
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1.5 Vtec može fungovať na karburátore?
18:28:03
02.12.2011
02.12.2011

darklord
-> itchy: 

18:26:09
02.12.2011
02.12.2011

itchy
tak si myslim ze ste na to celkom slusne prisli, som zvedavy ci sa dangela chyti a urobi to
17:30:16
02.12.2011
02.12.2011

Eidy
-> Gemini: Tak tak. Stačila by externí krabička nebo v nouzi i otáčkoměr se shift lightem a místo kontrolky připojit selenoid. A na tohle by byly lepší motokarby, ty by se asi líp popraly se změnou průtoku vzduchu. Teplotu motoru si holt pohlídáš okem a i to se dá pořešit termospínačem ze sahary apod. Prostě všechno jde.
16:45:22
02.12.2011
02.12.2011

Gemini
zapinanie ostrejsieho casovania bolo podmienene 3 faktormi co si pamatam......otacky (cca 5200-5500), teplota olej-voda, a neco jako distance......takze ono to chce urobit tomu nejaku tu externu riadiacu jednotku ....... a ta bude ovladat prisun oleja do systemu VTEC
14:10:32
02.12.2011
02.12.2011

Vrba
-> Eidy: Netuším co by se stalo,ale z praxe už vím,že když na motoru změníš sebemenší detail,tak uz se k tomu musí doladit trysky atd....pokud teda mám uvažovat tak,aby motor jel v daném režimu vždy v ideálnim nastavení.Pokud by se razantně změnilo časování vačky,težko by se to obešlo bez doladění karburátoru.Pokud to řídí počítač,je to jednoduše docilitelné,ale pevně nastavený karburátor by těžko mohl vyhovět všem režimům motoru,který mění charakteristiku.
14:07:15
02.12.2011
02.12.2011

m8rinek
-> Vrba: zajímavý, taková AR GTV používá podobnej jednoduší system, kde se vačky dle tlaku oleje na hřídely natáčejí a krmí to DHLA (zlá:D).
12:56:37
02.12.2011
02.12.2011

Eidy
-> Vrba: Proč myslíš? Tou změnou časování vždycky nejlíp využiješ možnost naplnění válců čili zvyšuješ pneumatickou účinnost. Podle mě na to bohatost nemá vliv.
12:39:39
02.12.2011
02.12.2011

Vrba
-> Eidy: Jojo,to nepochybně,ale musel by jsi použít komplet řízení motoru.Kolega tady polemizoval o karburátoru,čili by se tohle muselo řídit externě.Což je vlastně stejně nesmysl,protože pokud by se změnily podmínky časování rozvodu,tak by se adekvátně muselo upravit i složení směsi,což by bylo s karburátorem nereálné.Takže za mě soudím,že karburátor použit nelze.Alespon ne při použítí všech vychytávek co ten motor má.Muselo by se to nastavit natvrdo,ale to ten motor potom ztrácí smysl.
12:14:48
02.12.2011
02.12.2011

Eidy
-> Vrba: Jenže tím jen měníš časování. Honda to dělá sice skokově, ale dokáže otevírat 1 ventil, 2 ventily a ještě k tomu měnit nejen časování, ale i zdvihy. A to nikdo jinej neumí.
A navíc, co bys na tom chtěl ladit? Oni to mají zmáklý dost dobře.

A navíc, co bys na tom chtěl ladit? Oni to mají zmáklý dost dobře.
11:59:38
02.12.2011
02.12.2011

Vrba
-> Eidy: Tak pokud se to spíná elektromag ventilem skokově,tak by se dalo docela dobre laborovat s jeho ovládánim
Já si vždycky myslel,že se to nějak lineárně posouvá podle otáček.Co vím,tak třeba audi používá odstředivý přestavník vaček.

10:52:54
02.12.2011
02.12.2011

Olgoj Chorchoj
-> Eidy: achjooo, a ja doufal, ze to zvladli cely mechanicky. Oh well
10:51:52
02.12.2011
02.12.2011

Olgoj Chorchoj
-> Vrba: treba tak, ze je maximalni tlak osetrenej termostatem... se studenym olejem VTEC nikdy nesepne, neb tlak je zpetnym ventilem udrzovanej nizko. Jakmile se mi olej zahreje, termostat mi zpetnej ventil zavre a muzu VTECovat az do aleluja... ale taky mi to prijde jako ulet:)
10:51:34
02.12.2011
02.12.2011

Eidy
-> Vrba: Tak jsem to uhádnul. hondavtec.org/index.html
10:48:16
02.12.2011
02.12.2011

Eidy
-> Vrba: Mohlo by to bejt jako u Alfy. Tam je elektromagnetickej ventil, kterej se otevře dle otáček a následne tlak oleje natočí vačici.
10:28:04
02.12.2011
02.12.2011

Vrba
-> Eidy: A jak je ošetřený stav,kdy je motor studeny a tlak oleje je vysoký už od volnoběhu?Zvlaštni řešení...
10:22:04
02.12.2011
02.12.2011

Eidy
-> Vrba: Ne, je to tlakem oleje. Ve vahadlech jsou čepy a tlakem oleje se posouvají a zamykají vahadla k sobě.
10:12:34
02.12.2011
02.12.2011

Vrba
-> Olgoj Chorchoj: Podle tlaku oleje?Vzdyt ten kolísa podle viskozity.Rekl bych spiš,že tam bude odsředivka,ne?
19:25:52
01.12.2011
01.12.2011

dangela
-> itchy 01.12.11 13:13:14: viem že by sa mi patrylo trochu sa začať pozerať do tích zošitov
-> David V6 01.12.11 18:53:22: ...ale či to bude fungovať to je otázne
-> David V6 01.12.11 18:53:22: ...ale či to bude fungovať to je otázne

18:53:22
01.12.2011
01.12.2011

David V6
-> dangela: na karburátor jde přestavit všechno
13:13:14
01.12.2011
01.12.2011

itchy
-> dangela: osobne by som zacal najprv studiom gramatiky, aby sa dalo trosku lahsie z tvojho pisania pochopit co vlastne chces
12:10:03
01.12.2011
01.12.2011

dangela
mam internet z rýchlostov 20kb/s takže youtube je premna nerealni



12:08:11
01.12.2011
01.12.2011

Olgoj Chorchoj
zalezi, jak je ten motor starej... ale ty prvni jsou 100% mechanika, zavisla na tlaku oleje. Na youtubu je okrem toho plno videi
12:05:48
01.12.2011
01.12.2011

dangela
Može tento motor z hondi fungovať bez riadiacej jednotký,na karburátoroch??Pitam sa preto lebo nechapem to premenlive časovanie vačky,či je to zavisle od elektroniky alebo je to čisto mechanicky vymyslené...