Karburátor Sedr

prohledat
103 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 23.07.2011 do 05.05.2013, založil/a kalmik_06
řadit dle data
00:14:41
05.05.2013
Petr Urban
-> robinho130: Tak jak říká -> Bukaj: bez mosazného tlumítka to fungovat nebude, novější provedení má tlumítko 1,9mm, je vhodnější, ale fungovat ti to bude s jakýmkoli.
22:23:10
04.05.2013
Bukaj
-> robinho130: fungovat by to mělo s oběma variantami - jen pod tou trubičkou je ještě mosazná "tryska" tlumítka. Ta byla také ve dvou provedeních (starší je myslím menší)...
21:50:43
04.05.2013
robinho130
malý dotaz , taká ta sytičová trubička čo sa skrutkuje do víka karburátoru ma v sebe hneď pod závitom dierku , našiel som ale doma 2 druhy a každá ma tu dieru iného priemeru. Má to nejaký vplyv na funkciu sytiča ? Neviem ktorú tam dať.
17:01:31
17.11.2011
robinho130
-> ferrari: presne ten po víčkom myslím 52 dik za radu
16:40:46
17.11.2011
ferrari
Neviem presne ktorý myslíš, ale ak ten mosadzný, čo je prístupný po odňatí víka karbu, tak hej, má tam byť gulička.
14:13:12
17.11.2011
robinho130
Viete niekto či má byť gulička aj pod tým šróbikom čo zasahuje až do akceleračnej pumpičky ?
14:58:04
09.11.2011
mereksk
Tak to z načapovaním paliva cez ACpumpu poznám to je samozrejme no je rozdiel či je -5 alebo -20 a taktiež či auto stálo týždeň alebo len cez noc. Ak je -5 a auto stálo cez noc tak to po našliapani benzínu zapnutím sytiča musí štartnuť raz dva ( aspon to bola moja skúsenosť u š 105 potom 120 ) Lenže táto ide dosť blbo štartovať, naštartujem ale z tažkostami. A samozrejme razantne jazdím až na zohriatom motore keď už má 80-90 C. Nechcem ho dodrbať .
14:38:29
09.11.2011
zolic - zrušená registrace
-> mereksk: Moje skusenosti s briskami, su uplne v pohode,ale podmienka dobre zapalovanie a spravna montaz(nie nafest), spravna medzera medzi elektrodami-dobre po 5tKm (ta medzera sa pomalinky zvacsuje) pozriet ocistit poripade nastavit, mne vydrzia 20tKm(ale inac po 7-8tKm podla vyrobcu stracaju nejake vlastnosti,takze aj tak dobre vymenit), spravny zakladny predstih a rozdelovac, karburator a to co je medzi volantom a sedackou:). Prvu jazdu rano si dotiahni palivo-vyparuje sa odvetranim plavakovej komory. A nemozes nenastartovat...

Jazdim po meste ba 7-15Km trasy a mimo do 50Km trasy, sem tam tomu aj ja dupnem,ale najlepsie az po 20Km,ked je vsetko zohriate.
upraveno 1x, naposled 09.11.2011 14:41:00
14:28:51
09.11.2011
MOLSO
-> mereksk: bolo určité obdobie kedy brisky prasaklia elektrody padali do spalovacich priestorov a vtedy uplne stratili moju doveru. S NGK ziaden problem nikdy nebol startuje teple studene sviecky su cistucke a ja som spokojny 6
14:18:27
09.11.2011
mereksk
Pravdu povediac nikdy som veľký rozdiel medzi sviečkami nevidel/nepocítil akurát raz keď som použil fakt nevhodné do 742.12X. No v čom su zle brisky ? Ja len či to má prínos dávať tam niečo drahšie alebo či je to skôr len o dobrom pociťe že tam mám niečo lepšie. ? Rád si občas zajazdím veľmi razantne no často jazdím v meste(80%) ( mimoesto ako z retaze utrhnutí3 nech sa preberie ) A hlavne potrebujem ráno v zime ľahko naštartovať čo sa mi na tomto motore veľmi nedarí.
09:04:36
09.11.2011
MOLSO
-> mereksk: brisky by som uz vobec nekupoval 4 pozri volaky ekvivalent od NGK 4
08:15:01
09.11.2011
mereksk
Takže tie Brisk D14 môžem rovno vybrať a ísť kúpiť D15YC. hm ďalšia korunka naviac a zbytočne
07:50:58
09.11.2011
King
-> mereksk: 14tka se hodi tak leda do tuneny 136tky na nejaky rallye :-) Pru bezny pouziti je proste moc studena a bude se zanaset usadama a delat problemy. Doby, kdy v "mototechne" prodavali postavicky, co neco o autech vedeli, jsou v tahu. Tim spis, se jedna odily na starou plecici:-)
21:14:45
08.11.2011
ferrari
-> mereksk: teoreticky hej, ale ja osobne to potvrdiť neviem...predtým som tam mal nejaké iné Brisky (ale neviem aké) a po 3000 km odišli...ale tuším to boli 17ky, to mi predali v predajni súčiastok...
08:10:29
08.11.2011
Jozka
-> ferrari 07.11.11 16:26:27: Ano, též používám, s nastavením 0,7 mm.
20:23:19
07.11.2011
mereksk
Ferrari: a ako sa môže prejavovať Brisk D14YC ? Blbé štarty ? neochota ist do otáčok ? trhanie ? alebo ? Ja len nech viem čo môžem v jahrošom čakať, zatiaľ som na tých D14 najazdil len zopár KM a nič moc no neviem či je to sviečkami alebo výmenou dole spomínaných vecí .
20:18:24
07.11.2011
Adam59
-> ferrari: Aspoň někdo bez problému 3
16:27:36
07.11.2011
ferrari
PS - a no problem...
16:26:27
07.11.2011
ferrari
-> mereksk: Toto som tam dal ja a ak sa nemýlim, je to predpísané aj v Brisk katalógu:
zvětšit Karburátor Sedr - obrázek od ferrari vložen 07.11.2011 16:26:27
10:23:57
07.11.2011
Jozka
-> zolic: Jsi mi připomněl jednoho mého strýce.. ten celou životnost kila vzduch filtr vždycky jen vyklepával.. a minulý týden mi věnoval krabičku - zbytek ze 4 opravnejch sad rozdělovače.. a ve směsi chyběly jen dvě "kladívka" pohyblivý, tři kondíky a jedna vnější sponka..
09:54:29
07.11.2011
zolic - zrušená registrace
-> Jozka: a to niektory tam maju vzduchovy a olejovy filter od vyroby,nastaveny predstih od vyroby, akurat menene kontakty a olej len dolievaju- najazdenych 100tKm , a furt to jede...
upraveno 5x, naposled 07.11.2011 10:02:46
08:59:30
07.11.2011
Jozka
Spousta zajímavýho čtení.. ty motory jsou dobrý a zároveň blbý tím, že se pořád nějak točí, dokud tam není rozladěno či opotřebeno víc věcí víc nežli je zdrávo, proto se tak blbě hledá konkrétní příčina..

Ale taky mají "duši" - po několikerém víceméně bezvýsledném šťourání se karburátor náhle uzdravil po ranním vyslovení magické formule: "Ty zas..nej zku..venej křápe, počkej večer, rozeberu tě, žes to ještě nezažil.."3 3 Fakt nekecám, odpoledne už pohoda, která dosud trvá.
06:55:50
07.11.2011
mereksk
NO takže a čo má za následok použitie sviečok D14YC v 742,136 ? Boha jeho každy už ináč hovorí niekto naopak chválil že oproti D15 ma D14 lepšie štarty atď.. dakto že nedávať. V knihe písane D17. V predajni autodielov ( škoda autodielov ) zas že tam patria D14 .

Kinkg ja nastavujem kontakt tiež mierkou na cca 0.35mm a potom to doladím multimerakom ktorý mi ukazuje aj uhol zopnutia v stupňoch. Čo sa ladenia karburatora týka tak ani na jednom ktorý som mal a mám ich funkčných asi 7 niektoré na motoroch tak kým sa nejak zmenia otáčky tak pri nastavovaní bohatosti tak to je hore dole 180 až 360 stupnov. Ja som len chcel vedieť či nemáš nejakí konkrétny nápad - skúsenosť čo ja viem napríklad teplotu splodín alebo ........... Nastaviť to ako tak viem len si niesom istí či naozaj dobre . Výšku hladiny nastavujem presnejším spôsobom - víkom položením na priehľadnej nádobe nástrekom cez ventil až kým ho neuzavrie prípadne ako píšeš no to z 10 a 12mm guľatinov viem. Viko ak je krivé rovnám pomocou teplovzdušnej pištole a zveráku ( teplovzdušná pištoľ preto lebo treba víko zahriať pretože sa môže staŤ že praskne - už sa mi to raz stalo)3
00:26:00
07.11.2011
King
-> mereksk: A nějakej problém si tu směs pomocí dvou šroubů na karbu nastavit? STejně jako v případě nastavení volnoběhu lpg platí, že při optimálním nastavení šroubu bohatosti (lambda=1), jsou i otáčku volnoběhu nejvyšší. Při ochuzení či obohacení otáčky klesaj. Pokud nelkze šroubem bohatosti najít ono maximum, karbec má jinej problém.

Další věc, která pak může ovlivňovat bohatost je výška hladiny v plovákovce a její stabilita. U SEDRů se občas chybuje, že se používá na nastavení kulatina prům. 10mm (EDSR) místo 12mm. Jestli sytič moc nesytí, nabízí se např. kontrola rovinnosti víka karbu.

Blbá otázka - otevírá lanko sytiče ten sytič skutečně naplno?

-> zolic: Já bych zas tu odstředivou regulaci zas tak nedémonizoval :) Ano, je to svým způsobem motormanagement, ale zrovna v mereksk-ově případě by měly vytahaný pružinky v rozdělovači opačnej efekt - studenýmu motoru dělá vyšší předstih dobře a resguje na to vyššíma otáčkama volnoběhu, což se v jeho případě neděje. Btw: kontakty rozdělovače jsem nikdy stroboskopem nešteloval, držel jsem se mezery 0,4mm pomocí spárových měrek (případně 0,3mm při použití el. zapalování) a bylo to OK. S nastavováním charakteristik regulace jsem si za 250tkm za volantem škodivek vyhrál docela dost, ale nestalo se mi, že bych někdy na akcelerační pružnosti či spotřebě poznal, že je charakteristika mimo "předpisovou" křivku. Co škodováckej motor, to originál :) Na stav zapalování se všechno hodit nedá4
23:01:31
06.11.2011
zolic - zrušená registrace
-> Pavel P..: sorry a zaroven diky,

S130 N14YC - kratky zavit- zelezna hlava - horsi odvod tepla - preto studensia sviecka

S136 D15YC - dlhsi zavit - aluminova hlava - lepsi odvod tepla - preto teplejsia sviecka oproti od D14YC .... ??? ale rad si precitam vase skusenosti...
22:00:16
06.11.2011
Adam59
-> ferrari: no myslím právě ten karbec z 120l o kterém jsme psal že je mu volnoběh jede tak jsme ho zkoušel jen se sytičem na studeným motorem. Včera jsme ho projel abych zahřál motor ( cca 10km ) moc se mu zahřívat nechtělo tak jsme jezdil kopce a vytáčel motor až na 3000ot/min ... karbec jel docela slušně ale když jsme vypl sytič tak to zdechlo ... musel jsme ho mít pořád otevřený tak na 30-40% takže si nejsem jistý zda jsme měl jen nedostatečně zahřátý motor ( karburátor byl na omak teplý ) a nebo je chyba jinde ...
21:19:07
06.11.2011
Pavel P..
-> zolic: D14YC na 130 určitě ne.. tam je N14
20:56:55
06.11.2011
zolic - zrušená registrace
-> vhml: skusenost...D14YC na S130 nie na S136, alebo mas inu skusenost? Jak pozeram asi hej...hm
upraveno 2x, naposled 06.11.2011 21:00:31
20:43:36
06.11.2011
vhml
-> zolic: nejaky opodstaneni tohoto vykriku do tmy?
upraveno 1x, naposled 06.11.2011 20:43:44
20:38:33
06.11.2011
zolic - zrušená registrace
-> mereksk: D14YC nebrat!!!
20:10:22
06.11.2011
mereksk
Tak nevyhnem sa tomu dokončiť stroboskop ktorý som začal stavať potom budem múdrejší. Dúfam ale že sviečky D14YC su v pohode (?). Teraz tam mám origo rozdelovač na 136 len neviem ako maju byť správne nastavene tie pružiny no to možno doladím až zo stroboskopom. Teraz ale na zimu potrebujem hlavne lahké štarty. Mimochodom už keď je tu reč o karburátoroch tak mám otázku na ktoru tažko odpovedať. Mnoho krát som si karburátor nastavoval ( i základnú polohu klapiek keď to už nešlo naladiť ) no stále si niesom istí čo je príliš bohatá alebo to horšie príliš chudobná zmes. Niekde som čítal že pri naštartovanom aute ak rýchlo za sebou stlačím brzdu a otáčky volnobehu klesnú tak je to chudobne ak stúpnu - bohate, no neviem či sa týmto naozaj riadiť. Ide mi o optimum. Odpovede typu 4x180st atď sú mi nanič čo motor to ine ladenie. Ide mi skôr o nejaký postreh. Samozrejme dá sa to dolaďovať, jazdením a meraním spotreby a chodu motora no ak máte nejakí typ .... budem rád.
19:57:26
06.11.2011
zolic - zrušená registrace
-> mereksk: fakt to robi odstrediva regulacia, bud vytahane pruzinky,alebo nespravne napnutie. Podla grafu nabieha odstrediva regulacia pri cca1200 ot motora (pri odpojenom podtlaku). A tebe v skutocnosti uz pri nastartovani.

Nastav uhol zopnutia daj 54st, Predstih vyskusaj vklude 0° alebo aj minus 3°, minus 6. Inac pojde aj pri -20 hihi...

Alebo stroboskopom na najpouzivanejsie pri cca 2300-2500 ot

Rozdiel pocitis...

Horsie starty (dotahaj benzin pred startom(aspon prvym toho dna)),ale lepsia jazda..never ale vyskusaj



toto si pozri..

skoda-virt.cz/cz/.../8787 -stroboskop-vs-rozdelovac



Daj vediet ake hodnoty ti vysli najlepsie...



sviecky obycajne ale v poho D15YC 0,65 mm vzdialenost elektrod

,alebo lepsie DR15YS

www.brisk.cz/
zvětšit Karburátor Sedr - obrázek od zolic - zrušená registrace vložen 06.11.2011 19:57:26
upraveno 4x, naposled 06.11.2011 20:07:38
15:08:50
06.11.2011
mereksk
Tak ja zas napíšem že D14 som vyčítal tu na fore, v knihe (aby jezdili i v roce 2000) zas že do 136 maju ist D17. V obchode povedali že D14 sú náhrada D15 a patria do 136 tak už som z toho magor. Karburátor ten chcem časom pozháňať 130/135/136. To zo zalamovaním vrtáku poznám už som to robil tím sa ale vyrieši len vôla no priebeh a jeho strmosť atď už nie, na tom čo tam mám ale bola vôla veľmi malá - minimálna takže to som nechal zatiaľ tak ( mal som ale aj rozdelovač kde to lietalo hore dole 2mm) Čo sa týka predstihu tak to fakt neviem aký ma byť no pri 5 st ventily zaklepu len v prudkom kopci pri plnom plyne v nízkom prevodovom stupni ( napr 4rke alebo 5tke) čo je podla niektorých ludí čo mali už mnoho škodoviek celé roky ,vraj správne. Na 7 st už ale ventily klepú už v malom zaťažení motora. No je mi záhadou to že po výmene opotrebených dielov ako ramienko,veko, sviečky, káble, to ide horšie a čakal som skôr opak. Podotikám že nastavenia som skúšal rôzne ( uhol zopnutia 45st, 54st, 60st skusím . Pedstih 3st, 8st, 5st ) Tak kde je potom problém ? že by sa tomu motoru páčili ťažké podmienky ? 3
14:35:40
06.11.2011
King
-> mereksk: Pár poznámek - 14tky svíčky mi příjdou na 136 drobátko "studené". Kdyžtak ať mě někdo opraví, ale předpis je myslím 15tky a zvlášť při kratších jízdách je studená svíčka pšknej škodič.

Dobře seštelovanej SEDR 120 by se 736tkou neměl dělat problémy, ale neškodilo by přetryskování apoň podle 120LS. Předstih 136tky by měl bejt max. 3st. (?)

Hlavní bod repase rozdělovače je obvykle převrtání dítry pro čep unašeče hřídele rozdělovače, protože původní čep má obvykle v hřídeli už brutální vůli, která je bohužel navíc násobená 2ma díky rozvodům. Jako novej čep se použije použitej vrták.

Zbytek jistě rádi popíší praktikující kolegové, případně lze dohledat ve starších tématech :)
12:25:03
06.11.2011
mereksk
Tak sa pridám do témy. Mám 742.136 motor ktorý ma potenciál i keď neviem koľko má nabehané a občas išiel fakt dobre - štarty horšie. Kúpil som ho nedávno. Po najazdení cca 1000 km najprv z prevodovkou 3.9 5q a teraz 4.22 5q som bol spokojní no po bližšom prezretí motora tj. rozdeľovača a sviečok atď . som nechápal ako to mohlo vôbec ísť lebo všetko v blbom stave a tak som vybral rozdeľovač- vôla minimálna tak som to zatiaľ nechal tak, dal som novy palec, ramienko ,nove veko, nove káble (5kOhm) sviečky brisk D14YC. Nastavil predstih na kľuke cca 6st. uhol zopnutia podla meraka cca 54 st. a auto už zrazu nieje také živé, prosto menej pružné taktiež na trojke to pri 40-50 km/h jemne cuká (2500-3000ot) pri udržiavaní rýchlosti ( jazda v obci/meste ). Skúšal som predstih 3st ale aj 10st no stále rovnako. Karbec som ešte neprezeral a mal by tam biť SEDR120. Taktiež pri prudkom stlačení plynu sa zakucká (poriadne) a až potom rozbehne no to robilo aj pred vynovením zapalovania no pri napríklad pri šprinte z 0 na 100km/h a viac, to ide ukážkovo Čím to je ? Taktiež spotreba sa mi zdá vysoká a na sytič to za studena dá na volnobehu max 1000-1800 ot. čo sa mi zdá malo oproti predchadzajucej 742.12X ( 3000-3500ot)



Dalej ako zrepasovať rozdelovač tak aby mal hodnoty ako "nový" prípadne kde to dať urobiť ?



prepáčte za vužitie témy no nedalo mi to.
08:30:19
06.11.2011
ferrari
-> Adam59: Teraz ale nechápem, ktorý karbec myslíš? Veď predtým si písal, že ste tam dali ten údajne T613, bol to Š120 a voľnobeh funguje...



-> zolic: veď tak to aj mám, relatívne nové rozvody (30 000km), nastavené ventily, keď som mal kontakt rozdeľovače, tak nastavený uhol zopnutia a predstih...spotreba s motorom Š120 na dlhšie trate do 6l/100, s favo motorom niečo cez 6l/100, ale dlhšie trate nevydržím ísť kultúrne...ja som tiež so škodou 742 spokojný...preto aj škoda 742 forever
20:32:11
05.11.2011
Adam59
-> ferrari: no tak dnes jsme ten karbec projel a jede docela obstojně4 studený motor se sytičem pohoda, ale ikdyž ho zahřeji tak bez sytiča volnoběh prostě nedrží 9 už fakt nevím čím by to mohlo být ...
12:48:41
05.11.2011
zolic - zrušená registrace
-> ferrari:

Zmeny by si pocitil na uplne novom rozdelovaci so spravne nastavenom predstihom (t.j. aj uhlom zopnutia kontaktov) a samozrejme pri odstranenych volach v rozvodoch resp. nahone rozdelovaca, nastavenych ventiloch-vole, sviecky-vzdialenost elektrod. Pocit by bol ako po GO motora (teda aspon na 50% a to najlepsie v celom rozsahu otacok (800-5000). EK tiez OK. Spotreba a zrychlenie ok ak aj fajn karburator. Fakt nechapem co si ten motor necha lubit a furt ide...Skoda forever...

Inac blok motora+ine upravy davali do fabie 1.4L 44KW ak sa nemylim do r2004 hmm

Anglani si zobrali favorit pod palec a zistili,ze ma v tej dobe najnizsie hrube exhalaty na svete(guferka na ventiloch pomohli a ine),skoda,ze nemozem najst ten buletin o motoroch.

Jazdim na skodulke za 5L/100Km mimo obce priemerka cca 90 Km/h 5q,na nadrz mam rekord(zatial)642Km, 80% mimo obce, bez kopcou, 1L zostal v nadrzi a keby ju dokoncili (alebo mohli dokoncit), mozno aj menej... Ja som fiatak (F126P) ale skodovka ma prekvapila v dobrom!!!
upraveno 6x, naposled 05.11.2011 18:24:14
11:32:01
05.11.2011
ferrari
Sranda ale je, že ja som mal v mojom aute už 4 rozdeľovače a nejaké zásadné rozdiely v správaní som nepostrehol. Bol to 120tkový v dobrom stave, potom 120tkový v horšom stave, 105kový v dobrom stave a teraz Favo bezkontakt vyzerá v dobrom stave...fakt, žiadne zásadné rozdiely...



Pritom pri výmene karbecov bola zásadná zmena vždy (OK SEDR 105, OK SEDR T613, OK SEDR VAZ, čiastočne OK EDSR120)...
11:02:46
05.11.2011
zolic - zrušená registrace
-> King:

To sa mi lubi,ze davas spravne otazky a vo vela veciach s tebou suhlasim.

Jasne,ide o to kolko ludi si kupi origo rozdelovac alebo si ho da zrepasovat?

Potom im to robi problemy a vela krat zbytocne rozoberaju karbec, aspon na tomto fore ide o to,aby vyriesili problem. Takze ked je stary rozdelovac t.j. zla odstrediva regulacia, pomoze znizit predstih,ale zhorsia sa starty studeneho motoru,aspon z mojich skusenosti.



Chlapci radsej 10x rozoberu karbec,vymenia sviecky,kontakty a kto z nich si pozrie rozdelovac? Videl by,ze su tam aj nejake pruzinky, ktore tam ledva drzia ak su vobec napnute. Kolko z nich vie co je uhol zopnutia kontaktov? Potom su zo skodulky znechuteny alebo min smutny,ked im nejde. hm

Dedkovci kedysi vacsinou nastavili zakladny 7° a potom na nastartovanom motore dostelovavali podla zvuku na najpouzivanejsie otacky. :)

Ten graf je len pre predstavu, nie je z merania stoboskopom.



skoda-virt.cz/cz/.../8787 -stroboskop-vs-rozdelovac

pozri zavady



Este aj ja mam na teba poslednu otazku, podla toho spodneho grafu pri akych otackach motora a pri odpojenej podtlakovej regulacii zacina pracovat odstrediva regulacia (na dobrom rozdelovaci)? Odpoved vela napovie...inac diky.
upraveno 6x, naposled 05.11.2011 18:21:30
00:42:43
05.11.2011
King
-> zolic: O tom, že troubleshooting motoru by měl začít u zapalování, asi žádná. Ty rozdělovače jsou po letech zralý na repasi v 90pct případů a za pár kaček z ze škochtle může bejt zase Lambo :)

Ale trochu mě zaráží ten tvůj postřeh o 7st zákl. předstihu na 120 vs. 0st.

Moje zkušenost, tovární předpis a nakonec i teorie motorů totiž tvrdí pravej opak. Tj., že při správně nastaveným rozdělovači je akcelerační pružnost a startovatelnost 105/120 a předstihem 7st OK. Naopak, při "předstihu" 0st bývá motor línější, spotřeba vyšší a v souladu s teorií spalovacího motoru, která říká, že předstih 0st je optimální pro start, je dobře startovatelný. Ovšem v praxi je ten rozdíl mezi 0 a 7st při startu nepozorovatelnej.



Co se týče toho grafu - předpokládám, že ta červená křivka má znamenat skutečný naměřený hodnoty starýho rozdělovače. Pak se ale nesměle ptám - je na y-ose předstih naměřenej stroboskopem?
22:19:41
04.11.2011
Adam59
-> ferrari: no tak po rozdělání na repas jsme zjistil že je z obyč 120L a že má akorát víko z SEDRu 2934 8 a ještě k tomu prohlé na prostředku asi o 3mm !!! tak jsme vyměnil víko za EDSRový nový co jsme našel v práci a tomuhle volnoběh funguje 4 zítra uvidím co řekne na projíždku
12:55:17
04.11.2011
ferrari
No to som aj ja zvedavý, jeden zachovalý mám v garáži a som zvedavý na tvoje pocity...
12:45:36
04.11.2011
Adam59
no tak mě to nedržení volnoběhu vlastně doneslo k mému snu :-D ... sehnal jsme si konečně karbec z T613 tj. Jikov 32/34 4 tak jsme na něj zvědav zda za ty prachy pojede 3
11:37:58
04.11.2011
zolic - zrušená registrace
-> King: Dobre pises, urcite aj slovaci su z toho zmeteny.!

Ano je to popis problému, návod a (žádost o vysvětlení,alebo skorej zamyslenia sa ako to pracuje).

A zaroven vela veci s tym suvisi a meni, ked nie je dobra odstrediva regulacia t.j. ,ked nie su spravne napnute pruzinky odstredivej regulacie.

Zistujem,ze vela ludi ma s rozdelovacom problem ale chyby hladaju tam kde ich vlastne sposobuje rozdelovac.hmm

Napriklad aj v karburatore,svieckach alebo trha im to medzi 2000-3000 ot.

Potom je aj vacsia spotreba a horsia dynamika jazdy

Ako to zistime,ze je zla odstrediva regulacia?

1.stroboskopom

2. a, nastavime zakladny predstih (s120) na 7° - vysledok dobre starty ale horsie zrychlovanie(popripade trhanie)

b, nastavime zakladny predstih (s120) na 0° -vysledok zle starty ale lepsie zrychlovanie



Od vyroby su pruzinky o malicko viac napnute vid graf cierne ciarkovane.

Stary rozdelovac cervene pole len odhadom, pre predstavu!!!



Mna len skodulka prekvapila dobrou spotrebou a kurenim...len vsetko treba DoDo - dodelat doma...
zvětšit Karburátor Sedr - obrázek od zolic - zrušená registrace vložen 04.11.2011 11:37:58
23:36:13
03.11.2011
King
-> Jozka: Jestli ono to nebude tím, že EDSRka až na pás světlých vyjímek, jsou dneska díky věku v troskoidním stavu :) Bez repase to asi jako před čtvrt stoletím šlapat nebude...
23:33:57
03.11.2011
King
-> zolic: Přiznám se, že patřím ještě ke generaci, která slovenštinu nevnímá jako cizí jazyk, ale po přečtení tvého postu jsem poněkud zmaten.

Je to popis problému, návod a nebo žádost o vysvětlení něčeho?9
21:38:57
03.11.2011
zolic - zrušená registrace
Pre tych ktorym to nejede.

Ak nastavis predstih pri vypnutom motore na 7°

Na nastartovanom a so stroboskopom a pri odpojenom podtlaku ukaze 13-15°. Zapojime podtlakovu ragulaciu ked pridas plyn t.j. 13+5° Hmm

Startovat to moze perfektne - studeny motor,studena zmes paliva vacsi predstih fajn ale co potom.

Dovod odstrediva regulacia pruzinky nie su spravne napnute , alebo vytahane.

Este vole v nahone rozdelovaca +-7° a chyba nastavovania.

Tych 7° je pre novy rozdelovac.

Usetrite si generalky garbeca

Motor pojde aj ked nebudes predstih t.j. ked budes mat postih :) to je 15° po HU

A vsetkym to zrazu pojede, vie mi to niekto vysvetlit dakujem.
10:08:40
03.11.2011
Jozka
-> minno: To je dobře, že se mísíš.. 3* Já to nechápu vůbec.. Na 120L EDSR do 45 tisíc km naprosto v poho, pak mi ho (vlastně ještě tátovi defakto) "poladili" při měření emisí. Což ve finále skončilo GO v servise MotorJikov za nějakých 1400 tehdy. Teď, tedy cca po 80 tisících km (když jízdy kolem kostelní věže prokládám delšími, u kterých se nestydím ani 4500-5500 ot/min) začal karb najednou předvádět kde co.. A ještě dost chaoticky. Včera jsem odpoledne jel na sytič, fungoval jen ten a akcelerační pumpa, dnes ráno šel sytič i postupně stahovat a fungoval i hlavní okruh, čili auto se při stálý poloze plynovýho pedálu nedusilo do chcípnutí.. Každej den je to jinak.. nechápu.*
12:24:38
02.11.2011
minno
Že sa vám tu do toho miešam, ale nechápem čo robíte s tými karburátormi, že sa vám to furt upcháva atď. Možno by to chcelo namontovať si tam normálny palivový filter a občas vytočiť motor aj viac ako 2000 ot. / min.
Extreme Tyres