-> Gorby:
Záleží na nastavení... pokud je blízko optimální bohatosti, tak se otáčky téměř nezmění (samozřejmě muže být patrné maličké zakolísání směrem nahoru a dolu), pokud je směs chudá, otáčky výrazně klesnou, pokud bohatá, otáčky rostou.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
odpojovac volnobehu
23:21:51
24.08.2011
24.08.2011

palinator
21:58:03
24.08.2011
24.08.2011

Gorby
Som cital,ze pri volnobehu ked viac krat zoslapnes brzdu po sebe tak to nic nerobi. To je chyba ,lebo pri rychlom zoslapovani pedalu by mali kolisat volnobezne otacky.Skus sa pozriet ba hadicu podtlaku. Rada sa rediera a praska starobou.
21:23:19
24.08.2011
24.08.2011

palinator
-> King:
Ale jak tady kamikaze nastínil, vždycky to jen párkrát bouchne a je po divadélku. Trabant uměl dle kamarádova svědectví bouchat i minutu po vypnutí. Nezpochybňuji tím, že by tam byl k ničemu, ale asi se moc nedá říci, že by motor běžel i po vypnutí zapalování.
Ale jak tady kamikaze nastínil, vždycky to jen párkrát bouchne a je po divadélku. Trabant uměl dle kamarádova svědectví bouchat i minutu po vypnutí. Nezpochybňuji tím, že by tam byl k ničemu, ale asi se moc nedá říci, že by motor běžel i po vypnutí zapalování.
19:15:48
24.08.2011
24.08.2011

harvyBB
tak skusim vymenit ten ventil dakujem za rady
18:50:07
24.08.2011
24.08.2011

King
-> harvyBB: Možná by to moh bejt klasickej problém tohodle ventilu, kdy na zapnutí zapalování normálně reaguje, ale během jízdy z nějakýho důvodu na malý okamžik ztratí napájení (přechodový odpory v konektorech, v pojistkovce, špatná kostra karburátoru nebo celýho agregátu atd.). Po tom, byť krátkým výpadku, se ventil už nedokáže vzpamatovat, protože má velkou plochu sedla a podltlak pod zavřenou klapkou je moc velkej a sedlo ventilu "nepustí". Zbejvá jedině "reset" v podobě restartu motoru.....
-> palinator: Po zhasnutí bez volnoběžnýho ventilu takhle pobrblává spousta motorů a na N95 - přece jenom ne každej má repasovanou makovici, karbec v top stavu, vyčištěný dna pístů a spalováky bez úsad. Proč by ho tam jinak v AZNP montovali?
-> palinator: Po zhasnutí bez volnoběžnýho ventilu takhle pobrblává spousta motorů a na N95 - přece jenom ne každej má repasovanou makovici, karbec v top stavu, vyčištěný dna pístů a spalováky bez úsad. Proč by ho tam jinak v AZNP montovali?
17:26:32
24.08.2011
24.08.2011

harvyBB
isiel normalne na volnobeh ked som ho odsrovboval cize je zly ten odpojovac?
23:54:37
22.08.2011
22.08.2011

kamikaze
-> palinator: Na škodnej se mi to už jednou povedlo, ale jen 2-3 zabublal a konec
23:49:55
22.08.2011
22.08.2011

palinator
-> kamikaze:
To se stávalo naposled u Trabanta na technickej benzín ne?
To se stávalo naposled u Trabanta na technickej benzín ne?
23:46:52
22.08.2011
22.08.2011

kamikaze
-> harvyBB: Jednoduše řečeno, odpojovač zabraňuje tomu, aby ti motor běžel i po vypnutí zapalování

23:27:57
22.08.2011
22.08.2011

King
-> harvyBB: Volnoběžnej ventil v klidu UZAVÍRÁ cestu volnoběžné směsi pod klapku, takže pokud tam ventil není a současně je díra po něm upchatá, volnoběh normálně funguje.
16:50:57
22.08.2011
22.08.2011

palinator
-> harvyBB:
Víš co znamená "díru zaslep"?
Víš co znamená "díru zaslep"?
14:20:39
22.08.2011
22.08.2011

harvyBB
a co tym dosiahnem ked ho odsrovbujem to nepojde ani na studenom motore uz nie?
22:28:46
21.08.2011
21.08.2011

King
-> harvyBB: Tak odšroubuj volnoběžnej ventil, díru zaslep (třeba gumovým špuntíkem), vyzkoušej to bez něj a uvidíš.
19:44:54
21.08.2011
21.08.2011

harvyBB
nic sa nestane pekne drzi volnobeh pokial sa nezohreje dnes som mal sviecky von a boli krasne ako maju byt cize bohatost to nebude
15:24:56
21.08.2011
21.08.2011

palinator
-> harvyBB:
Bohatost máš nastavenou správně? Co se stane s otáčkama, když rychle minimálně desetkrát zašlapeš na brzdu? Pokud teda máš posilovač..
Bohatost máš nastavenou správně? Co se stane s otáčkama, když rychle minimálně desetkrát zašlapeš na brzdu? Pokud teda máš posilovač..
11:17:09
21.08.2011
21.08.2011

harvyBB
ono volnobeh drzi kym sa nezohreje tam problem nebude a karburator som uz prefukoval a nepomohlo
14:58:23
19.08.2011
19.08.2011

Markop
To není odpojovačem volnoběhu, pokud by nepracoval (necvakal by), nešel by volnoběh vůbec.
Asi tam je něco ucpaného. Nebo se ti rozhasilo nastavení volnoběhu.
Asi tam je něco ucpaného. Nebo se ti rozhasilo nastavení volnoběhu.
14:25:54
19.08.2011
19.08.2011

harvyBB
zdravim chcem sa opytat ci moze byt zly odpojovac volnobehu pokial cvaka ked zapinam klucik lebo auto ked idem dlho do kopca ze tlacim do pedala tak ked zastanem zacne skapinat na volnobeh a otacky zle drzy aj ked je normalne zohriaty ale nezdochyna iba ked ho vyhrejem tak zdochyna kde je chyba ?