Favorit nejede

prohledat
18 příspěvků (zobrazeno 1 až 18) od 14.10.2011 do 17.10.2011, založil/a libor.98
řadit dle data
19:47:55
17.10.2011
libor.98
kluci tak to pořád blbne nechce to jet ujedem tak cca 100metru a zase chcípá a musí je jít napumpovat a furt dokola. berem benzím přímo z kanystru nádrž jsme vyřadily. ještě skusím dát novej odlučovač jestli v něm neni nějakej bordel. mohlo se něco stát když jsme tam měli benzím s olejem do 2T byl namíchanej do motorovky cca 4l 1:40 poměr a nalili jsme to do fáčka jestli ten olej tam neudělal nějakou paseku? diky
09:20:24
16.10.2011
Markop
-> Capricorn: Ano, myslím že nemá cenu se hádat. Výrobce dobře věděl, proč u těchto karburátorů odlučovač použil, a proč by jeho absence mohla, nikoli nutně musela, zavinit nepravidelný běh motoru, z důvodu benzínových par, které jdou z plovákové komory. Na jejich nasávání je Lekr citlivější, než karbece starších škodovek, u kterých žádný odlučovač není. Palivo prostě, už z principu, aspoň částečně cirkulovat musí, ta kulička má sedlo udělané tak aby zcela netěsnila, protože by bublinky neměly kudy odcházet, a po natlakování by se hromadily ve vršku odlučovače.

Mně šlo totiž v tom mém prvním příspěvku hlavně o to, aby odlučovač zbytečně nevyndaval, protože potom by si zadělával na problémy spojené ze zbytečným odpařováním paliva v plovákové komoře. Jeho problém by to ale nevyřešilo.

A přeplavování karburátoru, když je na vstupu do jehlového ventilu větší tlak paliva, je známá věc. Stačí když je tlak jen o něco větší a plovák je hned o něco více ponořen do paliva, a je tím pádem nastavována vyšší hladina v plovákové komoře. Ta jehla totiž nemá zrovna malou plochu, aby palivo nateklo co nejrychleji pokud je plováková komora poloprázdná, což se může stát i po pár dnech odstavení vozu.



Ahoj.
00:39:44
16.10.2011
Markop
-> Capricorn: Mě taky, kutile. Hovořil jsi o konstrukci karburátoru, ne o koncepci. Vždyť i ten jehlový ventil vypadá u každého jinak, je tam jinak řešený převod na plovák, u LEKRU se dokonce ani nedá štelovat hladina v plovákové komoře.

Ta kulička funguje jako redukční ventilek, při určitém tlaku jí palivo odtlačí od jejího sedla a palivo teče zpátky do nádrže. To, že to není uvedené v té tvé knížce neznamená, že to tak není.

Klidně jsi věř čemu chceš, protože pokud by totiž opravdu byl po naplnění komory odlučovače uzavřen kuličkou přepad zcela, celé by to pozbývalo smyslu. Odlučovač by tam být nemusel, bublinky by se se z paliva odloučily v plovákové komoře a unikly by odvětráním pryč.



Palivo zkrátka u Favoritu cirkuluje aby se v motorovém prostoru neohřívalo.

Ale schválně se zeptám zkušenějších kolegů v práci, jaký mají na toto názor, já jsem v oboru teprve patnáct let, a je pravda že tyhle auta už moc do servisu nejezdí. Ale jedno vím jistě, nebudu se ptát kutilů, co mají svou nevyvratitelnou pravdu a jsou neomylně přesvědčeni, že ostatní nevědí o čem mluví, zvlášť když jde o takovou maličkost jako je tahle plastová věc.

Škodovkám zdař!
23:44:08
15.10.2011
Markop
-> Capricorn: No počkej, jak jsi přišel na to, že LEKR a SEDR jsou typově shodné karburátory? Vždyť jsou konstrukčně naprosto odlišné! Je to česká vs. německá konstrukce.

Kulička odlučovače funguje jako redukční ventil, většina paliva teče zase zpátky do nádrže.

Tlaky palivové pumpy si z hlavy nepamatuji, nicméně jsou dohledatelné v servisních příručkách. To bych musel mít hlavu jako vzducholoď, kdybych si měl pamatovat seřizovací hodnoty u všech aut co nám projdou přes dílnu.

A teoretik fakt nejsem, leda že bych vrátil výučák, a stal se autokutilem :-D
23:12:18
15.10.2011
Markop
-> Capricorn: Asi jsi mě nepochopil.

Já netvrdím, že to fungovat nebude, pokud napojí čerpadlo na karbec přímo. Jehlový ventil se zavře, průtok paliva se zastaví a čerpadlo palivo natlakuje a jeho membrána se přestane pohybovat.

Jenže odlučovač u karbece Favorita udržuje před jehlovým ventilem plovákové komory menší tlak než vyvine pumpa. A problém je v tom, že čím vyšší tlak má palivo které teče přes jehlový ventil, tím výše musí být palivo v plovákové komoře, aby se jehlový ventil plovákem zavřel.

Právě proto je u palivové pumpy starých škodovek předepsaný tlak paliva. Nesmí se natahovat ta vratná pružina její membrány, tlak by se zvýšil, a muselo by se upravit nastavení hladiny plovákové komory.
22:20:36
15.10.2011
Markop
-> Capricorn: Ale ano, je to pravda. Jehlový ventil plovákové komory těchto karburátorů nepočítá s tlakem AC pumpy, ale s tlakem podstatně menším, právě proto, že se většina paliva vrací do nádrže. Pokud to napojíš jako u škůdky, zvýšíš hladinu v plovákové komoře asi o 2mm.

Samozřejmě že ten motor bude běžet i bez odlučovače ale není jediný důvod ho tam nedávat.

Jinak to vlákno mě pobavilo. Každý zdejší kutil má svůj názor, podle toho, jak hodně ucpaný má přepad výše uvedeného zařízení :-D
19:20:47
15.10.2011
libor.98
vyřešeno je bordel v nádrži a byla ucpaná totálně ta sklenička jak je u ac pumpy. máme to na cross vyřešily jsme to kanystrem místo nádrže :-D
22:59:54
14.10.2011
Markop
-> libor.98: To nedělej, přeplavovala by se plováková komora karburátoru.

Jinak u těhle čerpadel se občas stane, že zůstávají viset ventilky. Vyměnil bych ho za to novější bez čerpací páčky. Je výkonnější a o 100% spolehlivější. A taky si zkontroluj hadičku přívodu paliva, nemusí po těch letech těsnit, a na vzduch to fakt nejezdí.
22:53:26
14.10.2011
libor.98
zítra něco skusím jinak diky
22:47:46
14.10.2011
Jarda - zrušená registrace
neco v karbecu... mamka mela podobnej problem, tak jsem rozebral karbec, na nic jsem neprisel, tak jsem vymenil tesneni pod vickem a membranu akc. pumpicky, kolem ktere prosakoval benzin a od te doby to uz nedelalo 9
22:46:02
14.10.2011
libor.98
a bude to fungovat nebo ne ?z tej pumpy to valí dost a když odpojim hadičku od karbece kde je přívod tam to jen tak pomalu teče když startuju abyto nepralo moc benzínu do karbece když po pripojím na přímo nebo nějaky jiný nápad?
22:41:57
14.10.2011
ZdeněkH - zrušená registrace
všechno jde 3
22:35:16
14.10.2011
libor.98
a nejde to přímo z pumpy dát na karbec? vyřadit ten odbublinkovač?
22:29:53
14.10.2011
jarda.u1
-> libor.98: to je tzv. odbublinkovac
22:24:16
14.10.2011
libor.98
když jsem odpojil hadičku z pumpy a startoval tak benzín pěkně stříkal ven. a co je za tu nádobku jak tam jde přávě přívod benzínu a pak to jde teprve do karbece a z toho je taky přepad zpět do nádrže.??
22:19:28
14.10.2011
jarda.u1
-> libor.98: co podavaci cerpadlo?
22:04:02
14.10.2011
libor.98
je to 135L karbec rok 1990
22:01:40
14.10.2011
libor.98
ahoj, mám takový problém s fáčkem, stálo asi 3 týdny venku do tej doby pohoda a ted neche jet nakopnu to a chvilku vrčí pak zhasne musím napumpovat benzín zase chytne chvilku jede a zase konec co by to mohlo být? dik za rady
Extreme Tyres