Chiptuning svépomocí

prohledat
29 příspěvků (zobrazeno 1 až 29) od 29.09.2011 do 28.02.2012, založil/a vhml
řadit dle data
21:02:51
28.02.2012
redzi136
ked uz tu riesite to lpg-cko...mam taky problem,felda mpi a klasicky plyn s mixerom bez krokoveho motorceka, proste ako do karburatora..problem je taky ze raz to ide dobre, ale sem tam akoby padla do nejakeho,,nudzoveho rezimu" a njde viac ako do 3000ot.ani pi neutrale,ani za jazdy...vyriesi to krokovy motorcek?
23:10:08
12.02.2012
Petr Volfik
-> vhml: Hele s tim snímačem otáček- co tam vyříznout prostě díru a ten snímač udělat na nějakej kovovej vehement kterej by měl pojezd pár milimetrů ve směru otáčení setrváku a tim by jsi i mohl zkoušet do jaký polohy ten snímač dát... ? Něco jako seřizování předstihu na rozdělovači :-D

EDIT: A ještě by to chtělo bowden a páčku sytiče ze šáde a mohl by jsi ten předstih řídit za jízdy jako to bylo na starejch motorkách :-D
upraveno 3x, naposled 13.02.2012 00:19:20
21:35:19
12.02.2012
pavucina
Mapy by asi nebylo problem sehnat, ale korekcni mapu podle teplotyuz je celkem problem, ptz se to spatne hleda...
20:00:28
12.02.2012
vhml
Nemáte někdo vstřikovací a zapalovací mapy BMM v nějakým obrázku, nebo tabulce.



Mám totiž pocit, že se studenějším motorem je větší předstih. Motor kolem 50 stupnu neprcka pri brzdeni mtorem do vyfuku, ohraty na 90 jo.



Treba by falesnej signal teploty vody byla cesta jak zvysit predstih pro LPG.
upraveno 1x, naposled 12.02.2012 20:00:38
21:11:15
17.10.2011
vhml
Tak jsem kablík odpojil. Pocitově to byl krok vpřed. Motor je na volnoběh tišší, nad 3000 otáček je živější. Zkusím pak připojit vag abych viděl jakým směrem a o kolik se předstih hýbe
01:39:22
15.10.2011
Petr Urban
-> vhml: Jo stojí to za předělání už jen skrz snížení spotřeby a lepšímu zátahu. Šel bych cestou dát zapalování z fava, nejdnoduší a nejrychlejší funkční odzkoušená varianta nebo popřemýšlet o přesunutí halova snímače,sehnat si jeden navíc a zkusit ho nějak poupravit nebo upravit přirubu na převodovce.
23:45:12
13.10.2011
vhml
-> King: takhel hodne to pachat nechci, ani nemam cloveka na vareni hliníku.



Prave spis nejakej falsenj signal me laka, pripadne ten odpojeny kabilek
23:29:15
13.10.2011
King
-> vhml: Co se tak probíralo na LPG fórech, tak nejrozumnějc vychází navrtání ďoury vedle stávajícího hallu u setrváku. Resp. někdo popisoval, že snad uříznul kus skříně starý převodovky převodovky, kde je připevněnej hall a navařil to pár stupňu před ten originální.

Kdybys třeba dělal spojku apod. tak to asi za hřích stojí, ale moje 50kW BMM s upravenou makovicí jezdila i na LPG bez úpravy předstihu luxusně, takže jsem do toho nekuchal.

Ty krabky na zvětšení předstihu (zpoždění o necelou otáčku klikovky)se taky daly myslím koupit.
12:21:01
11.10.2011
vhml
Případněn nějakej jinej oblbovák předstihu kvůli lpg? Falešnej signál z teploty vody, vzduchu?
09:07:58
11.10.2011
vhml
Kdesi jsem se dočetl, že snad pomůže rozpojení kabelu datového pole, kontakt 40 na ŘJ pro změnu předstihu. Ovšem liší se názory, jestli to předstih sníží nebo zvýší. Má to někdo něčím jasně podložené či ozkoušené?
17:12:48
30.09.2011
vhml
-> Urbi: myslis ze to stoji za prepachani jo? To jste mi nasadili brouka do hlavy... :-(
13:09:42
30.09.2011
Petr Urban
-> vhml: Každopádně to funguje mnohem lépe než předstih od řídící jednotky, navíc to sníží spotřebu a trochu zvedne výkon s LPG,které všeobecně potřebuje větší předstih. Já to u Jacka viděl a mohu jen doporučit !
12:30:02
30.09.2011
vhml
-> jack51: hodně divoký řešení, leč zajímavý. Ale pouštět se do tohole asi nebudu :-)
11:46:58
30.09.2011
palinator
-> vhml:

Nebo zpožďovač, kterej zpozdí o méně než 360° né?4
09:44:11
30.09.2011
jack51
-> Markop: JJ, zkusil jsem to a funguje - musi se teda vyradit "zesilovac signalu" z RJ (budici tranzistor) - svorky jsou pod krytkou vedle vysokonapetoveho vystupu - oznaceni je klasicke - 1 a 15
09:01:20
30.09.2011
Markop
-> jack51: Ty jsi tam nechal zapalovací trafo od BMM?
08:43:16
30.09.2011
jack51
-> vhml: Řešil jsem stejný problém - předstih vs. LPG na feldě BMM 6. Napřed jsem uvažoval podobně - nějaký obvod pro úpravu předstihu vřazený mezi ŘJ a zapalovací cívku, ale kvůli chybějící náladě a času se s tím u spotřebáku nějak párat na to nikdy nedošlo. Nakonec mě napadlo zpátečnické řešení - namontovat klasický rozdělovač z favorita 1 - takže jsem vyřadil ovládaní zapalovací cívky (resp. trafa) od ŘJ vrazil k ní elektronický spínač z favorita, namontoval rozdělovač z favorita, nastavil předstih a světe div se - jede to 6. Má to samozřejmě mouchy - díky velkému základnímu předstihu (který už teď ŘJ nemůže ovlivnit) stouply otáčky volnoběhu a chvíli trvalo než se to srovnalo (servo klapky zřejmě muselo začít chodit do míst kam nebylo zvyklé) - teď už je to OK, jen volnoběh trochu kolísá. Dalším problémem je provoz na benzín - chce to větší OČ - já to řeším mixem N95 + E85 – ale s rozumným ovládáním plynu se dá i na čistý N95. 4

Tolik k chiptunningu. 1



Edit: Za případné škody samozřejmě neručím. Já tak jezdím cca 2 měsíce a zatím bez problému, ale co to udělá dál netuším ...
upraveno 2x, naposled 30.09.2011 09:45:40
20:56:56
29.09.2011
vhml
-> darklord: taky pravda :-D Tak nejakej rychlejsi kabel :-D
20:48:21
29.09.2011
darklord
-> vhml: prevrtat dieru na cidlo otacok a fyzicky posunut hallov snimac, btw zpozdovac by ti predstihu moc nepridal 3 jedine zaporneho
upraveno 1x, naposled 29.09.2011 20:48:50
20:35:07
29.09.2011
vhml
Pokud se to musi pajet tak na to pekne prdim. Myslel jsem ze by to slo osulit nejakym stazitelnym programem po kabelu.





A obecne lze nejak pro BMM nalhat jinej predstih kvuli provozu na lpg? Strojarsky me napada nejakej ,,zpozdovac" signalu :-D
20:33:49
29.09.2011
vhml
-> Nwkt: leda, ale klasickou RJ to nema. Jen emulator falesnyho signalu lambdy.
20:31:55
29.09.2011
castrol
-> darklord: myslel som to tak ze u bmm to nema moc vyznam predsa viacbod vstrek je lepsi
20:30:01
29.09.2011
darklord
-> castrol: aj u BMM, cez kabel to neupravis
20:24:09
29.09.2011
castrol
-> darklord: u bmm ani nie ale u mpi mozno ano ale dat 100e za upravu a este na fele no neviem neviem
20:19:43
29.09.2011
darklord
Predstih na felde ci uz BMM alebo MPi vyriesis jedine upravou RJ motoru a nie RJ plynu. To znamena rozobrat jednotku, vypajkovat pamet, precitat ju v speci zariadeni, precitane data upravit, nahrat do novej pameti a tu pripajkovat do jednotky. Stoji ti to za to?
20:19:00
29.09.2011
Nwkt
-> vhml 29.09.11 20:02:21: K LPG?
20:13:20
29.09.2011
castrol
-> vhml: com ide do RJ
20:02:21
29.09.2011
vhml
Druhá věc co jsem nepochopil, v palubovce jsem našel COM port, zatím jsem teda nekoumal kam vede od něj kabel, ale co to může být?
20:01:30
29.09.2011
vhml
To mě zas napadla kravina :-D Zkoušel někdo chiptuning svépomocí? Po koupě Felicie jsem přešel od trysek k PC a rád bych to tak ozkoušel. Už jenom kvůli tomu, že provozovat LPG na sériový předstih je nesmysl...
Extreme Tyres