče četnosti střílením mimo, tak tahle střelí mimo tak každych 3-4 vteřiny.
Co se týče četnosti střílením mimo, tak tahle střelí mimo tak každych 3-4 vteřiny.
-> Klubko_ 13.11.14 13:51:18: A nebylo to spíš tak, že když jsi odpojil první dva, tak ses nedotýkal kovové části auta a u druhých dvou ses o něco opřel?
Moderní kabely moc neodcházejí, spíš chtějí očistit od nečistot (prach apod) pokud mají svody.
Jinak u máminé Fabie s tímto motorem je již od novoty volnoběh trochu nepravidelný (asi jako u mé feldy se 150 tisíci na rozvodech) - prostě občas "střelí mimo". Řekl bych, že u těchto 1,4 je to spíše vlastnost (táta přezdívá ten motor "splašený veverky"

Moderní kabely moc neodcházejí, spíš chtějí očistit od nečistot (prach apod) pokud mají svody.
Jinak u máminé Fabie s tímto motorem je již od novoty volnoběh trochu nepravidelný (asi jako u mé feldy se 150 tisíci na rozvodech) - prostě občas "střelí mimo". Řekl bych, že u těchto 1,4 je to spíše vlastnost (táta přezdívá ten motor "splašený veverky"

-> Klubko_: tak novýma kabelama rozhodne tomu neublížíš ..
je v pořádku, že na běžícím motoru se zapalovacím trafem na boku hlavy, kdyz jsem vytahoval fajky ke svíčkám, tak 2 fajky jsem bez úhony odpojil a vytáhl z hlavy do volného prostoru bez přeskočení jiskry k hlavě a u 2 fajek prakticky po odpojení od svíčky začal výboj přeskakovat na hlavu a pak do mojí ruky?
Nebo jsou ty kabely na výměnu?
Pořád nám ten motor vynechává a cuká.
Nebo jsou ty kabely na výměnu?
Pořád nám ten motor vynechává a cuká.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 19.07.14 10:35:36: AAA AMY má kľuku 021105101L , a AYL (Ako som dal foto) má do čísla karosérie 024000 tú isú kluku a potom inú
fyzické rozdiely netuším , tieto 24V ešte azda nikto nekuchal ... Ja by som sa 24V nebál , je to zase o inom a iná spotreba , problémy nie sú , na SII 3,6 dokonca som nepočul ani o rozvodoch a to majú autá cez 350 000km a viac /policajné/ jazdené na longlife oleje a kokotské prehliadky /sviečky , vzducháč 90tkm výmena /
fyzické rozdiely netuším , tieto 24V ešte azda nikto nekuchal ... Ja by som sa 24V nebál , je to zase o inom a iná spotreba , problémy nie sú , na SII 3,6 dokonca som nepočul ani o rozvodoch a to majú autá cez 350 000km a viac /policajné/ jazdené na longlife oleje a kokotské prehliadky /sviečky , vzducháč 90tkm výmena /
-> suri: inač ked už debatujeme - nie su nahodou samotné bloky motorov rovnaké - myslím spodok liatina - stará vr6 12V 128kw AAA/AMY a ta novšia 150kw 24V ? piesty budu iné to je jasné ale myslím železo ako také + kľuka? chcem práve zostat pri 12 ventiloch, tá novšia už má na moj vkus moc kurvítok - hlavne maličké ventilky aby sa tam vošli zdvihátka ala htp a podobne .. Ď.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 19.07.14 09:54:55: 3,6 ,,, hold každý na to sere a potom sa to nazbiera ...
-> suri: tak tak .. ale na tie km je to smutné .. to je ešte poctivý liatinový blok a nie hliníková čalamáda.. . sú prví majitelia, maju už nové auto dávno a toto chcu nechat detom na naučenie sa, takže zaplatia ..ďalej tu mám 1,6 16V AZD golf s prdnutým rozvodom a tak podobne .. samá starina, roky utekajú ani si to človek neuvedomuje .. no a potom tá moja starina vr6 príde asi konečne na radu, len ešte nie som rozhodnutý čí prevrtat na 2,9 alebo rovno na 3,0 

-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 18.07.14 09:38:54: Tak AEEčko , , AUD a pod . 8V sú tým známe , niektoré žerú strašne a niektoré nič , tam ale krúžkovanie už málokto zaplatí a tiež nie vždy to porieši veci ... Najviac berú tie ktorým studeným niekto kládol do tela ..
-> suri: no práve preto že tie staré nikto nechce riešiť a kúpiť dobrý motor je dnes snad nemožné.. teraz po víkende idem robiť starinu octaviu 1,6 AEE, od nova jeden majiteľ, orig 145tis km a litrík oleja na cca 800km fuč ..
-> Klubko_ 17.07.14 15:39:57: to máš ještě starší verzi AUA/AUB? Já mám 12/2003 (čili BBY), najeto 190t km a olej mam při výměně v polovině mezi ryskami...
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 17.07.14 20:15:17: to čo máš za zaujímavú prácu ak máš denne takéto stariny ?
-> venni: se hned neurážej
vidím to denne v práci .. jeden k.o. motor za druhým .. tech 16V padlejch tady bylo mraky .. a vetšinou to začíná jak zrovna píšeš dolejváním oleje po bliknutí kontrolky .. prostě takové spotřeby oleje nejsou normal a je to plečka. Tečka. 


-> Syny: tak možná to bere i mín,napsal jsem to z nadsáskou,dolejvám olej až když mi písne na kruháči mazání :) ale jakmile mam rychlejší přesuny,olej ubývá o dost víc.Na dálky je to docela i cajk.Auto nekouří a katík je čilej jak řípa.Poprvé jsem z obav kvuli emisím byl u známýho,ale jakmile jsem viděl že je to an cajk,už jezdím jen na ofiko emisích a vždy chlápek nechápal,takže tak.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: děkuju že máš starosti jak máme nakládat se svým volným časem chytráčku :) až na to že bere olej je to auto bez jedinýho problemu,ted teda lehce hnije.Za 7 let co jí mám jsem udělal akorád brzdy,ložiska,stabíky,pne u a sem tam nějakou el. závadu + nástřik spodku jo a plus teda výměny filtrů brzdovky a oleje.Nemam tedy zásadní pocit si myslet,že je to plečka,která jen stojí na dílně a musím se o ní starat.Auto má jezdit a sloužit,mě slouží výborně a zrovna jí nešetřim,přeci jen už má své roky skoro za s sebou.Ale po Tvém upozornění mam pocit že ještě hned dneska po šichtě pojedu do dílny a rozházim to

EDIT : a ted jsem si vzpoměl že při koupi byla prvá sonda v piči a ja už jí taky měnil...kdybych si vzpoměl na další závady,svalně připíšu jako odstrašující případ ,aby si takové vozy nikdo nekupoval.... jo a asi 3x žárovka :(
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: děkuju že máš starosti jak máme nakládat se svým volným časem chytráčku :) až na to že bere olej je to auto bez jedinýho problemu,ted teda lehce hnije.Za 7 let co jí mám jsem udělal akorád brzdy,ložiska,stabíky,pne u a sem tam nějakou el. závadu + nástřik spodku jo a plus teda výměny filtrů brzdovky a oleje.Nemam tedy zásadní pocit si myslet,že je to plečka,která jen stojí na dílně a musím se o ní starat.Auto má jezdit a sloužit,mě slouží výborně a zrovna jí nešetřim,přeci jen už má své roky skoro za s sebou.Ale po Tvém upozornění mam pocit že ještě hned dneska po šichtě pojedu do dílny a rozházim to


EDIT : a ted jsem si vzpoměl že při koupi byla prvá sonda v piči a ja už jí taky měnil...kdybych si vzpoměl na další závady,svalně připíšu jako odstrašující případ ,aby si takové vozy nikdo nekupoval.... jo a asi 3x žárovka :(
Jezdilo to na 5W/30 LL ? 

-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: zlatej pickup. V zivote jsem nedolil kapku za tech 100tkm
-> Syny 17.07.14 19:05:04: No katalyzator bude v prdeli, proto mu sviti kontrolka motoru a ECU hlasi poskozeni sond 

-> Syny: z toho si nic nedelej, máš starej pekáč .. ostuda je fabie htp třeba - minulý týden 2007-čka spotřeba cca 1litr na 150km


