
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
karburator druha komora
prohledat
78 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 03.10.2011 do 07.01.2017, založil/a Kurier Grobar
-> Urbi: tak víš jak, než najdu tu knížku v jedné z garáží, tak to tady někdo vychrlí z hlavy pač tu je hafo znalejch lidí. 

-> Tomaso435: ty vole ... to je paráda. Čtivo je na to doma, ale šup rychle dám dotaz na virt :D
Jako pokaždé co se ptáš, můžeš se zeptat u zdroje... když ty karb. dělám denně a mám ti ho dělat.
Je to pro délku nástřiku akc. pumpy. Když se to po letech vyhodí, dá se posunutím o jeden zub vlastně vymezit to letité vychození - dotyk.
Jako pokaždé co se ptáš, můžeš se zeptat u zdroje... když ty karb. dělám denně a mám ti ho dělat.
Je to pro délku nástřiku akc. pumpy. Když se to po letech vyhodí, dá se posunutím o jeden zub vlastně vymezit to letité vychození - dotyk.
-> minno: dyk :) to mám vlastně taky ale ještě sem to neotevřel 

-> minno: takhle vypada kazdej karbec po 25 letech denniho provozu :D... hmm takze neresit asi. :D funguje to i tak i tak. Mas manual lekru na posrani ? :)
-> Tomaso435 02.01.17 19:19:46: To si vytiahol z rybníka?
Manuál k LEKRu uvádza presný návod na nastavenie množstva vstreku akceleračnou pumpičkou - pozri na to. T.j. ak si správne spomínam, nešteľuje sa to podľa toho či je to 135, 136, 136, ale šteľuje sa to v rámci tolerancie vstreku, opotrebenia tej ovládacej vačky a podobne.
Ja som to nastavil na max. a funguje to, tak neriešim
(motor 136 s 265 vačkou a kp 10,2:1), ale fungovalo to rovnako dobre, aj keď to bolo nastavené na menej.

Manuál k LEKRu uvádza presný návod na nastavenie množstva vstreku akceleračnou pumpičkou - pozri na to. T.j. ak si správne spomínam, nešteľuje sa to podľa toho či je to 135, 136, 136, ale šteľuje sa to v rámci tolerancie vstreku, opotrebenia tej ovládacej vačky a podobne.
Ja som to nastavil na max. a funguje to, tak neriešim

-> Tomaso435: tak jednoznacne 

-> castrol: podlehnul komfortu 

-> Vojtisek: depa :) plány sou jiný :)
-> Tomaso435: MPi 4ever!
pánové dámy, fávo karb 135 vs 136 vs 136X- tuší někdo jak má bejt správně na kterej motor nastavený ovládání membránky? na 2 karbech je to jinde - jakoby dřív a na dalších je to jakoby později. soudím že jde o 135 a 136 karbce, může tomu bejt tak?
-> minno: Písal si, že riešením problémov s karburátorom je výmena za fungl nový karbes. Dá sa ešte zohnať funglovka karbes?
-> Kurier Grobar: sak si to zamkni sam
-> Kurier Grobar:



ŽIADAM O ZAMKNUTIE A ZMAZANIE TÉMY
-> MOLSO 04.10.11 09:59:22: Taky jsem dělal nedávno.. hrozně zábavná činnost
.

-> ferrari: okey :)
Kurier Grobar 06.10.11 18:53:16 napsal:
→ ferrari: Napadlo ma ze tie kruzky na srub zmes aj vzduch
dam z toho 130co mam. tam srub tesni poriadne …to vymeň rovno tie šróby, lebo ten Okrúžok dáš dole ťažko...
→ ferrari: Napadlo ma ze tie kruzky na srub zmes aj vzduch
dam z toho 130co mam. tam srub tesni poriadne …to vymeň rovno tie šróby, lebo ten Okrúžok dáš dole ťažko...
-> Marcius: to si ako ja :) ja tiež rád skúšam :)
-> Kurier Grobar: ano, ale proč to nezkusit a nepřesvědčit se ? na té osce to je třeba paráda... ale o kroužky jsou třeba na BOV ventilech a taky to chodí. spíš by to ale chtělo zkusit ty jiný kroužky jak psal havlík... nicméně v těchto karbecích je kůže prostě kůže 

-> Marcius: podľa mňa to je hlúposť, ta gumka je všade na karbci na súčiastkach čo sa nepohybujú
-> Pavel P..: skusali sme v DDSR gumicka /manzeta sa znicila a nefungovalo to
-> Pavel P..: přesně to se stalo... přilepilo se to 

-> Pavel P..: no ona moc nefunguje právě:D řešil sem to pravidelně po delším stání:D i při výměně za skoro novej karbec byla ta kuže spuchlá
-> havlik: obávám se že ta gumička by se tam mohla po delším stání přilepit.. ta kůže funguje, ale chce to sehnat novej pístek, což ještě neni takovej problem.

-> Marcius: ono na akceleracku by to chtelo gumicky s ostrou hranou jako je treba v brzdovym prasatku nebo spojkovym valci
minno 06.10.11 09:56:09 napsal:
tak ma napadlo, či by na osičky klapiek nešlo nejako zakomponovať
O-krúžky. Ale už som karburátory dávno nerobil, tak si nepamätám, či by
tam bolo na to miesto…
dají, tak jsem to udělal u svojeho aktuálního karburátoru - BSka ... mám tam kroužky 4/8 na hřídelce a paráda. zkoušel jsem dělat i píst akcelerační pumpičky s o kroužkem, ale nebylo to ono...
jinak někdy na zatuhlou osku, zvlášť, když je karburátor od pohledu dosti špinavej, pomůže ho namočit s tělesem po klapky do technickýho lihu, benzínu nebo nějakýho jinýho odmašťovadla a nechat chvilku působit, pokusit se zahejbat a repete...
tak ma napadlo, či by na osičky klapiek nešlo nejako zakomponovať
O-krúžky. Ale už som karburátory dávno nerobil, tak si nepamätám, či by
tam bolo na to miesto…
dají, tak jsem to udělal u svojeho aktuálního karburátoru - BSka ... mám tam kroužky 4/8 na hřídelce a paráda. zkoušel jsem dělat i píst akcelerační pumpičky s o kroužkem, ale nebylo to ono...
jinak někdy na zatuhlou osku, zvlášť, když je karburátor od pohledu dosti špinavej, pomůže ho namočit s tělesem po klapky do technickýho lihu, benzínu nebo nějakýho jinýho odmašťovadla a nechat chvilku působit, pokusit se zahejbat a repete...

-> ferrari: ďakujem :), nemenil som nastavenia, bol som sa previesť a dal som mu aj 5rpm na zohriatom a pekne drzi otacky stale :) vsetko ide ako predtym teraz :) , racej to necham uz tak...oizeral som ci netecie sruba zmesi a netieklo nic...som neuveritelne rad ze som prisiel konecne po dlhom case ze to vsetko bolo z karburatorom :), uz sa tesim ked budem mat iny 130 karbec :). Zatial 120cina bude
. Napadlo ma ze tie kruzky na srub zmes aj vzduch dam z toho 130co mam. tam srub tesni poriadne ...

1. ak karbec 2 roky stál, odporúčam vymeniť minimálne Okrúžky na nastavovacích skrutkách zmesi a vzduchu, potom nastaviť...
2. áno, aj karbec mení zvuk motora, ale iba jemne...je to tým, že sa mení prúdenie vzduchu cez rozdielny priemer difúzorov...
2. áno, aj karbec mení zvuk motora, ale iba jemne...je to tým, že sa mení prúdenie vzduchu cez rozdielny priemer difúzorov...
prave som dal karbec a odskusal. zatial ide bez kolisania otacok....ale nedal som mu az prevackovu teplotu motoru, musimist do prace nestiham to. mam otazky: 1.,karburator je nastaveny uz tak ako ho mal predosly majitel a auto mi ide dobre, mam si to nastavit ja nanovo? lebo niesom spokojny, neviem kolko ma zmesi a nechcem aby to vela zralo...2., auto ma iny zvuk teraz, to karbec meni zvuk motoru?



-> minno: -> minno: asi nie, je to veľmi tesné 

-> haso: ten karbec čo mám tak nešiel skoro 2roky, počistíl som mechanizmus (zubná kefka a benzín) no a uvidíme ako pojde, ale som fakt zvedavý.....ten tvoj karbec závidím :)
-> minno: len som to prekopíroval od Tomina ale sám neviem posúdiť čo tam je, sanie mam z rapid a olejová vaňa je určite favoritacka, dá sa dať favorit vaňa na 130 motor? asi nie nie? ja neviem :)
tak ma napadlo, či by na osičky klapiek nešlo nejako zakomponovať O-krúžky. Ale už som karburátory dávno nerobil, tak si nepamätám, či by tam bolo na to miesto....
-> Kurier Grobar: ja jazdim 130ku so 120kovym sanim a karbecom...a ide to...
130kove sanie + karbec som este nenahodil lebo sanie sa lesti a karbec je v stadiu zlozenia
edit: teraz som si to narychlo precital co sa tu pise, ja som zgeneralkoval moj 120kovy karbec z auta co stalo asi 5 rokov, zrovnana priruba aj veko, nove tesnenia, O-kruzky na srobikoch, membrana akc. pumpicky atd a ide jak vino, prvy start hned velka radost...a startoval aj v -20°C na prvy tuk...
130kove sanie + karbec som este nenahodil lebo sanie sa lesti a karbec je v stadiu zlozenia
edit: teraz som si to narychlo precital co sa tu pise, ja som zgeneralkoval moj 120kovy karbec z auta co stalo asi 5 rokov, zrovnana priruba aj veko, nove tesnenia, O-kruzky na srobikoch, membrana akc. pumpicky atd a ide jak vino, prvy start hned velka radost...a startoval aj v -20°C na prvy tuk...
-> Kurier Grobar 04.10.11 22:50:08: podľa popisu auta máš motor favo 136. Ak chceš počuť aké to bude so 120 karbečom, tak to bude bieda.
asi tu nikto nieje. kazdy picuje na novoregitrovanych prave aky su sprosty a nevedia gramatiku....zajta davam karbec 120 podla cisla
mam doma karbec na 120 a mal by byt funkcny. aky bude rozdiel bo vykone narozdiel od toho co mam teraz zo skody 130? ako ked bude drzat pekne otacky tak ho racej necham
-> Markop:
No... pod pojmem repas si nutně nemusím představovat úpravu osiček. Našel jsem karbec kterému chodí obě osky volně bez velkých vůlí a stačilo jen vyměnit skoro všechno ostatní a seje to.
No... pod pojmem repas si nutně nemusím představovat úpravu osiček. Našel jsem karbec kterému chodí obě osky volně bez velkých vůlí a stačilo jen vyměnit skoro všechno ostatní a seje to.

-> Markop: ved ho nechaj
ale snaha o repas tam bol

Ano, ať nějaký zrepasuje.
Nejlépe pilníkem...
Nejlépe pilníkem...
-> Kurier Grobar:
Objeď pár šroťáků nebo někde sežeň více starších karbců najednou a vyber nejlepší, ten pak zrepasuj. Jako já.
Objeď pár šroťáků nebo někde sežeň více starších karbců najednou a vyber nejlepší, ten pak zrepasuj. Jako já.

karburátor ide tak ako šiel ale aj tak potrebujem nový, nedrží mi otáčky tak ako do teraz... bazos.sk?
nepoucitelni to chlapec 

-> Markop:
Na rozhýbávání osiček jsem se radši vysral a sehnal jinej, schopnej karbec. Po 10 minutách práce to bylo stejně zatuhlý jako předtím. Jinak osky bych mazal molybdensulfidovou pastou, kterou benzin nerozpustí, ale je to drahý a osobně jsem se ani k demontáži klapek nedostal - nevydržel bit.
Na rozhýbávání osiček jsem se radši vysral a sehnal jinej, schopnej karbec. Po 10 minutách práce to bylo stejně zatuhlý jako předtím. Jinak osky bych mazal molybdensulfidovou pastou, kterou benzin nerozpustí, ale je to drahý a osobně jsem se ani k demontáži klapek nedostal - nevydržel bit.
-> Markop: neboj :) ten pilník bol už bez zubov :), oska v tom nebehá. mam doma 105tkový karburátor a ide to tak isto ako v ňom.
-> Kurier Grobar: Hmm, nenapadlo mě že se do toho pustíš pilníkem. Měls tu osičku jenom očistit, namazat wédéčkem a rozhýbat.