skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Montáž olejového chladiče - obecně
16:57:20
20.11.2011
20.11.2011

Marty_pv
-> CpEaRjHaY-průserář: Pro olejový čidla máš záslepky přímo v držáku olejovýho filtru (m10x1 pokud se dobře pamatuju)
12:27:58
20.11.2011
20.11.2011

Nwkt
-> m8rinek: výměník
08:01:46
20.11.2011
20.11.2011

CpEaRjHaY-průserář
Tak když už je to tohle téma tak se zeptám. Plánuju dát do svého auta felicia 1,9 TD (motor Toledo) chladič oleje.Bude tam i intercooler
Kam chladič umístit?
Kam zapojit hadice?
Použít ho vůbec?? Bude jezdit na olej 10W50
A dál kam zapojit čidla na tlak a teplotu oleje??
Jsem nějak bez nápadů
Kam chladič umístit?
Kam zapojit hadice?
Použít ho vůbec?? Bude jezdit na olej 10W50
A dál kam zapojit čidla na tlak a teplotu oleje??
Jsem nějak bez nápadů

22:56:46
19.11.2011
19.11.2011

m8rinek
-> Nwkt: Jako výstup z olejáku? To je nesmysl ...
A jestli výměník, tak ten zatim montovat nehodlám, uvidíme na jaře;).
A jestli výměník, tak ten zatim montovat nehodlám, uvidíme na jaře;).
21:23:51
19.11.2011
19.11.2011

Nwkt
-> m8rinek: Chlazení
20:29:50
19.11.2011
19.11.2011

COL
Ja bych dal vymenik+termostatovany chladic....... zalezi na pouziti auta. Osobne mam "plnoprutokovy" chladic (MOCAL 115mm/37r) bez termostatu zapojeny jako obtok hlavniho (zaslepeneho olejoveho kanalu) a moc se mi to nelibi....
17:32:38
19.11.2011
19.11.2011

m8rinek
-> Nwkt: Co?
17:04:12
19.11.2011
19.11.2011

Nwkt
-> m8rinek: Tak to napoj na 4.válec
16:55:03
19.11.2011
19.11.2011

m8rinek
-> palinator: a že bych se na to nevysral:))), teď to tak nějak funguje:).
16:50:27
19.11.2011
19.11.2011

palinator
-> m8rinek:
Tak pořeš výměník s termostatem s vývodem na chladič.
Tak pořeš výměník s termostatem s vývodem na chladič.

16:47:27
19.11.2011
19.11.2011

m8rinek
-> erkar: aby jsi montáží nepřetěžoval čerpadlo a to to utlařilo, nicméně si myslím, že by neměl být problém...
Mezikus asi bude fungovat plnoprůtokově, já olej chladím obtokově (část hlavním kanálem, část přes oleják), jediné co jsem musel udělat bylo lehce zvýšit olejovou náplň.
Mezikus asi bude fungovat plnoprůtokově, já olej chladím obtokově (část hlavním kanálem, část přes oleják), jediné co jsem musel udělat bylo lehce zvýšit olejovou náplň.
16:44:23
19.11.2011
19.11.2011

m8rinek
-> palinator: To jo, právě proto mají mezikusy pod oleják termostat (tedy nějaké vyšší třídy). Když budu co k čemu, zkusim přes zimu naladit teploměr oleje a odzkoušet variantu s olejákem, bez a případně i s výměníkem....
16:41:11
19.11.2011
19.11.2011

palinator
-> m8rinek:
Tak pakliže mluvíš o tom, že erko chladí (vodu) špatně, tak voda-olej výměník to fakt asi nevyřeší, to pak s chladičem souhlasím a věřím tomu, že to pomáhá. Pro ostatní případy jsem zastáncem toho, že olej má být ohřátý co nejrychleji na cca 90°C, pakliže má při 100°C nejlepší vlastnosti a pokud nejsou s chlazením vody problémy, nemělo by to dělat potíže.
Tak pakliže mluvíš o tom, že erko chladí (vodu) špatně, tak voda-olej výměník to fakt asi nevyřeší, to pak s chladičem souhlasím a věřím tomu, že to pomáhá. Pro ostatní případy jsem zastáncem toho, že olej má být ohřátý co nejrychleji na cca 90°C, pakliže má při 100°C nejlepší vlastnosti a pokud nejsou s chlazením vody problémy, nemělo by to dělat potíže.

15:00:25
19.11.2011
19.11.2011

erkar
Jo, omlouvám se, je to do offroada, proto se ptám na tu výšku, zamýšlím ho dát do masky, ale výš, kvůli špíně... a tady se ptám, protože vím, že je tu hodně lidí s praxí co ví a umí dělat a ne jen odkazovat na servisy :)
14:53:41
19.11.2011
19.11.2011

m8rinek
-> palinator: -> Matthes, záškodník z TechWebu: erko obecně chladí špatně (i oproti kilu - asi změněné obtékání vzduchu okolo karoserie) a s montáží upraveného motoru tepelná náročnost stoupá, můj problém vyřešila montáž chladiče, jestli to výměník nevyřeší netvrdím, nicméně chladící účinek u výměníku bude menší....
Na ohřívání se tu nikdo neptal, tak to neřeším ;).
Na ohřívání se tu nikdo neptal, tak to neřeším ;).
14:49:39
19.11.2011
19.11.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> m8rinek: Pro "bezne" motory mi prijde lepsi nez chladic. Samozrejme je otazka co ma tazatel za karu.
14:48:58
19.11.2011
19.11.2011

palinator
-> m8rinek:
Jenže olejový chladič olej ohřát nedokáže.
A jestli je vyšší chladící výkon chladiče zde potřeba, toť otázka.
Jenže olejový chladič olej ohřát nedokáže.

14:45:07
19.11.2011
19.11.2011

m8rinek
-> erkar: Hlavní zásadou je dát chladič tam, kde bude mít dostatek chladného vzduchu, což na úrovni víka ventilů opravdu není, já ho umístil pod šusplech skoda110r.eu/110r/cerven1
120003.jpg
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to bych nechal stranou, účinnost moderního olejového chladiče bude jistě dál, otázkou je zda dotazující ví proč ho montovat...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to bych nechal stranou, účinnost moderního olejového chladiče bude jistě dál, otázkou je zda dotazující ví proč ho montovat...
14:18:33
19.11.2011
19.11.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
Chladic je naprd. Osobne bych pouzil vymenik voda/olej od VW.
14:01:52
19.11.2011
19.11.2011

erkar
Chtěl bych se zeptat na zásady montáže olejového chladiče. Použiji adaptér pod olejový filtr,(jsou bud s termostatem nebo stále otevřené), hadice a chladič, předpokládám, že musím zvýšit obsah náplně o objem přidaného systému. Ano? a dále mne zajá výška uložení samotného chladiče... pod úrovní nebo v úrovni hladiny ve vaně? Nebo lze umístit i výše, např v úrovni víka ventilů? Děkuji za rady