-> Eidy: -> Bery: Máte pravdu, pánové, nicméně seriozních příspěvků na toto téma příliš mnoho není - navíc autor píše, že má zmíněný agregát ve voze Cadillac Sevile, což představuje slušný základ pro montáž/totální devastaci dvou poměrně zajímavých vozů (doplní každý podle libosti). Navíc V8 ve Škodovkách zadokolkách jezdí poměrně dost ( cca 6-7) - nejznámější je asi to žluté Erko s V8 4,2 VAG.
-> fisho17: Instalace V8 do Rapidu možná je, stejně jako můžeš namontovat V12 Merlin do Chevy 55

Důležité nicméně je, co s tím autem hodláš pak dělat. Pokud jde o machrování na srazech, neviděl bych to jako takový problém - prostě vyřežeš půl zadku, na paletu dáš motor + převodovku (Seville je jak víš předokolka) a nějak to ovaříš, nejlépe rámem. Pak stačí zbastlit ovládací ústrojí a máš "auto". Následně šup do perleťové metly, naložit na podval a hurá na sraz
Pokud s tím autem chceš také jezdit, tak je něco takového IMHO špatná úvaha hned od začátku. Ten motor je těžkej jak kráva (što éto, small block, nebo Northstar???), se vším všudy ho tipuju tak na 400-500 kg. Z toho implicitně vyplývá, že musí jít doprostřed kvůli rozložení váhy, jako to měla kategorie Sallon. Následně musíš nechat vyrobit kvalitní rám, který motor spojí s oběma nápravami - to tady moc lidí neumí, profík si za to řekne tak sto tisíc (soutěžáci kdyžtak opravte, jsem jen blbej theoretik), protože se jedná o unikátní konstrukci. BTW: Doufám, že si uvědomuješ, že v tomto momentě toho Rapida nepotřebuješ vůbec k ničemu, protože je fakt jedno, co na takovém základě vznikne. S Rapidem (nebo třeba Aerovkou) to bude mít společného fakt pramálo. Podle mého názoru tedy taková stavba postrádá příliš smyslu.
Navíc - pokud dostaneš auto do této fáze, musíš ho odladit - tj. zjistit, jak se chová v zatáčkách, při brždění, atd. To se buď musí udělat před tím v rámci projektu (a je to makačka, oni se to na tom ČVUTu těch 5 let neučí sbůhdarma), a nebo jet pokus omyl, jako to dělal starý pan Ferrari a pan Bugatti (BTW: Oba pánové neměli příliš velké formální vzdělání). Počítám, že za tím účelem jsi schopný sehnat okruh nebo letiště na testování.
Další věcí je cena vstupů - ta V8 by potřebovala generálku, poháněná náprava taktéž, přední nápravu by to chtělo asi individuálně vyrobit - těch pár borců, kteří tohle už mají za sebou, to bastlí převážně ze šrotu, koupeného na vrakovišti.
Zcela ponechávám stranou případnou legalitu provozu takového stroje - jsem schopen udělat na toto téma také krátkou přednášku, nicméně bych se omezil na to, že to prakticky nejde
Suma sumárum - máš li tak 1 až 2 volné mega, slušné servisní vybavení, možnost to testovat a kontakty na subdodavatele, neváhej a jdi do toho. Fantazii se meze nekladou. Pokud ne, dej si do pucu tu Sevillu a toho Rapida
PS: Těmito úvahami jsem se také zabýval, je tomu tak 7 let. Vysral jsem se na to velmi záhy, krátce poté, co jsem se seznávil s tím, jak funguje tzv. "schválení kusu" u TUV-Dekra. Výsledky byly dva - strašně jsem se ztrapnil tady na virtu (ještě pod starým nickem) a koupil jsem si Buick. Čím víc se toho dozvídám o autech, tím se mi tato myšlenka jeví nesmyslnější
