skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dotaz ohledně vačkových hřídelí
12:32:25
12.01.2012
12.01.2012

minno
-> elbacil: ty bacil jedon nám tu neraď lebo nás všetkých nakazíš.
12:27:41
08.01.2012
08.01.2012

MOLSO
-> elbacil: nic v zlom ? ja sa nehnevam 

12:24:26
08.01.2012
08.01.2012

elbacil
-> MOLSO: nič v zlom ale to je len jeden z dosledkov ked máš správne naladenu dlžku sacieho a výfukového traktu.
09:10:19
08.01.2012
08.01.2012

Alenka
Ultim 08.01.12 02:10:16 napsal:
Si vem, ze motory s nastavitelnou vackou [Honda,BMW atd…] pouzivaji velke
prekryti po nizke otacky [takove vackove EGR/AGR], ve vysokych otackach uz
nemaji prekryti skoro zadne.
Nezapominejme ale, ze dnes uz se motory nekonstruuji tak, aby co nejlip fungovaly, ale tak aby vyhovely zmrdskym emisnim predpisum.
Male hotnoty LSA v nizkych otackach a velke ve vysokych jsou presne naopak nez to ma spravne byt, ovsem je to tak dobre pro emise, proto vyrobcum nezbyva nic jineho nez to udelat takhle "blbe".
Si vem, ze motory s nastavitelnou vackou [Honda,BMW atd…] pouzivaji velke
prekryti po nizke otacky [takove vackove EGR/AGR], ve vysokych otackach uz
nemaji prekryti skoro zadne.
Nezapominejme ale, ze dnes uz se motory nekonstruuji tak, aby co nejlip fungovaly, ale tak aby vyhovely zmrdskym emisnim predpisum.
Male hotnoty LSA v nizkych otackach a velke ve vysokych jsou presne naopak nez to ma spravne byt, ovsem je to tak dobre pro emise, proto vyrobcum nezbyva nic jineho nez to udelat takhle "blbe".
02:10:16
08.01.2012
08.01.2012

Ultim
MOLSO 07.01.12 17:08:32 napsal:
→ tomvm: vacsim prekrytim otvorenia sacieho a vyfukoveho
ventilu co sposobi lepsie plnenie a vyplach vo vyssich otackach
Me to taky nejak nesedi, zamenujes pricinu a dusledek.
Pricinou je to, co jsem psal o post niz, dusledek toho je prave to prekryti ventilu.
Si vem, ze motory s nastavitelnou vackou [Honda,BMW atd...] pouzivaji velke prekryti po nizke otacky [takove vackove EGR/AGR], ve vysokych otackach uz nemaji prekryti skoro zadne.
→ tomvm: vacsim prekrytim otvorenia sacieho a vyfukoveho
ventilu co sposobi lepsie plnenie a vyplach vo vyssich otackach
Me to taky nejak nesedi, zamenujes pricinu a dusledek.
Pricinou je to, co jsem psal o post niz, dusledek toho je prave to prekryti ventilu.
Si vem, ze motory s nastavitelnou vackou [Honda,BMW atd...] pouzivaji velke prekryti po nizke otacky [takove vackove EGR/AGR], ve vysokych otackach uz nemaji prekryti skoro zadne.
02:02:33
08.01.2012
08.01.2012

Ultim
Moje teze:
To ze je vacka ostrejsi,znamena, ze je prislusny ventil dele otevreny. To je jasne.
To ze rychlost zavirani a otevirani ventilu je zavisla na otackach motoru a ze rychlost proudeni smesy v sacim kanalku je dana rychlosti pohybu pistu je taky jasne.
Co je potreba zminit, je setrvacnost proudeni smesy. Neni to tak, ze by se nepohybovala a v zapeti mela rychlost odpovidajici podltaku ve valci.
Ted k tomu hlavnimu, mame rekne 2 stavy. Nizke otacky a vysoke otacky.
Add 1. Saci ventil se otevira, smes zacina zrychlovat. Pomalu a na malou rychlost. Pist prijde do DU a v tom okamziku se v podste zastavi pohyb smesy. Pist se vraci z Du do HU,ale saci jeste neni zavren = smes je vylacovana zpet do sani.
Po expanzi, dochazi k brzkemu otevreni vyfukoveho ventilu, rychle se straci tlak pusobici na pist, proste spatne
Vysledek: nahovno to jede.
Add 2. Rychlost pistu je vysoka = velky podtlak = velka rychlost v kanalku. I po dosazeni DU ma jeste smes dost rychlosti na to,aby se setrvacnosti nasavala do valce. Zastaveni sani konci az ve chvily, kdy se uzavre saci ventil.
Vyfuk zacina brzo, ale to je potreba, protoze je nutne vypustit znacne mnozstvi vyfukovych plynu.
[jen tak na okraj: nizke otacky = malo smesy = malo vyfukovych plynu a naopak]
Mozna jsou vtom chyby, mozna jsem to nevystihnul presne,ale tak nejak. A to se jeste nezminuju o pulznich vlnach a jinych blbostech...
DOPORUCUJU precit knizku:
www.uloz.to/9884456/motor y-zavodnich-automobilu-jul ius-mackerle-pdf
Odpovedi na vsechny vase otazky.
Ted jsu spat
To ze je vacka ostrejsi,znamena, ze je prislusny ventil dele otevreny. To je jasne.
To ze rychlost zavirani a otevirani ventilu je zavisla na otackach motoru a ze rychlost proudeni smesy v sacim kanalku je dana rychlosti pohybu pistu je taky jasne.
Co je potreba zminit, je setrvacnost proudeni smesy. Neni to tak, ze by se nepohybovala a v zapeti mela rychlost odpovidajici podltaku ve valci.
Ted k tomu hlavnimu, mame rekne 2 stavy. Nizke otacky a vysoke otacky.
Add 1. Saci ventil se otevira, smes zacina zrychlovat. Pomalu a na malou rychlost. Pist prijde do DU a v tom okamziku se v podste zastavi pohyb smesy. Pist se vraci z Du do HU,ale saci jeste neni zavren = smes je vylacovana zpet do sani.
Po expanzi, dochazi k brzkemu otevreni vyfukoveho ventilu, rychle se straci tlak pusobici na pist, proste spatne
Vysledek: nahovno to jede.
Add 2. Rychlost pistu je vysoka = velky podtlak = velka rychlost v kanalku. I po dosazeni DU ma jeste smes dost rychlosti na to,aby se setrvacnosti nasavala do valce. Zastaveni sani konci az ve chvily, kdy se uzavre saci ventil.
Vyfuk zacina brzo, ale to je potreba, protoze je nutne vypustit znacne mnozstvi vyfukovych plynu.
[jen tak na okraj: nizke otacky = malo smesy = malo vyfukovych plynu a naopak]
Mozna jsou vtom chyby, mozna jsem to nevystihnul presne,ale tak nejak. A to se jeste nezminuju o pulznich vlnach a jinych blbostech...
DOPORUCUJU precit knizku:
www.uloz.to/9884456/motor y-zavodnich-automobilu-jul ius-mackerle-pdf
Odpovedi na vsechny vase otazky.
Ted jsu spat

23:19:44
07.01.2012
07.01.2012

MOLSO
-> elbacil: tak nás poučte pane
19:52:48
07.01.2012
07.01.2012

elbacil
-> MOLSO: fakt?
17:08:32
07.01.2012
07.01.2012

MOLSO
-> tomvm: vacsim prekrytim otvorenia sacieho a vyfukoveho ventilu co sposobi lepsie plnenie a vyplach vo vyssich otackach
17:02:32
07.01.2012
07.01.2012

tomvm
Ahoj, vim že změna časování vačky mění křivky výkonu i kroutícího momentu. Když bude vačka ostřejší, maximální kroutící moment i maximální výkon se posune do vyšších otáček. Čím je to přesně způsobeno ? 
