Zapaľovanie

prohledat
12 příspěvků (zobrazeno 1 až 12) od 18.02.2012 do 24.02.2012, založil/a chladic
řadit dle data
10:48:56
24.02.2012
Markop
-> rsvancara: Aha, takže vyhodí rozdělovač a dá si tam jiný rozdělovač...
08:24:27
24.02.2012
rsvancara
-> Minik03: přesně tak, zapalovat každý válec znamená 2 čidla a 4 cívky (tedy jednou tolik věcí které se mohou potencionálně podělat).



Anebo to řešit jako to mám já v Oktávce (kód motoru AKL). Sice MPi, ale ještě klasickej rozdělovač a jeden zapalovací modul (takže taky zapaluje jen jeden válec).
upraveno 1x, naposled 24.02.2012 08:26:02
15:05:54
21.02.2012
suri
-> Minik03: záleží čo je pre koho moderné , dnes nie je problém na každom module si pozrieť cez diagnostiku predzápal , a kontrolovať z ostatnými . Funguje všetko , ale každé auto má svoje riešenie , obyčajne dnes je to väčšinou modul na každý model zvlášť , tým pádom jednoduchá zmena predzápalu , kontrola , a hlavne dnes ide aj o emisie tak bádajú v ktorom režime ako dosiahnuť požadované hodnoty .
10:10:26
21.02.2012
Minik03
-> rsvancara: řešení snímání poho vačky by ale znamenalo 4 indučky, pokud se nepletu. Jestli to dvoucívkové řešení nemá vliv na kvalitu jiskry, tak je ale zbytečné přidávat ještě další dva potenciální problémy, nebo se mýlím?
06:34:17
21.02.2012
rsvancara
-> Minik03 20.02.12 09:35:27: Ano, pálí vždy dva válce. Je to kvůli způsobu snímání který válec zapálit. Pokud by měl pálit každý válec zvlášť, nesměla by se snímat jen poloha klikové hřídele, ale i poloha vačkové hřídele.



Snímám-li jen klikovku, vím, že mám válec nahoře nebo dole (resp. dvojci válců), ale nevím, jestli jsou ve fázi komprese nebo výfuku, nicméně zapálení směsi v obou není nic proti ničemu (vyhořelá směs už nechytne že :-D).



Snímám-li i vačku, vím přesně kde jsem (který ventil je zavřený a který otevřený) a můžu zapalovat jen konkrétní válec.
00:38:58
21.02.2012
Minik03
-> Petr Volfik: Děkuji. Já jsem se nikdy o ty složitější systémy nezajímal - razil jsem heslo: čím víc drátu, tím víc problémů. Ale jak se tu o tom čas od času debatuje, začínám tomu pomalu přicházet na chuť.
22:59:55
20.02.2012
Petr Volfik
-> Minik03: Jo je to i u feldy 1.3 Mpi, vždycky pálej dvě a dvě.4
09:35:27
20.02.2012
Minik03
-> Gemini: U moderních aut pálí protější válec jen tak nadarmo? Nikdy mě nenapadlo se na to zeptat, ale předpokládám že vzhledem k podstatě věci to asi ani jinak nepůjde.
08:43:14
20.02.2012
Gemini
-> chladic: keby si cital o tom viac, polovica modernych aut ktora nema zvlast cievku na valec, ma dve cievky na 4 valce......neviem co sa ti na tom nelubi...



IMFko som spojazdnil aj na favorite
21:00:03
19.02.2012
chladic
...a pozná niekto aj nejakú konkrétnu funkčnú aplikáciu na favo?



Najviac by sa mi ale pozdávalo, že fakt určné na 4valec, nie všeliak vymyslené zapojenia s viacerými cievkami a ešte aj pália zbytočne 2 válce naráz...
upraveno 1x, naposled 19.02.2012 21:03:01
12:10:35
19.02.2012
Majklsto
dá, myslím že imfsoft
23:45:52
18.02.2012
chladic
Dá sa niekde zohnať zapaľovanie 781.135 čisto bez mechanických častí? (možno nejaká obdoba CDI)

Pedstava asi taká, že by to obsahovalo len zapaľovaciu lištu so sviečkami, cievku, nejaký snímač otáčok a elektronickú časť ktorá by to riadila podľa otáčok...



Prípadne niečo také poskladať (ale bez mikroproserorovej techniky, lebo na to nemám veci a z programovania mikroprocesorov si už veľa nepamätám, aj to neviem či by sa zvládlo v nejakom asembleri)
upraveno 2x, naposled 18.02.2012 23:48:04
Extreme Tyres