
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
napinak reťaze
-> Jarinko: Tak si ten motor doma rozeber a pořádně si ho prohlídni. Dojde ti to. 

-> Milan 136: Normálne to zachováš, bavime sa o rozvodoch... Pokial si dobre pamatám, tak pomer medzi klukou a vackou je 1:2, podobné kolieska mala napr 1.9D felda, mozno by stacilo iba vysústružiť diery.
-> Jarinko: a olejovy cerpadlo a rozdelovac budes pohanet jak?
Prerobiť to na zubatý remeň a vyradiť mazanie úplne nikto neskúšal?
Snad nevadi, ze vyhrabu takhle stary tema :D Zajimalo by me, jestli nekdo dotahl ideu napinaku do konce? Nasel jsem zajimavy zdroj dilu :) Ford X-flow, pouzival se jeste ve fordech Ka, ale mel i vetsi verze s duplexnim retezem. Vypada takto:
uploads.turbosport.co.uk/ Remote0987632434287ghj/htt pnorskescortregisternetupl oadspost2131209497088jpg
Celkem jednoduche a kompaktni reseni.
Docela by me zajimalo, jaky by to.melo vliv
uploads.turbosport.co.uk/ Remote0987632434287ghj/htt pnorskescortregisternetupl oadspost2131209497088jpg
Celkem jednoduche a kompaktni reseni.
Docela by me zajimalo, jaky by to.melo vliv
Tady je celkem zajímavý čtení ohledně volby plastu, z fabriky tam nejspíš bude nějaká modifikace Nylonu (4.6 nebo 6.6) takže jak píše m8 PA
www.eng-tips.com/viewthre ad.cfm?qid=292501
www.eng-tips.com/viewthre ad.cfm?qid=237463
www.eng-tips.com/viewthre ad.cfm?qid=292501
www.eng-tips.com/viewthre ad.cfm?qid=237463
Když už plast, vybíral bych odsud www.murtfeldt.cz/ .
-> TTomas: Ten zázračnej plast bude nějakej PTFE, ne?
E: možná raději PA.
E: možná raději PA.
Žigulik má napínák řetězu...
-> VeTeV: V tom samem jsem zil i ja. Davalo by to smysl, ale to on prave vyvracel s tim, ze na to je ten retez delanej a snese toho hodnei. Na to kmitani delanej prave neni. Ten pan navrhl a doladil vsechny Skoda OHV motory za poslednich 40let, takze myslim, ze dobre vi co mluvi. Ja se ho prave puvodne ptal na nejakej kvalitnejsi retez. On na to ze ty CZ retezy jsou kvalitni dost, ale problem je jinde a pokracoval prednaskou na dalsi hodinku:)
-> TTomas: ja si porad myslel ze prave ty razy tomu davaji na prdel - ale je to mozne, ze to kmitani na to bude mit vliv, i kdyz si nemyslim stale, ze az takovy... kazdopadne jasne ze u motoru na zavody to asi muze mit vetsi prinos....
-> VeTeV: No tak na tech sportovnivh motorech to pri tvrdsim nasazeni odchazi spis po stovkach nez po tisicich km. Dle jeho slov se ten retez vytahuje predevsim kmitanim. Ciste tah ani razy mu zdaleka tolik nevadi.
-> TTomas: tak me prijde ze to jen nebude toliko chrestit, ale to je asi vse... ale tak mozny je vse - ja si radeji na burze koupim dalsi retez a vymenim to - i kdyz po poslednim scitani jsem narazil asi na 4 origo sady a to pri najezdu 10tis nez zacne hlucet zatim dostacuje na dalsich 10 let 

-> VeTeV: Hele dle slov konstruktera tech nasich motoru to bude mit prinos obrovskej. Dokonce je to i prakticky odzkouseny a ne jen teorie. Ja se taky nejdriv divil, ale kdyz mi to pak cele detailne vysvetlil, tak uz se nedivim:)
-> TTomas: myslis ze to ma smysl? ten retez se stejne odporouci - ale jako pro zajimavost proc to nezkusit
-> TTomas: tak tak.. .Albrecht dela spis takovy ty plochy divny veci, co vim :)
-> Vrba: No pochopitelne se vytahuje taky, ale daleko mene. Pokud mas ale sirsi znalosti v oboru nez pan Musal, tak povidej:)
-> TTomas: Takže chceš v podstatě jen jakési vodítko řetezu.Možná by jsi se mohl inspirovat u motocyklů,kde se takové vodítka používají.Dle mě to ale stejně nějaký zásadní přínos pro životnost mít nebude.Retaz se vytahuje i když nekmitá.Viz motocykly.
-> Milan 136: Ten material se urcite da koupit. Spis pak sehnat nekoho s nc masinou.
-> TTomas: ale kde by se dal sehnat. ve všem je plast, ale řetěz z jízdního kola
takže z něčeho upravit těžko. leda dát 3 vedle sebe z HTP. Ale plast evidentně funguje. Na výkonných motorkách atd...

-> exwrcteam: Jak pise milan. Je na to vhodnej zvlastni druh plastu.
-> exwrcteam: nebo něco vyrobit. dnes je to všechno z plastu
-> TTomas: takhle to nemyslim kdyz bude malo mista v prsach.. jinak lyzinu nevim z ceho pouzit bmw zigul nebo tak neco... stacila by s perem aby tlacila na retez ne? ono se to nejak vystribri...
-> exwrcteam: no hlinik zrovna nebude ten spravnej material.
-> Vrba: Ten napinak/lizinu prave planuju namontovat proto, aby ten retez vydrzel podstatne dele a ne aby to zabranilo preskoceni nebo proto aby se to porouchalo

boha jeho:) podle je tam ta lyzina spis taky na to aby sebou retez nemlatil atp a ne dopinalo se tim:) svarecka na hlinik a freza to jisti:) 

-> U-Geen: vsak jo, jen uz nedelaj tak ouzce spolu. Dily pochopitelne dela stale, jen ty ceny:)
-> TTomas: pan Albrecht se v motorsportu pohybuje taky stale :)
-> m8rinek: Uz jsem to tu psal jednou, tak znovu. Nehodlam ten retez napinat, ale je to fuk. Kazdej at si dela a jezdi dle sveho. 

-> TTomas: jak píše eidy, z prava napínat není uplně správně, posouváš tím celé časování. Dal bych něco do levé části, ideálně ,,vačku,, s osou ve špičce a štelovatelnou z boku, ale konstrukcí bude jistě fůra....
Jinak jeden napínák je třeba tu www.skoda110r.cz/forum/73 771.jpg www.skoda110r.cz/forum/73 772.jpg
Jinak moje konstrukce přimazávání převodu je k vidění zde skoda110r.eu/110r/kveten1 120001.jpg
Jelikož mám blok ze 120 tak byl trochu problem s trubičkou, protože š120 má mazací trysku šikmo narozdíl od kolmé u staršíh či novějších motorů...
Jinak jeden napínák je třeba tu www.skoda110r.cz/forum/73 771.jpg www.skoda110r.cz/forum/73 772.jpg
Jinak moje konstrukce přimazávání převodu je k vidění zde skoda110r.eu/110r/kveten1 120001.jpg
Jelikož mám blok ze 120 tak byl trochu problem s trubičkou, protože š120 má mazací trysku šikmo narozdíl od kolmé u staršíh či novějších motorů...
Jaky to má smysl zavádět nepotřebnou věc,která bude nabastlená a poruchová.Neznám jediný případ kdy by ten rozvodák přeskočil a kvůli tomu,že se časem vytáhle a začne chrastit bych tam určitě nemontoval něco,co se může vysypat a motor nepojede vůbec.Ani tam na to není místo a stejně to namá žádný smysl.Dodatečná montáž má smysl u motoru,kde ta hrozba přeskočení je.Třeba starší Porsche 911
-> Eidy: Podle pana Musala se prave daval doprava, ale neni to klasickej napinak, ale jen ta lizina a udajne funguej vyborne, takze neni moc co resit.
-> Eidy: naľavo jedine excenter
-> suri: Doprava bych napínák nedával, Tam je řetěz v tahu, dává se vždy v místě, kde na něj není tah a to je vlevo. Jenže tam něco překáží. Myslím, že už tam není místo pod prsama. Taky jsem nad tím už dumal.
-> Gemini: ono to jde všechno jednoduše pokud se neřeší **čoviny.
jazdil som rozdelovac z 1203ky s 11 stup. R.O. bez podtlaku a nemal som pocit, ze to islo zle, ani ostatny sutaziaci
na Babe som videl ako sa robi zavodny rozdelovac na 140 PS motor behom 4 minut, stacila flexa, klieste a S105kovy rozdelovac....
naparadu
na Babe som videl ako sa robi zavodny rozdelovac na 140 PS motor behom 4 minut, stacila flexa, klieste a S105kovy rozdelovac....

naparadu
-> Urbi: Ja to mam vymyslene jinak. Ono hlavne neni treba ten retez vylozene napinat spis mu jen zabranit v kmitani. To je to co retez nici a natahuje.
-> suri: Začíná to znít maličko komlikovaně, ale určitě by to nějak šlo, zda tomu bude někdo chtít obětovat tu energii...Já asi rači co 10-20 tis. km vyměním rozvody.
kedysi som nad napínákom bádal , zobrať hydraulický napínák z fábie htp , a dať do doprava na blok pod prsia kde je voľné rebrované miesto - to by sa muselo vyvariť a ofrézovať do roviny a opracovať a z kanála priviesť a odviesť olej , vychytať vzdialenosť a chod napínáku . Alebo len urobiť nejaký excenter ktorý by bol navarený niekde v prsiach a otáčaním by posúval nejakú lištu a utesniť ho ..
-> exwrcteam: Mozna jo, jeste se mrknu co je na trhu, ale obavam se velkych uprav, vcetne bodu k uchyceni a to uz je lepsi zacit odzacatku.
-> TTomas: nesli by tam pouzit liziny napinaku ze zigula nebo neceho podobnyho?
-> Urbi: Ok. Bavil jsem se o tom napinaku s panem Musalem, ktery ty nase motory konstruoval, tak mam celkem presnou predszavu jak na to. Jen jeste sehnat kde maj vhodny material. Muzes tim ten ventil nahradit a nebo pridat. To zalezi na tobe. Mne to delal motorar, takze detaily bohuzel neznam a jak uz jsem psal rozdelavat se mi to nechce. Treba poradi nekdo, kdo uz to delal.
neni neco takovyho namalovanyho v tech plankach od skodovky ?
-> TTomas: Tu trubičku už sem někde viděl, to se dá místo toho ostřiku co tam je nebo se udělá další otvor kde se to vsadí, případně jakou velikost trysky? O ten napínák bych měl zájem určitě 

-> Urbi: Napinak se nejcasteji dela v podobe male lize. Nejspis se brzy pustim do vyroby, tak ti pripadne muzu udelat taky. Ostrik se resi trubickou napojenou do mazaciho kanalu, ale fotku nemam a rozdelavat motor kvuli tomu nehodlam.
-> TTomas: Zajímalo by mě foto napínáku rozvodu nebo přídavného ostřiku náhonu rozdělovače či jakékoli úpravy na zpřesnění náhonu a jak na to ? Všechny věci na zpřesnění předstihu mají význam ! Já sem ted dost testoval rozdělovače a třeba +- 2-3st. v 5000-6000 ot. byli docela znát v kopci, jak auto chtělo táhnout a kam se chtělo nechat točit...z toho spekuluji že jakákoli nepřesnost byť jen třeba 2st. by mohla mít nezanedbatelný význam, hlavně pokud každý dva válce pálí jinak, ale to by nemusel být takový problém u bezkontaktu, kde není ošoupaná vačka na zdvihání kontaktu, pořád si to snímá to samé, či problém je jinde proč to háže na každé dva válce jinak ?
-> Urbi: Už jsem mu kvuli tomu volal. Ten chlapík, který mu je upravuje, tak je prý nespolehlivý a často mu nebere ani telefony. Už prý nikomu ani rozdělovače nedělá. Tohle mi tvrdil do telefonu a pak zase ticho po pěšině. Zkusím pak dostat ten rozdělovač aspoň zpátky, že bych ho poslal třeba tobě.jj. Vačka je do 300
-> kury: Mu to dělá borec co nebydlí tam jak on. Musíš mu o to denně volat a uvidíš jak to pak bude rychle
Případně napiš do zpráv, třeba bych ještě někde našel číslo přímo na toho pána co mu to dělá.
A nebo pošli rozdělovač mě a já ti ho upravím do 3 dnů a pošlu zpátky, pokud je to na vačku do 300 st.



To já poslal na jaře Chovancovi 105kový rozdělovač na úpravu regulace a už se ho asi ani nedočkám



