Tvrdost kliky

prohledat
32 příspěvků (zobrazeno 1 až 32) od 27.08.2011 do 07.10.2011, založil/a TTomas
řadit dle data
09:52:35
07.10.2011
Climber - zrušená registrace
-> Dedla: Tak jestli Ti spadla na zem, mohla prasknout i na druhé straně3

Když si prohlídneš pořádně lom, můžeš usoudit, kde trhlina začala růst, jsou to ta ohlazená místa. Tohle bych přisuzoval spíš ke špatně vymezené axiální vůli, kdy po každém vyšlápnutí spojky utrpěla klika mírný náraz a tak mohla začít vada růst. Nebo si měl v motoru prostě zmetek
12:14:40
05.10.2011
vhml
-> Dedla: tez mi praskla v tom samém míste, ale u setrváku
upraveno 2x, naposled 05.10.2011 12:15:14
23:29:01
04.10.2011
Eidy
-> Dedla: Ale tobě praskla tak jako všechny, co jsem kdy viděl a navíc dle Climberovy teorie.



Edit: Až po vhmlovo příspěvku jsem si všimnul, že to není u 4. ale u 1. válce.
upraveno 1x, naposled 05.10.2011 12:43:11
22:11:29
04.10.2011
COL
Meli jsme kliku prasklou presne jako je na tom obrazku.....
upraveno 1x, naposled 04.10.2011 23:32:28
21:57:27
04.10.2011
Dedla
"Climberova praskací teorie" je sice pěkná,ale praxe je mnohdy jiná...

Někdy kliky praskají i mezi ojničními ložisky...
zvětšit Tvrdost kliky  - obrázek od Dedla vložen 04.10.2011 21:57:27
19:01:03
06.09.2011
pistaa
-> Climber: prosim ked mas take info ake tuhosti a tvrdosti mau kluky felicia fabia? dik JAno
18:35:12
05.09.2011
Climber - zrušená registrace
Ono to hlavně není tolik o tvrdosti jako spíš o pevnosti resp. mezi kluzu.

Navíc pokud jde o praskání klikovek problém je především v tom, kde se odebírá točivý moment motoru a proto logicky klikovky u škodovek praskaj mezi posledním hlavním ložiskem a čtvrtým ojničním. Co se týká dobových tzv. tvrdých klikovek byly dělány na Poldovce z materiálu 15 230, tvrdost materiálu podle zušlechtění je někde v rozmezí 300-360 Vickers, mez kluzu 835 MPa a mez pevnost 980-1180 MPa. Podotýkám, že jsou to hodnoty, který se pro daný materiál zjišťují destruktivní zkouškou!
13:48:15
05.09.2011
TTomas
-> Syny: Dela se prave i na kliky. 4
12:49:58
05.09.2011
Syny
Nejsem si jistej jak klika, ale na kyvkovy poloosy se delala Brinellova zkouska tvrdosti (to jest kalena kulicka). Tady je nejaky info, mozna to nekomu pomuze... www.google.cz/url?sa=t&am p;s...
upraveno 2x, naposled 05.09.2011 12:51:00
10:51:45
05.09.2011
DuriQ
pistaa: co mam co rozmyslat :D urcite bude lepsie ak mas vyvazeny rotacny mechanizmus tam neni co rozmyslat :) a kedze mas tovarensku seriovu kluku s prislusenstvom tak nepredpokladam ze by ju tam zle vyvazili, teda okrem zotrvaku a remenice ktore mas odlahcene :D

a ja mam tiez nevyvazeny motor a toci 7tis a zatial sa nerozpadol :))
upraveno 1x, naposled 05.09.2011 10:52:28
08:01:21
05.09.2011
MOLSO
-> pistaa: zapredal si dusu diablovi a on zariadil aby to vydrzalo ? 1
07:39:29
05.09.2011
pistaa
-> TTomas:

-> DuriQ:



motor mam poskladany bez dodatocneho vyvazenia.. cize je tam fabricke +otoceny zotrvak je taktiez dodatocne uz nevyvzovany.... a teraz rozmyslajte pani :))
21:54:55
04.09.2011
TTomas
-> Eidy: No to neni, to mas pravdu. Mel jsem pocit, ze kdysy rikal kolem 6500, ale mozna od te doby zmenil naladeni a vacku, kdyz ma ted maximalni vykon v 6900. -> DuriQ: Vsak rikam i ja, ze to nesetri a drzi mu to nadherne.
20:58:13
04.09.2011
DuriQ
TTomas: pistik to moc teda nesetri staci si pozriet dake onboardy co ma na jutjube :P fakt by som sa zameral skor na dobre dynamicke vyvazenie, ak to mas vsetko poriadne vyvazene "malo" by to co to vydrzat 4
18:25:30
04.09.2011
Eidy
Tak pistaa to normálně točí do 7000 a to není úplně málo.
17:25:23
04.09.2011
TTomas
-> Matulo: Pokud vim, tak Pista ma po celou dobu jen jeden motor a tocit to nemusi. Niceho by tim nedosahnul. Naopak ja u male atmosfery to tocit musim a hned tak ho spotrebovavat rozhodne neplanuju:)
upraveno 2x, naposled 04.09.2011 17:26:24
15:53:02
04.09.2011
MOLSO
-> Matulo: uz aj motor je spotrebny material ?
14:42:55
04.09.2011
Maťulo
-> TTomas: Motor je spotrebny material... Hlavne v takych podmienkach ako jazdi Pistaa... Tam sa na zivotnost moc doraz nekladie... A tym zaobchadzanim som skor myslel jazdu napr. pri spravnej prevadkovej teplote a rozmedzie otacok v ktorych jazdi... urcite to ani Pistaa netoci do nemlatu...
14:31:50
04.09.2011
TTomas
-> Matulo: Pista ho moc nesetri, ale je fakt, ze nema tak vysoke otacky. Ja resim kliku se zdvihem 68. Mazani mam dle moznosti asi to nejlepsi.
14:29:00
04.09.2011
Maťulo
-> TTomas: Ono je to aj o sposobe zaobchadzania s tym motorom... A pokial je mazanie v poriadku, tak aj seriova favo/felda kluka vydrzi aj nemozne...
14:25:02
04.09.2011
TTomas
-> DuriQ: To je dobrej predpoklad a to pochopitelne mam. Jinak bych spis hledal chybu v konkretnim kuse nebo materialu. Podivej se na Pistu jakej tam ma vykon a kroutak a zadnej problem s praskani kliky nema.
12:46:41
04.09.2011
DuriQ
TTomas: ja by som skor videl chybu v tom ze shade motory su 3x lozene a tym padom vznikaju vacsie vybracie na danu kluku, jedine co by mohlo pomoct predchadzat prasknutiu je mat cely hybny mechanizmus dokonale vyvazeny jak staticky tak dynamicky teda aspon z mojho laickeho pohladu
10:45:30
04.09.2011
TTomas
-> Climber: Ona prave nova je a to ze radi praskaj ty tvrdy kliky pro tyhle motory je celkem znama vec.
23:36:18
03.09.2011
Climber - zrušená registrace
Proč řešit tvrdost? Je to bezpředmětný, pokud nemáš kliku zcela novou. Můžeš udělat vrubovou zkoušku podle Rockvela, Vickerse atd, ale pokud už má klika XXX cyklů je stejně načatá. Už ně prdla i tvrdá klika........
21:00:07
28.08.2011
TTomas
-> m8rinek: Ona i Meopta delala jeden takovej paradni udelator, lec to taky neni uplne zadara. Jde o to, ze resim zdali koupit jednu novou 68mm a nebo ne, ale asi mi nezbejva nez to risknout.
upraveno 1x, naposled 28.08.2011 21:04:52
20:55:44
28.08.2011
vhml
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Shore na tohle asi nebdue dostatečně přesnej.



-> m8rinek: Poldi je rozumná varianta. Leč taky to nemá takovou přesnost jako pánové Rockwell a Brinell. Nevím o kolik se můžou jednotlivé kliky lišit
20:44:53
28.08.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> m8rinek 28.08.11 20:19:08: 3 3 3 Tak proc ne vid...



Dalsi moznost je vzit kulicku zname tvrdosti a poustet ji na kliku. Pokud se odrazi do stejny vejsky jako ze ktery byla pustena, maj oba materialy stejnou tvrdost.
20:19:08
28.08.2011
m8rinek
-> TTomas: pořiď si Poldi kladívko a jeď :D.
09:28:38
27.08.2011
TTomas
Tak jinak..jake mate dulky na klikach?4 3
09:28:16
27.08.2011
TTomas
-> vhml: Ano orientacne by to urcite stacilo. Teda za predpokladu, ze byla pouzita vzdy stejna sila. Nemam to ale ted moc k cemu prirovnat. Tvrdou mam uz zastavenou v motoru.
09:22:41
27.08.2011
vhml
Jako ze omeris dulek a tvrdost kterou to ma dopoctes se znalosti sily?



Ona ta sila by se dala i vycist. Zkousky tvrdosti maj svuj urceny tvar dulku, reps pouzivaneho konce pro mereni a zatezovaci sila je vetsinou taky dána.



Vsak to by slo i jen omerovat dulky, bez znalosti tvrdosti. Malej dulek-tvrda klika a naopak.
08:27:12
27.08.2011
TTomas
Zdravim vsechny, resim prave kolisajici kvalitu dobovych klik, ktera se pochopitelne presne zjisti zkouskou tvrdosti. Takova zkouska uz ale byla provedena hned pri vyrobe a pokud bych znal jakou silou je tenkrat testovali, tak bych se k vysledku domeril a dopocital. Netusite nekdo nahodou na jakou zatez se tenkrat testovalo?
upraveno 2x, naposled 27.08.2011 08:53:37
Extreme Tyres