Úpravy 8k spalováku

prohledat
28 příspěvků (zobrazeno 1 až 28) od 18.10.2011 do 21.10.2011, založil/a vhml
řadit dle data
00:02:13
21.10.2011
Ultim
-> vhml: Ono hlavne kdyz uz delat spalovaky,tak jedine tak,ze vsechny stejne a stejne kvalitne. Coz se lip pise ale hur dela. Takze bych je jen prelestil do zrcadlova jak je na te fotce z ME, zahladil vsechny hrany na R2 a hotovo.
23:58:08
20.10.2011
Ultim
-> vhml: Tohle jsem fotil jeste na skole. Byl to motor klasika 1,3 z nejakeho vrcharskeho auta. Voditka ven, kanal udelat tak,aby mel konstatni prurez (popr. se smerem k ventilu mirne zvetsoval) a voditka co se tam pak daly, byly do kuzelu.
zvětšit Úpravy 8k spalováku - obrázek od Ultim vložen 20.10.2011 23:58:08
16:37:32
20.10.2011
Minik03
mlsně tady číhám na nějaké rady a ono pořád nic. taky planuju slicovani hlavy se sanim + pripadnou upravu celeho kanalu, u spotrebaku na LPG. doufam ze to bude znat, protoze i pres ostrou vacku ten motor netoci tak ochotne jak by mel.
20:03:46
19.10.2011
vhml
-> upír 130: jenom vědět kudy do ní.



Zřejmě teda asi nebudu do spalováků moc šahat a zaměřím se na slícování kanálů, vybrání ventilu kolem vodítka a úpravu ventilů. Plus ta komprese.



Vodítka ventilů jen vhodným přípravkem vyklepnu, nebo to musí pod lis? Stačí jen povysunout aby nepřekážely
19:46:13
19.10.2011
upír 130
-> vhml: 136B ma dobrý kanály.. je to vlastně hlava jako u první mpi.. novější mpi měla sedmičky ventily, takže hlava na úpravu nebude špatná..
17:06:04
19.10.2011
Josifek
-> Zaki: tak tak, budem experimentovat s turbenim fava... chcem to riesit komplexne avsak za cim mensie naklady... necakam od toho zazraky avsak bolo by zaujimave zistit za kolko penazi sa da postavit favo turbo vykonom konkurujuce vyladenym atmosferam...(100-120k)
16:11:30
19.10.2011
Gemini
-> Zaki: v pripade preplnovania nepomoze ani 3mm tesnenie a treba riesit aj spalovaky.....jedine ze zozenie piesty s mensiou kompres. vyskou o 2mm....
11:38:16
19.10.2011
Zaki
-> Josifek: ides stavat turbomotor?6 nebolo by lepsie riesenie vysoke tesnenie?
upraveno 1x, naposled 19.10.2011 11:38:26
07:26:49
19.10.2011
vhml
-> Petr Volfik: je to hlava 136B
00:23:16
19.10.2011
Josifek
Zaujimalo by ma, o kolko sa da zvacsit spalovak pre znizenie kompresie ? Dokazem vybrat cely kruh na uroven ventylov bez toho aby som sa niekde prebrusil ?1
00:12:45
19.10.2011
Petr Volfik
A co to je vůbec za motor? Jestli je to favorit tak ten má kanály když to napíšu blbě "do zatáčky" (nepočítam ohyb k ventilu a do válce). Jestli by nestálo za to sehnat hlavu z feldy tý 50kw 136B (ne 135 ta je má taky zahnutý) třeba a tá má ty kanály rovný a myslim si i trošku jinak tvarovaný. Mno a tu teprve nějak doupravit třeba teda slícovat se sáním a pod. Ta jiná hlava na to pasuje bez problémů. Třeba to tu někdo napíše ještě přesněji.
14:55:12
18.10.2011
Petr Urban
-> vhml: Pro prac. spotřebáka bude uplně největší přínos dobře slícované sání z hlavou,vlastní zkušenost. Jinak pokud chceš opravdový přínos, musí vodítka sacích ventilů ven a celý nálitek k vodítku pryč a postupovat dle toho co říká TTomas, co největší poloměr a co nejvíce odebírat kolme vodítka a ventilu a dále dolícovat sedlo s kanálem, celý kanál upravit do co nejplynulejších přechodů a co největší rovinosti. Úprava spalováků ti nepřidá těměř nic na autě do provozu, max. vyleštit a nalít,aby byly objemy spal. uplně stejné všude, ale tohle všechno bych řešil do závodního motoru. Já sem zvětšil sání 136 na průměr kanálů v 50kw fel. hlavě a dolícoval a jenom tohle bylo okamžitě ve vysokých ot. znát.
upraveno 4x, naposled 18.10.2011 14:58:52
13:43:24
18.10.2011
vhml
-> TTomas: zřejmě jsem spatnej chvoatel, musim si stahnout nejakou fotku kobry :-)
13:27:25
18.10.2011
TTomas
-> vhml: Tvar kobry myslim symetricky vybrani a tvarem polokobry jsem myslel vybrani predevsim na jedne strane.
13:23:43
18.10.2011
vhml
-> TTomas: polokobry? 3 3 3 Co to je?



Obecne nepotrebuju do spalovaku nalejt vice smesi. Je to seriovka na jezdeni do prace, ale potrebuju ji tam dostavat efektivne a stejne tak ji i snaze spalovat
upraveno 1x, naposled 18.10.2011 13:24:44
13:21:09
18.10.2011
TTomas
-> vhml: Tak zacina to schodem mezi sani a palici - slicovat pripadne lehce zvetsit a nejslabsi misto je kolem voditka ventilu a vubec cele zalomeni kanalu pred ventilem udelat v co nejvetsim polomeru. Idealne to pred ventilem lehce roztahnout do tvaru kobry pripadne polokobry(rozsirena ven ze spalovaku). Lehce se to rika, ale daleko hur dela. 8
13:12:27
18.10.2011
vhml
-> TTomas: a je znamy nejaky slaby misto kanalu? Jako rict primo tohle misto je blbe, vybrus alespon tohleto?



Samozrejme nad tim nehodlam travit desitky hodin, ale kdyz uz ta hlava bude venku tak bych do ni jeden den na rychlou napravu chyb investoval
12:52:56
18.10.2011
TTomas
-> vhml: Je to presne tak jak pises...podbrusovalo se to uz driv, ale tady je to dost otevrene.
upraveno 1x, naposled 18.10.2011 13:04:16
12:51:30
18.10.2011
TTomas
To jsou spalovaky...to podstatne se deje uvnitr kanalu, ale to vyfotit dost dobre nelze.
12:50:09
18.10.2011
TTomas
tady fabrika ale litina 8k
zvětšit Úpravy 8k spalováku - obrázek od TTomas vložen 18.10.2011 12:50:09
12:36:55
18.10.2011
vhml
-> TTomas: u toho ME vidim znatelne vybrousenou stenu kolem SV.
12:34:19
18.10.2011
TTomas
Tohle narodni formule
zvětšit Úpravy 8k spalováku - obrázek od TTomas vložen 18.10.2011 12:34:19
12:33:30
18.10.2011
TTomas
-> vhml: Tohle je ME
zvětšit Úpravy 8k spalováku - obrázek od TTomas vložen 18.10.2011 12:33:30
12:28:05
18.10.2011
Alenka
Aha, tak to se omlouvam, ze jsem prinesl drivi do lesa.

Konkretni aplikaci nemohu slouzit, protoze hlavu jsem si sam neupravoval a byt mam ten spalovak nekde vyfoceny, tak vypada uplne stejne jako ten seriovy :)
12:15:58
18.10.2011
vhml
-> Alenka: právě že obecné poučky znám, zajímá mě spíše konkrétní aplikace na 8k
11:56:55
18.10.2011
Alenka
Kuk -> www.popularhotrodding.com /tech/.../index.html



Neni to primo na Skoda motor, ale koncepce spalovaku je uplne stejna, tak snad ti to k necemu bude.

Z fotky upravene hlavy si myslim, ze nic nevykoukas. I ja jsem mel problem poznat upravy na hlave a to jsem mel vedle na porovnani seriovku. Nejvic toho poznas hmatem, protoze 8K spalovaku toho uz neni prilis co drasticky upravit tak, aby to bylo videt :)
09:59:09
18.10.2011
vhml
Případne fotky udelanych hlav a z tech uz si neco vykoukam
09:58:36
18.10.2011
vhml
Je toho tady popsáno spoustu a nic. Existují nějaké osvědčené úpravy hliníkového 8k spalováku?



Pro 5k je nejaky povidani v upravach L/A , ale pro 8k pouhe utrzky ruzne po internetu. Planuju repas hlavy pro bezny jezdeni, tak bych tomu i kone nasel nejaky navic. Pripadne dalsi veci co se daj obecne v hlave vylepsit. Rict zvetsit kanaly je udaj k nicemu. Zajimaji me konkretni rady, kam sahnout a proc.



KP plánuju tak 10,8-11 pro bezny jezdeni na plyn se seriovou vackou 136B
Extreme Tyres