Rozdílné váhy pístů

prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 30.09.2011 do 02.10.2011, založil/a Minik03
řadit dle data
23:05:50
02.10.2011
Minik03
-> Eidy: To mě napadlo, přesně o tom zkalepání jsem taky uvažoval. To jsou docela rány. Ale zase jsem se konejšil tím, že je to přece jen veterán a otáčky boudou tak do 3500. Mno tak ještě předěláme, přesvědčili jste mě.



-> m8rinek: vím vím, pár takových čepů doma mám, jsou sice z motorky, ale princip je stejný.
22:52:37
02.10.2011
m8rinek
-> Minik03: čepy lze odlehčovat docela dobře a to konickím odebráním na koncích. Určitě mi to přijde lepší než je zatěžovat...
22:51:38
02.10.2011
Eidy
-> Minik03: Vezmi si, jaká je teplota pístu, jaký jsou tam dynamický změny a co to asi dělá, pokud motor zaklepe na chudou směs. Já bych to třeba do svýho motoru nedal.

Raději bych po desetinkách zvětšoval díru v pístním čepu.
22:48:23
02.10.2011
Minik03
-> Eidy: Odvrtáním by se zase mohla snížit jejich pevnost, ne? I když asi je pravděpodobější, že praskne ojnice, než, že by se čep střihl. Ta závaží jsou z kulatiny, přesně sednou do čepu a ještě budou zalepena. Snad se nic nestane.
22:44:51
02.10.2011
Eidy
-> Minik03: Aby se ta závaží neutrhla. Když už, tak bych radši čepy odvrtal než do nich něco přidával.
22:42:48
02.10.2011
Minik03
-> Eidy: Tak úpravy pístu jsme nakonec zavrhli (táta je posera 3). Vyrobila se dvě závaží do čepů a jsme všude v gramu. Díky za pomoc a rady
22:11:46
02.10.2011
Eidy
-> Minik03: Závrty určitě ne, Když už, tak po celý ploše, aby se ti lokálně nepřehřálo dno, kdybys udělal díru hlubokou. A dělat mělkou nemá smysl.
11:39:57
02.10.2011
Minik03
-> Eidy: Tak ono není problém z pístu sebrat hmotu. Já bych ale tvary pístů rád zachoval. Do dna pístů by se dalo udělat pár závrtů, otázka je jestli pak nehrozí propálení pístu.
09:43:54
02.10.2011
palinator
-> Eidy:

Ano, o hmotnosti posuvných dílů mi bylo řečeno, že se na výkonu podílí jen minimálně, že jsou zanedbatelné oproti třeba třecím ztrátám. Bylo tady někde takové téma. Tak by mě zajímalo, jak se teda nižší hmotnost pístů/ojnic v absolutních hodnotách výkonu projeví.
22:57:36
01.10.2011
Eidy
-> palinator: To je relativní. Přesto jsou určitě težší než nějaký pěkný kovaný. Velká hmotnost posuvných dílů snižuje výkon.
21:31:08
01.10.2011
palinator
-> Eidy:

To je docela velká část váhy ne?
20:45:15
01.10.2011
Eidy
-> Minik03: Já mám současný písty sundaný zespoda o 50g a je to ok. A to nejsem jedinej.4
20:38:33
01.10.2011
co-driverer
-> Minik03: Jen ubráním materiálu z pístu 15g nedoženeš, resp. doženeš, ale ten píst bude vypadat uplně jinak. Poznáš až budeš odlehčovat. Rozumnější variantou by bylo odlehčit pístní čep popř. do některých nalisovat ocelovou trubičku a raději zalepit nebo konce roznejtovat.
20:37:04
01.10.2011
Minik03
-> Eidy: Vím vím, ale nemohl jsem to nechat bez přehlédnutí. 1 Stěnu změřím, ale tam asi bude kde brát. Dno prohlédnu, a uvidí se. Ještě je tu taky možnost vytvořit nějaká závaží do čepů.
20:25:08
01.10.2011
Eidy
-> Minik03: To snižování odspoda nebylo myšleno ani tak pro tebe, jako pro ostatní návštěvníky webu, kdyby snad nevěděli co a jak. Tak aby neměli mylné představy.



Jak silná je stěna? Taky můžeš změřit tloušťku dna a třeba je některé silnější, ale asi bych to šupnul na soustruh.
20:11:40
01.10.2011
Minik03
-> Eidy: Ono po stěnách tam moc není kde brát, proto nevím, jestli by to fortunou stačilo. Můžu zkusit kombinaci obojího. O tom kde snižovat.... Nevím zda se neurazit 3 3
20:00:00
01.10.2011
Eidy
-> Minik03: Tohle bych tam určitě nedal. Ono to není jen o točení do červeného, ale i o vibracích. Klidně snížit. Soustruhu bych se nebál, nebo vybrat zevnitř fortunkou nebo jakkoliv jinak, ale určitě svážit.

Edit: Když snižovat, tak zespoda samozřejmě. To jen pro úplnost.
upraveno 1x, naposled 01.10.2011 20:00:47
13:33:01
01.10.2011
TTomas
-> Minik03: Ja bych je teda spis delal rucne stejne jako jsi delal ty ojnice a s rozumem, ale nejakej zaklad asi muzes udelat i na soustruhu. Jen to neprehanet. Taky muzes neco dohnat na ojnicnich cepech. Na seriovych motorech se to nikdy neresilo.
11:35:35
01.10.2011
Minik03
-> TTomas: Ojnice jsou všechny v gramu, takže si s nimi moc nepomůžu (zaplaťpánbůh). Když je zevnitř líznu na soustruhu, nic strašnýho by se dít nemělo? Na závody samozřejmě nebude, nedělní vyjížďky a nějaké srazy maximálně.
upraveno 1x, naposled 01.10.2011 11:36:10
10:31:38
01.10.2011
TTomas
-> Minik03: Urcite nesnizovat. U Tcek jsem svazil ubranim z hranky, ale tady bych to resil rozumnym ubranim zevnitr. Pripadne pokud nemas svazene ojnice, tak je poskladal aby rozdil byl co nejmensi a pripadne svazil jako celek. Nepredpokladam, ze to budes mit na zavody a furt ho tocil do cerveneho.
20:00:01
30.09.2011
Minik03
Tak určitě bych je dal dva lehký, dva težký, aby to bylo alespoň nějak vyvážené. Jak je ale upravit? Snížit ho na soustruhu? Protože tyhle písty žádná "závaží" do kterých by se dalo hrábnout, nemají.
17:48:27
30.09.2011
vhml
Tohle bych tam určitě nedával. Měl jsem jeden píst těžší o 8g a praskla klika v místě jeho ojnice! Možná to bylo způsobeno i jinými vlivy, ale neriskoval bych to
upraveno 1x, naposled 30.09.2011 17:49:06
17:42:44
30.09.2011
Minik03
Ahoj, konečně jsme se dali do renovace Felicie Super a stavíme motor. Z brusírny nám dodali k výbrusovým vložkám novou pístní sadu. Všechny jsou stejné průměrové třídy. Jejich váhy jsou ale rozdílné. 300g, 304g, 314g a 315g. Je třeba je nějak upravovat, aby byly v nějaké toleranci, nebo to do veteránu může být? Jakým způsobem je případně upravit?
Extreme Tyres