Matthes, záškodník z TechWebu 22.12.11 14:12:59 napsal:
Ja se hadat nebudu. Osobne tam tyhle sracky nemam nikdy. Ani tata, ani deda.
Mel sem je jen u motoru 120.
Podobne...ako som už písal vyššie.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
emulze na víčku
Kluci já vám do toho nechci kecat,ale mám druhou 1,6 felu a vždy celou zimu mám na víčku emulzi.Tu první jsem měl pět let a vždy když teploty klesly tak kolem 5 stupňů,tak se to začně tvořit.Na jaře to samo zmizí.Ta druhá mi to dělá taky,je to skutečně dáno větším rozdílem teplot.Jezdím 10w40 nebo 5w40.Favoriti mi to nedělali,a když tak mnohem míň
-> Nwkt: od jara už na olej nejezdim!
-> myschaak AZNP K.Hora: Na tý tvojí olejový? 

-> suri: taky mám teď na 1.6mpi to samý

Ja se hadat nebudu. Osobne tam tyhle sracky nemam nikdy. Ani tata, ani deda. Mel sem je jen u motoru 120.
Nemuze to souviset i s typem oleje?
Nemuze to souviset i s typem oleje?
-> minno: no ja ti tvoj názor nevyvraciam ale podľa môjho názoru je to blbosť
Môj názor som už napísal v príspevku -> minno 22.12.11 13:00:18.
-> minno: divil by si sa ale aj forman toto z casu na cas urobil ked sla teplota pod nulu a siel som kratku trasu - voda nemizla (ked neratam priesak termostatom a prasknutu hadicu od vyhrievania)
ja zu som si hovoril ze pojde hlava dolu a nakoniec po dlhsej trase emulzia zmizla sama od seba.
ja zu som si hovoril ze pojde hlava dolu a nakoniec po dlhsej trase emulzia zmizla sama od seba.
-> minno: ale nie vážne podľa mňa je to blbosť, je to proste kondenz ak to nie je sladké - olizujem vždy , a nie sú problémy tak je to blbosť riešiť , nové motory to nemajú trebárs už len preto že boli rozobraté , umyté od karbonu , starého oleja a poskladané nanovo , kamarát má furt kvapky vody na vičku , nechutí to nemrzkou , jazdí , kúri , nemizne voda , ide veľmi slušne na feliciu , pri výmene rozvodu sa to vyčistilo , dal sa nový olej a chvílu to nebolo a potom zase
-> suri: dobre, dohodnuté... :)
-> minno: dobre , až stretnem toho pána čo má na 1,3 ke 370tis km s tým že tesnenie pod hlavou robené bolo niekedy v 200 000km a od nova má od novembra do marca vičko plné emulzie , voda nikdy nezmizla , poradím mu nech radšej nejazdí a zoženie druhý motor lebo tento sa čoskoro rozpadne , rozpadá sa už dosť dlho no ,,,
-> suri: tak ako Matthes. Riešime tu škodovácke OHVčko, iné motory ma netrápia.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: co to meleš? u všech škodovek co jsem měl tak v zimě měli tuhle sračklu na víčku a u žádný voda neubývala ani jí to nežralo.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: neveril by som tomu , aj 1,3ky chodili z vičkom plným emulzie , nikdy nezmizlo deci vody ani nepribudlo oleja a jazdia doteraz , našťastie to nikto neotvára a nerieši pretože by menil podľa niektorých tesnenie pod hlavou tri krát do roka
zle zle, emulzia nema byt ak je sprav Go ci vymen motor alebo vyber toho trpaslika co ti strieka na viecko od vzrusenia z jazdy.
-> suri: Je otazka jakej je olejovej system. 1,6 to ma mozna jinak, ale u skodovky jak je emulze, tak jde voda do oleje.
-> minno: je to sprostosť táto vedecká teoria , poznám kopu motorov , hlavne felicia 1,6 ktoré majú toto na vičku každú zimu a po utretí znova , robia to od nova , od nova nezobrali deci vody ani nepribudlo oleja , najazdili 200-300tis km bez poruchy a putovali do súkromných rúk
No tiež je emulzia a emulzia. Keď sa spraví menší opar na víčku po krátkej jazde, je to niečo iné, ako keď sa spraví biela kaša po celom víčku po jednej krátkej jazde.
Čím viac sa tam toho tvorí, tým viac je už motor KO. Ono ten motor fungovať môže, nik nevraví že nie, ale nie je to tak úplne celkom správne.
Samozrejme že keď sa tam spraví jedna malá kvapka, ktorá sa pri ďalšej jazde odparí, je to OK. Ale nie mať tam na tom víčku neustále šľahačku.
Čím viac sa tam toho tvorí, tým viac je už motor KO. Ono ten motor fungovať môže, nik nevraví že nie, ale nie je to tak úplne celkom správne.
Samozrejme že keď sa tam spraví jedna malá kvapka, ktorá sa pri ďalšej jazde odparí, je to OK. Ale nie mať tam na tom víčku neustále šľahačku.
-> afro100: taktak, ja s tým tiež jazdím už nejaký ten rôčik :-)
-> Vrba 15.12.11 10:19:54:
to by 3/4 virtu nemalo na com jazdit ... 


Tvoření emulze je úplně běžná věc... Hlavně v podzimním období kdy je vysoká vzdušná vlhkost, tak se prostě rozdílem teplot při studeném startu v bloku vysráží a na víčku a odfuku z víka ventilů udělá. Dělá mě to na Fávu od začátku a přitom spotřeba vody za 3 roky 0 a oleje taky prakticky 0 (klesne to za 10tk o 2mm na rysce).
Třeba takový PSA motory na to trpí jako bejk, MATTESSovi na bývalém ZX kdysi lítalo víčko ven jen kvůli tomu, že ten šlem ucpal oddechové hadice a v zimě to tam zamrzá a tím to tlakuje blok.
Za mě je šlem na podzim na krátkých trasách úplně normální věc na jaře a celé léto tam nic nemám, víčko je krásně černé lehce ostříklé olejem.
Třeba takový PSA motory na to trpí jako bejk, MATTESSovi na bývalém ZX kdysi lítalo víčko ven jen kvůli tomu, že ten šlem ucpal oddechové hadice a v zimě to tam zamrzá a tím to tlakuje blok.
Za mě je šlem na podzim na krátkých trasách úplně normální věc na jaře a celé léto tam nic nemám, víčko je krásně černé lehce ostříklé olejem.
Tak mne sa na tatkovej škodovke s motorom 120 cca 70 000 km nerobí nič,a to stále jazdí krátke trasy...na mojom Favo motore emulzia je, je tam už 5 rokov a je sladká...ale najazdil som tak už nejaké desaťtisíce km...jo, 306ka tiež nemá žiadnu emulziu, rovnako priateľkyna 15 ročná Corsa...
mě se taky v zimě vždycky dělala, jak na 105tce, seriový felině i fábce v závoďáku.
-> Syny:
No právě.. i 30 let a 150 tisíc km se nám dělala.. 


-> Jozka: Asi tak... Me se tam drobet delala kazdou zimu a motor fungoval (a stale jeste funguje) jako fik :)
Prohlášení, že emulze na víčku (v některých režimech provozu a pokud je barvy přibližně bílé) je zásadně špatně, mě udivujou.. už i jen proto, kolikrát se k normálnosti jejího výskutu vyjadřovaly všelijaký hlavy učený i fabrika
.

-> minno: Přesně tak,pokud je všechno v porádku,nemělo by se tvorit nic.Maximálně lehky opar,pokud se motor nekolikrat po sobě neprohřál.Emulze je špatně vždycky a je to znamení,že bych měl shánet nový motor :-)
-> minno: ale u teba je aj krátka trasa min. 500 km 

-> minno: to príde , je to o celkovom stave motora , o výmenách oleja a inom
-> ferrari: Kamos to zere normalne...
Mne sa emulzia nerobí ani po krátkych trasách v zime, robila sa kedysi dávno pred pár rokmi, keď bol motor v riti. Od GO sa už nerobí nič.
-> smoula555: Nezabúdaj, že expanzku nemá...
-> Toňas: Normálne si toho maglajzu zober kúsok na prst a jemnúčko prilož k jazyku a uvidíš...to ťa nezabije, zas to nejedz, ako jogurt
-> Toňas: Normálne si toho maglajzu zober kúsok na prst a jemnúčko prilož k jazyku a uvidíš...to ťa nezabije, zas to nejedz, ako jogurt

-> Toňas: A nepozoruješ i horší startovatelnost a nebo studené starty na 3 valce? Mě když to zaclo,tak po mesící bylo po motoru uplne a šel tam celohnliník :-)
-> smoula555: Ahoj, je to tak jak jsem napsal. Jsem naprosto spokojen, byla to vyčerpávájící odpověď a moc ti děkuji ;-) už jsem auto schoval do garáže a vytáhnu ho až na jaře.
Nic olizovat nemusíš,pokud by ti unikala voda do oleje,tak by jsi to poznal na tom,že by ubývala v expanzní nádržce (kde si můžeš udělat klidně čárku tužkou,jakou máš hladinu),dál by se ti změnila barva oleje(kterej říkáš,že je v pořádku).V tomhle počasí je to úplně normální,když jezdíš krátkou trasu,protože se motor dostatečně neprohřeje a vzdušná vlhkost v motoru ti zkondenzuje na víčku,protože se o něj ochladí a odvětrání je kousek pod ním,tak tam vždycky nějaká voda zůstane.I když máš udělaný větrání z nohy větráku,tak to je odspoda bloku,což ti taky nepomůže.Být tebou,tak si s tím vůbec nelámu hlavu,pokud to je jak říkáš.Doufám,že ti to stačí..

tak jsme dnes na to koukal jo, olizovat se mi to teda nechtělo a olej jsme měnil v létě a má krásnou barvu, kdyby mi utíkala voda do motoru tak by měl olej přibývat a spíš šedivět ne?
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : tak ked jeho auto leti na sladkosti tak kludne aj cukor

kdyby tam byl cukr tak uz asi nejezdim, ale jako joke to bylo dobrý ;-)
peti 12.12.11 19:32:05 napsal:
→ Toňas: (...) tak to ochutanaj a ked to bude sladke tak vtedy to je voda s motora (nemrzka)
A nebo cukr v nádrži. 
→ Toňas: (...) tak to ochutanaj a ked to bude sladke tak vtedy to je voda s motora (nemrzka)


-> Toňas: moze byt tesnenie, moze to unikat pod vlozkami valcov, alebo niekde okolo protimarzovych zatok v hlave

Přesně tohle se nám stalo i u Mercedesu, když se sním jezdilo jen tak 4-6km. Ale jakmile se sním jela dlouhá trasa 40-100km tak emulze zmizela.
Pokud ti nemrzka mizí jen lehce, tak se mrkni jestli to to někde neutíká. Ale pokud dolíváš při ježdění třeba půl litru za týden, tak to bude nejspíš fouknuté.
Pokud ti nemrzka mizí jen lehce, tak se mrkni jestli to to někde neutíká. Ale pokud dolíváš při ježdění třeba půl litru za týden, tak to bude nejspíš fouknuté.
a když to bude teda sladký tak je možná těsnění pod hlavou v špatný?
-> Toňas: ked si jazdil kratke trasy tak je to normalne, a no ochutaj ten biely maglajz s viecka ak je sladky tak je to voda s motora
a v chladiči mam fridex, jak jsi to myslel stim ochutnáváním?
já mam 130tkovej motor ve stovce a se stovkovym chlazením, normálně tu vrtuli poháněnou klíňákem a skrz ten velkej držák ventilátoru mam udělaný odvětrání klikový skříně, to dělal kámoš. Je fakt že ted na podzim a v zimě jsem jezdil max 5km a ted mam auto na zimu schovaný v garáži a po nahlédnutí jsem byl znepokojen.....
-> Toňas: je to voda, ale v zimnom pocasi je to normalne, ked jazdis kratke trasy tak sa tam vyzraza voda, viecko je od oleja a tak sa tam urobi emulzia, inac ked si chces byt na 100% isty, tak to ochutanaj a ked to bude sladke tak vtedy to je voda s motora (nemrzka)

Může
Zdravím, spozoroval jsme na své škodě 130 že se mi ve víčku kudy se dolévá olej dělá jakoby někdy bílá, někdy tmavě hnědá emulze. Ale je to jen někdy. Kámoš říkal že se mi utíká voda do motoru. Úbytek kapaliny jsme tošku zaznamenal, ale olej nepřibývá a má furt stejnou barvu. Myslíte že to bude opravdu voda? Dík