742.136 - provoz na bezolovo/bez aditiv

prohledat
28 příspěvků (zobrazeno 1 až 28) od 06.10.2011 do 08.10.2011, založil/a dragon_cb_cz
řadit dle data
00:20:25
08.10.2011
dragon_cb_cz
Pokud jsem to dobře pochopil tak potáhne výfukový ventil "povlakem" který zabrání jeho zaklepání - ale detaily nevím. Někde jsem snad viděl vyfocený rozdíl výfuckového ventilu provozovaného s aditivem a bez ně - ten bez aditiva vypadá krásně čistě ale zaklepává sedla, zatímco s aditivem vypadá jak plesnivý, má na sobě takový povlak - ale funguje to :)
23:42:05
07.10.2011
4dams
čo vlastne porobí to aditívum s benzínom že neopáli sedlá ventilov? Nejak upraví jeho horenie?
23:09:35
07.10.2011
dragon_cb_cz
U-Geen 07.10.11 17:47:57 napsal:

→ minno: ja kupoval u OMV, protoze meli prima nadobku

s odmerovacem :)
V tomhle mám nejlepší zkušenosti s Agipem. Běžně dostupný je buďto Benadit BA, ten prodává hlavně benzina - dávkovač nemá, nebo Sheron PB Aditiv, ten prodávají skoro všude jinde, ten dávkovač má. No a u Agipu mají to aditivum ve stejné flašce jako Sheron PB Aditiv, ale dvojnásobná koncentrace - 250ml na 250L paliva, Sheron je jen na 125L. Takže cenově ten Agip vyjde nejlépe :))
18:16:56
07.10.2011
4dams
-> Vít Heřman: ak je to tak, tak potom v pohode... Dik za radu
17:47:57
07.10.2011
U-Geen
-> minno: ja kupoval u OMV, protoze meli prima nadobku s odmerovacem :)
17:46:44
07.10.2011
minno
-> 4dams: ja dávam prísady aké mi prídu pod ruku aké práve majú na benzinke, keď sa mi minie a zatiaľ nebol žiadny problém. podľa mňa je to jedno.
17:31:19
07.10.2011
dragon_cb_cz
-> 4dams: Pokud vím, tak je to snad nějaký draselná sůl nebo komplexní sloučenina s draselným ligandem (už se nepamatuji, na flašce to nejspíš bude napsaný), celkem triviální na výrobu a neočekával bych, že to nebude fungovat. Je to to samé co výrobci dávali do Speciálu když už se tam nemohlo dávat olovo. Není na tom podle mě moc co zkazit.
17:07:56
07.10.2011
4dams
otázka trochu odveci: prísady do benzínu ako náhrada olova dobre plnia svoj účel? Alebo sú aj dobré aj zlé značky? Ja používam Castrol TBE, ale popravde všeobecne moc tým prísadám neverím. Máte nejaké zlé skúsenosti s prísadami?
upraveno 1x, naposled 07.10.2011 17:08:41
10:12:34
07.10.2011
minno
-> Jarda: ale nie, len tie sedlá neboli pekne obrobené z vonkajšej strany po obvode okolo spaľováka, ostré hrany a tak, tak som ich dolaďoval.
10:01:26
07.10.2011
Jarda - zrušená registrace
-> minno: ale ted mi neni jasne, co jsi s nima delal smirglem... 9 to jsi zvetsoval prumer?
09:53:55
07.10.2011
minno
-> Jarda: rýpať do toho nejdem skúšať :) snáď ten pán majster, čo to robil, vedel aspoň čo tam dáva za sedlá, keď už všetko ostatné dofušoval.
09:51:44
07.10.2011
Jarda - zrušená registrace
-> minno: tak obrabeni brousenim ano... problem by byl, kdyby do toho slo necim rejpnout4
09:47:13
07.10.2011
minno
-> Jarda: hm, a ja si teraz robím jednu liatinovú hlavu upravenú na bezolovo a tie novo nalisované sedlá mi veru nepripadajú byť nejaké moc tvrdé :(

Respektíve obrábali sa mi ľahko (šmirgľom).

img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/326_2011-09-30_2 2-09-37_38.jpg
09:44:27
07.10.2011
Jarda - zrušená registrace
-> palinator: matka mela favo rok 88 a na bezolovo ta hlava nebyla, pak jsem tam dal jinou z r.93 a tu puvodni mam jeste doma, asi ji dam na hlinik...
09:44:21
07.10.2011
mereksk
Ja som sa prave dostal k motoru 742.136 a predchadzajuci majitel nikdy olovo nedaval a podla označenia na hlave by sa malo používať. No auto funguje bez problémou už 20 rokov, ventily sa neprepálili a výkon to nestratilo ide pekne takže kto vie ako to . Počul som aj názor že časom sa i liatinové sedla uklepú tak že bezolovo už nerobí taký problem
09:42:14
07.10.2011
Jarda - zrušená registrace
-> minno 06.10.11 15:55:30: slinuty karbid neboli tvrdokov4 delal jsem technologa dentalu a slinovane TK zubni vrtáčky maji tvrdost az 92 rockvelu... kalenym loziskem takovy vrtacek projede jak maslem :), na odvrtani zubni skloviny je to potreba a i tak jsou na cca 10-20 pouziti
09:38:37
07.10.2011
minno
-> palinator: hm, ale aj tak je to sranda, kedže tie motory sa vyrábali súčasne aj do zadokoliek aj do Favoritov a prečo rovno nedávali tvrdené sedlá vždy aj do zadokoliek je mi záhadou....
09:36:02
07.10.2011
palinator
-> minno:

Nedávno tu proběhlo, že všechny Favo už jen bezolovo.
09:33:50
07.10.2011
minno
Favority mali tiež ešte niektoré motory na olovo alebo sa to týkalo len 742.136?
09:31:06
07.10.2011
Kočislav
-> Vít Heřman: Nevěš hlavu, výrobce připouští i do normálních škodováckých motorů olovnatý / bezolovnatý benzín 1:1, bežně tankuju tak, že někdy tam aditivum dám, někdy ne a vše je OK.
21:50:10
06.10.2011
dragon_cb_cz
Tak na bloku to /8 nemam, i kdyz uz je to rok 1990, takze by to tam teoreticky byt mohlo. Takze saskarna s aditivem.
16:14:11
06.10.2011
Shatter
-> minno: normálne kovový, ktorý sa lisuje do požadovanej formy a potom sa speká - vytvrdzuje
15:55:30
06.10.2011
minno
-> J3STER: čože?9 aký spekaný prášok? z čoho sa to robí?
15:50:42
06.10.2011
J3STER
-> Vít Heřman: 136ka má sedla z litiny, a 135ka (natural) má sedla ze spékaného prášku.4
15:30:41
06.10.2011
minno
-> Vít Heřman: priamo na hliník to určite nejde (podľa mňa). Si vezmi, že liatina je o koľko tvrdšia oproti hliníku a do liatinovej hlavy sa musia dávať ešte aj tak tvrdé sedlá, aby sa mohol tankovať natural.
15:25:34
06.10.2011
dragon_cb_cz
-> minno: To by mě zajímalo taky - lépe řečeno předpokládal jsem, že do té hliníkové hlavy musí být vsazené nějaké sedlo vždycky, tak proč u některých je tvrdé a jinde ne, je mi záhadou. Že by to šlo přímo na hliník se mi nechce věřit.
15:14:51
06.10.2011
minno
Mňa by skôr zaujímalo, nakoľko hlavy 136 sú hliníkové, a ventilové sedlá sú preto vždy lisované na všetkých ventiloch z iného kovu ako hliník, čím sa líši materiál na výfukových sedlách na hlave určenej na olovo od hlavy určenej na bezolovo. Pri zliatinových hlavách sa pri úprave na bezolovo na výfukové sedlá používa pokiaľ viem oceľ (?). Ako je to u AL hlav? Z čoho sedlo na olovo a z čoho sedlo na bezolovo?
14:53:32
06.10.2011
dragon_cb_cz
Jak moc spolehlivě se dá určit, jestli se 742.136 můžu jezdit na bezolovo nebo ne? Našel jsem tenhle popis petrzma.borec.cz/skoda/10 5.html , cituji:





Od května 1987 zavedl výrobce číslování motoru novým způsobem. Nálitek příruby je rozšířen a číslo je ve dvou řádcích. V prvním řádku je sedmimístné pořadové výrobní číslo motoru ukončené hvězdičkou, v druhém řádku je třemi číslicemi udán typ motoru (105, 120, 130, 135, 136). Je-li za tímto číslem uvedena číslice 8, znamená to, že u motoru je upravena hlava válců (ze šedé litiny) pro použití bezolovnatého benzínu. U Š135 se identifikační kód 8 neuvádí, tento typ je určen pro trvalé používání bezolovnatého benzinu.



U vozů s motory Š742.136 je kód vyznačen jen v případě, že hlava má ventilová sedla z materiálu, který dovoluje provoz i na bezolovnatý benzin. Pokud u typu Š742.136 kód vyznačen není, je nutné užívat benzin olovnatý.





Jak moc se na tuhle informaci dá spolehnout? Případně existuje jiný způsob jak to poznat?
Extreme Tyres