Dotaz ohledně vačkových hřídelí

prohledat
10 příspěvků (zobrazeno 1 až 10) od 07.01.2012 do 12.01.2012, založil/a tomvm
řadit dle data
12:32:25
12.01.2012
minno
-> elbacil: ty bacil jedon nám tu neraď lebo nás všetkých nakazíš.
12:27:41
08.01.2012
MOLSO
-> elbacil: nic v zlom ? ja sa nehnevam 40
12:24:26
08.01.2012
elbacil
-> MOLSO: nič v zlom ale to je len jeden z dosledkov ked máš správne naladenu dlžku sacieho a výfukového traktu.
09:10:19
08.01.2012
Alenka
Ultim 08.01.12 02:10:16 napsal:

Si vem, ze motory s nastavitelnou vackou [Honda,BMW atd…] pouzivaji velke

prekryti po nizke otacky [takove vackove EGR/AGR], ve vysokych otackach uz

nemaji prekryti skoro zadne.


Nezapominejme ale, ze dnes uz se motory nekonstruuji tak, aby co nejlip fungovaly, ale tak aby vyhovely zmrdskym emisnim predpisum.

Male hotnoty LSA v nizkych otackach a velke ve vysokych jsou presne naopak nez to ma spravne byt, ovsem je to tak dobre pro emise, proto vyrobcum nezbyva nic jineho nez to udelat takhle "blbe".
02:10:16
08.01.2012
Ultim
MOLSO 07.01.12 17:08:32 napsal:

→ tomvm: vacsim prekrytim otvorenia sacieho a vyfukoveho

ventilu co sposobi lepsie plnenie a vyplach vo vyssich otackach




Me to taky nejak nesedi, zamenujes pricinu a dusledek.

Pricinou je to, co jsem psal o post niz, dusledek toho je prave to prekryti ventilu.

Si vem, ze motory s nastavitelnou vackou [Honda,BMW atd...] pouzivaji velke prekryti po nizke otacky [takove vackove EGR/AGR], ve vysokych otackach uz nemaji prekryti skoro zadne.
02:02:33
08.01.2012
Ultim
Moje teze:

To ze je vacka ostrejsi,znamena, ze je prislusny ventil dele otevreny. To je jasne.

To ze rychlost zavirani a otevirani ventilu je zavisla na otackach motoru a ze rychlost proudeni smesy v sacim kanalku je dana rychlosti pohybu pistu je taky jasne.

Co je potreba zminit, je setrvacnost proudeni smesy. Neni to tak, ze by se nepohybovala a v zapeti mela rychlost odpovidajici podltaku ve valci.

Ted k tomu hlavnimu, mame rekne 2 stavy. Nizke otacky a vysoke otacky.



Add 1. Saci ventil se otevira, smes zacina zrychlovat. Pomalu a na malou rychlost. Pist prijde do DU a v tom okamziku se v podste zastavi pohyb smesy. Pist se vraci z Du do HU,ale saci jeste neni zavren = smes je vylacovana zpet do sani.

Po expanzi, dochazi k brzkemu otevreni vyfukoveho ventilu, rychle se straci tlak pusobici na pist, proste spatne

Vysledek: nahovno to jede.



Add 2. Rychlost pistu je vysoka = velky podtlak = velka rychlost v kanalku. I po dosazeni DU ma jeste smes dost rychlosti na to,aby se setrvacnosti nasavala do valce. Zastaveni sani konci az ve chvily, kdy se uzavre saci ventil.

Vyfuk zacina brzo, ale to je potreba, protoze je nutne vypustit znacne mnozstvi vyfukovych plynu.

[jen tak na okraj: nizke otacky = malo smesy = malo vyfukovych plynu a naopak]



Mozna jsou vtom chyby, mozna jsem to nevystihnul presne,ale tak nejak. A to se jeste nezminuju o pulznich vlnach a jinych blbostech...

DOPORUCUJU precit knizku:

www.uloz.to/9884456/motor y-zavodnich-automobilu-jul ius-mackerle-pdf



Odpovedi na vsechny vase otazky.

Ted jsu spat 4
23:19:44
07.01.2012
MOLSO
-> elbacil: tak nás poučte pane
19:52:48
07.01.2012
elbacil
-> MOLSO: fakt?
17:08:32
07.01.2012
MOLSO
-> tomvm: vacsim prekrytim otvorenia sacieho a vyfukoveho ventilu co sposobi lepsie plnenie a vyplach vo vyssich otackach
17:02:32
07.01.2012
tomvm
Ahoj, vim že změna časování vačky mění křivky výkonu i kroutícího momentu. Když bude vačka ostřejší, maximální kroutící moment i maximální výkon se posune do vyšších otáček. Čím je to přesně způsobeno ? 5
Extreme Tyres