Zdravim,
Co může být špatně když jsem to krok po kroku celé udělat podle toho plánku,
a stále nic?
Kondik? Palec ? jak poznám že je něco z toho špatné ?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předstih Š120
No já na kilu vždycky nastavoval předstih podle ucha... Prva odtrh, pak tak nějak předstih, natočit a podle ucha ve zvýšených otáčkách...jelo to líp než když to bylo dle tabulky (asi byl krapet větší)
Takze
1: Zaklad je, ze mas nahrubo nastaveny palec rozdelovace v poloze, kdyz pali v prvnim valci, na klice priblizne 0°, to je v knizce. I spravně nastaveny rozvody(i zasunuti kominku rozdelovace muze byt spatne, pokud jsi delal treba rozvody atd.)
2.Odtrh na kladivkach- povolis spoj mezi rozdelovacem a kominkem rozdelovace tak aby nebyl rozdelovac uplne navolno, ale aby se s nim dalo otacet. Kladivko se musi dotykat nejvyssiho bodu na vacce rozdelovace(jedno v jake je poloze rozdelovac, jestli pali 1 ,2 nebo 3 valec ale ty budes na prvnim) Povolis sroubek na kladivku.Zkontrolujes, jestli na nem neni pecka a jestli naproti pecce neni krater. Malej pilnicek vlozis mezi kontakty a kontaktama jemne sevres pilnicek a pak zacnes pilovat. Lepsi kontakty vymenit (neni nutny). Pak listovyma(sparovyma) merkama nastavis 0,40mm. To byva oser, protoze se ti pri kazdem utazeni sroubku pro zaaretovani polohy, kontakty trochu hejbnou. Tak to budes delat tak dlouho az ti tam merka 0,40mm pujde bez vule zasunout- pozor na kolmost merky ke kontaktum. Ted nech rozdelovac a budes tocit klikou :)
2. Nastaveni kliky-Klikou otocis cca o 45° doleva (proti smeru hod.rucic.).Pak zpatky doprava(po smeru hodin. rucic) az budes mit 5° , coz je jeden dilek pred nulou. V tuto chvili musi byt palec rozdelovace v poloze (zhruba) znazornene v knizce a to , kdy pali prvni valec . Klikou jiz otacet nebudes.
3. Preskoceni jiskry- Mas uz povoleny rozdelovac (ne uplne navolno, ale tak aby si s nim mohl zlehka otacet) tak s nim otocis doprava tak, aby se kontakty na kladivku spojily , to znamena ze se kladivko dotyka nejmensiho prumeru na vacce rozdelovace a jeste o kousek dal. Sundas kabel z prvni svicky a konec prilozis cca 5mm od motoru(samozrejme stahnes gumovou krytku na konci kabelu aby se obnazila kovova objimka-pozor at pri tom nepolames kabel). Ted si zapnes klicky v zapalovani do polohy rozsvicenych kontrolek. Ted pomalu otacis rozdelovacem doleva !! nez ti preskoci na motor jiskra. Ne moc pomalu a ne moc rychle abys to neprejel. V momentu kdy preskoci jiskra je rozdelovac nastaveny. Vypnes klickem zapalovani. Ted jen rozdelovac dotahnes, nasadis kabel na svicku, zakrytujes rozdelovac (je dobre zkontrolovat ve vicku rozdelovace kontakty ( mivaji na sobe zoxidovanou vrstvicku - ocistit, stejne tak palec a zkontroluj i uhlik ve vicku, nekdy vypadne i s pruzinkou pod nim)
Nasadis vicko.
4. Odstran veskere naradi z motoroveho prostoru - treba orech s nastavcem na klice
a zkus nastartovat.
1: Zaklad je, ze mas nahrubo nastaveny palec rozdelovace v poloze, kdyz pali v prvnim valci, na klice priblizne 0°, to je v knizce. I spravně nastaveny rozvody(i zasunuti kominku rozdelovace muze byt spatne, pokud jsi delal treba rozvody atd.)
2.Odtrh na kladivkach- povolis spoj mezi rozdelovacem a kominkem rozdelovace tak aby nebyl rozdelovac uplne navolno, ale aby se s nim dalo otacet. Kladivko se musi dotykat nejvyssiho bodu na vacce rozdelovace(jedno v jake je poloze rozdelovac, jestli pali 1 ,2 nebo 3 valec ale ty budes na prvnim) Povolis sroubek na kladivku.Zkontrolujes, jestli na nem neni pecka a jestli naproti pecce neni krater. Malej pilnicek vlozis mezi kontakty a kontaktama jemne sevres pilnicek a pak zacnes pilovat. Lepsi kontakty vymenit (neni nutny). Pak listovyma(sparovyma) merkama nastavis 0,40mm. To byva oser, protoze se ti pri kazdem utazeni sroubku pro zaaretovani polohy, kontakty trochu hejbnou. Tak to budes delat tak dlouho az ti tam merka 0,40mm pujde bez vule zasunout- pozor na kolmost merky ke kontaktum. Ted nech rozdelovac a budes tocit klikou :)
2. Nastaveni kliky-Klikou otocis cca o 45° doleva (proti smeru hod.rucic.).Pak zpatky doprava(po smeru hodin. rucic) az budes mit 5° , coz je jeden dilek pred nulou. V tuto chvili musi byt palec rozdelovace v poloze (zhruba) znazornene v knizce a to , kdy pali prvni valec . Klikou jiz otacet nebudes.
3. Preskoceni jiskry- Mas uz povoleny rozdelovac (ne uplne navolno, ale tak aby si s nim mohl zlehka otacet) tak s nim otocis doprava tak, aby se kontakty na kladivku spojily , to znamena ze se kladivko dotyka nejmensiho prumeru na vacce rozdelovace a jeste o kousek dal. Sundas kabel z prvni svicky a konec prilozis cca 5mm od motoru(samozrejme stahnes gumovou krytku na konci kabelu aby se obnazila kovova objimka-pozor at pri tom nepolames kabel). Ted si zapnes klicky v zapalovani do polohy rozsvicenych kontrolek. Ted pomalu otacis rozdelovacem doleva !! nez ti preskoci na motor jiskra. Ne moc pomalu a ne moc rychle abys to neprejel. V momentu kdy preskoci jiskra je rozdelovac nastaveny. Vypnes klickem zapalovani. Ted jen rozdelovac dotahnes, nasadis kabel na svicku, zakrytujes rozdelovac (je dobre zkontrolovat ve vicku rozdelovace kontakty ( mivaji na sobe zoxidovanou vrstvicku - ocistit, stejne tak palec a zkontroluj i uhlik ve vicku, nekdy vypadne i s pruzinkou pod nim)
Nasadis vicko.
4. Odstran veskere naradi z motoroveho prostoru - treba orech s nastavcem na klice

-> Kuladmin: přesně jak píšeš,nejprve je nutný si seřídit kontakty na tech 0,4.tim musíš začít
jiskru malo ti ty kladivka budou hazet
nastav si nejdriv to kladivko na odtrh 0,4 mm tzn kdyz je nejvic otevreny aby melo tento rozmer a pak si dle treba kabelu k prvni svicce natoc motor tak aby palec rozdelovace smeroval skoro k zapaleni te prvni svicky tzn zastavit se tesne pred tim nez pujde kladivko k tomu kontaktu na vicku k prvni svicce - snad chapes a pak bud skouseckou nebo svickou na kabel prvniho valce a kostru pomalu otacej motorem a az preskoci jiskra melo by tam byt 5 st pokud ne musis pootacet rozdelovacem ale motorem vzdy toc jen doprava - pokud to prejedes vrat se doleva ale o pekny kus navic aby se vymezily vule v rozvodech ulozeni atd
snad chapes je to trosku polopate :)
nastav si nejdriv to kladivko na odtrh 0,4 mm tzn kdyz je nejvic otevreny aby melo tento rozmer a pak si dle treba kabelu k prvni svicce natoc motor tak aby palec rozdelovace smeroval skoro k zapaleni te prvni svicky tzn zastavit se tesne pred tim nez pujde kladivko k tomu kontaktu na vicku k prvni svicce - snad chapes a pak bud skouseckou nebo svickou na kabel prvniho valce a kostru pomalu otacej motorem a az preskoci jiskra melo by tam byt 5 st pokud ne musis pootacet rozdelovacem ale motorem vzdy toc jen doprava - pokud to prejedes vrat se doleva ale o pekny kus navic aby se vymezily vule v rozvodech ulozeni atd
snad chapes je to trosku polopate :)
-> cames: pokud to nepojede, tak kondenzátor.
padla tma, tak na to nevidím...
zkusím zítra, jen mě docela překvapilo, že to háže jiskru mezi kladívky rozdělovače.... to asi není dobře...
zkusím zítra, jen mě docela překvapilo, že to háže jiskru mezi kladívky rozdělovače.... to asi není dobře...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to mas pravdu ! ani som nadtým nerozmyslal iba to automaticky napisal, pritom sam to robim ako pises ty, pretocit dolava potom doprava nastvit
-> cames: rob tako ako pise Matthes

-> cames: rob tako ako pise Matthes

-> peti: Tyvole kdyz otoci motorem doleva o 5°, tak vule v rozvodech a pohonu rozdelovace ti to totalne rozhodi. Musis vzdy tocit doprava motorem.
-> cames: A jede to?
-> cames: A jede to?
tak mi to háže jiskru mezi kladívky rozdělovače...
je to problém?
je to problém?
díky, to jsem chtěl vědět
-> cames: postup je dobrý, akurat ked nastavis 0° a ides nastavovat 5° tak tocis motorom do lava, a potom aj rozdelovacom pootocas dolava kym nepreskoci isra
Zdravím
dřív než něco pokazím tak se zeptám ohledně předstihu
- pootočím motorem doprava a nastavím 0 stupňů
- na rozdělovači vyhledám ďůlek a dám do stejné polohy jako delší strana palce rozdělovače
- pootočím motorem ?doprava? a nastavím cca 5 stupňů, tzn. první malá ryska zprava
- budu otáčet rozdělovačem a čekat až mi kabel z cívky hodí jiskru na kostru
- utáhnu rozdělovač
půjdu vyměnit vodní pumpu která mi začla chcát...
je na tomhle postupu něco špatně?
díky
dřív než něco pokazím tak se zeptám ohledně předstihu
- pootočím motorem doprava a nastavím 0 stupňů
- na rozdělovači vyhledám ďůlek a dám do stejné polohy jako delší strana palce rozdělovače
- pootočím motorem ?doprava? a nastavím cca 5 stupňů, tzn. první malá ryska zprava
- budu otáčet rozdělovačem a čekat až mi kabel z cívky hodí jiskru na kostru
- utáhnu rozdělovač
půjdu vyměnit vodní pumpu která mi začla chcát...
je na tomhle postupu něco špatně?
díky