-> minno 14.08.18 10:36:28: Sací 0,3mm, výfukové 0,25mm.
-> Petr Urban 14.08.18 11:15:34: Jasný chápu a beru to. Nicméně vůle co jsem nastavil, tak pomalu bez šáhnutí to drželo po celou dobu a vůle se neměnila. Vždy jsem to kontroloval před sezónou a někdy i v půlce, ale třeba zrovna sytič tam mám tak blbě, že sundat víko taky není úplně lehký obzvlášť pokud je vařicí.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vule ventilu
-> Tuner#2: Obyč tuning vačka +- 0,05 nehraje výkonovou roli. U závodního motoru to dělám pořádně, za tepla a stíhám do 5 min. od vypnutí motoru, chci mít přesně nastavení za tepla, je tam spousty pohybujících se věcí s vlastními roztažnostmi a také vůlemi v třecích plochách, z kterých při studeném motoru třeba nevytlačíš dobře studený olej z těchto vůlí. Jak říkám, bez urážky, u tuning motoru z tuning vačkou nepoznáte rozdíl... Já jsem na brzdě u závodního motoru měřitelný rozdíl při jiných vůlích zaznamenal.
-> Tuner#2: a koľko ti to vychádza za studena?
-> Petr Urban 12.08.18 11:13:33: Já to za tepla dělal jen jednou, pak si zapíšeš teploty za studena a musí to sedět ne? Nebo se to časem může měnit? Nějak mě nenapadá proč pokud máš stejnou vačku a tyčky a tak to kontroluju před sezónou za studena.
-> Petr Urban: Děkuji, budu se to sažit udělat co nejlepe.
-> ZdrubT: A chceš provozovat přesně nastavený motor za tepla nebo za studena ? Tzn. vyuzijes přesného nastavení na studeném motoru nebo budeš chtít nejlepší hodnoty za provozních teplot ? Proto se to dělá za tepla...moc věcí rozvodu OHV a roztažnosti mat. a chceš přece využívat přesně nastavený motor za provozních teplot. Nech to prohřát, sundej v rukavicích z motoru věci + ventil víko a při 55-60C seřiď : S35 a V40.... To už časově lépe zvládneš. A nebo buď pohodlný člověk, dej 30 za studena všude a kašli na to.
-> MVM: No OHV a OHC je mi jasný, že tu roli hrajou tyčky... A co dál?
Škodovka má blok z nějaký slitiny hliníku a ocelový tyčky - vůle se s teplotou zvětšuje.
Co třeba John Deere s blokem z nevim čeho (ocel na odlitky?) a ocelový tyčky.
Škodovka má blok z nějaký slitiny hliníku a ocelový tyčky - vůle se s teplotou zvětšuje.
Co třeba John Deere s blokem z nevim čeho (ocel na odlitky?) a ocelový tyčky.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: OHC značí pouze druh rozvodu. To vlastní provedení se různí a tím i vůle. OHV to samý a platí to pro Škodovku.
Byl tu kdysi jeden maník který si říkal motorář a nestyděl se se mnou hádat, že se vůle po zahřátí zmenšují. Ale to neví hodně lidí, dokonce často ani automechanici...
Tak vůle by se měli na motoru s konvenčním rozvodem visatejch ventilů zvětšit snad vždy, ne? Protože se roztáhne talířek ventilu a vystrčí zbytek ven, a popotáhne dřík dolu.
Nám to bejvalej motorář profesor furt omlacel o hlavu že kdo řiká že se zmenšujou je ucho
Nám to bejvalej motorář profesor furt omlacel o hlavu že kdo řiká že se zmenšujou je ucho

-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.08.18 20:08:15: u hliníkový hlavy se asi tak zvětší, ale asi těžko měřitelně. To by řekl spíš Urbi.
-> vhml: No a za studena kolik? 30?
-> Eidy: A u OHC to asi neplatí, ne? :)
-> ZdrubT 11.08.18 19:46:34: to se na to radsi vyser a serizuj to za studena :-) Mam tu samou a daval jsem nekonfliktnich 40 za tepla.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No jasně. Blok se roztáhne víc než ocelový tyčky.
-> ZdrubT: A nebo si ten motor vezmi do sauny. Tam je kolem 90 stupňů.
-> ZdrubT: A nebo si ten motor vezmi do sauny. Tam je kolem 90 stupňů.

-> Petr Urban: Děkuji a bude to oříšek. Nejdřív musím sundat sání, pak ventildekla a točit kolem přes kvalt. Mam příčák na řemenici. 

-> Petr Urban 11.08.18 15:46:19: Takze pri ohratym motoru OHV jsou vule vetsi nez u studenyho? Ja to kolegum tvrdim furt a neverej mi to...
-> ZdrubT: S40 a V45 při dobře prohřátém motoru a velmi rychle od jeho vypnutí !
Mam velkou prozbu, jakou vůli na ventilech udělat pro tuto tovární vačku 280° ze 120s??? Tyčky mam normálně ocelové a vahadla dle všeho normální 120.
Ventily, když jsou hodně blbě nastaveny (vůle 0,50apod.) jdou slyšet stále stejně. Detonační hoření se zvukově zhoršuje v malých až středních ot. po větším sešlápnutí plynu. Zbytky zatím neshořené směsi neprohoří rychlostí 25-30 m/s, ale prohoří detonačně rychlostí až 500m/s, což má následky nejen na opotřebení určitých dílů, ale také možnost úplného selhání motoru skrz vydetonované a podfouklé těsnění pod hlavou, vylomené můstky pístu - prostor mezi kroužky nebo úplné vykousání maličkých kousků materiálu z pístu a hlavy - jakoby vypískovaný povrch, to je velmi časté také u závodních dvoutaktů.
Řešení : ideální KP k dané vačce a oktanům,správné nastavení bohatosti, správný předstih napříč celými otáčkami, což upravený motor potřebuje jinak než sériový nehledě na opotřebované staré rozdělovače, které přidávají předstih hodně již z nízkých ot.
Řešení : ideální KP k dané vačce a oktanům,správné nastavení bohatosti, správný předstih napříč celými otáčkami, což upravený motor potřebuje jinak než sériový nehledě na opotřebované staré rozdělovače, které přidávají předstih hodně již z nízkých ot.
-> Eidy: Díky.
-> MVM: Dík. Ano o p. Urbanovi vím.
-> Evž@: V podstatě je tomu tak jak píšeš. Originální rozdělovač, předstih podle Andrta, KP 10,7:1 (podle mého amatérského měření), palivo 100 okt.
-> MVM: Dík. Ano o p. Urbanovi vím.
-> Evž@: V podstatě je tomu tak jak píšeš. Originální rozdělovač, předstih podle Andrta, KP 10,7:1 (podle mého amatérského měření), palivo 100 okt.
-> Shader: stačilo by napsat např. že máš sérii rozdělovač,předstih cca 7°,větší KP,palivo N95 a je to skoro jasný.Sérii rozdělovač sem jezdil s předstihem kolem 0°.Od p.Urbana už se pak jezdilo 10° a no problem.Když sem byl uplný lempl a řešil kdysi to samé tak sem to zažehnal použitím 100 okt. paliva.
-> Shader 12.04.18 21:48:06: Asi takhle, na YT je to podle mě zbytečný - páč to pásmo a rezonance mikrofon celý prostě nahraje "nějakej rachot".
Uvařil sis "problém" podle receptu na upravenej nestandardní motor. Tudíž všecko souvisí se vším,jednak jaký máš kompresní poměr,jak moc jsi to přehnal,jaký máš zapalování, Z čehož plyne že až sem napíšeš konfiguraci co a jak jsi udělal - tak Ti možná někdo něco univerzálního poradí (nejčastěji ubírat základní předstih do doby než "ten zvuk" přestane.) Ale nejlíp je to celý -hlavně rozdělovač - poptat u Petra Urbana a ten Ti ho udělá k tý daný vačce. Zbytek je o ladění směsi.
:-)) Eidy napsal pěti slovy :-)
Uvařil sis "problém" podle receptu na upravenej nestandardní motor. Tudíž všecko souvisí se vším,jednak jaký máš kompresní poměr,jak moc jsi to přehnal,jaký máš zapalování, Z čehož plyne že až sem napíšeš konfiguraci co a jak jsi udělal - tak Ti možná někdo něco univerzálního poradí (nejčastěji ubírat základní předstih do doby než "ten zvuk" přestane.) Ale nejlíp je to celý -hlavně rozdělovač - poptat u Petra Urbana a ten Ti ho udělá k tý daný vačce. Zbytek je o ladění směsi.
:-)) Eidy napsal pěti slovy :-)
-> Shader: Zmenšit předstih, přidat na bohatosti.
-> Tomaso435: -> MVM: Aha, zítra zkusím nahrát video na YT, kde je to slyšet. Co způsobuje ty detonace? Případně, jak je odstranit (pokud tedy jde o detonační hoření)?
-> Shader: Že ti v lepším případě jen foukne těsnění,přehřeješ motor. V horším případě to poznáš podle praslýho pístu nebo upálený hrany pístů..
-> Shader: no přesně tím "cvakáním ventilů" což nedělaj ventily
-> Milan 136: Cvakání ventilů. Detonační hoření poznám jak?
-> Shader: tak ti to blbě zapaluje
Slyset ventily znamena co? Neni to spis detonacni horeni?
Zdravím. Chci se zeptat, jak je to s vůlemi u ostrých vaček? Čím ostřejší, tím větší vůle nebo tam není žádná úměra? Ptám se pro to, protože jsem kontaktoval p. Krejbicha ohledně vůli na vačce z jeho dílny (konkrétně 280/280) a odpověď zněla, že vůle jsou sériové. Což mě překvapilo, momentálně jsem měl nastavené sériové vůle, ale stále jsou slyšet ventily. Jak to tedy je?
To je v pořádku. Konečně jak napsal Markop zase tak strašné to není. Navíc udávaná seřizovací hodnota 0,20 mm (0,25 mm v případě hlinkových tyček na sacích ventilech) platí pro teplotní rozmezí motoru -4°C až +20°C (běžně se uvádí jen oněch 20°C, ale skutečnost je taková že ona seřizovací hodnota platí pro celé uvedené teplotní rozmezí). Čili k venkovní teplotě co jsi napsal se dá předpokládat že ses do tolerance vešel a mělo by to být dobré.
Tak do prace jsem dojel vpoho bo jsem zjistil ze na mojich merkach me chybi 0,05 a 0,15 a nechtelo se me hledat druhy tak jsem tam dal 0,20
To jo, navíc těch prvních 800-1000 km si ta hlava sedá a ventilová vůle se zmenšuje tak klidně bych nechal těch 0,20 a 0,20. Co jsem tak zkoušel tak na motoru s provozní teplotou jsou ty vůle přibližně stejné jako za studena.
-> Ultim: Pokud tam vubec dojel a jestli se nevrati pesmo.
-> m8rinek: Lamz mu asi podekuje, az se vrati z prace s podpalenyma ventilama.
-> Ultim: to je ok, ale BeBe poradil 0,1-0,05... a pak přišla hláška, ok dám 0,05
???
Kdo pochopil, ze:srnka 14.02.12 16:07:44 napsal:
→ Lamz: mozes tych 0,05 tam nikdy nehra az taku rolu
znamema: mozes (tam dat 0,20mm pozn. red.), tych 0,05 tam nikdy nehra az taku rolu (oproti 0,15mm pozn. red.) ?
Prote tam chybela carka, ale i tak pouzivejte hlavu... a listove merky

Kdo pochopil, ze:srnka 14.02.12 16:07:44 napsal:
→ Lamz: mozes tych 0,05 tam nikdy nehra az taku rolu
znamema: mozes (tam dat 0,20mm pozn. red.), tych 0,05 tam nikdy nehra az taku rolu (oproti 0,15mm pozn. red.) ?
Prote tam chybela carka, ale i tak pouzivejte hlavu... a listove merky

aneb jak si vybrat tu nejhorší radu :D.
0,05 mm za studena? No to by tomu dal na prdel! Vůle ventilů se zase tak rychle s teplotou nesnižuje!
Navíc, v prvních minutách běhu studeného motoru se tyčky a dříky ventilů teplem prodlužují rychleji než blok motoru, takže se ventilová vůle sníží skoro až na nulu. Teprve poté, po ohřátí motoru, se vůle zase začne zvyšovat.
Navíc, v prvních minutách běhu studeného motoru se tyčky a dříky ventilů teplem prodlužují rychleji než blok motoru, takže se ventilová vůle sníží skoro až na nulu. Teprve poté, po ohřátí motoru, se vůle zase začne zvyšovat.
ja bych to nedelal zas az tak maly podpalis ventily a bude po .... radeji vetsi nez mensi. 0,15 toho bych se nebal
EDIT: vim ze uz je po 17:00 ale i tak to sem dam
EDIT: vim ze uz je po 17:00 ale i tak to sem dam
ok dekuju dam tam tech 0,05
pri -6 isto menej nez 0,2....tak 0,1 -0,05
-> Lamz: mozes tych 0,05 tam nikdy nehra az taku rolu
kdyz je venku -6c tak muzu nastavit vuli 0,20?? potrebuju to vedet co nejdriv v 17:00 jedu do prace

0,20 a 0,20 ma favorit pre zimny motor
0.15 sací , 0,20 výfuk
0,45 je to spravne pro teply motor??
Ahoj mam mensi problem prasklo me tesneni pod hlavou a jakou mam nastavit ventilovou vuli na teplem motoru favorit hlinikove tycky nemam 
