skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 100 nejde nastartovat!
to som tu kedysi tiez tvrdil a nik mi to nechcel verit :)))
Mně škoda 100 L startuje i při -18 st třeba po měsíci ...
napumpuju benzín , našlapu pedalem pár zdvihu alcelaerační pumpičky a startuju ,,,,
mám tam i puvodní original automatickej sytič z roku 1970 .
Musí bejt baterka nabitá , správná hladina benzinu v karbecu ... a nezaseklá akcelerační pumpička ...... to mi pak necytá ani při +5 C
napumpuju benzín , našlapu pedalem pár zdvihu alcelaerační pumpičky a startuju ,,,,
mám tam i puvodní original automatickej sytič z roku 1970 .
Musí bejt baterka nabitá , správná hladina benzinu v karbecu ... a nezaseklá akcelerační pumpička ...... to mi pak necytá ani při +5 C

-> rendis2: Když čerpáš benzín tak poslouchej ten zvuk - když už je karb plný tak je zvuk jiný než když je zaseklý ventil a neleze to tam, je to poznat i na odporu páčky pumpy - no prostě s citem to poznáš. Každopádně skutečně to zní jako zaseklý ventil - vždycky stačilo bouchnout do vršku filtrboxu nad karbem a povolil a už šlo normálně načerpat 
Zaseklá akcelerační pumpička se projevuje jinak - tak že když jedeš a přidáš plyn (jinak než absolutně lehouččce) tak si pořádně drcneš hlavou jak ti auto škubne - vynechá. Příčinou je prudké ochuzení směsi jak se najednou otevře klapka v karburátoru a motor začne sát o hodně víc vzduchu (benzín má trochu zpoždění). Pumpička tohle má kompenzovat a pokud nefunguje, tak motor pořádně vynechá (chudá směs nechytne) a pak jakmile se poměr směsi srovná zase beží dál (a drcneš si znova

Zaseklá akcelerační pumpička se projevuje jinak - tak že když jedeš a přidáš plyn (jinak než absolutně lehouččce) tak si pořádně drcneš hlavou jak ti auto škubne - vynechá. Příčinou je prudké ochuzení směsi jak se najednou otevře klapka v karburátoru a motor začne sát o hodně víc vzduchu (benzín má trochu zpoždění). Pumpička tohle má kompenzovat a pokud nefunguje, tak motor pořádně vynechá (chudá směs nechytne) a pak jakmile se poměr směsi srovná zase beží dál (a drcneš si znova

-> Tomáššš: že sa to dá zohnať ešte
-> suri: co je ono ?
-> Tomáššš: to je ono
-> suri: to ti neviem ja som kupil 4 od jedneho suseda ktory mi toho predal kopec na kilo ... ale ze v ziline sa to da este kupit ...
-> minno: To je pravda ale já taky bílou nehoním celej rok i v zimě
Jinak se s tímhle problémem potýkají všichni veteránisti. Na Cadillac webu,tuším,se o tom taky psalo. Zkušenější radí na závěr sezony před odstavením buď vybublat auto do mrtě nebo natankovat jeden z lepších benzinů (Benziňácká Verva,OMV Carrera atd),protože do těchto paliv se tyto sračky údajně nelejou.
Jinak se s tímhle problémem potýkají všichni veteránisti. Na Cadillac webu,tuším,se o tom taky psalo. Zkušenější radí na závěr sezony před odstavením buď vybublat auto do mrtě nebo natankovat jeden z lepších benzinů (Benziňácká Verva,OMV Carrera atd),protože do těchto paliv se tyto sračky údajně nelejou.
-> Tomáššš: a dá sa to ešte bežne zohnať?
Petr Volfik 06.02.12 14:55:38 napsal:
→ afro100: Tak motor ucpat hadrem a karbec do krabice a
krabici do auta a nic se snad nepoztrácí ne?
on to chce mat zlozitejsie :)
-> afro100: ved jasne ale mas asi jedno ked mas na piestok metrovu vrstvu karbonu :D co ti tam ublizi prach ktory ani nevidis okom ? nepoviem take mnozstvo ako je zachytene na filtri alebo vrstva prachu ktora sa usadi na lak auta pocas zimneho statia :)
→ afro100: Tak motor ucpat hadrem a karbec do krabice a
krabici do auta a nic se snad nepoztrácí ne?



-> afro100: ved jasne ale mas asi jedno ked mas na piestok metrovu vrstvu karbonu :D co ti tam ublizi prach ktory ani nevidis okom ? nepoviem take mnozstvo ako je zachytene na filtri alebo vrstva prachu ktora sa usadi na lak auta pocas zimneho statia :)
Ono se to řekne jezdit, ale auto mám po dědovi, kterej se o něj staral jak o poklad, takže bych v tom chtěl pokračovat.. 1-2x do roka to natočím, nechám proběhnout a promazat. pak opět odstavím a po zbytek roku se už jen kochám..:-) Mám to auto až moc rád na to, abych s ním jezdil do práce nebo v dešti.. To je vždcky sranda na STK, když mám mezi jednotlivejma kontrolama najeto cca 100km..
Navíc co se týče emisí, tak jsem většinou pod dolní hranicí hodnot, což technici nikdy nepobíraj..


-> suri: ja mam nove pumpicky 

-> Tomáššš: ci chces ci nechces, vo zduchu je prach ...
-> afro100: Tak motor ucpat hadrem a karbec do krabice a krabici do auta a nic se snad nepoztrácí ne?



-> Tomáššš: a nové pumpičky jesto?
-> afro100: nechapes ako to myslim :D jasne ze je za potreby upchat potrubie :) dakou cistou handrou aby tam daco nenapadalo :) a karbec mat zvlast ,a staci len pumpicku vybrat :D preco by si to mal stracat ? co si male dieta ? :D
dobre vies ako to myslim
edit: a preco by ti mal tam bordel napadat ? :D boze :D
dobre vies ako to myslim

edit: a preco by ti mal tam bordel napadat ? :D boze :D
Liek na väčšinu problémov je s autom jazdiť.....

-> Tomáššš: hej, uplne najlepsie je karbec rozobrat, nechat padat bordel do motoru, aj do karbeca a postracat veci na karb ... :)
Mr.Lumpy 06.02.12 09:12:43 napsal:
→ rendis2: spíš to chce celý rozebrat, vyčistit a
rozhýbat aj ked to rozoberes,vycistis alebo das novu pumpicku a nastartujes a potom auto das do garaze alebo nejazdis , pumpicka sa ti aj tak prilepi o steny , dakedy sa pohne a dakedy nestacia ani prsty a ked sa to uz aj odlepi kusky koze ostanu na stenach a mas po pumpicke a po spravnom fungovani :)
najlepsie je : jazdit alebo mat odstavene a karbec rozobrat a potom pred sezonou znova zmontovat a jazdit :)
→ rendis2: spíš to chce celý rozebrat, vyčistit a
rozhýbat aj ked to rozoberes,vycistis alebo das novu pumpicku a nastartujes a potom auto das do garaze alebo nejazdis , pumpicka sa ti aj tak prilepi o steny , dakedy sa pohne a dakedy nestacia ani prsty a ked sa to uz aj odlepi kusky koze ostanu na stenach a mas po pumpicke a po spravnom fungovani :)
najlepsie je : jazdit alebo mat odstavene a karbec rozobrat a potom pred sezonou znova zmontovat a jazdit :)
-> rendis2: u kil alebo skratka u jednokomorakov sa stava ze zaschne-prilepi sa akceleracna pumpicka (ktora sa rada opotrebuje lebo je z koze a dlho nevydrzi) to je bezna vec, takze ak nemas benzin v karbeci pumpicka sa ti prilepi o steny ...
ale na sytic by to malo naskocit
ale na sytic by to malo naskocit
-> Bobesh: / -> Petr Volfik: Jsem si tím vzpomněl na kámoše, co jezdí výhradně na plyn. Selhal mu ventil, tak dojel domů na 4 lt dvouletýho benzínu a dělal GO hlavy - teplej motor ještě šel, za studena se normálně všechno tak speklo, že vybočila tyčka zdvihací. Takovým humusem hnědozeleným se to zalepilo.
-> Jozka: Jo kolikrát se mi stalo že v dlouho stojící motorce se v karburátoru udělá taková zelená sračka co všechno zalepí- vypadá to jak když něco zoxiduje...
-> Jozka: Přesně



-> rendis2: Asi to chce jezdit.. Mám podezření, že ventilek přilepujou ztuhlý biosračky z benzínu - dřív se nestávalo, poslední tak tři roky mívám podobný problémy po 3 -6 měsicích odstavení. Trochu pomáhá Wynns čistič/přísada..
-> rendis2: spíš to chce celý rozebrat, vyčistit a rozhýbat
A nevíte proč se tomu tak děje? Znamená to, že už je ten ventil oprotřebený? Nebo to mám nechat být??
ventil.
-> rendis2: nezasekává se plovák jako spíš ten pístek, či co to je
Veru, bo asik zaseknutý ten plavák/ventil...
Tak škodovka už běží.. něco bylo asi s tím karburátorem.. možná ten ventil.. Svíčky byly suchý a byť jsem pumpoval benzín sebevíc, tak prostě nic, i trysky v karburaci byly suchý, což mi přišlo divný, tak jsem oddělal filtr sání a jakožto správnej barbar zalil karburaci benzínem, címž jsem to absolutně uchlastal, pak vydělal svíčky, který byly rázem totálně ulitý.. několikrát jsem to opakoval, až to jednou problaflo, střelilo pak chvíli běželo na jeden válec a po cca minutě se rozběhly všechny 4. V životě jsem s tím něměl problém, je sice fakt, že v zimě jsem to nikdy nastartovaný neměl, ale i tak... Nicměné teď už to běží na drc, takže díky za rady..
-> rendis2: Spíš než trysky tak se stává, že zůstal viset ventil kterej zavírá plovák. Většinou stačí mírnými poklepy na karburátor ten ventilek odlepit...
vyndej svicku/y a jestli jsou suche tak nejde takze pak zacpane trysky v karburatoru.
Mám takový problém u Š100, dnes jsem do ní dal baterku a nejde nastartovat, baterka ok, motor se točí, napumpoval jsem benzín, ale přijde mi, jakoby pumpa špatně brala, oddělal jsem hadičku co jde z pumpy do karburace a benzín pumpuje ok. Tudíž nevím kde je problém.. Motor má najeto 23tis. km od novoty, odstaveno před rokem jako pojízdné.. Co by mohlo být ucpané nebo kde by mohl být problém? Přijde mi, jakoby tam nešel benzín.. Děkuji