-> MiroJ: Díky. Za fotku se omlouvám, lepší jsem nevygůglil. Jinak se pevně posaď - úplně normálně to kape z konce táhla toho ovladače*. Táhlo je přitom suché, takže se domnívám, že asi netěsní něco u té klapky a benzín vzlíná po nějakém mechanismu.
_______________
* Na fotce je v kroužku místo, kde se vytváří kapka benzinu - samozřejmě na zkompletovaném karburátoru.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Karburátor Favorit - auto nelze nastartovat
12:02:42
21.10.2011
21.10.2011

Shackall
18:01:12
20.10.2011
20.10.2011

MiroJ
-> Shackall: chcelo by to este blizsi zaber miesta odkial to kape, lebo z tohoto ovladaca to kapat hadam nemoze, je to ovladane podtlakom a dufam ze ti cez podtlakovu hadicku benal do toho ovladaca nepriteka.
Iba, ze by ta sipka ukazovala na osku druhej klapky, vtedy by tiekol benal cez netesnost osky.

Iba, ze by ta sipka ukazovala na osku druhej klapky, vtedy by tiekol benal cez netesnost osky.
13:40:26
20.10.2011
20.10.2011

Shackall
-> Capricorn: Díky - Andrt onu součástku nazývá "ovladačem škrtící klapky druhého stupně" a je to toto: www.autotypautodily.cz/cz
-detail-183869-podtlakovy-
regulator-ovladac-karburat
oru-skoda-favorit-0000071.
html.
Místo, kde benzín kape, je na fotce - také jsem to nepochopil
Místo, kde benzín kape, je na fotce - také jsem to nepochopil

17:50:55
19.10.2011
19.10.2011

Capricorn
-> Shackall: Zdravím, ze všeho nejdřív se tě zeptám co přesně myslíš oním regulátorem směsi? Ono v podstatě jako regulátor směsi se může obecně nazývat vícero prvků. Podívej se do Andrta jaký je přesný název toho co myslíš a napiš kde přesně benzín kape. Píšeš že ho musíš držet výš jak 2,5-3 tis. otáček. To může mít dvě příčiny buď se mu v pásmu volnoběhu a přechodu dostává paliva málo nebo moc. Tzn. že buď může být např. ucpaná volnoběžná tryska nebo nefunkční elektromagnetický ventil volnoběhu a naopak pokud se mu dostává paliva moc pak může být na vině třeba děravá membrána obohacovače částečné zátěže. Píšeš že kape benzín někde u regulátoru směsi což by spíš nasvědčovalo druhé možnosti (proto moje otázka hned na začátku). Obohacovač je "klobouček" na dva křížové šrouby na pravé straně karburátoru (z pohledu před autem). Když je vadná membrána pak jde palivo neregulovaně přímo z plovákové komory pod škrtící klapku I stupně místo aby šlo kanálkem do emulzní trubice. Zkus se na ten obohacvoač podívat... je to jedna z nejčastějších závad s projevy hodně podobného typu jako uvádíš.
16:07:42
19.10.2011
19.10.2011

Shackall
-> MiroJ: Díky mnohokráte. Nicméně:
1) Plovák jsem vyloučil - víko bylo dole a plovák je OK.
2) To mě taky napadlo - nicméně to nemám jak diagnostikovat.
3) Řeším to tak, že koupím repasovaný karburátor - než hodiny laborovat s tímhle. Pokud to nepomůže, může to být jen přívod elektriky, a to je opravitelné...
1) Plovák jsem vyloučil - víko bylo dole a plovák je OK.
2) To mě taky napadlo - nicméně to nemám jak diagnostikovat.
3) Řeším to tak, že koupím repasovaný karburátor - než hodiny laborovat s tímhle. Pokud to nepomůže, může to být jen přívod elektriky, a to je opravitelné...
10:33:26
19.10.2011
19.10.2011

MiroJ
Mal som podobny problem, teda moze to byt jedna z pricin :
Po nahodeni LEKRA som v pohode den jazdil. Nasledne na dalsi den ani len nastartovat. Okolo lekra kopa benalu. Problem bol v prasknutom plavaku v plavakovej komore(plavak sa naplnil benalom). Tym padom zacalo karburator zalievat a vytekal kade to len slo.
2. ak to tecie len okolo jednej klapky, moze to prisavat vzduch a tym padom zmenit zmes a nechyti to.
3. problem v automatickom sytici, jeho nastavenie, bimetal ...
Po nahodeni LEKRA som v pohode den jazdil. Nasledne na dalsi den ani len nastartovat. Okolo lekra kopa benalu. Problem bol v prasknutom plavaku v plavakovej komore(plavak sa naplnil benalom). Tym padom zacalo karburator zalievat a vytekal kade to len slo.
2. ak to tecie len okolo jednej klapky, moze to prisavat vzduch a tym padom zmenit zmes a nechyti to.
3. problem v automatickom sytici, jeho nastavenie, bimetal ...
15:12:48
18.10.2011
18.10.2011

Shackall
Přátelé,
mám problém docela zásadního charakteru - nejde mi nastartovat Forman s karburátorovým motorem (Pierburg). Auto nechytá, když chytne, musím ho držet na 2,5 - 3 tisích otáčkách, pak chcípne. U "páčky" regulátoru směsi pak kape benzín.
Karburátor jsem měl venku, sundal jsem víko - benzín v plovákové komoře byl. Vyměnil jsem těsnění pod karburátorem, těsnění pod víkem, dal jsem novou akcelerační pumpičku, googluju jak blbej, Andrta jsem si přečetl, kamarád automechanik se na to netváří nadšeně... a nic. Měl bych několik konkrétních dotazů:
1) Může to být bimetalový plíšek v automatickém sytiči? Dá se koupit.
2) Jaká je přesně funkce toho elektrického zařízení - prý jde o nějaký uzavíratelný přívod paliva.
3) Je možné, aby benzín unikal někde u klapky druhého stupně?
4) A hlavně - co s tím krámem kurva je.
Snažil jsem se o vyčerpávající popis, ale kdyby něco, tak veškeré informace doplním - pokud vím. Díky moc.
mám problém docela zásadního charakteru - nejde mi nastartovat Forman s karburátorovým motorem (Pierburg). Auto nechytá, když chytne, musím ho držet na 2,5 - 3 tisích otáčkách, pak chcípne. U "páčky" regulátoru směsi pak kape benzín.
Karburátor jsem měl venku, sundal jsem víko - benzín v plovákové komoře byl. Vyměnil jsem těsnění pod karburátorem, těsnění pod víkem, dal jsem novou akcelerační pumpičku, googluju jak blbej, Andrta jsem si přečetl, kamarád automechanik se na to netváří nadšeně... a nic. Měl bych několik konkrétních dotazů:
1) Může to být bimetalový plíšek v automatickém sytiči? Dá se koupit.
2) Jaká je přesně funkce toho elektrického zařízení - prý jde o nějaký uzavíratelný přívod paliva.
3) Je možné, aby benzín unikal někde u klapky druhého stupně?
4) A hlavně - co s tím krámem kurva je.
Snažil jsem se o vyčerpávající popis, ale kdyby něco, tak veškeré informace doplním - pokud vím. Díky moc.