
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Natryskování karburátoru
Nedalo mi to a dnes zase pár hodin zkoušení. Protože jsem vyloučil chyby jinde než v karbu, celý jsem ho rozhodil a překontroloval... Chyba odhalena, musel jsem se seknout když jsem ho komletoval a dal na něho šoupátko sytiče s křivou přírubou. Seskládal, nastavil chvilku laboroval, nakonec teda tr. 120/145 vz. 200/160, svíčky cihla, škubání nikde, krásný tah, vše ok. Takže stokrát měř, jednou řež 

-> Fity: A jsi si jist, že chyba je v karburátoru a ne třeba v zapalování?

Kolegové prostě past... ladím a furt h.vno... karb viz niže, vycházel jsem z natryskovaní origo pro 130, nějaká drobná laborace k lepšímu proběhla, ale problém pořád stejný... studený start na sytič na drc na cca 1800 otáček, teplý start super, bez plynu jen se na klíč podívám, svíčky světle hnědé, rozjezd super, tah super, ale udržet ustálené otáčky bez citelného potrhávání pod 3000 prostě problém, pouze se sytičem... nakonec tedy dif 22,5/24,5 tr 115/140 vz 185/160... měl by někdo ještě radu nebo nasrat a předat odborníkovi?
-> Jozka: tak to by bylo úplně parádňácké. pokud bys to dohledal, klidně sz nebo jestli se chceš podělit s ostatníma...

-> Fity: Zkus, já mezitím zkusím najít, co mi napsal člověk "přes karby" pro případný doladění toho SEDRu na R/LS motor, na který už nedošlo..
-> Bukaj: -> Jozka: no dá se říct, že jste mi udělali zatím radost. Otázka je, jak se budu radovat zanedlouho
... každopádně vyzkouším jak říkáte bez laborace a uvídí se... Zatím díky za rady 


-> Bukaj: Taky se mi zdá..
-> Fity: Utrpěl jsem jednu zkušenost - nouzově jsem na užovce vyměnil už dost zbědovanej (60 tisíc km) SEDR za zgenerálkovanej EDSR původem ze 110LS, vychystanej jinam a kupodivu auto s ním jelo minimálně stejně, pokud ne líp a ještě klesla spotřeba - až tak, že jsem si toho všiml..
Po vrácení pošlechtěnýho SEDRu zpět se taky nic moc nestalo, takže nedávno jsem podobný rošády zkusil i na R/LS motoru. Určitě tam nějakej rozdíl bude, ale já ho při běžným ježdění neumím poznat.
-> Fity: Utrpěl jsem jednu zkušenost - nouzově jsem na užovce vyměnil už dost zbědovanej (60 tisíc km) SEDR za zgenerálkovanej EDSR původem ze 110LS, vychystanej jinam a kupodivu auto s ním jelo minimálně stejně, pokud ne líp a ještě klesla spotřeba - až tak, že jsem si toho všiml..
Po vrácení pošlechtěnýho SEDRu zpět se taky nic moc nestalo, takže nedávno jsem podobný rošády zkusil i na R/LS motoru. Určitě tam nějakej rozdíl bude, ale já ho při běžným ježdění neumím poznat.
-> Fity: No, ale 110R mělo úplně jiný karbec (DDSR, EDSR).
Ono to nebude zas tak o objemu motoru, ale spíš o konfiguraci konkrétního typu karburátoru. Karburátor není jen tryska, vzdušník a difuzor.
Ostatně SEDR 130 se mi nejlépe osvědčil i na obyčejné sériové 120L - a oproti původnímu SEDR 120 byla dokonce i o nějaký půllitr nižší spotřeba (asi že na to nebylo potřeba tak šlapat).
Takže před pokusy s tryskami a vzdušníky zkus originální konfiguraci SEDR s ekonostatem a difuzory 22/24 (ten půlmilimetr na průměrech tam roli hrát nebude) - tj SEDR 130, 135, 136 včetně originálních rozměrů trysek a vzdušníků sytiče a ekonostatu a když to ani poté nepojede, tak teprve hledej chybu jinde
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../karburatory
Ono to nebude zas tak o objemu motoru, ale spíš o konfiguraci konkrétního typu karburátoru. Karburátor není jen tryska, vzdušník a difuzor.
Ostatně SEDR 130 se mi nejlépe osvědčil i na obyčejné sériové 120L - a oproti původnímu SEDR 120 byla dokonce i o nějaký půllitr nižší spotřeba (asi že na to nebylo potřeba tak šlapat).

Takže před pokusy s tryskami a vzdušníky zkus originální konfiguraci SEDR s ekonostatem a difuzory 22/24 (ten půlmilimetr na průměrech tam roli hrát nebude) - tj SEDR 130, 135, 136 včetně originálních rozměrů trysek a vzdušníků sytiče a ekonostatu a když to ani poté nepojede, tak teprve hledej chybu jinde

skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../karburatory
-> Bukaj: tak vycházel jsem z toho, že první stupeň je 22,5 skoro jako u 110r takže tr. někde do 115 max a vzduch možná méně, někde okolo 180. Druhý stupeň je 24,5 skoro jako na 120LS s kapku větším objemem, tak jsem ho jen obšleh na těch 135/140... Nějaké doladění určitě bude, jen jestli uvažuju správně a necpu tam nějaké pičoviny a nedivím se, že to nejede.
Zbytek je snad ok, rozdělovač nový najeto do 5000km, předstih 7°,rozvody ok, všechno rovné, pohyblivé a funkční
Zbytek je snad ok, rozdělovač nový najeto do 5000km, předstih 7°,rozvody ok, všechno rovné, pohyblivé a funkční

-> Fity: Natryskoval bych ho asi podobně, jako SEDR 130, nebo 135, který má difuzory 22/24 a také ekonostat (jako 1203). 

Po dlouhé době zdravím virt a poprosil bych o radu... Dostal se mi do rukou téměř nový SEDR 2935 z razdvatrojky s upravenými dify na 22,5/24,5mm, který pouze chvilku fičel na PS12. Chtěl bych ho použít na origo 110R s karbem po smrti, ale kapku váhám s tryskama a použitím vůbec... Nápad by byl 115/190 na první a 135/140 na druhý stupeň. Mohlo by to fungovat? Dík za rady 

-> vhml: a nebo tak:) tak díky
-> kalmik_06: to by tě motor pochválil. Musíš na to z druhý strany, postupně přidávat
-> vhml: takže natočit rozdělovač na maximum a pomalu stahovat. Tak tomu mám rozumět??
-> kalmik_06: Obecně ozkoušet na maximální předstih před detonacema
Joooo a ještě chlapi na kolik mám u toho motoru nastavit předstih??normálně má fáčko nejak těch 10-12°, kolik přibližně na tendle upravenej? díky
Díky hoši za objasnění, uvidíme co to bude dělat dal sem trysky jak tady napsal geminy. Uvidíme snad zejtra se už rozvrní doufám. tak díky :)
Tady na obrazku je videt, co se stane, kdyz kolem 2000 das "plnej". Tlak v sani (horni zelena) je hned na maximu a dal jen klesa, jak sestava karburator, vzduchac a lpg mix sani celkove skrti. Ja tam nevidim moc prostoru na zlepseni, nikde neni zadny schod, nic divneho. Jedine snad, kdyby jsi tam honil nejake rezonance pres karburator, ale to stejne se SEDRem a std. filtrboxem delat nebudes. Atmosfericky tlak mereny za klidu byl 90kPa, coz je dilem tim, ze to meri o par Kp min a dilem nadmorskou vyskou.
Ja tam mam i pruzinku. Navic se to s podlakovym oteviranim lip "tryskuje".
-> COL: ani na DDSRu ... jedina uprava, co som vykonal, ze som vyhodil pruzinku z ufa podtlaku ...
-> kalmik_06:
Jestli pak neni lepsi koupit nejakej jinej karbec, kterej uz ma mechanicky otevirani hotovy a jde na origo prirubu, nez laborovat....., treba nejakej weber DG(V).....
Stejne to nema zadnej prinos, II klapka ovladana pneumatický to nijak neskrti, alespon ne na SEDRu.
Jestli pak neni lepsi koupit nejakej jinej karbec, kterej uz ma mechanicky otevirani hotovy a jde na origo prirubu, nez laborovat....., treba nejakej weber DG(V).....
Stejne to nema zadnej prinos, II klapka ovladana pneumatický to nijak neskrti, alespon ne na SEDRu.
jasný takže budu muset sehnat kuličku:( sakra a ještě dotaz máte někdo někde nejakej výkres nebo nákres na mechanický otevírání druhý komory?? čili bez podtlaku?? jaká by měla betj přibližně mezera mezi těma ramínkama atd. díky
-> kalmik_06: musi to tam byt, je to spätny ventil aby nepadala hladina pre akcel. pumpu
-> kalmik_06: jo, je potřeba. Jinak budeš mít hodně špatný přechody
-> Gemini: tak paráda děkuju:) a ještě se chci zeptat je plastová kulička pod akcelerační trubičkou potřeba?? když sem rozdělal karbec tak sem jí tam neměl a u dalšího zas byla. díky
-> kalmik_06: ano, tam nie je co riesit......vacsim obohatenim som nedosiahol zlepsenie vykonu len zhorsenie spotreby
-> Gemini: na tu první komoru takhle málo??
ak mas dif 22/24 daj trysky/vzdusniky 115-120/190-200 a 140-145/140
-> afro100: On už měnil dva čeče furt to nemuže doštelovat:( to pak je špatný.nevim je to kus od kusu co si budem povidat no.
-> kalmik_06: mozna ma kamarad nejaky zly kus ...
Ja si DDSRa nemozem vynachvalit, jediny karb s kt. som nemal problem ...
Ja si DDSRa nemozem vynachvalit, jediny karb s kt. som nemal problem ...
Bude-li DDSR fungovat pojede o hodně líp než SEDR. A zase tam není tolik věcí co by odešlo a nešlo zrepasovat.
přemejšlel sem o ddsr ale sehnat ho v dobrý stavu je dost náročný:( a hlavně když sem viděl jak se sním kamarád pere, furt ho ladí a to auto mu sním nejede tak ho ani radši nechci.
Jináč toho sedra mám jen na začátek pak chci časem motorkový karbce:)
Jináč toho sedra mám jen na začátek pak chci časem motorkový karbce:)
Zkoušet, zkoušet, universální rada neexistuje. Chceš-li si spoustu práce ušetřit, zahoď SEDR a použí rovnou něco lepšího.
DDSR, Polmo, atd.
DDSR, Polmo, atd.
zdravim, potřebuju radu:) Mám nově postavenej motor, snížená hlava , vačka 280/280, odlehčenej setrvák atd. a dávám na to karburátor SEDR. Jen mám doma nějaký trysky navíc, prodat je nechci, tak je zkusím využít. Mám tam 115,125,130,135,145,160 a 200, poradte jaká by byla nejlepší kombinace k tomudle motoru?? jináč vzdušníky mám 190 a 140.
Já sem uvažoval že bych dal na první komoru 135 nebo 140 a na druhou 160.
Co vy na to? díky za rady:)
Já sem uvažoval že bych dal na první komoru 135 nebo 140 a na druhou 160.
Co vy na to? díky za rady:)