skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
přesahy valcu
prohledat
61 příspěvků (zobrazeno 51 až 61) od 07.10.2011 do 20.02.2013, založil/a Marian Heczko
-> Petr - Rapid 135: To usazovani na barvu, to je nutne? Nikdy jsem to nedelal a nebyl problem? To se dela i ve vyrobe?
-> Urbi: asi tych 0,15 a medzi valcami max 0,04 ? 

Když je tady to téma, využiji... jaké by jste dávali přesahy na motor fel. s vložkami a písty fab. a jaký je max. možný rozdíl ? Nekontroluji, měním za jiné.
-> Petr - Rapid 135: 135/6 má jiný přesahy
Toto jsem zrovna dělal tento týden :D Přesahy musí být 0,12 až 0,15 mm nad blok motora. Ať je to 105, 120, 130, 135, 136. Alespoň to píšou v příručce od Andrta ;) Musíš si změřit, kolik mají válce přesah bez podložek. Že je tam prostě usadíš bez nich. Změříš to stylem, že vše dokonale očistíš, na válec přiložíš šupleru a mezi šupleru a blok prokládáš měrky, kterými se měří třeba ventilové vůle atd. Měrkama přijdeš bezpečně na to, kolik je přesah, nebo jestli jsou utopené či na nule ;) Pak znovu válce vytáhneš, dosedací plochu v motoru potřeš lehkou vrstvou barvy (stačí syntetika) a můžeš usazovat vložky zpět už s nasazenými vymezovacími kroužky. Je dobré hned po usazení nasadit hlavu a tím to vše "stáhnout". Kroužky se vyrábí pouze 0,10; 0,12 a 0,14 mm. Jiné v mototechně neexistují a jeden stojí 15 Kč / 60,- na celý motor.
no ja nemam stare vložky ja je mam nove
ale ja to udelam podle te sublery a těch měrek jak rika suri
ale ja to udelam podle te sublery a těch měrek jak rika suri
na nově sestavené motory (nově usazené vložky) jé vhodné dávat 0,2mm. Pokud jen kontroluješ starší motor tak jak bylo řečeno od 0,1-0,15mm
-> Marian Heczko: na 120 je rozsah tuším 0,10-0,15 rozdiel medzi valce tuším 0,04 ale over si to od niekoho kto to vie isto . Normálne na valec priložíš bokom posuvku a medzi posuvku a blok musíš zasunúť minimálne 10 max 15 mierku , proste ten valec musí nad úroveň bloku pretrčať o tú hodnotu
sorry je to 120 motor a kolik ma byt ten přesah ? jak poznam či to vyhovuje nebo ne ?
ach pane bože , za prvé nevieme aký máš motor to je podstatné . za druhé , dosadacie plochy na vložke a bloku musia byť čisté , hladké , nevyžraté a rovné , ak nie tak treba zohnať frézu a zarovnať alebo namazať dosadaciu plochu brúsnou pastou a valec v bloku točiť a zabrusiť , za druhé si zobereš valec a dáš ho tam bez podložky , zoberieš si presný rovný uhlomer alebo šubleru - posuvne meritko zboku a priložíš k vložke , medzi posuvku a blok budeš dávať špárové mierky , zistíš že valec je utopený tak dáš napr. 0,15 podložku valec vložíš do bloku a poklepeš trošku cez drevo a zmeriaš presah , ak vyhovuje ideš na další valec ak nie tak dáš ešte podložku alebo dáš tenšiu . na nejakom zvlášť ko motore kde tie dosadacie plochy nie sú nič moc po zabrúsení nie je na škodu to omazať aj nejakým redším motorovým tmelom - silikonom ale jemne nie kilo tam dať
prosim o pomoc jak mam přesně změřit přesahy valcu když nemam ten uchylkoměr mohli by ste mi to někdo přesně vysvětlit nebo de to nějak podle oka ? kolik tam mam dat těch měděnych podložek a jeke miry mužete mi poslat i nějaky odkaz z obrazky jak se to děla? budu vam nesmirně vděčnej diky