skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Problém s vařením
20:22:06
24.12.2011
24.12.2011

suri
-> Sami: ak bolo urobené všetko čo urobené malo byť je to adekvátna cena za ten úkon
20:19:06
24.12.2011
24.12.2011

Fity
-> Sami: jestli jsi tam měl vodu a na zimu nalil fridex, tak se nedivím, že to těsnění prasklo. z 90% toto střídání náplní odnese těsnění pod hlavou
když si odečteš cenu ND, tak aspoň u nás si mechanici-živnostníci berou cca 350,-Kč/hod. u tebe to ukazuje přes 5 hodin práce a to je teda dost, navíc na důchodce, který si přivydělává
druhá věc je ta, když se podíváš o pár témat níže, zeptal bych se jaké těsnění tam dal... od poloviny roku jsem skoro na všech pultech viděl to šméčkové těsnění (včetně jednoho na LKT 81 T, rozpadlé po 2 měsících)
když si odečteš cenu ND, tak aspoň u nás si mechanici-živnostníci berou cca 350,-Kč/hod. u tebe to ukazuje přes 5 hodin práce a to je teda dost, navíc na důchodce, který si přivydělává

druhá věc je ta, když se podíváš o pár témat níže, zeptal bych se jaké těsnění tam dal... od poloviny roku jsem skoro na všech pultech viděl to šméčkové těsnění (včetně jednoho na LKT 81 T, rozpadlé po 2 měsících)
16:45:15
24.12.2011
24.12.2011

OJOUCH
-> Sami: Ja delam tisko pod hlavou cca 700-1000.-

16:37:30
24.12.2011
24.12.2011

Sami
MImochodem za opravu jsem zaplatil 2200Kč.. Dělal to člověk,který si tim přivydělává důchodu.. JE ta cena podle vás adekvátní? Za výměnu těsnění a řemene?
20:33:30
23.12.2011
23.12.2011

Sejki - zrušená registrace
-> Sami: aspon ze tak...
20:27:12
23.12.2011
23.12.2011

Sami
Hlava je v pořádku.
20:26:38
23.12.2011
23.12.2011

Nwkt
-> Sami: A křivá hlava k tomu ne?
20:26:10
23.12.2011
23.12.2011

Sejki - zrušená registrace
-> Sami: vsak si to nekolikrat uvaril, tak se nediv
20:20:19
23.12.2011
23.12.2011

Sami
Tak nakonec to bylo prasklé těsnění pod hlavou :D
17:17:26
12.12.2011
12.12.2011

Sami
Problém vyřešen. Odvzdušňovali jsme pořád dokola a nic.. Nakonec bylo třeba odvzdušnit hadičku zespodu, co vede do chladiče. Chladič vůbec neplnil svoji funkci a byl jako led. Všem díky za rady..:)
20:25:30
09.12.2011
09.12.2011

sbf
petr v: ak mas foukle tesnenie vyvari to tak ci tak (s termostatom i bez neho).
s termostatom to tlaci proti vodnej pumpe az do expanzky (cize privod mas horuci, vyvod. hadicu studenu), bez termostatu to tlaci aj smerom k chladicu a zacne varit neskor - mozno tvoj pripad.
a dost zalezi kolko to fuci, ak co i len trosku postupne to bude pribudat.
s termostatom to tlaci proti vodnej pumpe az do expanzky (cize privod mas horuci, vyvod. hadicu studenu), bez termostatu to tlaci aj smerom k chladicu a zacne varit neskor - mozno tvoj pripad.
a dost zalezi kolko to fuci, ak co i len trosku postupne to bude pribudat.
17:05:05
09.12.2011
09.12.2011

Petr Volfik
A já zase souhlasim se sbf- měl jsem na rapidu načaté těsnění pod hlavou a cestou z Kladna do Mimoně na tuning jsem vařil snad každý 3. kilometr. Vyndal jsem termostat a do Mimoně i zpátky do Kladna to bylo v pohodě. A bylo to v létě když bylo vedro.
11:56:03
09.12.2011
09.12.2011

Kočislav
-> sbf: Ano, z vlastní zkušenosti jsem odpozoroval, že pokud je špatné těsnění pod hlavou, uvaříš to stejně. Absence termostatu to sice oddálí, ale prostě pokud ti tlakuje do vody nebo tak něco, tak vyvření nezabrání to, že tam není termostat. Jinými slovy pokud to nevaří při vyjmutém termostatu, hledám chybu jinde. Pro inspiraci: jednou byla v tom, že jsem měl chladič z prvních sérií užovek - ocelový s měděnými bočními komorami. Ten se uvnitř zanášel šupinkami rzi a nechladil. Trvalo docela dlouho, než jsem na to přišel, ale v motoru jsem se kvůli tomu nerejpal.
12:04:41
08.12.2011
08.12.2011

sbf
"sbf: Pokud nevaří při jízdách bez termostatu, tak jsem přesvědčen, že je těsnění OK."
no ja by som veru nebol.
ak s termostatom (funkcnym alebo nefunkcnym) prestane kurit => tesnenie
a to ako vazne si myslis ze jazdou bez termostatu zistis stav tesnenia (pod hlavou)???
no ja by som veru nebol.
ak s termostatom (funkcnym alebo nefunkcnym) prestane kurit => tesnenie
a to ako vazne si myslis ze jazdou bez termostatu zistis stav tesnenia (pod hlavou)???
11:38:10
08.12.2011
08.12.2011

Kočislav
-> sbf: Pokud nevaří při jízdách bez termostatu, tak jsem přesvědčen, že je těsnění OK.
09:25:02
08.12.2011
08.12.2011

sbf
ak ti mbcka zacne z nicoho nic hriat a nie su zjavne vonkajsie uniky na 90% to mas tesnenim. sice rady ostatnych su logicke ale po skusenostiach by som ich bral s rezervou (ibaze by ta bavilo rypat sa vo vsetkom moznom)
23:37:43
07.12.2011
07.12.2011

Petr Volfik
No tenkrát když jsem měl na rapidu špatný těsnění pod hlavou tak taky bez termostatu to bylo v pohodě. Pořád jsem nadával na termostaty že nefungujou a nakonec to bylo tim těsněnim... Vodní pumpa jestli ze spodu neodkapává tak jí nejspíš nic nebude když bez termostatu to nevaří.
19:37:47
07.12.2011
07.12.2011

Johannes
Na tu hadici mezi termostatem a expanzkou jsi se koukal? Je to totiž třešnička na dortu "geniálně" vymyšlené chladicí soustavy. Pokud není dokonale odvzdušněná, zůstane po vypnutí a zchladnutí motoru pod termostatem vzduchová bublina (která by jí měla uniknout do expanzky). A díky ní při prohřevu motoru termostat otevře buď pozdě, nebo vůbec. Když už termostat jednou otevře, pak funguje vše normálně.
17:44:12
07.12.2011
07.12.2011

Sami
Bez něj teplota pořád dole. S termostatem na neturál v pohodě, jakmiel ale začnu na trojku třeba přidávat plyn, teplota jde hend nahoru, vyřadím a klesne.. Když jedu půl kiláku v kuse, tak z motoru už jenom dým..
Známý říká, že možná vodní pumpa, jeto možné?
Známý říká, že možná vodní pumpa, jeto možné?
17:34:06
07.12.2011
07.12.2011

Sejki - zrušená registrace
Sami 07.12.11 17:29:14 napsal:
Termostat Vernet.
Aha, tak jednou sem takhle daval 2 po sobe nove a fungoval az ten 3. Jinak pokud ti to bez nej nevarilo, a teplotu si mel normalne tak s nim ti to tak nemuze varit jelikoz je otevrenej :)
Termostat Vernet.
Aha, tak jednou sem takhle daval 2 po sobe nove a fungoval az ten 3. Jinak pokud ti to bez nej nevarilo, a teplotu si mel normalne tak s nim ti to tak nemuze varit jelikoz je otevrenej :)
17:29:14
07.12.2011
07.12.2011

Sami
Termostat Vernet.
17:21:28
07.12.2011
07.12.2011

Sejki - zrušená registrace
Sami 07.12.11 17:07:20 napsal:
Tak vaří to i s novým termostatem :( Bez něj to jezdilo v pohodě. Tak
že tedy zbývá asi jediná možnost a to hlava nebo těsnění že?
Jaka znacka toho termostatu? Nove neznamena funkcni...
Tak vaří to i s novým termostatem :( Bez něj to jezdilo v pohodě. Tak
že tedy zbývá asi jediná možnost a to hlava nebo těsnění že?
Jaka znacka toho termostatu? Nove neznamena funkcni...
17:07:20
07.12.2011
07.12.2011

Sami
Tak vaří to i s novým termostatem :( Bez něj to jezdilo v pohodě. Tak že tedy zbývá asi jediná možnost a to hlava nebo těsnění že?
19:28:46
30.11.2011
30.11.2011

Johannes
Máš prověšenou hadici mezi termostatem a expanzkou. Zakrať ji na nejmenší možnou délku a podvaž kusem drátu aby byla v rovině. A budeš mít klid.
17:43:37
30.11.2011
30.11.2011

Sami
Jojo, asi termostat.. Vyndali jsme ho a jezdili jsme bez problémů delší dobu.. Nakonec asi ta nejlepší varianta.. Díky všem za rady.
22:07:56
29.11.2011
29.11.2011

tunerlada
-> Sami: co termostat? jak moc to ten znamej projížděl nebo zkoušel a hlavně kolik tam toho fridexu nalil? co víčko expanzky ? těsnění na víčku ?
20:09:52
29.11.2011
29.11.2011

Sami
Teď jsem se dozvěděl, že ten známý tam odpoledne nalel fridex a stejně to vyvařilo, pak to zkoušel odvzdušnit trochu a prý už to jelo bez problémů. Teď na večer mi to ale zase vyvařilo. Jak je to teda možné že to předtím jelo v pohodě? To hlava prasklá asi nebude že?
19:44:19
29.11.2011
29.11.2011

Sami
Ráno v pět bylo mínus 6, tak že v noci mohlo byt tak max minus 10.. Uvidím, jen nějak musím vymyslet, kam do tepla to dostat :)
19:33:39
29.11.2011
29.11.2011

Petr Volfik
No nevim kolik u vás bylo mínus ale myslim si že na prasknutí hlavy to neni. Myslim si to taky že je to zamrzlý pod autem. Chce to zaparkovat někam do tepla přes noc a ráno to vyzkoušet. Dobrý je na to ze spodu pustit nějakej teplomet.
18:09:31
29.11.2011
29.11.2011

Matsoft
pri praskle hlave mohou nastat v zasade 3 varianty...
1) tlakuje to do vody - tudiz to vari a netopi
2) jde voda do oleje a dela to bilosedohnedou kasi (strasnej blivajz) - topi, ale ztraci se voda
3) kombinace obojeho (topi hur a ztraci se voda+blivajz v motoru)
1) tlakuje to do vody - tudiz to vari a netopi
2) jde voda do oleje a dela to bilosedohnedou kasi (strasnej blivajz) - topi, ale ztraci se voda
3) kombinace obojeho (topi hur a ztraci se voda+blivajz v motoru)
18:04:29
29.11.2011
29.11.2011

Sami
Tak že to nemusí být nutně prasklá hlava? A když je hlava prasklá, má to vliv na topení?
17:50:28
29.11.2011
29.11.2011

Matsoft
nebo zamrzle pod autem.....
17:46:29
29.11.2011
29.11.2011

Sami
Zdravím. Svého Rapida 130 jsem měl tři týdny v servise kvůli různým drobnostem, ale servisák (mimochodem známý) neměl vůbec čas. Tak jsem si auto zase vzal a dnes ráno vyjel do práce. Ale ouha, začalo po chvilce vařit. Jaksi jsem za ty tři týdny zapoměl ,že už je čas na Fridex.. A byl docela mráz. Mezitím tím, co jsem byl v práci, tak známý říkal, že to trochu odvzdušnil. Jel jsem to teĎ projet večer a zhruba po 2 km zase začalo vařit. Auto vůbec netopí. JE to zavzdušněné nebo třeba prasklá hlava? :(