
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
favo 1,3 nebo fabia 1,4 ve stejne upravě
prohledat
35 příspěvků (zobrazeno 1 až 35) od 24.12.2011 do 28.12.2011, založil/a venca-fako
22:33:56
28.12.2011
28.12.2011

venca-fako
-> Petr frei: jasny ,ale kdyz legalnost neresim.da se to dycky nak udelat vsak zname
tak jedina vyhoda fackovyho blobu by byla teda ta legalnost a palivova pumpa,ale jelikož je ve vetsine pripadu tbeba benzinova pumpa elektrycká s vecim prutokem tak favo blok muzeme vyloucit hned i kdyz se to dá teda zaslepit te jasne.a na fabku se musi blok trocha predelat

22:29:16
28.12.2011
28.12.2011

venca-fako
-> Gemini: dobře takze rikas fabku,a ted me zajima jestli to nechat v bloku z fabky ,feliny nebo fáčko? felina 50kw by mela mít vetší uložení vačky tudis by se mela dat prý nabrousit na 304 stupnů kdežto fackova na 280 ríkal krejbich to je asi jediná výhoda.ted nevim jaky vyhody ma blok z fabie.sem jedno velký ucho 

20:59:14
28.12.2011
28.12.2011

Petr frei
já bych dal kliku do bloku favorit nebo 742.136 a máš to hned legální 

20:31:25
28.12.2011
28.12.2011

Gemini
fabie mi chodili vzdy lepsie ako favo-feldy.....podstvorec
-nadstvorec nehra rolu......napr Swift GTi objem 1298 ccm (74,0x75,5 mm) a ake otacky dava :D
18:00:32
27.12.2011
27.12.2011

škodec
-> MOLSO: nechajme pocity chceme fakta
-> suri: tiez si myslim ze len o urdzbe.

-> suri: tiez si myslim ze len o urdzbe.
08:23:35
27.12.2011
27.12.2011

suri
-> MOLSO: skôr je to o údržbe oleji a technike jazdy , aj felda kluky sú krásne po 300 000km , a pri felde to má po 250 000km bežne aj aké také tlaky narozdiel od fábie
04:45:05
27.12.2011
27.12.2011

MOLSO
-> škodec: tie kluky su v rovnakych kilometroch v razantne lepšom stave - napr ondrej1 mal kluku čo mala 100tkm a čapy mal krasne ... krajšie ako nejake favo - felda so 100tkm
ostatne to tu aj bolo kdesi písané ... kedysi davno
ostatne to tu aj bolo kdesi písané ... kedysi davno
23:19:43
26.12.2011
26.12.2011

škodec
-> Petkar1: ta tvrdost kluky a lepsie materialy su nejak dokazane?
17:45:27
26.12.2011
26.12.2011

Petkar1
Měl jsem motor z Fa ve 120 a i Fab. Fab jela o dost lépe. Pokud neřešíš legalitu, tak jedině Fabku. Lehčí písty, novější motor, lepší materiály, tvrdší klika, větší objem, prostě samý výhody. Divím se, že takovou otázku vůbec řešíš.
20:46:16
25.12.2011
25.12.2011

Ultim
-> MOLSO: No jasne, ze to neni pro fabkovy blok. Tam to ani neni potreba, pokud jsou tam uz v zakladu kanalky,ktere privadi olej pro hydrystely, tak umaznou i seriove favo zdvihatka 

19:05:49
25.12.2011
25.12.2011

venca-fako
-> Ultim: no takhle je to uz asi hodne ale jak rikas dirka by stacila no.jinak nevim jak to ve fabkovym bloku vypada nemel sem moznost
19:02:59
25.12.2011
25.12.2011

peti
-> MOLSO: tiez si to myslim , ak by sa jednalo o fabia blok

19:02:35
25.12.2011
25.12.2011

darklord
-> MOLSO: toto samozrejme neni uprava do 1.4 bloku...
19:00:17
25.12.2011
25.12.2011

MOLSO
-> Ultim: nebude to v 1.4 bloku stracat tlak ? predsalen tam v tych dierach ustia olejove kanaly .... ked ho ta diera odokryje ...
17:27:41
25.12.2011
25.12.2011

Ultim
-> venca-fako: Neco takoveho?
Podle me uplne staci udelat jenom diru skrz tak v pulce vysky.
Podle me uplne staci udelat jenom diru skrz tak v pulce vysky.
17:00:30
25.12.2011
25.12.2011

venca-fako
-> Ultim: jasny no ja myslel stim ubíráním kliky to že to nekdo dává fabku do bloku z facka tam se musi opracovat aby se tam vešla.Já schranuju co nejvíc pro me nových informací ke stavbě novyho motoru pro ten muj pekac.Hlavne mě zajímá nejvíc upravy bloku jako zlepšení mazání pak sem cetl i o zkracovani zdvihatek a osoustruzeni drazky do nich pro lepsi mazani.de mi o to z toho vymltátit co nevíc.proto se rozhoduju a ptám co je lepsi pouzit i s ohledem na životnost
nekdo říká treba : nedávej T písty to pak nemá zadny vedení a pude to dřív dopr... ale zatim to vidim teda na fabii možná v i vtom bloku z favorita

16:50:53
25.12.2011
25.12.2011

venca-fako
-> m8rinek: jo to je dobre vedet,aspon sem zas trochu chytřejší
16:42:50
25.12.2011
25.12.2011

Ultim
-> venca-fako: Jenom bych rad doplnil, ze tvoje uvaha o tom,ze lechci klika pujde rychleji do otacek je sice spravna, ale statne jsi to pochopil.
Pokud budes mit dve kliky treba z fava, tak kdyz jedna bude lechci, tak pujde rychleji do otacek.
Tady neni co resit. Akorat se to moc nedela na klice,ale na setrvacniku.
Pokud budes ale srovnavat kliku z fabky a fava, tak uz ti tam hraji nejen jina hmotnost,ale i ta zmena objemu. Takze teoreticky bys instalaci kliky z fabky stratil 0,5s na 0-100km/h, protoze je tezsi, ale tim,ze by se ten motor stal 1,4l, tal bys zase ziskal 2s.
Ve vysledku jsi na tom porad lip
Pokud budes mit dve kliky treba z fava, tak kdyz jedna bude lechci, tak pujde rychleji do otacek.
Tady neni co resit. Akorat se to moc nedela na klice,ale na setrvacniku.
Pokud budes ale srovnavat kliku z fabky a fava, tak uz ti tam hraji nejen jina hmotnost,ale i ta zmena objemu. Takze teoreticky bys instalaci kliky z fabky stratil 0,5s na 0-100km/h, protoze je tezsi, ale tim,ze by se ten motor stal 1,4l, tal bys zase ziskal 2s.
Ve vysledku jsi na tom porad lip

01:09:28
25.12.2011
25.12.2011

m8rinek
-> venca-fako: Ne jen materiál, Fabie má díky menší kompresní vejšce i nižší a mnohem lehčí píst, stejně tak ojnice je opracovaná daleko přesněji.
22:57:10
24.12.2011
24.12.2011

venca-fako
-> m8rinek: super dík za odpověd,vim ze se ptám jak debil,ale proste mi to nedá zeptat se nekoho kdo ma stim zkušenost.jako tohle tema a to co bych se chtel ještě dozvědět je na dlouho.takze doporucujete fabku,tak je asi jasny ze material ojnic a kliky bude lepsi nez u FA a ty písty asi taky facko ma bimetalický nevim jak fabka ale videl sem taky kliku z fabky v bloku z favorita ale klika se musi osoustružit nevim co je zas lepčí
ale je to fakt o tom skusit to co jak bude lepši jinak sem taky motorkář.no skusim az budou prachy udelat motor evo 2 jeste se s par lima poradim co bude nej.díky

22:33:18
24.12.2011
24.12.2011

kury
-> m8rinek: to je mi jasny, v zime planuju prevodovku od sixty

22:28:42
24.12.2011
24.12.2011

m8rinek
-> kury: taky jde o špajz, výkon není jediná věc která leze z motoru...
22:27:19
24.12.2011
24.12.2011

kury
U Beryho nevím co jezdí, já ho viděl jen v Humpolci nebo Bešinách a tam by tohle kategorii neřešilo. Kvůli kategorii bych nejraději ten motor změnil já, protože musím jezdit proti 1,6kám a to nemá cenu. Tak bych nejradši postavil taky feldu nebo tenhle nějak posílil. Jako taky jsem zaslechl názor, že 1,3 jsou díky menšímu zdvihu točivější, ale z vlastní zkušenosti to neporovnám.
22:14:23
24.12.2011
24.12.2011

m8rinek
-> kury: a není to třeba kvuli nějaký kategorii? Kamarád se třeba chce vrátit k 1200ccm, protože ta 1400 je už moc velký zlo :))).
22:11:51
24.12.2011
24.12.2011

kury
No já mám teda sice fábku, ale pár známých ze závodu staví místo fábky zase 1300kový motory. Tady z virtu mě napadá třeba Bery, ten myslím psal, že má v budoucnu v plánu místo fábky zpátky 1,3.
21:28:16
24.12.2011
24.12.2011

m8rinek
-> venca-fako: objem ničim nenahradíš(teda krom turba:)), to že jde Fa líp do otáček je v podstatě neměřitelnej údaj, protože v podstatě všechny škodovácký motory jsou čtverce, podčtverec mam v motorce kde mam vrtání 88 a zdvih 66.
Dál má fabie modernější lépe vyváženou klikovku, lehčí písty i ojnice, hlavy jsou záměnný ty řešit nebudem a vačku si dáš taky jakou chceš.
Motor ve stejný úpravě, stejný koncepce(aby jsi se nezačal ohánět stabilním motorem Slavia) a bude ho stavět stejnej člověk pojede vždy lépe ten s větším objemem.
Dál má fabie modernější lépe vyváženou klikovku, lehčí písty i ojnice, hlavy jsou záměnný ty řešit nebudem a vačku si dáš taky jakou chceš.
Motor ve stejný úpravě, stejný koncepce(aby jsi se nezačal ohánět stabilním motorem Slavia) a bude ho stavět stejnej člověk pojede vždy lépe ten s větším objemem.
21:12:58
24.12.2011
24.12.2011

venca-fako
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak neco sek zkusil postavit na koleni nic extra.jen premyslim a nechám si rád poradit co by bylo vyhodnejsi udelat
21:12:29
24.12.2011
24.12.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> venca-fako: Prosimte neres voloviny. Fabie je lepsi pokud to neni vylitana hujda. Samozrejme pokud jsou oba motory seriove s karburacnim palivovym systemem...
21:11:04
24.12.2011
24.12.2011

venca-fako
ne vážně jako obsah je vetší u fabky ale síla co pusobi na píst je stejna a u fabky to trva dyt nez se vytoci nebo ne ja nevim skus mi rict co je lepsi
21:09:18
24.12.2011
24.12.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> venca-fako: Tys nejakej motor uz postavil, ze ses na tom stejne jako on?
21:08:23
24.12.2011
24.12.2011

venca-fako
-> m8rinek: ja sem si to myslel ale neviim proc teda odpovídáš kdyz o tom asi vis jako ja
srandisto

20:59:18
24.12.2011
24.12.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
Přemííííííííííííííííšlet 

20:57:00
24.12.2011
24.12.2011

m8rinek
omg to je otázka, čim myslíš že se víc najíš? Dalamánkem, nebo bochníkem chleba?
20:43:04
24.12.2011
24.12.2011

venca-fako
jo a fabia by mela mit težší klikovku
20:40:59
24.12.2011
24.12.2011

venca-fako
delsi dobu premíšlím.jakej motor ve stejny uprave pojede líp.myslím tim kdyz mame 2 bloky jeden facko s fackovou klikou ojnicema pistama a druhy blok fabia s babia klikou pistama ojnicema a dame na ne stejnou vacku hlavu stejny karbece svody atd rozumíte mi o co mi jde? facko ma stejny vrtání 75,5 ale facko ma zdvih 72 kdezto fabka 78,ale tockovejsi by mely byz podčtvercáky.ja si na 60 procent myslim že favo pude do toček rychleji nez fabka.ma stim nekdo zkušenost?díky 
