havlik 25.01.12 14:59:26 napsal:
→ Gemini: tak to neni žádný extra výmysl podívej se
někdy na auta tak do roku 1945 tam to otáčení rozdělovačem bylo
uplně běžnéA potom sa vymysleli automatické regulácie, že ano ;-)
Ak sa nastaví predstih na najvyššie otáčky pri voľnobehu, tak je predstih saaaakra vysoký.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Predzápal Škoda 120
18:46:50
25.01.2012
25.01.2012

ferrari
15:07:55
25.01.2012
25.01.2012

Janes94
jasne nastavim si plyn ta aby drzal na tych 3000 otacok a vtedy tocim s rozdelovacom do vtedy dokial nedosiahnem najyss bod otackov a vtedy by to malo byt cca dobre si myslim :D aspon som to tak nastavil a starti ci zimne alebo letne vzdy na sup a vykon je paradny da sa povedat :))
15:00:34
25.01.2012
25.01.2012

TechniX
-> Gemini: to měly vymyšlený dobře. Mě dříve napadlo udělat to přes elektrické servo, tím by se to dalo taky pohybovat a přesněji, ale jak to napáchat na nožku rozdělovače, už sem se tím nezabýval, zůstal to jen jako návrch ..
14:59:26
25.01.2012
25.01.2012

havlik
-> Gemini: tak to neni žádný extra výmysl podívej se někdy na auta tak do roku 1945 tam to otáčení rozdělovačem bylo uplně běžné
14:56:45
25.01.2012
25.01.2012

Gemini
jazdci majstri mali robene nastavovanie pocas jazdi, cez bowden sa tocila srobovica a otacala rozdelovacom + - 5 stupnov......tak sa dalo ladit, inac nie
12:33:22
25.01.2012
25.01.2012

TechniX
-> Markop: proto sem tam taky psal že nejlepší je to ladit v zátěži !!
11:09:24
25.01.2012
25.01.2012

Markop
-> TechniX: Vždycky se to šteluje v zátěži, protože jinak vyjde předzápal příliš velký.
Nejlepší je to ladit v provozních otáčkách, těch 3000 ot/min je ideál.
Nejlepší je to ladit v provozních otáčkách, těch 3000 ot/min je ideál.
09:34:05
25.01.2012
25.01.2012

TechniX
někdy v 50. létech se běžně i v odborných dílnách ladily předstihy motoru , tím že se naladil na co největší otáčky .. Akorát nejlepší by bylo ladit to v zátěži ! ... tenhle jednoduchý způsob se používal hodně dlouho, kolikrát se takhle naladí starý motor i dnes doma. Pamatuji i způsob kdy se rozdělovač točil na pravou stranu a motor když začal chcípat, tak se tam udělala na nožce ryska, tak pak se rozdělovačem točilo do leva až bude uplně chcípat a udělala se tam zase ryska, z toho se rozdělovač dal doprostřed polohy a malinko pak dopředějc a bylo to "sladěný" ale tohle jsou ty dědko styly..
Všechno záleží na stavu zapalování, vůle, přechody, izolace, rozvod...
Všechno záleží na stavu zapalování, vůle, přechody, izolace, rozvod...
13:28:46
24.01.2012
24.01.2012

Janes94
ano ale ja som len potreboval zistit tu konkretnu vec to je vsetko :D
12:34:24
24.01.2012
24.01.2012

ferrari
11:11:44
24.01.2012
24.01.2012

Janes94
takže je mozne takimto spôsobom dosiahnut najvecsi vykon ? a rozdelovac mam v naprostom poriadku :)
23:47:22
23.01.2012
23.01.2012

Markop
Taky jde takhle nastavit předstih, ale chce to pevnou ruku. A rozdělovač v naprostém pořádku.
21:31:26
23.01.2012
23.01.2012

Janes94
Nazdar chcem sa spitat na jednu otazku ze ci je mozne na nastartovanom motore ked ho vytocim na 3000 ot/min a povolim rozdelovac zacnem s nim krutit do protismeru hod.ruciciek dosiahnut najvecsi vykon ? lebo viem ze ked zacnem nim krutit s rozdelovacom tak sa mi zdvyhaju otacky tak to znamena ze dostava viac vykonu.