skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Felicia 1.4 Mpi
Tak neviem, ja keby chcem 100HP, tak beriem 1,6ku a je po probléme...myslím, že 1,3ka, či 1,4ka so 100 HP už bude tvrdý motor...myslím, že tak 60-65 kW je zdravé maximum.
mám doma 1.3 a v garáži se mi válí druhá 1.3 tak proč to nezkusit upravit...1.6 nechci mám rád klasickej škodováckej motor

-> crawen: kup si radsi auto- motor kterej je uz na to odladenej...kdyz mas feldu proc si neporidis 16ku prece jen to je pomerne brko...
Gryzly - já vim že vědí co dělaj...ale neřikej mi že už to dál nepujde,sice se tam nerozepisujou s popisem úprav do podrobna. Popis jako filtr,vačka,hlava,čip a zvýšený odsah na 1.4 je jen stručný...a třeba o výfuku neni ani řeč...takže bych řekl že udělaj 69kW do provozu,aby s motorem nebyly žádný problémy a má ještě rezervy....takže těch 6kW by mělo jít někdě najít....
Marcius - protože 75kW je 100koní což je pěkný kulatý číslo a je to o trošku víc než dělá ME,vždyt by to byla nuda,kdybych jim dal peníze a oni mi udělali 69kW a tim by to pro mě zkončilo...
proto by mě zajímalo jestli je to reálné.....a taky třeba nepíšou ME jestli dali silnější spojku,přeci 19kW navíc je znát....
Marcius - protože 75kW je 100koní což je pěkný kulatý číslo a je to o trošku víc než dělá ME,vždyt by to byla nuda,kdybych jim dal peníze a oni mi udělali 69kW a tim by to pro mě zkončilo...
proto by mě zajímalo jestli je to reálné.....a taky třeba nepíšou ME jestli dali silnější spojku,přeci 19kW navíc je znát....
-> Matulo: akože nejde? 1,4 na mpi vstrekovaní z felicie má toľko áut že sa už nie je kam pozerať a nájsť 1,3ku , aký je tam problém?
a jeste bych to videl asi tak, ze tech "75kW" na N/A motoru bude ve vysokejch otáčkách, pochybuju, že to bude ležet pod 6tisíci, nebo lehce nad...
-> crawen: prosímtě, proč sis zvolil zrovna toto číslo ?
-> crawen: prosímtě, proč sis zvolil zrovna toto číslo ?
a proc z tohp neudelas zrovna 15 ku?

-> crawen 30.12.11 01:32:49: Mel by sisi uvedomit, ze oni docela velkym zasahem zvednou vykon o nějakých 15kW. a ty si myslíš, že to dokážeš zvýšit ještě o dalších 6kW? A víš, že oni upravují škoda motory už 20 let. ?
crawen 30.12.11 01:52:27 napsal: ale to vychází komplet z feldy bych řekl,jen asi daj jinný písty na zvětšení obsahu na 1.4…už jsem ty T-písty viděl někde na netu asi za 8tisíc…vrtání je stejný jen jak jsou nižší tak ti to udělá 1.4…
a ked je vrtanie rovnake, pochopitelne potom nemoze byt pri pouziti kluky z felicie objem 1,4!
a ked je vrtanie rovnake, pochopitelne potom nemoze byt pri pouziti kluky z felicie objem 1,4!

crawen 30.12.11 01:38:52 napsal: joo tak to ti nepovim to fakt netušim,ale spíš bych řekl zdvihem.. tu pises ze je objem zvacseny zdvihom...crawen 30.12.11 01:52:27 napsal: ale to vychází komplet z feldy bych řekl,jen asi daj jinný písty na zvětšení obsahu na 1.4…už jsem ty T-písty viděl někde na netu asi za 8tisíc…vrtání je stejný jen jak jsou nižší tak ti to udělá 1.4… a tu pises ze je objem zvacseny vrtanim...
ak by bol objem zvacseny vrtanim, tak to vsetko vychadza povodne z kluky felicia 1,3 mpi so zdvihom 72mm a tym padom nie je ziadny problem so zotrvacnikom lebo tam mozes nechat povodny feliciovy..

ak by bol objem zvacseny vrtanim, tak to vsetko vychadza povodne z kluky felicia 1,3 mpi so zdvihom 72mm a tym padom nie je ziadny problem so zotrvacnikom lebo tam mozes nechat povodny feliciovy..
ale to vychází komplet z feldy bych řekl,jen asi daj jinný písty na zvětšení obsahu na 1.4...už jsem ty T-písty viděl někde na netu asi za 8tisíc...vrtání je stejný jen jak jsou nižší tak ti to udělá 1.4...
-> crawen: to by ma moc zaujimalo! lebo ked to bude zdvihom, tak som potom strasne zvedavy jak je spraveny ten zotrvacnik! ono pri karburatore je uplne jedno jak je a jak vyjdu tie diery po uprave, ale vzhladom na polohu vystupkov na zotrvaku po uprave dier na fabiovu kluku ktore su potrebne pri mpi-cku pre hall, no nevim nevim...

joo tak to ti nepovim to fakt netušim,ale spíš bych řekl zdvihem..
-> crawen: a ta 69kw 1,4ka od ME ma objem zvyseny zdvihom? alebo vrtanim?
no bál jsem se,že když použiju komplet fabii že s tim budou velký starosti už od spojky atd... ale když si vezmu že ME udělá z feldy 69kW pro běžný provoz s tim že je to 1.4 tak by těch 75kW už nějak mohlo jít doladit ne? vnitřek z fabie se mi líbil kvůli větčí tuhosti a použití max výkonu při nižších otáčkách než u 1.3,ale bál jsem se možnosti prasknutí bloku.. ikdyž jsem si řikal že je to blbost protože bych musel být blázen a nechal si hlavu snížit o milimetry abych měl tak vysoký kompresní poměr že by to odrovnalo blok....
-> Šulda: odbornik niesom ani ja! tiez som chcel najprv blok + kluku a creva z 1,4 fabie a hlavu aj so sanim + vstreky + klapku a elektriku z 1,3 felicie, ale pozistoval som si ze sa to neda... proste z bezne dostupnych seriovych veci to nezosuladis... kvoli tomu zotrvacniku prave a tak isto inym cidlam... tiez sa tomu nerozumiem, ale badam okolo toho... 

-> Matulo: jasný no já na motor nejsem odborník ale vím že blok felicie je měkej a většina s tím měla problém
-> Šulda: s karburatorom sa to kombinovat da a funguje to normalne... ale on pise ze chce MPi vstrekovanie...
ani nepoznáš že to je fábie img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/4185_2008-01-27_
20-35-16_15.jpg 

kdybys chtěl všechno z fábie tak to jsou čidla katalizátor a všechno vstřiky ale ty to celí předěláš zůstane ti dá se říct blok musíš vyměnit vačku aby si tam dal rozvody a rozdělovač hodíš tam vodní pumpu pak musíš poupravit setrvačník já jsem to ještě nedělal vim to jen toreticky nahoru dáš karbec a v uvozovkách to je jsou tady o tom články na virtu
-> alpin: takze preto ostavam pri 1,3ke...
a reci typu ze fabiova kluka je pevnejsia jak feliciova su podla mna picovina! tak isto viem dojebat fabiu jak feliciu!
a motor je spotrebny material...


-> Matulo: to hej 

-> alpin: ale neda sa to sparovat toto... aj keby dal len spodok fabiovy a vrch z feldy ani keby dal cely motor z fabie a elektriku z feldy... neni to take jednoduche jak s karburatorom! riesim toto iste teraz do Emky... 

-> Matulo: elektriku tak či tak , fabia ma can-bus
-> crawen: skor si myslim, ze budes potrebovat komplet celu elektriku! nebudu ti pasovat cidla a tak isto ti nebude pasovat zotrvacnik a ked si das upravit feldovy na fabiovu kluku, tak navrtanie dier vyjde akurat tak chujovo, ze potom budes mat vystupky na zotrvacniku ktore snima hall v inej pozicii ako to je pri feliciovej kluke... radsej by som kupil piesty s vacsim vrtanim ked chces 1,4ku a zaroven ponechat elektriku z felicie...
A to je přesně to čeho se bojim!vim že klika je pevnější u fabie,tudíš čekám že i blok něco vydrž,íale to pak budu potřebovat i řídící jednotku z fabie ne? a bude to v pohodě ohledně imobilizéru z feldy? hlavně kvůli čerpadlu...
je to blbost bude ti praskat blok na klice a rozvody ti to taky nevemou vem rači blok s fábie z 1.4 a pak o něčem takovým přemejšlej
Petr frei - dobrá až to bude aktuální tak se ti ozvu,ted předělávám interier a pak pujdu do motoru,takže to nebude hned...ale děkuji za nabídku!
Alenka - jo bylo to odfláklý, vše jsme musely doma dodělat aby to bylo dle představ. Ale řikám třeba měl fakt jen smůlu! Ale za ty peníze by člověk čekal 100% provedenou práci.
Alenka - jo bylo to odfláklý, vše jsme musely doma dodělat aby to bylo dle představ. Ale řikám třeba měl fakt jen smůlu! Ale za ty peníze by člověk čekal 100% provedenou práci.
-> crawen: takze to bylo odflakly, nebo co si mam predstavit pod tim, ze to nebylo udelany uplne nejlip?
Ja mam hlavu od Cepka a co se tyce uprav a zpacovani ji nemam naprosto co vytknout, tak me zajima, jestli kvalita sla casem dolu, nebo v cem je problem.
Ja mam hlavu od Cepka a co se tyce uprav a zpacovani ji nemam naprosto co vytknout, tak me zajima, jestli kvalita sla casem dolu, nebo v cem je problem.
jestli by si měl zájem, tak ti můžu uložit kliku do bloku felicie, ale bohužel nejsem ze středočeskýho kraje
Alenka - chtěl vyleštit spalováky,to snad ani nedělali,zvětšení a vyleštění kanálů nebylo uděláno uplně nejlíp,nechci tvrdit že ME jsou k ničemu,to vůbec ne! řikám asi měl jen smůlu,vim že od nich má hodně lidí motory a jsou spokojeni,ale oproti tý hlavě co dělal jeden kluk za stejnou dobu to byl dost velký rozdíl jak v kvalitě tak i cenově...Protože vim že je to o domluvě ale na stránkách maj úpravu cca za 40tisíc na 68kW a na fabii 1.4 vlastně totéž a to mi přijde docela drahý podle toho co píšou za úpravy...ale proto se ptám jestli je to reálné těch 75kW s použitím feldy a vnitřkem fabie a zachováním el.vstřikováním při ještě rozumné spotřebě...je mi jasný že nebude jezdit za 6l..

-> crawen: co se ti nelibilo na tech hlavach?
75kW na bezny provoz z 1.4 uz je docela dost
odkaz na ME jsem čekal
chtěl bych vědět jestli to pujde bez větších problémů...a když jsem viděl jak ME upravili kamarádovy hlavy za ty peníze,tak se mi knim zrovna nechce. Asi hold neměl štěstí,ale stejně to ve mě zanechalo pochyby

Ing. Čepek z www.motor-excel.cz 

Ahoj chtěl bych se zeptat mám feldu1.3MPi a chtěl bych jí trošku povzbudit. Když bych dal do ní vnitřnost z fabie 1.4MPi 50 kW je reálné z ní dostat 75kW a aby motor byl stále spolehlivý na běžný provoz? kdyby se upravila hlava,vačka,čip,výfuk...a je někdo ze středočeskýho kraje spolehlivej,kdo by dokázal uložit kliku z fabie do feldy?