skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
detonačne spalovanie ?
03:50:19
24.11.2011
24.11.2011

Petr Urban
-> mereksk: Bez lambdy dost blbě...leda podle tahu...ale asi sám něvíš jaký by měl být, tak se to bdu těžko subjektivně odhadovat. Pokud bude karbec perfektně vyčištěn a seřízen jak má být,nebude si to vůbec nikde podsávat vzduch(pod svody, pod karburátorem...určitě kontola rovinosti příruby, každá druhá je prohlá,kontrola hadice posilovače a kontrola hadice a šroubení k podtlaku rozdělovače...to všechno musí být 100%těsnost) tak musí být bohatost ok. Jinak na zimní provoz doporučuji trysky zvětšit, např z 115 na 118 či 120 nebo z 108 na 112, ze 110 na 115. Rozdělovač se shání blbě ale jde to na autovrakovišti či koupit od hanhart morkovice www.eurosta.cz/hanhart/Ro
zdel_1.html a budeš mít po detonacích na 100% ETZ a cívku můžeš vzít z jakéhokoli fav. co jel, ale ETZ doporučuji taky novou.
15:29:57
23.11.2011
23.11.2011

Vrba
-> mereksk: To by jsi tam musel mít sakra velkou vůli aby ti ten ventil nějak klepal.On by spíš cvakal,ale to by jsi stejne neslyšel a už vůbec ne v autě.
14:08:06
23.11.2011
23.11.2011

mereksk
A teraz ako spoznať chudobnú zmes ? v určitých otáčkach atď ? Už mi je z toho pýtania trápne
Uf prave som bol odniesť svoju prvú š105 na šrotovisko :-( no keby ste videli aka krásna š120LS užovka tam bola... krásny stav a majiteľ ju dal zošrotovať . No to je trochu mimo tému
Ako alebo kde zohnať rezdelovač typ 880 ? Je mi jasne že z fava no len tak sa nikde nepovaluju, neviete o niekom kto predáva ? Mimochodom pozeral som nejaké inzeratí na favo rozdelovače no kde je označenie napr 880 ? lebo čo som pozeral tak trojčíslie bolo napr 443 213 204 tak teda neviem ako zistím či je to 860 alebo 880 ?

Uf prave som bol odniesť svoju prvú š105 na šrotovisko :-( no keby ste videli aka krásna š120LS užovka tam bola... krásny stav a majiteľ ju dal zošrotovať . No to je trochu mimo tému
Ako alebo kde zohnať rezdelovač typ 880 ? Je mi jasne že z fava no len tak sa nikde nepovaluju, neviete o niekom kto predáva ? Mimochodom pozeral som nejaké inzeratí na favo rozdelovače no kde je označenie napr 880 ? lebo čo som pozeral tak trojčíslie bolo napr 443 213 204 tak teda neviem ako zistím či je to 860 alebo 880 ?
13:11:56
23.11.2011
23.11.2011

palinator
Mě Š120 když jedu na pětku plnej kotel, tak chvíli jede při cca 4200 ot. v pohodě, ale jak se postupně asi ohřívá hlava/nasávaný vzduch, tak začnou pomalu mlátit skřítci a je mi motoru dost líto. Kromě vylítanejch rozvodů a rozdělovače podezřívám nedostatečnou dodávku paliva, AC pumpa se mi zdá nějaká pofidérní.. že prostě při plným kotli nedoplní hladinu na optimální a pomalu se směs ochuzuje.
Vysvětlovalo by to to, že při studeným startu po načepování ruční pumpičkou na sytič motor hned naskočí, ale pomalu klesaj otáčky, až nekontrolovatelně zdechne.
Vysvětlovalo by to to, že při studeným startu po načepování ruční pumpičkou na sytič motor hned naskočí, ale pomalu klesaj otáčky, až nekontrolovatelně zdechne.
08:17:50
23.11.2011
23.11.2011

Petr Urban
-> mereksk: Tvrdý zvuk může být také moc vysoký předstih, to je třeba ještě na hranici,ale většinou jsou to jen rezonanční kmitočty karoserie a jak se různě sčítají, tak ten motor jde jakoby slyšet uvnitř tvrdě a hodně,mám s tímto zkušenosti na dosti škodovkách. Jak poznat že to není zvuk od ventilů ? Pokud jsou správné ventilové vůle, tak ventily neklepou v žádném režimu jízdy. Právě už sem říkal že si to většina lidí plete s těmi detonacemi na které trpí v určitých otáčkách či pod zatížením každá druhá škodovka co snad na cestě jezdí a většina lidí pak tvrdí že jim klepou ventily, protože neví že jsou to detonace
Já v 18-letech taky pořád zjišťoval proč mi klepou ventily, dokud mi kamarád nesnížil předstih a ejhle...klid,ale pak to v určitých otáčkách zase nechtělo táhnout a v jiných to pořád trpělo na detonace. Na to proč to tak je sem přišel celkem nedávno, můj závěr je špatná odstředivá regulace rozdělovačů hned z výroby a to hlavně pro motory z KP 9,5+ Vyřešeno je to až u 50kw fav.motorů,kde je právě ten typ 880,který už má tu regulaci uspokojivou.

06:52:01
23.11.2011
23.11.2011

mereksk
Ako sa potom prejavuje klepanie ventilov ? je medtí tim zvukom vôbec nejakí rozdiel ? Rozdelovač mám 560 no bez vôle medzi koncami ( medzi palcom a spodnou častou ktorá je v kominiku)
Rozvody chcem vymeniť. Cinkavý zvuk mi je samozrejme známi ak idem do prudkého kopca a dam plyn až na podlahu - no v tej chvíli znižujem predstih na každej škode ( ktoré som mal ).
No rád by som skúsil to z 4 rkou a 2000 ot - to poznám no v mojom prípade š136 sa akurat tak pridusí takže.. Ten rozdelovač z fava sa pokusím zohnať.
No tím tvrdím zvukom čo som mal na mysli na začiatku zrejme problem nieje
Rozvody chcem vymeniť. Cinkavý zvuk mi je samozrejme známi ak idem do prudkého kopca a dam plyn až na podlahu - no v tej chvíli znižujem predstih na každej škode ( ktoré som mal ).
No rád by som skúsil to z 4 rkou a 2000 ot - to poznám no v mojom prípade š136 sa akurat tak pridusí takže.. Ten rozdelovač z fava sa pokusím zohnať.
No tím tvrdím zvukom čo som mal na mysli na začiatku zrejme problem nieje
23:42:17
22.11.2011
22.11.2011

Petr Urban
-> mereksk: Zkus jiný rozdělovač bez vůlí, když točíš pomalu řemenicí na klice, neměl by se při každé otáčce ten předstih měnit, mělo by to být max. -+ 2st rozdíl při každé otočce řemenicí, tzn. na každé dva válce to bude max. o 2st. házet jiný předstih, což pro neupravený motor není žádná tragedie,ale víc už je špatně. Rozvody, komínek, rozdělovač...věci kde může být problém. Detonace=cinkavý zvuk od motoru, někdo špatně říká že slyší ventily jak cvakají, ale to bývá právě detonace. Zkus na 4 rychlost jet 2000 ot. a prudce dát plný plyn, může to zadetonovat jen v první chvíli,pak by měl být čistý chod. Zvýšení náchylnosti k detonacím může napomáhat i chudá směs. Ale pro mě je hlavním důvodem naprosto špatně nastavená odstředivá regulace v rozdělovačích hned z fabriky,nevím zda byli tak zdechlí vymýšlet pro 130-136 úplně minimální změnu v odstředivé reg. nebo si fakt mysleli že je dobrý Ještě sem neviděl, že by z origo rozdělovačem 540 či 520 jela nějaká škodovka dobře od volnoběžných po max. otáčky. Řešení pro motory 130-136 je použití rozdělovače typu 880,který je z fav.50kw,kde už je ta regulace trochu slušnější. PS: při detonacích můžeš základní hodnotu předstihu dávat i záporně, hned po startu ho stejně regulace pošle do kladných hodnot.
22:29:11
22.11.2011
22.11.2011

Nepér
Nesmí to cvakat jako dýzl
to už je moc špatně.

19:52:49
22.11.2011
22.11.2011

mereksk
Mám otázku nech predídem problémom. Ako sa prejavuje detonačné spalovanie ? Mám 742.136 ( výfuk nerez ) zejme je tam vôla v rozvodoch lebo bol problém nastaviť základni predstih ( podla mierky raz 0 potom -3 alebo +4 ) No mal som najprv cca 5 potom som skúsil 0 išlo to horšie tak som dal 5 no ten zvuk sa mi nezdá je taký tvrdý - ostrý alebo ako to nazvať. Teraz to ma tah fakt poriadny no ten zvuk sa mi nezdá ( ako traktor )