skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kdo upravi hlavu?
08:38:32
24.09.2011
24.09.2011

Gemini
-> Nepér: velke diry su na skodu a dokazu urobit poriadnu neplechu......
15:22:12
23.09.2011
23.09.2011

Petr Urban
-> Nepér: Pojede to dobře, na úpravce bych tady moc viny neházel, v 90% případů to člověk neumí spravně odladit na karb. a rozdělovači, případně sladit s výfukem. Tohle dělá i 15-20 koní vědět jak odladit ! S ostrou vačkou to určitě nepojede ideálně na žádný orig. fabrikový rozdělovač.
08:34:48
23.09.2011
23.09.2011

Nepér
Hm, mě saky na 278/265 vačku udělal téměř 30 mm průměry na přírubě pro sání... zatím to moc nejede, mám tam BMM sání, předělané na Lekr a průměry se mi podařilo zvětšit reálně tak na 28 mm, takže nic moc. Ale lepší, než 24.5 mm sériový sání... Ještě si v tom karburátoru nechám zvětšit difuzory a jestli to nebude mít 100 HP, tak už nevim... pak za to může Saky a jeho velký díry v hlavě 

08:13:41
23.09.2011
23.09.2011

upír 130
-> Urbi: to máš pravdu. kanály na karb. jsou ideální tak 28mm. na webery pak už 30mm zbytečný nejsou.. když dělám kanály na karb. tak většinou to dělám z hlavy mpi s kanály 27.5 a projedu to frézou 28 a pěkně se to srovná dokulata a pak jen dohladit smirkem a bruskou.. a to bys koukal jak ty kanály sou křivý a bere to nerovnoměrně..
00:04:25
23.09.2011
23.09.2011

Petr Urban
-> upír 130: Tak i tak, pokud auto není na závodní použití s vačkou 290+, jsou kanály 30mm zbytečnost a "prý" je možné že to pojede hůř než s pěknými kanály 28mm na karburátorové škodovce. To jsem dopátral jak je to s teorií až sem to měl hotové. 

18:42:13
22.09.2011
22.09.2011

upír 130
-> Urbi: tou frezou lze brat tak 2mm. musíš jet na dvakrát, a mít jich více.. 30mm je moc na hlavu 136 z karbu.. felda mpi 136 má kanály 27,5 a tam 30 lze vpohodě..
00:30:56
22.09.2011
22.09.2011

Petr Urban
-> upír 130: Zdlouhavý to bylo strašně 15h práce,to bylo hlavně skrz mou pečlivost a to že ty kanály jsou ted opravdu kruhové a snažil sem se je mít všechny stejné. Měl sem kdysi půjčenou pořádnou Fortunku a žádný kompresor do 20 tis. ji neutáhal, do minuty nebyl tlak ani v 120 L vzdušníku,jinak bych to taky dělal frezou. A el. Protool je na mě moc drahá. Ale můj názor je že se dobře nedá kanál který má ze začátku 24,5mm protláčet frézou průměru 27,28. Pokud ano, bude si to brát mat. tam kde to ta fréza bude mít nejsnažší a mohlo by to poškodit stěnu tak jak mě se napříkald stalo že sem se probrousil do vody a navíc sem ty kanály dělal až zbytečně moc široký-30mm je za hranicí únosnosti pro tu parodii na sání136. Stejně jediný správný a výkonově hodně znatelný je rovné sání navazující přesně na kanál v hlavě a 4 klapky karb. a nemusí to být zrovna webry,jsou i jiné levnější a mnohdy kvalitnější karb.,např z motorky.
21:25:41
20.09.2011
20.09.2011

upír 130
-> Urbi: tyjo tak to je metoda taky funkční ale šíleně zdlouhavá.. ale poradil sis.. jak říkáš že kanály jsou stejně v serii křivý tak to je pravda ale když už děláš něco lepšího tak je lepší to mít přesně a svědčí to o odbornosti. co se týče kulových fréz tak to jsem nepsal jako nápad ale proto že je mám a pracuju snima jak na hlavách tak na sáních a jde to uplně vpohodě a pak se to jen doleští. dělám to taky jak říkáš podle těsnění, ale už se chystá nerezová šablona, ta bude lepší. ono to koncový lícování je už jen tak doladění protože ty kanály už musej co nejvíc sedět už po zvětšení protože je blbost je mít přes sebe a pak je brat třeba jen na jedný straně a mít kanály na konci oválný. proto lícování kanálů je v případě jen když se zvětšuje ale kupa lidí to někde slyší a chtěj nesmyslně lícovat konce kanálů na seriovým motoru a myslej si jak jim to pomůže..
13:13:23
20.09.2011
20.09.2011

sbf
pri frezovani je vhodna tak 3/8 karbid frezka, cokolvek vacsie moc ubera a je to problem udrzat pri otackach
10:27:36
20.09.2011
20.09.2011

Petr Urban
-> upír 130: Nechal sem si udělat kalibry od soustružníka a protahovl je kanálem s svítil si do něho žárovkou 12V/21W a díval se kde se musí odebírat, nahoru na kanál sem si fixou dělal kde by to zhruba chtělo odebrat a pořád sem to kontroloval, měl sem vždy namotané co největší kolo brusného papíru aby to odebíralo s co nejvěším poloměrem jako je kanál. Nevím, ale myslím že se mi to podařilo docela dobře, dolícování kanálu sem dělal dle těsnění a to si myslím že se povedlo úplně, protože kanál v hlavě byl udělaný přesně k těsnění a když sem ho měl zakolíkované, tak sem to stejně udělal i na kanálech v sání...viz. foto v kartě. navíc ty si myslíš že ta parodie na sání s naprosto odlišnýma délakam větví musí být naprosto přesně kruhového tvaru, když od výroby je to taková hrůza ? Tak to rači udělej co nejširší a přesnost tam už nebude hrát takovou roli, slícovat se to dá pěkně. Pokud koupíš např. frézu 28mm kuličku, myslím že to vůbec nepůjde a bude to skákat nebo to bude ještě horší a nepřesné. Zkus se zeptat Geminiho jak to dělá,ten si myslím už má propracovanou techniku, jestli ti teda bude chtít říct Know how.
13:44:20
18.09.2011
18.09.2011

upír 130
-> Urbi: a jak chceš brusným papírem udělat přesnou kruhovitost kanálu ? když už z výroby byly křivý..základ je projet kanál kulovou frézou dle průměru a pak je to přesně kulatý a dohladí se to brusným papírem..
08:14:57
17.09.2011
17.09.2011

Petr Urban
-> upír 130: Podívej se na fotky do karty, prípadně mohu jich dát více. Jen brusným papírem jde zvětšit sání z 24 na 30 a jde ho odebírat kde je zrovna potřeba dle nějaké zakolíkované šablony s hlavou nebo těsněním to dolícuješ na cca 0,2mm, mě se to aspoň povedlo z dřívějšího odskoku 3mm.
14:02:35
16.09.2011
16.09.2011

Fity
S dovolením využiju tohohle tématu. Potřeboval bych dobrou duši, která by mi upravila hlavu na 130ku. Nejspíš půjdu cestou Fel střev do bloku 130 a na to napasování 105 hlavy, max. zachovám 130 spodek i hlavu, ale to je ještě na zvážení. U Geminiho jsem bohužel nepochodil, takže hledám jinde. Našel by se někdo takový kdo by se třeba na stavbě toho motoru i podílel nebo pomohl?
18:46:27
15.09.2011
15.09.2011

Dušan
-> havlik: to uz je let co jsem s nim mluvil. Me by bylo trapne nevratit nekomu veci
Ani nenapsal ze to nebude

18:22:01
15.09.2011
15.09.2011

upír 130
-> Urbi: jak chceš slícovat kanály brusným papírem ?? to tak leda dohladit..
18:20:01
15.09.2011
15.09.2011

havlik
-> Dušan: no a volal si mu nekdy?
17:57:13
15.09.2011
15.09.2011

Dušan
-> havlik: kdyz nekomu neco zadas tak bys ho nemel urgovat. Dodnes nemam ani hotovu hlavu se svodama, ani to co jsem mu na upravu poskytl.
16:38:18
15.09.2011
15.09.2011

havlik
-> Urbi: no tak třeba ted konkrétně saky nedělá na auta nic:)
e: a pokud ho furt všichni uháníte na to číslo které už nepoužívá tak to je pak těžký
e: a pokud ho furt všichni uháníte na to číslo které už nepoužívá tak to je pak těžký
16:36:59
15.09.2011
15.09.2011

Petr Urban
-> havlik: Nevím už,párkrát za týden určitě, ale snad vidí že mu někdo volá. Říkám,už je to nějaký čas...nakonec sem se na to vykašlal a oslovil někoho jiného. Proč se na to tak ptáš ?
16:34:22
15.09.2011
15.09.2011

havlik
-> Urbi: A jak pravidělně si ho urgoval a volal si mu ty?
16:31:31
15.09.2011
15.09.2011

Petr Urban
-> havlik: Ano, nejen má. Nevím jak teď, nechtěl bych mu křivdit, ale dříve tomu tak bylo. Třeba už se to zlepšilo.
16:27:47
15.09.2011
15.09.2011

havlik
Urbi 15.09.11 16:25:57 napsal: Ze sakym se nedomluvíš, protože se stává
že klidně na měsíc nebo i déle přestane úplně komunikovat.
Vlastní zkušenost?
že klidně na měsíc nebo i déle přestane úplně komunikovat.
Vlastní zkušenost?
16:25:57
15.09.2011
15.09.2011

Petr Urban
-> Janeon: Dolícování jde udělat bez velké námahy doma za cca 200,- za brusný papír, viz. fotky v mé kartě u auta. Hlavy dělá dobře Gemini, co sem mohl vidět. Ze sakym se nedomluvíš, protože se stává že klidně na měsíc nebo i déle přestane úplně komunikovat. A pak ti známější úpravci: Motor-Excel.cz, tommutuning.cz, případně engitec.wz.cz a spousta dalších ...
20:27:14
14.09.2011
14.09.2011

upír 130
-> Janeon: nemyslíš že lícovat přeplnovanej motor je hodně zbytečný ??na co, vždyť je to hnaný turbem a naftu vstřikuješ přímo do válce takže se tam ani nemůže nic výřit.. je to hodně zbytečná práce a vyhozenej čas.. ale pokud chceš vyhazovat peníze tak ti to udělám

13:36:35
08.09.2011
08.09.2011

Janeon
nejsem blbej, chci slicovat hlavu s potrubim samozrejme bych dodatl oboji pro presne slicovani. Treba u favoritiho motoru jsi videl sani s hlavou? tam se asi s tou prestnosti moc neparali a tak nejak podobne to je i u toho meho motoru
00:18:12
08.09.2011
08.09.2011

m8rinek
-> Janeon: a to chceš slícovat hlavu jako jak? To že je potřeba slícovat taky potrubí, víš? Pokud výrobce dodržel nějakou přesnost tak to třeba slícované je, jen ne s těsněním, ale s ,,protikusem,,.
22:59:52
07.09.2011
07.09.2011

Janeon
co nutny? otlakovat a srovnat? nebo licovat sani s vyfukem? nutne to neni ale kdyz do toho davam prachy a stavi se celej tak at je to aspon tak, uz tak ma malo koni
motor mam v jeepu a kazdy krok ke zlepseni vykonove krivky je dobry


22:41:57
07.09.2011
07.09.2011

m8rinek
-> Janeon: a co to je za motor, je to vůbec nutný?
22:37:08
07.09.2011
07.09.2011

Janeon
jsem z opavska. na RHO jsem koukal mam to kousek ale jak pisu k slicovani kanalu se nehlasi
22:36:08
07.09.2011
07.09.2011

Janeon
nasel jsem firmy co hlavu srouvnaj zavari atd ale nikdo se nehlasi ke slicovani a me se to doma moc nechce nemam na to fezky
21:09:32
07.09.2011
07.09.2011

Milan 136
-> m8rinek: já vím. vím o lidech z ČB, ale odkud je panáček netuším, ID prázdná...
21:00:16
07.09.2011
07.09.2011

m8rinek
20:58:11
07.09.2011
07.09.2011

vhml
-> m8rinek: obecně na virtu umí udělat motor jen Saky a Gemini, motor závodní pak Čepek :-D
20:57:08
07.09.2011
07.09.2011

m8rinek
-> Milan 136: na to co chce, snad nepotřebuje ani sakyho, jen někoho kdo se zabívá opravama motorů ideálně speciálně hlav...
20:18:13
07.09.2011
07.09.2011

Milan 136
-> Janeon: možná Saky, ale bude to na 5 let
18:01:43
07.09.2011
07.09.2011

Janeon
Zdravim.
Obracim se na vas s dotazem kdo by byl ochoten upravit hlavu motoru, ne ze skodovky.. Mam motor 2,1TD z rencka bude se delat komplet GO a moc se mi nechce s hlavou delat pro nedostatek casu.
Ma predstava by byla zarovnat vyzkouset zda je OK pote zabrousit mozna i ocistit ventily a napasovat vyfuk/sani s hlavou. Ma nekdo kontakt na clovicka co to dela podstive a nevycucne me penezenku? bohuzel gemini nestiha a o jinech nevim
Obracim se na vas s dotazem kdo by byl ochoten upravit hlavu motoru, ne ze skodovky.. Mam motor 2,1TD z rencka bude se delat komplet GO a moc se mi nechce s hlavou delat pro nedostatek casu.
Ma predstava by byla zarovnat vyzkouset zda je OK pote zabrousit mozna i ocistit ventily a napasovat vyfuk/sani s hlavou. Ma nekdo kontakt na clovicka co to dela podstive a nevycucne me penezenku? bohuzel gemini nestiha a o jinech nevim
