Spotreba

prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 22.07.2011 do 24.07.2011, založil/a Fiatak
řadit dle data
22:59:47
24.07.2011
Kaprof-Pisařík
King 24.07.11 22:48:03 napsal:

→ ferrari: Při čistý chladící soustavě, správně

fungujícím karbu a zapalování nební důvod, proč by motor neměl udržet

jmenovitou teplotu. Se škochtlí jsem jsem lítával na doraz po dálnici

v době, kdy měla ještě 4q a teploměr seděl jak přibitej na 80ce.

4 Asi se v této krajině chovají všechny škodné stejně :)
22:52:47
24.07.2011
King
-> mb136gl: Jasně, měl jsem tu čest sedět jako spolujezdec s podobným hovadem za volantem a modlil jsem se za motor :) Zažil jsem vesnickýho strejce s Š125, kterej mě kousek svez, když jsem stopoval nechápal jsem jak moh do kopce ve 40 tacho vrazit 5ku(!) - jinak si škochtli chválil, akorát prej už málo táhne :))
22:48:03
24.07.2011
King
-> ferrari: Při čistý chladící soustavě, správně fungujícím karbu a zapalování nební důvod, proč by motor neměl udržet jmenovitou teplotu. Se škochtlí jsem jsem lítával na doraz po dálnici v době, kdy měla ještě 4q a teploměr seděl jak přibitej na 80ce.

Ovšem speciálně u plynivkářů stačí kapánek víc seškrtit dávkování lpg a chudá směs s velkou teplotou hoření a často s nevhodně nízkým předstihem dokážou udělat pakárnu...
22:22:33
24.07.2011
palinator
-> ferrari:

Ale tak i při plným kotli by to měl uchladit ne? Žádný kopce, jen rovina, občas zatáčka, skoro bez brzd.
21:34:19
24.07.2011
mb136gl
-> King 24.07.11 15:35:31: ja som mal na myslí ľudí, ktorý pri rozjazde nevytočia motor ani cez 1500ot. a majú pritom sladký pocit na duši, ako im to málo žerie… inak máš samozrejme pravdu
21:29:18
24.07.2011
ferrari
-> palinator: Tak ale pri plnom kotli sa nediv 100st. na teplomeri ;-)

-> King: 100% súhlas! Aj ja tvrdím, že min. spotrebu dosiahneme pri najvyššom kvalte a zároveň najmenšom plyne a najmenších otáčkach...ale to platí samozrejme pre ústálenú rýchlosť. A presne, veľa ľudí si mýli okamžitú spotrebu a mernú spotrebu...
16:40:56
24.07.2011
palinator
-> ferrari 22.07.11 20:09:48:

Přehřívání motoru při chudé směsi můžu potvrdit. Z Virtího srazu jsem jel posledních 10 km docela pilu (4000-5500) většinou na full throttle a ke konci jízdy už byl teploměr v půli bílýho pole (cca 100 °C). Termostat i motor jinak OK, ale teď při rozborce karbce jsem zjistil zprohýbání veškerého druhu a s tím související obtížné otevírání 2. komory - zřejmě důvod, proč mi ta 120tka jede nad 4000 dost uboze a víc než 135 tacho nevytáhne.
15:59:14
24.07.2011
King
-> vhml: Ok, ale ze tří řádků nepoznáme, jestli je řeč o ustálený jízdě a nebo nedej bože o používaným rozsahu otáček při rozjezdech. Stejně tak nemůžeme vědě, jestli mu brutálně nekecá točkoměr. Dokonce jsem se ani nedozvěděli, co znamená v absolutních hodnotách to: "vala žerie" :) KAždopádně 1200 by mělo bejt tabu tak jako tak, takže to leccos vysvětluje :)
15:43:34
24.07.2011
vhml
-> King: točí-li ten chlapec 1200-1800 ot tak jsou rezervy predevsim v technice jizdy. Ja jezdim na 2500-3500 kdy ten motor jde nejsnaz, v klidku na ctvrt plynu.
15:35:31
24.07.2011
King
-> mb136gl: Ale ono to skutečně v jistým rozmezí platí 4 U většiny běžných skutečně nejmenší spotřebu docílíme na nejvyšší stupeň při piánko jízdě klidně kolem 1800rpm. Ovšem v tomhle režimu pojede v reálným provozu mimo město asi jenom pablb :)

Nenůžu nezmíni klasickej škodováckej blud, kterej má kořeny v nesprávný inerpretaci slavnýho grafu (nevím jestli z Cedrycha či Andrta) průběhu MĚRNÝ spotřeby a krouťáku v závislosti na otáčkách. Pro motor 136 má měrná spotřeba minimum a krouťák maximum kolem 3000rpm a už jsem slyšel několikrát nějakýho mudrce, kterej se hádal, že škochtle tedy žere nejmíň při 3000rpm na 5tku - což je snad někde kolem 100km/hod.9

-> Fiatak: Odpojovat druhou klapku je samozřejmě jedna ze zhovadilostí spořičů. Jsou i tací, co si podkládaj doraz plynovýho pedálu, aby se klapka neotvírala na doraz nebo montujou na sací potrubí zázračný turbovrtule na "lepší promíchání směsi". Když už si dám do 120tky motor 136, tak si toho sakra užiju, ne? :) Měl jsem ho ve škodovce taky a točil jsem normálně 2-3 tisíce a když bylo potřeba tak klidně do 6000 a žralo to 7l lpg, což je řekněme ekvivalent 6l benzínu. Možná máš rezervu v nastavení karbu (chtělo by to natryskování aspoň podle sedru 120LS), možná by to zkouslo větší předstih, možná jsou rezervy v technice jízdy - využívání setrvačnosti, předvídání, plynulej průjezd zatáček....
23:37:14
22.07.2011
mb136gl
-> Fiatak: Keď chceš opičku musíš mať aj na banány…

Je celkom vtipné ako si mnohý myslia, že čím menej otáčok tým nižšia spotreba… Každý motor má svoj štandart..
23:32:21
22.07.2011
Syny
-> Fiatak: Nechapu, jak muze nekdo s benzinem jezdit na 1200 otacek... Tyvole to je podtocenej motor jako prase... Nejen ze to zere jako prase, ale ma to mnohem vetsi spotrebu oleje a jeste k tomu to ten motor oddelava... To zeleny pole tam neni nakresleny jen tak pro nic za nic... Jinak - odpoj i tu 1. komoru a bude te to zrat uplne nejmin 4
20:09:48
22.07.2011
ferrari
Ja mám defacto motor Favo 136 v 125ke a spotreba na dlhé trasy normálnou jazdou (t.j. mimo obec 100 km/h na 5ke) je +- 6 l/100km. Pri kratších+zmiešaných jazdách 7-7,5l...dá sa jazdiť aj 1200-1800 ot, al emusíš motor počúvať, nesmie sa trápiť...a máš 5q, či 4q?



Ak jazdíš 1200-1800 ot, tak je úpln ejedno, či máš, či nemáš odpojenú druhú komoru...ak ale jazdíš aj do 5000 ot., odpojená 2. komora je naškodu, bo zmes je potom pri vyšších ot. veľmi chudobná a to navyšuje spotrebu a tiež sa motor prehrieva...



A máš to dobre nastavené (nevtily, predstih, karbec)?



Inak SEDR120 je na Favo motor málo...
19:57:58
22.07.2011
Vrba
-> Fiatak: Musíš jezdit normálně 2500-4000 a nejezdit brzda-plny a nebo nad 100km/h a nebo popojíždět po městě.Když to budeš dusit na 1800 bude ti to detonovat a zrat jak tank.A 120karbec+případně nezapojený předehřev sání je pro takový motor vhodné tak akorát aby to žralo 8 litrů.
upraveno 1x, naposled 22.07.2011 19:58:31
19:03:44
22.07.2011
afro100
-> Fiatak: ked jazdis medzi 1200-1800 .. paradoxne tam ma ten motor vacsiu spotrebu nez nad 2000
upraveno 1x, naposled 22.07.2011 19:04:12
19:00:26
22.07.2011
Nwkt
Nejlepší je jezdit s vypnutym motorem, to nežere nic. A když odpojíš druhou komoru tak se nediv, když to je potom chudý, akorát dlouhodobě ten motor odděláš
18:57:15
22.07.2011
Fiatak
ma skodu 120, motor favorit 136 + karburator zo 120...v akom rozmedzi otačok je idealne jazdit na spotrebu? otačkomer ma zelene pole 2000-3000 ale ja jazdim tak 1200-1800...a mam pocit ze mi to vela zerie. Od kedy som odpojil podtlak na otvaranie 2.komory tak pozorujem vacsiu spotrebu...čim to moze byt?
Extreme Tyres